margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

ERP IFS Applications 9 si spíše vybírá zákazníka než naopak

Richard Jan Voigts, 09. červenec 2015 08:50 1 komentářů
ERP IFS Applications 9 si spíše vybírá zákazníka než naopak

IFS Applications verze 9 je evolučním krokem s několika zásadními novinkami, které byly naprogramovány jak na základě přání uživatelů, tak pozorování jejich každodenní práce ze strany samotné společnosti IFS a zvyšují uživatelský komfort. Jde zejména o IFS Lobby, CRM, IFS Streams, architekturu založenou na vrstvách a vylepšenou podporu pro globální podnikání.

IFS Lobby

Už startovací stránka vypadá jako rozhraní BI (business intelligence), kterým v zásadě také je, jde o první úroveň BI. Úvodní informace pro uživatele jsou roztříděny podle rolí – od typického zaměstnance až po „C-class“ – manažery CEO, CFO, COO apod. Jde o jakýsi rozcestník, s přímými prokliky do dalších funkčností IFS Aplikací.

Standardně je přednastaveno 20 rolí a mezi typické patří obchodník, skladník, účetní, plánovač, nákupčí či zmíněný nejvyšší člen vedení apod. Ani další úvodní obrazovky se však nemusejí customizovat (programovat), pouze nastavovat, což zrychluje a zlevňuje jejich nasazení, hlavně při aktualizacích.

Například v případě zákazníka, který má ve smlouvě dva upgrady jedné verze IFS Aplikací, protože nepředpokládá přechod ihned na novou verzi v budoucnu. Každý zákazník si přitom může po nastavení od výrobce KPI (klíčové ukazatele – Key Performance Indicators) přenastavit sám. Mezi základní informace úvodní obrazovky patří zpožděné úkoly, objednávky, rozpracované objednávky, nezaúčtované faktury, obchodní příležitosti apod. Jde o to, aby uživatel IFS Aplikací hned na úvodní obrazovce vše důležité viděl a nic nemusel hledat ve vnořeném menu a na spoustě obrazovkách.

CRM

Původní CRM v IFS Aplikacích sice bylo provázané s ERP, od verze 9 je plně integrované. Na rozdíl od univerzálních CRM systémů, které řeší kontakt (firmu), událost (činnost) a příležitost, umí CRM v IFS 9 vytvořit nabídku pro zákazníka s interním workflow (typicky schvalovací proces). Toto vše včetně provázanosti s objednávkou od zákazníka s vazbou na plánovací procesy i s přenosem předpokládaných činností do MRP (Material Resource Planning), například pro předobjednávky materiálu – typicky pro CTP (Capable to Promise – schopnost slíbit/potvrdit objednávku) a ATP (Available to Promise – časová připravenost vyrobit zboží).

IFS Streams

IFS Streams je v podstatě oznamovací systém, který počítá například se schvalovacím procesem. Dá se nastavit pro každou činnost, kterou si uživatel může nastavit i sám, aby nemusel některá schvalování hlídat – IFS Streams to učiní za něj. V principu jde o alert (budík), jenž si uživatel může nastavit například pro vlastní žádost do schvalovacího procesu. Alert mu pak odblokuje ten, kdo proces schvaluje.

V případě výroby může jít o informaci pro výrobní příkaz, že materiál už je na skladě, nebo informaci o změně číselníku, případně o změně prodejní položky apod. Stejně tak může mít obchodník nastaven alert pro zatelefonování zákazníkovi, že jeho zboží už je na cestě.

Architektura založená na vrstvách

Architektura založená na vrstvách je spíše pro komfort implementátorů. IFS Aplikace ve verzi 9 se skládá ze tří vrstev: core – jádro, lokalizační (legislativní) a customizační (zákaznické úpravy na míru). V případě nutnosti upgradu se odpojí kterákoliv z vrstev (typicky core, případně legislativní) bez porušení tabulek, provede se upgrade této vrstvy, a po dokončení upgradu se znovu připojí vrstva zákaznických úprav.

Kromě toho pak řada zákaznických úprav už není zapotřebí, protože jsou po upgradu zpravidla obsaženy ve vrstvě core – na základě připomínek a nápadů zákazníků, zaznamenávaných na Idea Wall (některé jiné firmy ji nazývají Wish Line apod.). Zejména tato funkčnost podporuje evoluční vývoj IFS Aplikací.

Vylepšená podpora pro globální podnikání

Oproti lokálním firmám, které dodávají podnikové IS, má IFS podporu cca 60 legislativ (ty jsou obsaženy v legislativní vrstvě). K tomu přibyly nové moduly, které se týkají globálního byznysu – je zde vylepšená konsolidace, vícemístné plánování, řízení nadnárodních projektů napříč více zeměmi apod. – od přefakturovávání s přepočty národních měn, celních poplatků, interních nákladů na vývoj ve více národních střediscích atd.

Mobilní verze a dotykové ovládání

Celý systém podporuje práci na smartphonech a tabletech i dotykové oládání. Pro obchodníky tak například existuje mobilní verze CRM pro smartphony a tablet PC s offline funkčností, kde si obchodník může vyhledat důležité požadované informace a výstup ze schůzky ihned zaznamenat. Po připojení k síti se informace odešlou a synchronizují. Mobilní verze podporuje platformy iOS a Android.

IFS Aplikace 9 je plnohodnotná desktopová aplikace, která však funguje jako tenký klient s automatickou aktualizací funkčnosti. Komunikace se servery přitom běží přes zabezpečený protokol https, což umožňuje bezpečnou a rychlou práci i mimo kancelář, se zašifrovanými přenosy které nepotřebují ani VPN, ani terminálové služby s protokolem typu Citrix ISA apod.

BI je obsaženo už v základní úvodní obrazovce IFS Lobby a je připraveno pro všechny typické skupiny uživatelů.

Proč si IFS Aplikace spíše vybírá zákazníka než naopak

Mezi základní výhody IFS Aplikace patří agilita, nesvazuje příliš organizace neměnnými procesy, schopnost naplnit potřeby a očekávání zákazníků, mixování typu výrob (zejména v souvislosti se zakázkovou), uživatelská přívětivost – výborná uživatelská zkušenost.

Rádi si vybíráme zákazníky s obtížnými úlohami, jako například s projektově orientovanou výrobou, protože tam se ukáže síla IFS a konkurenční výhody,“ říká Pavel Bláhovec, obchodní ředitel českého zastoupení IFS.


Komentáře

Milan #0
Milan 13. červenec 2015 22:13

Tomu titulku se mi nechce moc věřit, že by si v dnešní době dodavatel vybíral... :) Ale screenshoty vypadají dobře. Je to responsivní design? A je to vhodné pro služby v českých podmínkách, tedy pro SME? Nevíte?


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů