Hlavním problémem analytiky dnes nejsou technologie

ITBiz.cz , 09. duben 2018 11:00 0 komentářů
Hlavním problémem analytiky dnes nejsou technologie

Analytická řešení v řadě firem nepřinášejí očekávanou návratnost, protože nejsou dostatečně integrována do dalších podnikových procesů. Lisa Morgan na InfomationWeek přináší v této souvislosti několik postřehů. Předpokládejme, že firma má k dispozici odpovídající technologie i data. Jak postupovat dál?

Samozřejmě má do určité míry smysl nechat si datové specialisty hrát, aby v těchto datech sami nacházeli zajímavé zákonitosti, nicméně tyto výstupy pak musí někdo přetavit do reálných změn/obchodních kroků. Ale i specialisté na data by měli dostávat jasná zadání a ta už by navíc měla být spojena s představou, co se v závislosti na odpovědi bude dělat. (Zjednodušeně: analýza zjistí, že prodeje v pondělí jsou horší než v úterý. To je dobře, nebo špatně? Chceme prodávat každý den stejně, nebo se naopak soustředit o to víc na dny, kdy se prodává lépe? Je potřeba pokládat takové otázky, abychom na základě odpovědí už mohli podnikat něco konkrétního, nikoliv nad odpovědí dále diskutovat.)

Analytika se zkrátka vnímá příliš technologicky. Údajně až 80 % funkcí, které nástroje poskytují, se v průměru nevyužívá nebo jejich využití nemá dopad na podnikání. Nemohlo by se tedy ušetřit nákupem méně komplexního řešení? Obvykle to nikdo neví, protože nákup se provádí bez ohledu na přesnější tabulku s očekávanou návratností investic – spíše s pocitem, že jde o nezbytný náklad. Technické problémy se ovšem řeší snáze než procesní, protože ty druhé se obvykle týkají více oddělení podniku. Navíc tato oddělení často v modernizaci nepostoupily tak daleko jako IT, „mluví se zde jiným jazykem“.

Další problém pak často spočívá v tom, že výstupy z analýz jsou sice exaktní, ale přesto (respektive proto) v sobě obsahují i prvek nejistoty. Někdo musí umět vysvětlit (a na druhé straně pochopit), co znamená výsledek, podle nějž po přijetí určitého opatření pravděpodobně dojde k mírnému zvýšení obratu, méně pravděpodobně však k většímu poklesu. Komunikovat je třeba stále častěji nejenom k managementu, ale přeneseně i k investorům/akcionářům, čím víc podniků přitom navíc spadá i pod speciální regulační předpisy.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů