Facebook začne sdílet příjmy z reklam s tvůrci videí

Martin Stančík , 14. červenec 2015 07:00 0 komentářů
Facebook začne sdílet příjmy z reklam s tvůrci videí

Facebook minulý týden oznámil, že se s tvůrci videí začne vůbec poprvé dělit o příjmy z reklam. Podaří se americkému gigantu tímto krokem přetáhnout tvůrce originálního obsahu z YouTube na svou sociální síť?

I když Facebook na své sociální síti automaticky přehrává videa již od roku 2013, tvůrci obsahu až doposud neměli z reklamy, která se u jejich videí na Facebooku objevuje, ani korunu. Minulý týden však americký gigant oznámil, že začne se svými partnery sdílet příjmy z reklam skrze novou funkci s názvem Doporučená videa. Ta se nejprve objeví v mobilní aplikaci Facebooku určené pro operační systém iOS, v následujících měsících pak bude integrována i do aplikace pro Android a do desktopové verze Facebooku.

Facebook nebude umisťovat reklamy před přehrávaná videa tak, jako to dělá třeba YouTube. Namísto toho bude celý systém fungovat následujícím způsobem: pokud uživatel klikne na nějaké video (jež na sociální síť nahrál třeba jeho kamarád), začne se toto přehrávat a současně se u něj zobrazí seznam dalších doporučených videí, které by jej mohly také zajímat. Mezi nimi však budou i reklamy. Uživatelé budou mít následně možnost mezi jednotlivými doporučenými videi rolovat, přičemž videa se začnou automaticky přehrávat. A pokud se začne přehrávat i reklama, Facebook si příjmy z ní rozdělí s tvůrci videí, která si daný uživatel kromě ní ze seznamu Doporučených videí prohlédl.

Jako příklad si můžeme vzít video z fotbalového zápasu. Pokud na něj uživatel klikne a video se začne přehrávat, bude možné rolovat mezi dalšími doporučenými fotbalovými videi. Uživatel mezi nimi může narazit třeba na video od Fox Sports a na reklamu společnosti Nike. Pokud se podívá na fotbalové video Fox Sports i na reklamu od Nike, Facebook se následně o příjmy ze zobrazené reklamy s Fox Sports podělí.

Americký gigant bude příjmy z reklam rozdělovat ve stejném poměru jako YouTube: 55 % si odnese tvůrce obsahu, zatímco Facebook si nechá zbylých 45 %. Zatím není jasné, v jakém poměru bude Facebook rozdělovat zmíněných 55 % mezi jednotlivé tvůrce obsahu tehdy, pokud se uživatel kromě reklamy podívá na více doporučených videí. Dá se očekávat, že peníze budou rozděleny podle doby, kterou uživatel přehráváním jednotlivých videí stráví. Nutno podotknout, že Facebook doporučená videa zatím pouze testuje a finální podmínky se tedy mohou změnit.

Seznam partnerů Facebooku, kteří budou dodávat do Doporučených videí svůj obsah, není prozatím příliš rozsáhlý – americký gigant prozatím uzavřel smlouvy pouze s NBA, Fox Sports, Funny or Die a firmou Tastemade, jež nabízí videa týkající se jídla a cestování. Dá se však očekávat, že další partneři budou rychle příbývat.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Čína chce být do 2025 světovým lídrem v oblasti umělé inteligence

ČTK , 22. červenec 2017 09:00

Plán přichází v době, kdy USA chtějí více kontrolovat investice, včetně investic do umělé inteligenc...

Více 0 komentářů

Santa Fe se chystá na premiéru opery o Jobsovi

ČTK , 22. červenec 2017 08:00

Spád opery je stejně rychlý a dynamický jako technologie, které Jobs vytvořil, tvrdí autoři....

Více 0 komentářů

Policejní úřady USA a EU zakročily proti ilegálním serverům

ČTK , 21. červenec 2017 10:00

Kromě AlphaBay se zásah týkal také ilegálního tržiště darknetu Hansa....

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Poskytovatelé IT služeb budou mít brzy problém uspokojit poptávku

Pavel Houser , 21. červenec 2017 09:00

Poskytovatelé řízených IT služeb (MSP – managed service providers) vidí ve službě cybersecurity-as-a...

Více 1 komentářů

Amazon spustil nákupní sociální síť Spark pro chytré telefony

ČTK , 21. červenec 2017 08:00

Jedná se de facto o křížence Instagramu, Pinterestu a e-shopu....

Více 0 komentářů

V Praze se instalují první chytré lavičky připojené přes síť LoRa

Pavel Houser , 20. červenec 2017 13:28

Lavička TreeSmart nabízí wi-fi připojení, nabíjení mobilních zařízení a senzory snímající vlhkost, t...

Více 3 komentářů

SUSE a Supermicro uzavírají globální partnerství

Pavel Houser , 20. červenec 2017 10:00

Firmy poskytnou řešení pro kritickou infrastrukturu, softwarově definovaná datová centra a integrova...

Více 0 komentářů