Facebook začne sdílet příjmy z reklam s tvůrci videí

Martin Stančík , 14. červenec 2015 07:00 0 komentářů
Facebook začne sdílet příjmy z reklam s tvůrci videí

Facebook minulý týden oznámil, že se s tvůrci videí začne vůbec poprvé dělit o příjmy z reklam. Podaří se americkému gigantu tímto krokem přetáhnout tvůrce originálního obsahu z YouTube na svou sociální síť?

I když Facebook na své sociální síti automaticky přehrává videa již od roku 2013, tvůrci obsahu až doposud neměli z reklamy, která se u jejich videí na Facebooku objevuje, ani korunu. Minulý týden však americký gigant oznámil, že začne se svými partnery sdílet příjmy z reklam skrze novou funkci s názvem Doporučená videa. Ta se nejprve objeví v mobilní aplikaci Facebooku určené pro operační systém iOS, v následujících měsících pak bude integrována i do aplikace pro Android a do desktopové verze Facebooku.

Facebook nebude umisťovat reklamy před přehrávaná videa tak, jako to dělá třeba YouTube. Namísto toho bude celý systém fungovat následujícím způsobem: pokud uživatel klikne na nějaké video (jež na sociální síť nahrál třeba jeho kamarád), začne se toto přehrávat a současně se u něj zobrazí seznam dalších doporučených videí, které by jej mohly také zajímat. Mezi nimi však budou i reklamy. Uživatelé budou mít následně možnost mezi jednotlivými doporučenými videi rolovat, přičemž videa se začnou automaticky přehrávat. A pokud se začne přehrávat i reklama, Facebook si příjmy z ní rozdělí s tvůrci videí, která si daný uživatel kromě ní ze seznamu Doporučených videí prohlédl.

Jako příklad si můžeme vzít video z fotbalového zápasu. Pokud na něj uživatel klikne a video se začne přehrávat, bude možné rolovat mezi dalšími doporučenými fotbalovými videi. Uživatel mezi nimi může narazit třeba na video od Fox Sports a na reklamu společnosti Nike. Pokud se podívá na fotbalové video Fox Sports i na reklamu od Nike, Facebook se následně o příjmy ze zobrazené reklamy s Fox Sports podělí.

Americký gigant bude příjmy z reklam rozdělovat ve stejném poměru jako YouTube: 55 % si odnese tvůrce obsahu, zatímco Facebook si nechá zbylých 45 %. Zatím není jasné, v jakém poměru bude Facebook rozdělovat zmíněných 55 % mezi jednotlivé tvůrce obsahu tehdy, pokud se uživatel kromě reklamy podívá na více doporučených videí. Dá se očekávat, že peníze budou rozděleny podle doby, kterou uživatel přehráváním jednotlivých videí stráví. Nutno podotknout, že Facebook doporučená videa zatím pouze testuje a finální podmínky se tedy mohou změnit.

Seznam partnerů Facebooku, kteří budou dodávat do Doporučených videí svůj obsah, není prozatím příliš rozsáhlý – americký gigant prozatím uzavřel smlouvy pouze s NBA, Fox Sports, Funny or Die a firmou Tastemade, jež nabízí videa týkající se jídla a cestování. Dá se však očekávat, že další partneři budou rychle příbývat.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30
Pavel Houser

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Čínská služba pro streamování hudby Tencent míří na burzu

ČTK , 23. duben 2018 11:19

Spotify byla nedávno ohodnocena na 30 miliard dolarů. 25 miliard očekávaných u Tencentu je také obro...

Více 0 komentářů

Obchod s kryptoměnami se stěhuje mimo burzy

ČTK , 23. duben 2018 09:00

Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční....

Více 0 komentářů

Čtvrtina Čechů vyzkoušela služby sdílené ekonomiky

ČTK , 23. duben 2018 08:00

Více než polovina lidí zná služby Zonky (74 procent) a Uber (62 procent)....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 1 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů