margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

HELIOS Green (nejen) pro kosmetiku filmových hvězd

Hana Janišová, 01. říjen 2015 15:30
HELIOS Green (nejen) pro kosmetiku filmových hvězd

Česká kosmetika Dermacol má svůj prvopočátek ve Filmstudiu Barrandov v Praze v raných 60 letech. Zde vznikl například krycí make-up Dermacol – jeden z prvních na světě. Licenci na něj se podařilo v roce 1969 prodat až do Hollywoodu. Krása mnohých filmových hvězd té doby má tedy svůj původ v kosmetice z Prahy.

Dermacol si své místo na trhu postupem doby získal takřka po celém světě. Dnes však, na rozdíl od 60. let, potřebuje ke svému úspěchu spolehlivého IT pomocníka. A tím je podnikový informační systém HELIOS Green.

Dermacol je dnes součástí skupiny firem Alphaduct. Jejími členy jsou také společnosti AXIGON, Karlovarská Korunní a Mediaresearch. Vedení skupiny se brzy rozhodlo pro pořízení informačního systému, který by s řízením Dermacolu pomáhal. Byl vybrán systém HELIOS Green, přesněji jeho tehdejší verze s názvem LCS Noris. Systém byl v té době implementován také do společnosti Alphaduct, přičemž pro obě společnosti byla využita stejná databáze. V Karlovarské Korunní, byl systém zaveden také, ale až v roce 2006. Na HELIOS Green přešla celá skupina firem v roce 2008 a do společnosti AXIGON byl systém implementován v roce 2013.

Systém pro výrobu
Systém řídil ve společnosti Dermacol i vlastní výrobu. V roce 2010 však výrobní část své činnosti předal Dermacol společnosti McBride Czech. Od té doby zajišťuje své produkty dodavatelským způsobem, nicméně Alphaduct se ve společnosti McBride Czech majetkově účastní 30 procenty.

„Současný výrobce produktů Dermacol má ovšem HELIOS Green také implementován, takže na té části produkce, která vzniká v Česku, se tento informační systém podílí i nadále,“ říká Ing. Miroslav Havel, dnes provozní ředitel společnosti Dermacol a výkonný ředitel společnosti Alphaduct.

Stabilita je klíčová
Na otázku, v čem spatřuje přínos systému, odpovídá Miroslav Havel: „HELIOS Green nám maximálně podporuje elektronickou komunikaci s více jak 10 řetězci. Navíc je velmi stabilní. To rozhodně není u mnoha jiných systémů běžné…“

Pořízení systému HELIOS Green v roce 2006 považuje pan Havel za logickou a vlastně jedinou možnou volbu. Je přesvědčen, že v té době jednoduše nebyl na trhu lepší systém. Dle jeho názoru je systém velmi logický, přičemž má především dobře promyšlené jádro, na kterém stále staví. Jeho další výhodou je systém partnerů, kteří do něj vnášejí své know how.

Miroslav Havel | Dermacol
Miroslav Havel | Dermacol
Speciální dovývoje
„Když jsme implementovali výrobu, zahrnovala stovky aktivních položek, protože v kosmetice se vyrábí množství různorodého zboží,“ vzpomíná Miroslav Havel: „Takto obsáhlou výrobu bylo skutečně těžké plánovat bez informačního systému, ovšem bylo nutné, aby byl velmi specializovaný. Proto jsme kolem roku 2008 realizovali množství dovývojů, například plánovací plochu, nákup materiálu a další a další, které podpořily právě výrobní procesy.“

Docházka, EDI komunikace i e-shop
HELIOS je využíván téměř ve všech oblastech činnosti společnosti Dermacol i ostatních firem skupiny. Je na něj napojen například i intranet, jehož prostřednictvím je zde evidována docházka. Dermacol také velmi často využívá rozhraní pro import a export dat pro napojení s jinými systémy. Patří mezi ně třeba systém pro řízení skladů, EDI komunikace, e-shop a další.

Manažerská vyhodnocení i práce z terénu
Hovoříme-li o přínosech, pak je třeba zmínit například i to, že ve společnosti Karlovarská Korunní došlo díky informačnímu systému k užšímu vzájemnému propojení řízení skladových zásob, výroby a účetnictví. Došlo zde k zásadnímu zefektivnění všech procesů, a to i díky modulu Workflow, který mimo jiné umožňuje informovat uživatele, co se v systému děje, nebo nastavovat sofistikované procesy schvalování a hlídání činnosti uživatelů.

Ing. Havel podotýká: „Informační systém výrazně šetří čas a kapacitu našich lidí, což pro nás znamená velký přínos. A jednou z velkých výhod je i to, že díky třívrstvé architektuře a aplikačnímu serveru může fungovat na bázi tenkého klienta, čímž umožňuje práci z terénu.“

Hana Janišová
Autorka pracuje ve společnosti Asseco Solutions.



RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů