margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Jak se změní digitální platby v roce 2013 a co nám naopak nehrozí

David Marcus , 07. leden 2013 08:05 1 komentářů
Jak se změní digitální platby v roce 2013 a co nám naopak nehrozí

Způsob placení zůstával velmi dlouho stejný. Tato doba je ale pryč, neboť v roce 2013 zažijeme akceleraci změn, které začaly v roce 2012, ve způsobu, jakým lidé směňují a utrácí své peníze.

Minulý rok nás firmy doslova bombardovaly spouštěním nových inovativních řešení, umožňujících zákazníkům digitální platby v jejich oblíbených e-shopech a obchodech po celém světě. I v ekonomicky nepříznivých časech platí o zákaznících jedna pravda – lidé milují nakupování, ale nenávidí placení.

V PayPalu máme o tomto segmentu celistvý přehled, který ostatní mít nemohou, a dovolím si říct, že samotné platby v místě prodeje nejsou tím problémem, který je potřeba vyřešit. Skutečnou příležitostí pro technologii je vyřešit novými, elegantnějšími a především bezpečnějšími způsoby hluboce zakořeněné potřeby zákazníka. Přesně to PayPal udělal před čtrnácti lety, když nám všem umožnil nakupovat zboží lehce a rychle online.

S tímto vědomím bych se rád podělil o pár myšlenek, možná předpovědí, pro rok 2013.

1. Platba pomocí NFC (Near Field Communication) nebude masově adoptována

Debata o NFC platbách v roce 2013 pomalu odumře. Je klikání na mobil u platebního terminálu vůbec jednodušší než použití kreditní karty? Nemyslím si to – neřeší to skutečný spotřebitelský problém a neposkytuje žádnou přidanou hodnotu, která by mne motivovala (nebo kohokoliv jiného) ke změně chování.

2. Kupóny, věrnostní programy a platby se spojí v jedno

Digitální peněženka musí nabízet víc než jen další způsob jak zaplatit. Je nutné, aby z vašeho života odstranila komplikace, ne je navýšila. Technologie samozřejmě musí být skvělá a jednoduchá, ale nesmí stát v cestě věcem, které chceme my zákazníci nejvíc – věrnostní body nebo například nějaká ocenění za nákup. V roce 2013 se z plateb, věrnostních programů a kupónů konečně stane jedno a to samé. Tyto tři doposud oddělené byznysy se spojí, aby umožnily zákazníkům a obchodníkům automaticky a jednoduše využít odpovídajících kupónů a nabídek.

3. Pokladny budou mobilní

Ve starém obchodním modelu zákazníci chodili uličkami obchodu, vybírali a pak platili u pokladny. To bylo z části proto, že pokladny nebyly mobilní a vyžadovaly například připojení k pevným telefonním linkám, aby bylo možné provést potřebnou autorizaci při platbě kartou. Tím, jak směřujeme do světa, ve kterém jsou i transakce v obchodě přenášeny bezdrátově přes internet, budou se prodavači moci volně pohybovat po obchodě a pomáhat zákazníkům platit přímo v uličkách nebo dokonce ve zkušební kabince… a pokud na místě nebudou mít tu správnou barvu či velikost, budou ji moci ihned objednat a nechat doručit k vám domů.

4. Nové trendy v nákupním chování na vzestupu

Zážitky, které si zákazník vytváří podle míst, kde se zrovna nachází, transformují jeho nakupování. Možnost pořídit si co chce a kdy chce, kterou dnes zákazník má, bývala ještě v roce 2011 z oblasti sci-fi. Až v minulém roce (2012) nastaly změny představením nové technologie typu Passbooku od společnosti Apple (pozn. jedná se o mobilní aplikace na platformě iOS, která umožňuje uživatelům smartphonů uložit a archivovat mobilní platební nástroje a doklady – např. letenky či palubní vstupenky, kupony na slevy, poukázky, vstupenky na koncerty atp.). Možnost nakupovat vzhledem ke konkrétnímu místu, k nákupním návykům či souvislostem přináší pro zákazníky změny, které si ani nejpilnější vědci či programátoři v Silicon Valley nedovedou představit.

Rok 2013 bude tím, kdy ve světě nakupování a plateb uvidíme skutečnou revoluci. V PayPalu se těšíme na to, že v ní budeme hrát integrální roli tím, že pomůžeme vyřešit skutečné problémy lidí, obchodníků, vývojářů a inzerentů.

David Marcus

David Marcus

Autor je presidentem společnosti PayPal.


Komentáře

bob #1
bob 16. leden 2013 23:04

Hlediska dvou různých uživatelských skupin:

BFU
Nebude mít důvěru nikdy, protože laik tomu prostě nerozumí, a nebude riskovat, ať tomu dáte jaký chcete štempl a bombastický význam.

GEEK
Našel si už cestu, jak platit bezpečně (např. kombinaci účtu s nízkým zůstatkem a kartou pro online platby), a v podstatě nechce věnovat svůj čas průzkumu nových metod (mobito atd.). Jednoduše používá, co mu funguje, a jinak si počká, co do budoucna zvítězí. Banky navíc svou složitou rétorikou moc důvěry v nové nepřidávají.

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
28. 04. Oracle Code 2017
RSS 

Zprávičky

Japonská Softbank zakládá s Foxconnem společný investiční podnik

ČTK , 24. únor 2017 18:03

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v sektoru vyspělých technologií, a tchajwanský s...

Více 0 komentářů

3D tisk ocelových konstrukcí

Pavel Houser , 24. únor 2017 17:37

Podařilo se "vytisknout" jeřábový hák....

Více 0 komentářů

Třetina operátora mobilní sítě Sigfox je na prodej

Pavel Houser , 24. únor 2017 17:17

Zájemci o investici v oblasti internetu věcí mohou získat až 34% podíl společnosti SimpleCell Networ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Hodnota kybernetické měny bitcoin vystoupila na nový rekord

ČTK , 24. únor 2017 15:30

Hodnota kybernetické měny bitcoin se dnes zvýšila o 4,7 procenta a vystoupila na nový rekord 1218,85...

Více 0 komentářů

Apple v dubnu otevře v Kalifornii novou centrálu

ČTK , 24. únor 2017 11:30

Americká společnost Apple v dubnu otevře v kalifornském Cupertinu svou novou centrálu. Stěhování 12....

Více 0 komentářů

Ransomware funguje a generuje útočníkům zisky

Pavel Houser , 23. únor 2017 16:45

Ransomware je stále více centralizovaný a několik významných malwarových rodin dominuje celému "trhu...

Více 0 komentářů

Loni rychle rostl prodej mobilů a chytrých hodinek

ČTK , 23. únor 2017 14:43

Prodej technického spotřebního zboží v Česku loni vzrostl o 2,2 procenta na 74 miliard korun. ...

Více 0 komentářů