České reklamy Applu

Filip Molčan , 27. listopad 2006 08:24 15 komentářů
Rubriky: Marketing

Společnost Apple Computer je považována za jednoho z největších inovátorů v oblasti IT a zároveň je známa tím, že když už nějakou tu televizní reklamu vytvoří, stojí to většinou za to - něco podobného jako kdysi býval Oskar se svými TV spoty (Kde ty časy jsou?).

Jedny z posledních reklam od Applu patří do velké kampaně Get a Mac. V reklamách vystupují lidé místo strojů, respektive systémů - pan PC a pan Mac. Tyto, ve světě velice oblíbené reklamy, jsou nyní nadabované do češtiny. Proto jestli se chcete pobavit, naleznete je na blogu Martina Léra. Jen upozorňujeme, že nejde o oficiální překlady reklam, ale o práci uživatele czechdreamfactory ze serveru YouTube.

Jaká společnost podle vás tvoří nejzajímavější a nejpoutavější reklamy? Co si myslíte o reklamě na domácí scéně?


Komentáře

#1
27. listopad 2006 13:41

Zrovna dneska jsem se dostal ke shlednuti filmu " Pirati ze silicon valley". Vsem velice doporucuji. Je skoda, ze je Mac tak "nedostupny" pro normalni smrtelniky. Uz by jsme se davno zbavili Microsoft-mafie....

Vikis #2
Vikis 27. listopad 2006 14:10

Cim je pro Vas MAC tak nedostupny? Cenou? Nebo snad problemem s nakupem jejich pocitacu? Osobne si mi treba MacMini nebo iMac nezdaji tak drahe...

#3
27. listopad 2006 15:00

No. Moc moznosti jak je koupit neni. A Cena? Ta je podle me strasna. Nechapu proc je u nas Apple tak drahy, kdyz na zapade udajne stoji mnohem mene, a nakupem treba v nemecku clovek udajne usetri i 15 000,-! Coz uz bybylo na povazenou, pokud by to byla pravda.

Vikis #5
Vikis 27. listopad 2006 15:16

Ano, produkty APPLE jsou v CR predrazene, stim musim bohuzel souhlasit. Nejextremnejsi jsou rozdily mezi apple.cz a ruznymi americkymi prodejci, nejenom apple.com, ale napr. macmall.com, atd. Kdybych nemusel kupovat MBP v CR kvuli DPH, koupil bych ho ve statech, ale pozor, neni to uplne srovnatelne, protoze velky bratr nema DPH, ale pouze spotrebni dan, ktera je podstatne nizsi, nez nase DPH. To ale samozrejme nevysvetluje, proc jsou ceny tak rozdilne oproti "domovske" zemi applu (vse je uz "made in China"). Pokud by byla celosvetova politika APPLE v prodejich jednotna, verim tomu, ze uz nebude platit Vase opravdu trefna pripominka "pocitac = windows".

#7
27. listopad 2006 16:08

No, budoucnost Apple vidim dost nejiste... Prestoze bych mu upech pral (film "Pirates fo silicon valley" budi jiste sympatie) myslim ze to nebude Apple, kdo nakope Gatese do prd*ele. Myslim, ze vzhledem k licencni politice Apple a Microsoftu se dostane na vysluni Linux. Je nezavisly na cloveku, firme, korporaci.. je nezavisly na platforme, procesoru, HW vyrobci.... Nemuze ho Gates "podrazit", tak jako podrazil Apple a spoustu dalsich... Pokud se Apple neotevre svetu (coz bych si pral - at uz jde o SW ci HW), skonci spolecne s mafianskym dinosaurem Microsoftem v propadlisti dejin...

Vikis #8
Vikis 27. listopad 2006 21:48

No, ja budoucnost Applu vidim docela ruzove (asi jsem si zapomnel sundat ruzove bryle), protoze je potreba rozlisovat Apple HW a SW a dalsi produkty, ktere maji nemaly podil na uspechu teto korporace a to: iPod (svetova jednicka na poli MP3 prehravacu) + spousta doplnku a v neposledni rade take fungujici MP3 store = iTunes, dale pak pripravovany iPhone, atd. SW je take dost silny, i kdyz je vicemene vazany na Apple HW, coz je ale dobre (iLife, Aperture, samotny MacOSX, atd.) Co se SW tyce, Apple ma velmi pratelskou politiku v poskytovani zdrojovych kodu vsem registrovanym vyvojarum, je tedy mozne ruzne aplikace prizbusobovat obrazu svemu nebo se podilet na jejich dalsim vyvoji v ramci vetsi a dulezitejsi skupiny. I kdyz me ted bude asi proklinat spousta "tucnaku" (nic proti Linuxu nemam a dost zvazuji na jeho prechod na svem soukromem PC), tak musim rict, ze se spise obavam o budoucnost LINUXu - ne proto, ze by byl spatny, ale spise pro jeho prilisnou otevrenost a malou koordinaci v celosvetovem meritku, i kdyz je par firem, ktere se snazi Linux jak zastitovat, propagovat, tak take "ucesavat" do urcite user friendly edice. Ale ja nechci vyvolavat zandy flame, naopak. Tvrdim jedno: na kazdem OS je neco dobreho i spatneho a kazdy ma do urcite miry svobodu se rozhodnout, ktery OS bude pouzivat. Samozrejme to lze tezko, pokud pracujete treba v bance a tam dostane prideleny PC s nulovou moznosti neco ovlivnit - to uz je spise prave na dodavatelich IT reseni premluvit tu ci onu firmu k pouziti toho ci onoho softwaru atd. Ale abych take neco pochvalil, jsem velky fanda open source a diky nemu mohu pouzivat veskery legalni software na svem domacim pocitaci de facto zadarmo, coz je cim dal vic rozsirujici se cesta a jen doufam, ze bude mit ten spravny smer prave u open source komunity. Na zaver se jeste vratim k APPLE a MacOSX: i kdyz je cena HW v CR neprilis konkurence schopna, je treba si uvedomit, ze nekupujete pouze designove velmi zdarile a funkcni "zelezo", ale taky balik SW, ktery byste si jinak musel draze platit pri pouziti Windows platformy - viz. napr. reklamy PC versus MAC:-) Cili predinstalovany SW bundle na Vasem novem Macovi ma take nejakou hodnotu, ale hlavne - je funknci, stabilni, user friendly a ja, jako nedavny switcher jsem se s nim szil velmi rychle (iPhoto, iMovie, iWeb, atd.). [a to jsem vlastne nezminil viry a pokusy o napadeni MS aplikaci ve srovnani s MacOSX, ale to je asi notoricky zname, viz znovu PC vs. Mac].

#9
27. listopad 2006 22:34

Samozrejme ze s MACem dostanete i vynikajici software. To je v poradku. Presto je ale cena klidne i o 15 000,- vyssi nez na zapade. A takovy rozdil u PC tedy rozhodne neni! Take prislusenstvi neni nejlevnejsi.

Pak tady mame HW. Apple ve svych strojich prodava Geforce 7300GT a Radeon X1600 vydava to za vykonou grafiku! Tohle mi opravdu vadi... v High-endu pak ma mnohonasobne prekonanou 7600GT. Takze nekdy mam pocit, ze v krasnem obalu apple prodava stare haraburdi... coz me trosku mrzi.

Jinak mate mozna pravdu, nevyjadril jsem se uplne presne. Budoucnost apple nemusi byt spatna, zvlaste vzhledem k nadmerne kreativite, ale budoucnost v odvetvi osobnich pocitacu uz tak ruzove nevidim.... Kvalitou vyhrat rozhodne nemuze. Jak je vidno, kycovity Microsoft zahlcuje trh nejhorsim moznym softwareme a lidem to prilis ani nevadi.... Dokonce i mafianske praktiky zustavaji bez povsimnuti... Z tohoto duvodu si myslim, ze takze apple si kupuji jen nadsenci a znalci. A tech je malo.... Mozna ze by nebylo na skodu, kdyby apple presel na Linux. Chapu ze radeji pouzili BSD pro svuj OS, protoze ma pro firmu lepsi licenci, ale pokud by prodavali Pocitace Apple s Linuxem a zpoplatnili spise profesionalni software (jejich OS X by byl GPL) pak by si myslim spolecne udelali diru do sveta.... tedy do IT trhu... :o)

Vikis #11
Vikis 28. listopad 2006 00:49

Souhlasim, ze pravda je nekde mezi, ale rozhodne bych netvrdil, ze je APPLE predrazeny, to jenom nas ost block s nizkou kupni silou ma APPLE produkty drahe a temer zadnou SW podporu. Srovnam cenu stejneho notebooku MacBook Pro 15" 2.33GH na apple.cz a apple.com (vim, ze jsou i jine spolecnosti, kde se to v obou zemich da sehnat levneji, ale pro srovnani je to dostacujici): apple.cz: CZK 78.080,- s DPH vs. apple.com: USD 2.499,- (nemaji DPH, ale pouze spotrebni dan) = v CZK 53.290,- (aktualni kurz 21.325). Cily rozdil je: CZK 24.790,-, coz je naproste PEKLO! Kdyby byla cena srovnatelna v CR a USA, tak verim tomu, ze prodej znacky APPLE poroste mnohem rychleji, ale abych byl objektivni, neni to problem pouze APPLE, ale i jinych znacek a produktu, ktere jsou v USA mnohem levnejsi.

Trosku nesouhlasim s Vasim komentarem k HW prirovnany k pouziti graficke karty. Pokud se bavime o segmentu notebooku, tak je potreba vzit v uvahu HW upravu dane karty pro pouziti pro notebook (miniaturizace, spotreba, hw kompatabilita, atd.). Drive, nez jsem si poridil MBP, jsem pouzival IBM ThinkPad T41p, coz by na tehdejsi dobu jeden z nejdrazsich notebooku, ale take nemel tu nejnovejsi grafickou kartu, cim to? Inu, vyvoj jde do predu tak rychle, ze kdyz neco vymyslite, za 5 minut uz je to zastarale a ve svete pocitacu to plati dvojnasobne. Dale nesmime zapomenout na urcitou dobu testovani vzajmene funkcnosti HW, je dulezite dosahnout urcite harmonie (jezisi, to zni blbe).

Ale zpet k problemu: cena je dulezity rozhodovaci faktor, ale ne vzdy ten spravny. IBM bylo take o 30% drazsi nez Acer, ale podivejte se na Acer po 2-letech a pak na IBM (ktere jsem nijak nesetril a prezilo vsechno a jeste se na nej dalo koukat). Cili, Kia nikdy nebude BMW a BMW nikdy nebude Kia.

Na zaver: za vysokou cenu APPLE produktu v CR muze APPLE pouze neprimo, protoze jeho produkty jsou distribuovany spolecnosti CDS a to vyhradne. Pokud chcete usetrit, dovezte si notebook z USA nebo alespon na rakouskem applestoru resp. pres macservis.cz nebo ccc.cz.

No, a Linux na Applu, to snad radeji ani ne, mne se prave libi spojeni apple a macosx, ale tezko, velmi tezko by se prodaval apple s linuxem, ale diky bootcamp muzete mit na jednom pocitaci nekolik operacnich systemu, ale ja jsem zatim nenasel jediny duvod, proc tak ucinit a doufam, ze ho ani nenajdu.

#13
28. listopad 2006 12:28

oni ve skutecnosti nemaji MAC OS X, ale BSD system. To ze k tomu neco pribalili, udelali si hezke GUI a vydali to pod MAC OS X jim holt dovoluje licence BSD..... O tomhle ale mluvit nechci... Spise jsem myslel, ze kdyz mohli pouzit BSD, mozna by bylo lepsi pouzit Linux (vzhledem k jeho rozsirovani) a udelat si "distribuci" OS X :o), ktera by behala na macich.... jen by musela byt GPL.

Filip Molčan 27. listopad 2006 22:12

Nemyslim si, ze je Apple tak drahy, pokud porovnate opravdu to, co porovnat muzete...

1. nesmite porovnavat stavebnicove PC a Mac - porovnejte napr. Mac a IBM nebo jinou solidni znacku
2. neporovnavejte jen HW, ale moralni vydrz a predevsim software, ktery s Applem dostanete (operacni system, mail klient, kalendar, foto aplikace, tvorba webu, videi, dvd, browser, synchronizaci atd. atd...)

Ve finale zjistite, ze neni tak drahy, jak se zda ;-).

#10
28. listopad 2006 00:28

ad 1) No jo, ale když si obyčejný domácí uživatel dělá rozpočet na pořitař, tak se snaží ušetřit každou korunku, takže IBM si určitě nekoupí (IBM mimochodem osobní počítaře nevyrábí, nebo se mýlím?).

Proti skládačce za 7000-9000 je i Mac Mini drahý (pokud nejde o akční hry, tak i pomalé PC stačí).

ad 2) Zrovna software bych se porovnávat bál - kolik domácích uživatelů využije třeba kalenář nebo synchronizaci (pomíjím, že SW pro Windows je u mobilních zařízení obvykle v ceně)? E-mailový klient je zadarmo i pro Windows (a ne jeden), která stojí 2500 Kč. Browser (Firefox, Opera) i foto aplikace taky (Picasa třeba). A kolik lidí doma stříhá videa? (a zase, u příslušného HW obvykle bývá nějaká verze software přibalena - zase takžka vždy pod Windows). Snad jen to přehrávání DVD může být problém (neumí to náhodou Real Player?). Pokud chce domácí uživatel tzv. kompatibilitu, tak MS Office pro Windows se dá koupit OEM s počítačem a i plná verze stojí maximáltě tolik, co na Apple (kde OEM není). HTML editory se taky najdou i zadarmo. A OpenOffice jede na PC líp než na Macu, bohužel.

Že práce na Macu je často příjemnější a přímější a že PC od Apple bude pravděpodobně stabilnější, je věc, kterou málokdo docení, natož, aby jí přikládal finanční význam. Jako si lidi kupují laciné párky a rohlíky v supermarktech, tak si kupují laciná PC:

Aby nedoělo k omylu, že jsem snad příznivec Mimosoftu - doma mám Ultru 20 od Sunu s Linuxem (a v batohu iBook), a rozhodně to nepokládám za vyhozené peníze (ovšem je nemám na fotky a video).

nula

Vikis #12
Vikis 28. listopad 2006 01:09

Srovnavanim "skladacek" a Mac Miniho se venovalo spousta lidi na mujmac.cz v nekolika vlaknech a flame diskuze nebrala konce. Mate v cene skladacky take MS operacni system? Asi dobre vite, co je soucasti daneho OS (kalkulacka, outlook express, solitaire, atd.) a ze jeho cena je srovnatelna s MacOSX vcetne iLife? Nejsem zadny pocitacovy expert, abych musel vyuzivat iMovie, iDVD, iWeb, iPhoto atd., proste je pouzivam, protoze chci a je to opravdu jednoduche a osobne si myslim, ze cim dal vice lidi pocitace prave pouziva na spravu svych digitalnich produktu a jejich prezentaci na webu, na dvd, atd. A co se OpenOffice tyce, tak ten uz jede na macu stejne jako na PC, byla to jen otazka casu, prece jenom MS je rozsirenejsi a proto se hlavni proud vyvoje openoffice zameril timto smerem... Btw., IBM opustilo vyvoj osobnich pocitacu tusim v lonskem roce a prenechalo to svemu dodavateli - nyni Lenovo. IBM dale stavi servery a slozitejsi IT reseni - vyvoj a prodej osobnich pocitacu byla ztratova divize v IBM (nicmene jsem v zivote mel 2 IBM notebooky a musim rict, ze diky kocni IBM v tomto segmentu jsem presel na Apple, protoze jsem nenasel adekvatni nahradu, i kdyz je vse Made in China - FoxCon rulez - jedna z jejich fabrik v Shenzenu ma cca 2 km na delku, kdyz jsem ji posledne mijel) :-)

#14
28. listopad 2006 10:12

To chcete flejmovat i tady (na mujmac.cz jsem se tech diskusi neucastnil, tak mam jeste energie dost..)?

Bez ohledu na to, že Mac vás pravděpodobně při srovnatelné konfiguraci HW přijde levněji než PC, tak třeba minimální Mini stojí 18000 Kč (duhovyservis.cz) a PC koupíte nebo poskládáte určitě levněji. Že bude jistě méně výkonné a stabilní, je jiná věc, ale spousta lidí, které znám, má většinou omezené možnosti rodinného rozpočtu a skoro 20000 za stroj bez monitoru (ještě klávesnice, myš, reproduktory...) opravdu dát nemůže nebo nechce. Stabilitu, spolehlivost a kvalitu průměrný český spotřebitel neřeší - viz ty naše supermarkety.

PC s Windows za 13500 dostanete i s těmi Windows (alfacomp.cz), 64bitovým procesorem (single core, ale kdo by doma dual-core až tak využil?), 512 MB RAM (jako v Mini) a NEintegrovanou 3D grafikou. Jak jsem psal, ke iPhoto nebo iTunes atd. alternativu seženete, nejspíš si vyberete i zdarma (asi méně hezkou a pohodlnou, ale za ty peníze...). Když řešíte cenu, není co řešit. Pořád mluvím o domácích uživatelích - když někomu z kamarádů doporučím mac, tak se mi při pohledu na ceny vysměje do očí...

A kvalita hardware? V Sunu (ani v "značkovém" PC v práci) mi zdroj nepíská, v G4 ano (a asi nejsem výjimka, viz letošní článek na mujmac.cz)... Například.

A iMac je úplně mimo "průměrnou" českou domácí realitu - sám o sobě sice nestojí až tak moc, ale musíte ho koupit v kuse. Nemůžete, jak u "normálního" PC nebo Mini mít monitor třeba starý nebo půjčený, než si na svůj našetříte...

Co se tedy tím celým tím traktátem snažím říct: z pohledu obyčejného masového domácího spotřebitele (typického konzumenta produktů MS a počítačů PC) Apple prostě JE drahý a nevýhodný.

Pokud jde o OpenOffice, tak vám budu velmi vděčný, kdzž mi ho přijdete nainstalovat na iBook tak, aby mi jel stejně jako na PC (nemyslím rychlost). Mě se to nějak nedaří (systém 10.3 - verzi 10.4 bych si musel zase koupit a navíc ani nemám možnost tam dát tolik paměti, kolik se pro ni doporučuje).

#15
28. listopad 2006 12:34

si myslim, ze by se MAC mel zamerit hlavne na vyvoj softwaru. A ten otevrit svetu... Kdyby MAC OS X behal na PC platforme, stejne jako priposrane windows, urcite by Jobs udelal jeste jednu poradnou diru do sveta.... Misto toho brzdi rozvoj sveho OS X vazbou na uzky profil HW, ktery je jeste spatne kombinovatelny... skoda... Apple je mnohem lepsi firma nez Mrwosoft... A tak nam normalnim smrtelnikum nezbyva nic jineho nez Linux

#4
27. listopad 2006 15:03

Vsude vam vsichni vnucuji Windows. Zacnou uz ve skole a typicky obycejny clovek se strednim vzdelanim ma pak pocit ze pocitac=Windows. Tady touhle propagandou, timhle vymyvanim mozku nasich vlasnich deti, delame sami alternativy jeste nedostupnejsi.... Protoze obycejny clovek pak nechape, proc by mel zkusit neco jineho a tak zcela plnohodnotne alternativy neexistuji... a kdyz, tak jsou pochopitelne drazsi (protoze nejsou masove)


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 0 komentářů

Nahradí otisky prstů přístupová hesla?

ČTK , 05. prosinec 2016 14:30

Zní to jako skvělý nápad: zapomeňte na hesla a zamykejte telefon místo nich otiskem svého prstu. Je ...

Více 1 komentářů

Počítač a internet má na jižní Moravě více než 75 pct domácností

ČTK , 05. prosinec 2016 10:30

Počet jihomoravských domácností, které mají počítač a přístup k internetu, se loni přehoupl na jižní...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů

Nový škodlivý program ukradl údaje k milionu účtů Google

ČTK , 02. prosinec 2016 14:00

Nový škodlivý program Goolian narušil bezpečnost více než jednoho milionu účtů Google. Šíří se na za...

Více 1 komentářů

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů