Facebook začne sdílet příjmy z reklam s tvůrci videí

Martin Stančík , 14. červenec 2015 07:00 0 komentářů
Facebook začne sdílet příjmy z reklam s tvůrci videí

Facebook minulý týden oznámil, že se s tvůrci videí začne vůbec poprvé dělit o příjmy z reklam. Podaří se americkému gigantu tímto krokem přetáhnout tvůrce originálního obsahu z YouTube na svou sociální síť?

I když Facebook na své sociální síti automaticky přehrává videa již od roku 2013, tvůrci obsahu až doposud neměli z reklamy, která se u jejich videí na Facebooku objevuje, ani korunu. Minulý týden však americký gigant oznámil, že začne se svými partnery sdílet příjmy z reklam skrze novou funkci s názvem Doporučená videa. Ta se nejprve objeví v mobilní aplikaci Facebooku určené pro operační systém iOS, v následujících měsících pak bude integrována i do aplikace pro Android a do desktopové verze Facebooku.

Facebook nebude umisťovat reklamy před přehrávaná videa tak, jako to dělá třeba YouTube. Namísto toho bude celý systém fungovat následujícím způsobem: pokud uživatel klikne na nějaké video (jež na sociální síť nahrál třeba jeho kamarád), začne se toto přehrávat a současně se u něj zobrazí seznam dalších doporučených videí, které by jej mohly také zajímat. Mezi nimi však budou i reklamy. Uživatelé budou mít následně možnost mezi jednotlivými doporučenými videi rolovat, přičemž videa se začnou automaticky přehrávat. A pokud se začne přehrávat i reklama, Facebook si příjmy z ní rozdělí s tvůrci videí, která si daný uživatel kromě ní ze seznamu Doporučených videí prohlédl.

Jako příklad si můžeme vzít video z fotbalového zápasu. Pokud na něj uživatel klikne a video se začne přehrávat, bude možné rolovat mezi dalšími doporučenými fotbalovými videi. Uživatel mezi nimi může narazit třeba na video od Fox Sports a na reklamu společnosti Nike. Pokud se podívá na fotbalové video Fox Sports i na reklamu od Nike, Facebook se následně o příjmy ze zobrazené reklamy s Fox Sports podělí.

Americký gigant bude příjmy z reklam rozdělovat ve stejném poměru jako YouTube: 55 % si odnese tvůrce obsahu, zatímco Facebook si nechá zbylých 45 %. Zatím není jasné, v jakém poměru bude Facebook rozdělovat zmíněných 55 % mezi jednotlivé tvůrce obsahu tehdy, pokud se uživatel kromě reklamy podívá na více doporučených videí. Dá se očekávat, že peníze budou rozděleny podle doby, kterou uživatel přehráváním jednotlivých videí stráví. Nutno podotknout, že Facebook doporučená videa zatím pouze testuje a finální podmínky se tedy mohou změnit.

Seznam partnerů Facebooku, kteří budou dodávat do Doporučených videí svůj obsah, není prozatím příliš rozsáhlý – americký gigant prozatím uzavřel smlouvy pouze s NBA, Fox Sports, Funny or Die a firmou Tastemade, jež nabízí videa týkající se jídla a cestování. Dá se však očekávat, že další partneři budou rychle příbývat.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Biometrie podle mozku

Pavel Houser , 29. březen 2017 10:00
Pavel Houser

Budou na bankomatech jakási sluchátka pro čtení EEG? Palaniappan Ramaswamy se ve své vědecké práci i...

Více






RSS 

Zprávičky

Uber se kvůli zpřísnění zákona o taxislužbě stahuje z Dánska

ČTK , 29. březen 2017 15:00

Americký provozovatel internetové aplikace pro alternativní taxislužbu Uber Technologies přestane od...

Více 0 komentářů

Kvantové hradlo simuluje přenos kvantových peněz mezi bankami

Pavel Houser , 29. březen 2017 13:00

Vědci z Olomouce jako první ověřili, jak mohou fungovat kvantové peníze. ...

Více 0 komentářů

ČR se v únoru posunula mezi méně bezpečné země

Pavel Houser , 29. březen 2017 11:00

Nejrozšířenější malwarovou rodinou byl v únoru ve světe i v ČR botnet Kelihos. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Musk založil firmu pro propojení lidských mozků s počítači

ČTK , 29. březen 2017 09:30

Neuralink chce vyvíjet mozkové implantáty, které budou přidávat lidem umělou inteligenci.

...

Více 0 komentářů

Váhový software vyžaduje certifikace

Pavel Houser , 29. březen 2017 09:00

Pokladní software myCASH společnosti Kvados uspěl....

Více 0 komentářů

DDoS útoky zločincům v průměru vynášejí

Pavel Houser , 29. březen 2017 08:00

Provedení DDoS útoku stojí pouze 7 dolarů za hodinu (175 Kč), přičemž postižená firma může přijít o ...

Více 0 komentářů

Český prezident měl prý v počítači dětskou pornografii

ČTK , 29. březen 2017 07:00

Pražský hrad se v případě dětské pornografie, kterou podle prezidenta Miloše Zemana někdo nainstalov...

Více 2 komentářů