banREF.cz: banka referencí o českých firmách

Jiří Kocourek , 26. červen 2009 07:37 4 komentářů
Rubriky: Právo, Internet, Byznys

Klic
V Česku byl prezentován ojedinělý projekt internetové stránky banREF.cz. Podle provozovatelů projektu má být banka referencí nezávislým celostátním systémem, který umožňuje sbírat, uchovávat a prezentovat reference zákazníků na firmy a následně hodnotit tak kvalitu jejich služeb. V současnosti server obsahuje 2,5 milionu subjektů.

Mobilita-office


Banka referencí banREF pomáhá zákazníkům posoudit, zda vybraná firma poskytuje opravdu kvalitní služby. Naopak firmy mohou pomocí této banky doložit, že mají spokojenější zákazníky, než má konkurence, a získat tak další zakázky.

Využitelnost pro zákazníky i firmy

Banka referencí banREF.cz může tedy být důležitým pomocníkem pro zákazníky, ale i pro firmy. Banka referencí banREF obsahuje údaje o 2 569 516 subjektech z celé republiky, které mohou zákazníci hodnotit, ať už se jedná o dodavatele plastových oken, cestovní kancelář, finanční poradce či stavební firmu. Vaše hodnocení pomůže jiným spotřebitelům, jindy hodnocení ostatních zase vám pomůže ušetřit nemalé peníze.

Banka referencí využívá pro svoji činnost databázi Českého statistického úřadu (ČSÚ). Relevantnosti informací přispívá průběžná aktualizace informací v databázi. Systém konkrétně funguje tak, že zákazníci zasílají reference prostřednictvím referenčních SMS a jejich obsah si může kdokoliv zdarma prohlédnout online na internetových stránkách. SMS jsou použity z důvodu vazby reference na telefonní číslo, aby je bylo možné prověřit. Firma, která s referencí nebude souhlasit, k ní může připojit svůj komentář.

Korektnosti uváděných informací na stránkách www.banREF.cz jistě prospěje také kontrolní výbor sestavený ze zástupců Sdružení obrany spotřebitelů, sdružení Korektní podnikání i zástupci podniků.

Reference je možné zasílat všem českým firmám. K odeslání reference stačí poslat krátkou textovou zprávu ve tvaru: "BANREF ALIAS FIRMY nebo IČ hodnocení firmy" na číslo 90 309 30. Cena jedné SMS je 30 korun.


Komentáře

romes #1
romes 17. červenec 2009 13:29

Pokud bych byl firmou, která má spokojené zákazníky, tak bych je požádal o ohodnocení formou SMS. Pokud bych byl opravdu velice spokojený například se zájezdem s cestovkou - nebudu mít problém sms zaslat. V případě velké nespokojenosti dtto.

Leos #2
Leos 26. červen 2009 16:04

Je nerealne, aby zakaznici platili 30 kc za to, ze pochvali nejakou firmu. Takze business model teto sluzby asi je, aby se obchodnici pochvalili sami v predstiranych smskach. Jenze pri mizive navstevnosti se jim to stejne neoplati. Prezije banref rok 2009?

Mi.Chal. #4
Mi.Chal. 26. červen 2009 17:45

Taky mi to prijde ujety, nehlede na to, ze SMS se na normalnim mobilu moc pohodlne nepisou a navic se clovek musi vejit do nejakych 160 znaku, coz jsou asi tak dva radky textu. Do takoveho limitu se nevejde ani to prvni souveti, co jsem napsal.

Filip #3
Filip 27. červen 2009 09:37

Celé je to nesmysl. Ze by zakazník poílal ještě nejaké reference, to má mít at firma sebou nebo na stránkách. Nakonec nelepší reference bude mít ta firma, která donutí své známé, zákazníky nebo kdo ví koho, aby poalali SMS. Řekl bych že s reálným obchodem to nemá nic společného a důvěrihodnost něčeho takového je malá.


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů