margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Jak se změní digitální platby v roce 2013 a co nám naopak nehrozí

David Marcus , 07. leden 2013 08:05 1 komentářů
Jak se změní digitální platby v roce 2013 a co nám naopak nehrozí

Způsob placení zůstával velmi dlouho stejný. Tato doba je ale pryč, neboť v roce 2013 zažijeme akceleraci změn, které začaly v roce 2012, ve způsobu, jakým lidé směňují a utrácí své peníze.

Minulý rok nás firmy doslova bombardovaly spouštěním nových inovativních řešení, umožňujících zákazníkům digitální platby v jejich oblíbených e-shopech a obchodech po celém světě. I v ekonomicky nepříznivých časech platí o zákaznících jedna pravda – lidé milují nakupování, ale nenávidí placení.

V PayPalu máme o tomto segmentu celistvý přehled, který ostatní mít nemohou, a dovolím si říct, že samotné platby v místě prodeje nejsou tím problémem, který je potřeba vyřešit. Skutečnou příležitostí pro technologii je vyřešit novými, elegantnějšími a především bezpečnějšími způsoby hluboce zakořeněné potřeby zákazníka. Přesně to PayPal udělal před čtrnácti lety, když nám všem umožnil nakupovat zboží lehce a rychle online.

S tímto vědomím bych se rád podělil o pár myšlenek, možná předpovědí, pro rok 2013.

1. Platba pomocí NFC (Near Field Communication) nebude masově adoptována

Debata o NFC platbách v roce 2013 pomalu odumře. Je klikání na mobil u platebního terminálu vůbec jednodušší než použití kreditní karty? Nemyslím si to – neřeší to skutečný spotřebitelský problém a neposkytuje žádnou přidanou hodnotu, která by mne motivovala (nebo kohokoliv jiného) ke změně chování.

2. Kupóny, věrnostní programy a platby se spojí v jedno

Digitální peněženka musí nabízet víc než jen další způsob jak zaplatit. Je nutné, aby z vašeho života odstranila komplikace, ne je navýšila. Technologie samozřejmě musí být skvělá a jednoduchá, ale nesmí stát v cestě věcem, které chceme my zákazníci nejvíc – věrnostní body nebo například nějaká ocenění za nákup. V roce 2013 se z plateb, věrnostních programů a kupónů konečně stane jedno a to samé. Tyto tři doposud oddělené byznysy se spojí, aby umožnily zákazníkům a obchodníkům automaticky a jednoduše využít odpovídajících kupónů a nabídek.

3. Pokladny budou mobilní

Ve starém obchodním modelu zákazníci chodili uličkami obchodu, vybírali a pak platili u pokladny. To bylo z části proto, že pokladny nebyly mobilní a vyžadovaly například připojení k pevným telefonním linkám, aby bylo možné provést potřebnou autorizaci při platbě kartou. Tím, jak směřujeme do světa, ve kterém jsou i transakce v obchodě přenášeny bezdrátově přes internet, budou se prodavači moci volně pohybovat po obchodě a pomáhat zákazníkům platit přímo v uličkách nebo dokonce ve zkušební kabince… a pokud na místě nebudou mít tu správnou barvu či velikost, budou ji moci ihned objednat a nechat doručit k vám domů.

4. Nové trendy v nákupním chování na vzestupu

Zážitky, které si zákazník vytváří podle míst, kde se zrovna nachází, transformují jeho nakupování. Možnost pořídit si co chce a kdy chce, kterou dnes zákazník má, bývala ještě v roce 2011 z oblasti sci-fi. Až v minulém roce (2012) nastaly změny představením nové technologie typu Passbooku od společnosti Apple (pozn. jedná se o mobilní aplikace na platformě iOS, která umožňuje uživatelům smartphonů uložit a archivovat mobilní platební nástroje a doklady – např. letenky či palubní vstupenky, kupony na slevy, poukázky, vstupenky na koncerty atp.). Možnost nakupovat vzhledem ke konkrétnímu místu, k nákupním návykům či souvislostem přináší pro zákazníky změny, které si ani nejpilnější vědci či programátoři v Silicon Valley nedovedou představit.

Rok 2013 bude tím, kdy ve světě nakupování a plateb uvidíme skutečnou revoluci. V PayPalu se těšíme na to, že v ní budeme hrát integrální roli tím, že pomůžeme vyřešit skutečné problémy lidí, obchodníků, vývojářů a inzerentů.

David Marcus

David Marcus

Autor je presidentem společnosti PayPal.


Komentáře

bob #1
bob 16. leden 2013 23:04

Hlediska dvou různých uživatelských skupin:

BFU
Nebude mít důvěru nikdy, protože laik tomu prostě nerozumí, a nebude riskovat, ať tomu dáte jaký chcete štempl a bombastický význam.

GEEK
Našel si už cestu, jak platit bezpečně (např. kombinaci účtu s nízkým zůstatkem a kartou pro online platby), a v podstatě nechce věnovat svůj čas průzkumu nových metod (mobito atd.). Jednoduše používá, co mu funguje, a jinak si počká, co do budoucna zvítězí. Banky navíc svou složitou rétorikou moc důvěry v nové nepřidávají.


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů