Facebook začne sdílet příjmy z reklam s tvůrci videí

Martin Stančík , 14. červenec 2015 07:00 0 komentářů
Facebook začne sdílet příjmy z reklam s tvůrci videí

Facebook minulý týden oznámil, že se s tvůrci videí začne vůbec poprvé dělit o příjmy z reklam. Podaří se americkému gigantu tímto krokem přetáhnout tvůrce originálního obsahu z YouTube na svou sociální síť?

I když Facebook na své sociální síti automaticky přehrává videa již od roku 2013, tvůrci obsahu až doposud neměli z reklamy, která se u jejich videí na Facebooku objevuje, ani korunu. Minulý týden však americký gigant oznámil, že začne se svými partnery sdílet příjmy z reklam skrze novou funkci s názvem Doporučená videa. Ta se nejprve objeví v mobilní aplikaci Facebooku určené pro operační systém iOS, v následujících měsících pak bude integrována i do aplikace pro Android a do desktopové verze Facebooku.

Facebook nebude umisťovat reklamy před přehrávaná videa tak, jako to dělá třeba YouTube. Namísto toho bude celý systém fungovat následujícím způsobem: pokud uživatel klikne na nějaké video (jež na sociální síť nahrál třeba jeho kamarád), začne se toto přehrávat a současně se u něj zobrazí seznam dalších doporučených videí, které by jej mohly také zajímat. Mezi nimi však budou i reklamy. Uživatelé budou mít následně možnost mezi jednotlivými doporučenými videi rolovat, přičemž videa se začnou automaticky přehrávat. A pokud se začne přehrávat i reklama, Facebook si příjmy z ní rozdělí s tvůrci videí, která si daný uživatel kromě ní ze seznamu Doporučených videí prohlédl.

Jako příklad si můžeme vzít video z fotbalového zápasu. Pokud na něj uživatel klikne a video se začne přehrávat, bude možné rolovat mezi dalšími doporučenými fotbalovými videi. Uživatel mezi nimi může narazit třeba na video od Fox Sports a na reklamu společnosti Nike. Pokud se podívá na fotbalové video Fox Sports i na reklamu od Nike, Facebook se následně o příjmy ze zobrazené reklamy s Fox Sports podělí.

Americký gigant bude příjmy z reklam rozdělovat ve stejném poměru jako YouTube: 55 % si odnese tvůrce obsahu, zatímco Facebook si nechá zbylých 45 %. Zatím není jasné, v jakém poměru bude Facebook rozdělovat zmíněných 55 % mezi jednotlivé tvůrce obsahu tehdy, pokud se uživatel kromě reklamy podívá na více doporučených videí. Dá se očekávat, že peníze budou rozděleny podle doby, kterou uživatel přehráváním jednotlivých videí stráví. Nutno podotknout, že Facebook doporučená videa zatím pouze testuje a finální podmínky se tedy mohou změnit.

Seznam partnerů Facebooku, kteří budou dodávat do Doporučených videí svůj obsah, není prozatím příliš rozsáhlý – americký gigant prozatím uzavřel smlouvy pouze s NBA, Fox Sports, Funny or Die a firmou Tastemade, jež nabízí videa týkající se jídla a cestování. Dá se však očekávat, že další partneři budou rychle příbývat.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

Čínská Watertek chce prý koupit švédskou Fingerprint Cards

ČTK , 24. listopad 2017 09:00

K zákazníkům švédského výrobce biometrických senzorů patří přední čínští producenti chytrých telefon...

Více 0 komentářů

IBM rozšiřuje Watson Data Platform

Pavel Houser , 24. listopad 2017 08:00

K novým službám patří např. katalogizování a čištění dat, které vývojářům a datovým výzkumníkům mají...

Více 0 komentářů

V zóně u Žatce by mohlo stát datové centrum za 15 miliard

ČTK , 23. listopad 2017 12:26

V průmyslové zóně Triangle u Žatce může vzniknout datové centrum pro společnosti a instituce z celé ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ÚOHS schválil změnu vlastníka většiny v AutoContu

ČTK , 23. listopad 2017 09:00

Spojení AutoContu a KKCG nemá mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže...

Více 0 komentářů

Česká hra o atentátu na Heydricha se dostala do světové distribuce Steam

ČTK , 23. listopad 2017 08:30

Do distribuce českou hru dostali hlasováním sami hráči....

Více 0 komentářů

Čína vyvíjí vlastní digitální měnu

ČTK , 23. listopad 2017 08:00

Čínské vedení vyvíjí vlastní kryptoměnu. Chce tak oslabit vliv bitcoinu a dalších virtuálních měn, n...

Více 0 komentářů

Hackeři ukradli Uberu data 57 milionů zákazníků a řidičů

ČTK , 22. listopad 2017 09:15

Incident společnost rok tajila a hackerům zaplatila....

Více 0 komentářů