Konec tištěného zpravodajství si dokáže představit 48% uživatelů internetu

Muž

Získávat novinky ze světového a domácího dění pouze z online zdrojů si dokáže představit 48% internetových uživatelů. Potvrdil to průzkum společnosti Mediaresearch, kterého se zúčastnilo 508 dotázaných. Podle průzkumu více než polovina respondentů sleduje zpravodajství na internetu několikrát denně.

Otázka zpoplatnění online novin

Bezmála polovina internetové populace (29 procent určitě ano, 19 procent spíše ano) si dokáže představit existenci svých oblíbených novin pouze na internetu.

Většina uživatelů však nevěří, že by vydavatelství v blízké době za online zpravodajství požadovala platby. Případné zpoplatnění by se ve značné míře promítlo ve změně chování uživatelů. Při zpoplatnění by osm procent respondentů bylo za zpravodajství ochotno platit, 59 procent by přešlo na neplacené internetové zdroje zpravodajství a třetina dotazovaných by více zaměřila pozornost na zpravodajství v jiných médiích.

Odpovídající v pětině případů uvedli, že by za zprávy na internetu byli ochotni platit maximálně 50 Kč za měsíc. Osm procent respondentů by bylo ochotno zaplatit i více a desetina by se přikláněla k jiné formě platby než k předplatnému. Nadpoloviční většina respondentů (62 procent) by však nechtěla za zpravodajství na internetu platit vůbec.

Polovina respondentů sleduje zpravodajství na internetu několikrát denně, další
čtvrtina respondentů alespoň jednou za den. Zprávy však uživatelé nepřijímají pouze
ze zpravodajských serverů, ale také z internetových rozcestníků, RSS zdrojů a jiných webů,
které sbírají zprávy z různých zdrojů.

Preference plateb online

Lidé by k placení zpravodajství volili hlavně možnost převodu z bankovního účtu (28 procent respondentů), desetina by využila nejspíše platbu přes SMS. Z alternativních možností plateb za zpravodajský obsah na internetu by se respondenti nejvíce přikláněli k příjmu většího množství cílené reklamy výměnou za přístup ke zpravodajství, případně k placení dobrovolného příspěvku v libovolné výši.

Exit mobile version