Kvůli zvýšení ochrany soukromí Googlu narostl počet neznámých příchodů na weby

Podle odhadů společnosti Effectix.com, která se zabývá SEO a výkonnostním online marketingem, způsobila zvýšená ochrana soukromí u Googlu z minulého roku až 25 % neidentifikovatelných příchodů na webové stránky. Před časem zveřejněná studie Optify dokonce uvádí až 40 %.

Změna, která vznikla používáním SSL (Secure Socket Layers) s tím, aby se zvýšila ochrana soukromí uživatelů, zamíchala vyhodnocováním webových statistik. „Detailní měření nárůstu neidentifikovaných návštěv jsme u dat našich klientů neprováděli, nicméně odhaduji, že je to zatím méně (okolo 20 – 25 %), než zmíněných 40 %. Počet má však tendenci stále růst,“ potvrzuje Martin Vinš, manažer konzultantů ve společnosti Effectix.com zabývající se SEO a výkonnostním online marketingem a má přístupy k několika tisícům firemních účtů svých klientů.

Společnost Optify uvádí číslo mnohem vyšší. Podle ní změna způsobila až 40 % příchodů na weby s neidentifikovatelnými klíčovými slovy v případě organického vyhledávání. U některých stránek se „not provided“ objevuje ještě v deseti procentech případů více. Tento stav značí, že SEO praktiky jsou kriticky závislé na shovívavosti vyhledávacích strojů. Data pak chybí v mnoha metrikách Google Analytics.

Zdroj: Optify Study: Google’s (not provided) Rises To Almost 40% Of Organic Traffic For B2B Sites

Exit mobile version