Zranitelnosti chytrých aut pod lupou

Nástroje podvodníků se zaměřují především na extendery, které poskytují přístup k uzavřeným funkcím a službám.
Analytici společnosti Kaspersky Lab se zaměřili na neveřejná, podzemní hackerská diskuzní fóra, kde jim zločinci poodhalili oblasti aut nové generace, na které by se pro jejich slabé zabezpečení mohli zaměřit.

Při své analýze narazili odborníci na několik exploitů a služeb zaměřených na modely propojených aut téměř od všech existujících výrobců a značek. Nástroje podvodníků se zaměřovaly především na extendery, které poskytují přístup k uzavřeným obchodním funkcím a službám. Často se ale také objevovaly nástroje, které vynulují tachometr, ovládají systém spuštění airbagů nebo upozorňují na chyby. Podle odborníků z týmu Security Assessment společnosti Kaspersky Lab se velká část těchto služeb zakládá na zranitelnostech, o kterých výrobci aut ví už dlouhá léta, ale neřeší je. Patří mezi ně především USB porty, které hackeři zneužívají nejčastěji.

Chytré automobily obsahují řadu systémů a technologií, které potřebují pravidelně aktualizovat. Aktualizace automobilové navigace, ale i složitějších technických systémů, vydávají výrobci v pravidelných a poměrně častých intervalech – běžně každý týden. Zákazníci mohou aktualizace získat v autorizovaných servisech, ale také stáhnout z internetu a nainstalovat prostřednictvím USB disků. Druhý jmenovaný případ může znamenat bezpečnostní riziko. V tomto scénáři výrobce nahraje aktualizaci na internet, odkud si ji zákazník stáhne na flash disk a nainstaluje do automobilu díky USB rozhraní.

Tento způsob aktualizování systémů chytrých automobilů je přitom nejrozšířenější, protože je rychlý a levný. Kyberzločincům, kteří chtějí jeho chyby v zabezpečení zneužít, se nabízí řada aktivit, které mohou s automobilem provést:

Exit mobile version