banREF.cz: banka referencí o českých firmách

Jiří Kocourek , 26. červen 2009 07:37 4 komentářů
Rubriky: Právo, Internet, Byznys

Klic
V Česku byl prezentován ojedinělý projekt internetové stránky banREF.cz. Podle provozovatelů projektu má být banka referencí nezávislým celostátním systémem, který umožňuje sbírat, uchovávat a prezentovat reference zákazníků na firmy a následně hodnotit tak kvalitu jejich služeb. V současnosti server obsahuje 2,5 milionu subjektů.

Mobilita-office


Banka referencí banREF pomáhá zákazníkům posoudit, zda vybraná firma poskytuje opravdu kvalitní služby. Naopak firmy mohou pomocí této banky doložit, že mají spokojenější zákazníky, než má konkurence, a získat tak další zakázky.

Využitelnost pro zákazníky i firmy

Banka referencí banREF.cz může tedy být důležitým pomocníkem pro zákazníky, ale i pro firmy. Banka referencí banREF obsahuje údaje o 2 569 516 subjektech z celé republiky, které mohou zákazníci hodnotit, ať už se jedná o dodavatele plastových oken, cestovní kancelář, finanční poradce či stavební firmu. Vaše hodnocení pomůže jiným spotřebitelům, jindy hodnocení ostatních zase vám pomůže ušetřit nemalé peníze.

Banka referencí využívá pro svoji činnost databázi Českého statistického úřadu (ČSÚ). Relevantnosti informací přispívá průběžná aktualizace informací v databázi. Systém konkrétně funguje tak, že zákazníci zasílají reference prostřednictvím referenčních SMS a jejich obsah si může kdokoliv zdarma prohlédnout online na internetových stránkách. SMS jsou použity z důvodu vazby reference na telefonní číslo, aby je bylo možné prověřit. Firma, která s referencí nebude souhlasit, k ní může připojit svůj komentář.

Korektnosti uváděných informací na stránkách www.banREF.cz jistě prospěje také kontrolní výbor sestavený ze zástupců Sdružení obrany spotřebitelů, sdružení Korektní podnikání i zástupci podniků.

Reference je možné zasílat všem českým firmám. K odeslání reference stačí poslat krátkou textovou zprávu ve tvaru: "BANREF ALIAS FIRMY nebo IČ hodnocení firmy" na číslo 90 309 30. Cena jedné SMS je 30 korun.


Komentáře

romes #1
romes 17. červenec 2009 13:29

Pokud bych byl firmou, která má spokojené zákazníky, tak bych je požádal o ohodnocení formou SMS. Pokud bych byl opravdu velice spokojený například se zájezdem s cestovkou - nebudu mít problém sms zaslat. V případě velké nespokojenosti dtto.

Leos #2
Leos 26. červen 2009 16:04

Je nerealne, aby zakaznici platili 30 kc za to, ze pochvali nejakou firmu. Takze business model teto sluzby asi je, aby se obchodnici pochvalili sami v predstiranych smskach. Jenze pri mizive navstevnosti se jim to stejne neoplati. Prezije banref rok 2009?

Mi.Chal. #4
Mi.Chal. 26. červen 2009 17:45

Taky mi to prijde ujety, nehlede na to, ze SMS se na normalnim mobilu moc pohodlne nepisou a navic se clovek musi vejit do nejakych 160 znaku, coz jsou asi tak dva radky textu. Do takoveho limitu se nevejde ani to prvni souveti, co jsem napsal.

Filip #3
Filip 27. červen 2009 09:37

Celé je to nesmysl. Ze by zakazník poílal ještě nejaké reference, to má mít at firma sebou nebo na stránkách. Nakonec nelepší reference bude mít ta firma, která donutí své známé, zákazníky nebo kdo ví koho, aby poalali SMS. Řekl bych že s reálným obchodem to nemá nic společného a důvěrihodnost něčeho takového je malá.

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Vodafone pokračuje v implementaci NB-IoT

Pavel Houser , 26. červenec 2017 13:29

Vodafone spolu se společnostmi Jablotron, Landis+Gyr a Ústavem telekomunikací VUT Brno testuje proto...

Více 0 komentářů

SoftBank usiluje o získání podílu v Uberu

ČTK , 26. červenec 2017 12:45

Celková hodnota Uberu údajně dosahuje až 69 miliard dolarů....

Více 0 komentářů

LG Display prudce zvýšila zisk, chce investovat do obrazovek OLED

ČTK , 26. červenec 2017 09:00

LG Display je dodavatelem společnosti Apple....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

APMS varuje před nevyžádanými hovory ze zahraničních čísel

ČTK , 26. červenec 2017 08:00

Podvodníci tzv. wangiri organizují skrze alternativní či IP operátory, jimž je ukraden číselný rozsa...

Více 1 komentářů

Firmy se při přeshraničním prodeji přes Internet bojí podvodů

ČTK , 25. červenec 2017 16:27

Prodejci se obávají, že pokud lidé z jiného unijního státu za zboží nezaplatí, bude složité peníze v...

Více 0 komentářů

Zákazníci preferují biometrii, ale její zavádění je pomalé

Pavel Houser , 25. červenec 2017 12:50

Manažeři v bankách, kteří jsou zodpovědní za zavádění biometrie, připouštějí nedostatek zkušeností....

Více 1 komentářů

Malware Stantinko napadl více než půl milionu uživatelů ve východní Evropě

Pavel Houser , 25. červenec 2017 10:36

Těžce identifikovatelný nový kmen malwaru se šíří prostřednictvím dvou plug-inů pro prohlížeč Chrome...

Více 0 komentářů