E-mailový marketing, jeho vývoj a GDPR

Richard Jan Voigts , 25. únor 2018 14:00 0 komentářů
E-mailový marketing, jeho vývoj a GDPR

VIVmail.cz je na našem trhu jednou z největších firem, která historicky dodává technologie jak třetích stran jako například IBM Watson Campaign Automation v prostředí IBM Cloud, tak vlastní software pro e-mailový marketing, a sama jej i poskytuje zákazníkům. Co za e-mailovým marketingem stojí a jak je trápí například GDPR, jsme se ptali Vladana Hejnice, spolumajitele společnosti VIVmail.cz.

Co je předmětem činnosti vaší firmy, když se zabýváte e-mailovým marketingem?

VIVmail.cz je společnost, která poskytuje především technologie pro e-mailový marketing a k nim související služby. Jde o softwarové technologie, které pomáhají segmentovat, personalizovat a ve výsledku i rozesílat obchodní sdělení pomocí e-mailů. Mezi služby s tím spojené patří především spuštění technologie, její správné nastavení, nebo až i správa celého e-mailového marketingu pro danou organizaci.

Jaké nástroje k tomu používáte?

Vladan Hejnic, VIVmail.cz
Vladan Hejnic, VIVmail.cz
Už od roku 2010 jsme zde jako první poskytovali klientům tehdejší řešení Silverpop, před dvěma lety jej koupila IBM a začlenila jej do své softwarové rodiny umělé inteligence jako IBM Watson Campaign Automation, který provozuje ve svém prostředí IBM Cloud (dříve IBM Bluemix). Jde o velmi robustní řešení pro banky, telekomunikační operátory, pojišťovny, prostě pro všechny, kteří chtějí propojit e-mailingovou technologii s ostatními systémy. Postupně jsme se softwarem Silverpop získali velké zkušenosti, díky kterým jsme pro e-commerce společnosti, které se potřebují rychle vyvíjet, dynamicky vytěžit více dat, vyvinuli vlastní řešení, které jsme nazvali Targito.

Kdo jsou vaši typičtí klienti?

V posledních letech jde o typické retailery, jako je Sconto, nebo i společnosti z prostředí B2B, jako například Activa. Řadí se sem však i tradiční hráči z oblasti bankovnictví, jako je ČSOB, telekomunikační operátoři O2 či Vodafone. Mezi většinu klientů z poslední doby patří rychle rostoucí retaileři na internetu, tedy typické firmy z oblasti e-commerce.

Co všechno svým zákazníkům poskytujete?

Především jim poskytujeme takovou technologii, jaká jim umí do maximálního detailu předat data o chování uživatelů v e-mailu i na jejich webu tak, aby dokázali co nejrychleji reagovat na jejich potřeby a mohli mnohem cíleněji rozesílat nabídky nejen do e-mailů jako hlavního komunikačního kanálu, ale například i do SMS, zasílat jim push-messages podle toho, jak komunikují se svými klienty.

Mění se nějak požadavky klientů na e-mailový marketing během posledních několika let, kdy e-commerce hodně pokročila?

Určitě, v roce 2010, kdy jsme přišli jako první s personalizací a automatizací e-mailového marketingu, to byl ohromný hit a společnostem to pomohlo z nějakých pěti až šesti procent obratu z e-mailingu generovat až 30 % svého obratu. Byl to zpočátku hlavní trend. Nyní už jde o samozřejmost a personalizaci a automatizaci e-mailingu používá každý. Dnešní potřeby však už jdou směrem detailnějšího rozboru chování zákazníka na webu, jak se chová, co nakupuje, zda opustil nákupní košík, a všechna tato data zkombinovat tak, aby se nad nimi postavily další automatizované procesy, a to především komunikaci zaměřené na odesílání cílené nabídky, dnes ale už během několika vteřin. Znamená to také, že pracujeme s mnohem objemnějšími daty a do většího detailu.

Jak se z hlediska cíleného e-mailového marketingu stavíte k GDPR, který má být spuštěn v květnu 2018?

Vyhovět legislativním požadavkům na GDPR je absolutní nutnost, kterou musíme zpracovat s našimi klienty. Dost často má klient v začátku nějakou právní kancelář, která mu oblast GDPR řeší. Už však také za námi přišli prakticky všichni naši klienti, že dostávají nějaké rady a principy v naprosto obecné rovině, ale že oni potřebují konkrétní řešení. To znamená, že my jim připravujeme mapy procesů, kde a jak sbírají kontakty a jaké, s jakými souhlasy, zda jsou tyto souhlasy správné apod. Hlavním cílem je, aby co nejvíc správných souhlasů podle GDPR získali do 25. května 2018, protože když je nebudou mít od následujícího dne, nebudou moci se svými zákazníky komunikovat.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů

Arbes převzal slovenský Finamis a posiluje v oblasti řešení pro kapitálové trhy

ITBiz.cz , 18. duben 2018 16:30

Arbes Technologies za nezveřejněnou sumu získala majoritní podíl ve slovenské společnosti Finamis, k...

Více 0 komentářů