banREF.cz: banka referencí o českých firmách

Jiří Kocourek , 26. červen 2009 07:37 4 komentářů
Rubriky: Právo, Internet, Byznys

Klic
V Česku byl prezentován ojedinělý projekt internetové stránky banREF.cz. Podle provozovatelů projektu má být banka referencí nezávislým celostátním systémem, který umožňuje sbírat, uchovávat a prezentovat reference zákazníků na firmy a následně hodnotit tak kvalitu jejich služeb. V současnosti server obsahuje 2,5 milionu subjektů.

Mobilita-office


Banka referencí banREF pomáhá zákazníkům posoudit, zda vybraná firma poskytuje opravdu kvalitní služby. Naopak firmy mohou pomocí této banky doložit, že mají spokojenější zákazníky, než má konkurence, a získat tak další zakázky.

Využitelnost pro zákazníky i firmy

Banka referencí banREF.cz může tedy být důležitým pomocníkem pro zákazníky, ale i pro firmy. Banka referencí banREF obsahuje údaje o 2 569 516 subjektech z celé republiky, které mohou zákazníci hodnotit, ať už se jedná o dodavatele plastových oken, cestovní kancelář, finanční poradce či stavební firmu. Vaše hodnocení pomůže jiným spotřebitelům, jindy hodnocení ostatních zase vám pomůže ušetřit nemalé peníze.

Banka referencí využívá pro svoji činnost databázi Českého statistického úřadu (ČSÚ). Relevantnosti informací přispívá průběžná aktualizace informací v databázi. Systém konkrétně funguje tak, že zákazníci zasílají reference prostřednictvím referenčních SMS a jejich obsah si může kdokoliv zdarma prohlédnout online na internetových stránkách. SMS jsou použity z důvodu vazby reference na telefonní číslo, aby je bylo možné prověřit. Firma, která s referencí nebude souhlasit, k ní může připojit svůj komentář.

Korektnosti uváděných informací na stránkách www.banREF.cz jistě prospěje také kontrolní výbor sestavený ze zástupců Sdružení obrany spotřebitelů, sdružení Korektní podnikání i zástupci podniků.

Reference je možné zasílat všem českým firmám. K odeslání reference stačí poslat krátkou textovou zprávu ve tvaru: "BANREF ALIAS FIRMY nebo IČ hodnocení firmy" na číslo 90 309 30. Cena jedné SMS je 30 korun.


Komentáře

romes #1
romes 17. červenec 2009 13:29

Pokud bych byl firmou, která má spokojené zákazníky, tak bych je požádal o ohodnocení formou SMS. Pokud bych byl opravdu velice spokojený například se zájezdem s cestovkou - nebudu mít problém sms zaslat. V případě velké nespokojenosti dtto.

Leos #2
Leos 26. červen 2009 16:04

Je nerealne, aby zakaznici platili 30 kc za to, ze pochvali nejakou firmu. Takze business model teto sluzby asi je, aby se obchodnici pochvalili sami v predstiranych smskach. Jenze pri mizive navstevnosti se jim to stejne neoplati. Prezije banref rok 2009?

Mi.Chal. #4
Mi.Chal. 26. červen 2009 17:45

Taky mi to prijde ujety, nehlede na to, ze SMS se na normalnim mobilu moc pohodlne nepisou a navic se clovek musi vejit do nejakych 160 znaku, coz jsou asi tak dva radky textu. Do takoveho limitu se nevejde ani to prvni souveti, co jsem napsal.

Filip #3
Filip 27. červen 2009 09:37

Celé je to nesmysl. Ze by zakazník poílal ještě nejaké reference, to má mít at firma sebou nebo na stránkách. Nakonec nelepší reference bude mít ta firma, která donutí své známé, zákazníky nebo kdo ví koho, aby poalali SMS. Řekl bych že s reálným obchodem to nemá nic společného a důvěrihodnost něčeho takového je malá.


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 1 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů