Personalizace potřebuje data

Jozef Kováčik, 14. únor 2018 10:30 0 komentářů
Personalizace potřebuje data

Každý zákazník je jiný, personalizace a osobní přístup proto prokazatelně zvyšují tržby i spokojenost nákupčích. Obchodní firmy, které prodávají přímo koncovým zákazníkům, mohou využít například kombinaci kognitivních výpočetních technik a osobního servisu. Personalizace hýbe obchodem, je za ní především práce s daty.

Personalizovaný obchod vidí dál než jen k hromadným slevám, pomáhá také budovat nové obchodní příležitosti i loajalitu zákazníků. Polovina z nich totiž považuje nedostatek osobního přístupu za frustrující.

Minulost ukazuje do budoucnosti

Pokud chtějí společnosti odhadovat, co budou zákazníci chtít v budoucnu, musejí vědět, co chtěli v minulosti. Dnešní řešení pro personalizaci obchodu nejsou výsledkem jednoho nového algoritmu, ale jsou stejně jako lidská osobnost vícevrstvým systémem, který se přizpůsobuje novým podmínkám. Retail tým společnosti IFS spolupracuje s několika celosvětově uznávanými společnostmi, které působí v oblasti vývoje řešení pro prodej v reálném čase. Otevírají se tak nové možnosti propojení řešení pro maloobchod s ERP systémem.

Digitální loajalita budovaná v obchoďáku

Jeden příklad za všechny. V roce 2015 byl ve Skandinávii otevřen největší obchodní dům. Na zákazníky zde nečeká jen plně funkční Wi-Fi, ale i osobní nákupčí. Poradí i provede nakupujícího po obchodním domě s více než 200 obchody.

Ve větších obchodních domech je v posledních letech personalizované nakupování standardem. Pronikat začíná i do celosvětově známých obchodních řetězců. Funguje to tak, že zákazník jde do obchodu například pro novou sukni nebo jinou část oděvu a personalizované strategie ze strany prodejních společností mohou tuto sukni změnit v celý outfit a zvýšit tak prodeje až o 100 %. To prokazuje i průzkum Americké marketingové asociace z roku 2015. Nicméně bezmála 70 % z respondentů průzkumu uvedlo, že ještě pořád často ruší předplatné, účty nebo přestávají sledovat konkrétní značky, právě kvůli špatně cílené komunikaci.

Správná analýza dat vede k úspěchu

Zaklínadlem správné personalizace obchodu je práce s daty. Obchodníci mají v současnosti přístup k daleko více informacím než kdy dříve. Mohou v nich tak hledat nejen to, co jejich zákazníci chtějí, ale i kde a kdy to chtějí. Když se tok dat napojí k logistické infrastruktuře a dodavatelskému řetězci ERP systému, mohou obchodníci o potřebách svých zákazníků nejen vědět, ale mohou je i s mnohem vyšší efektivitou uspokojovat.

Zkuste řešení od IFS Společnost IFS je celosvětovým dodavatelem podnikového informačního systému pro ERP (Enterprise Resource Planning/plánování podnikových zdrojů), EAM (Enteprise Asset Management/správu provozních prostředků) a ESM (Enterprise Service Management/řízení podnikových služeb), který vyvíjí a vyrábí.

IFS Applications, softwarový balík podnikového IS, přináší veškerou funkcionalitu, kterou firmy od špičkového ERP systému očekávají, navíc obsahuje vestavěnou funkčnost pro řízení dalších kritických částí podnikání. Tímto způsobem lze snížit náklady jak na správu majetku během jeho celého životního cyklu, tak na správu potřebných informací. Funkčnost systému IFS Applications pomáhá optimalizovat jak kancelářské, tak terénní zdroje, a zajistit tím efektivnější provoz. Díky dokonale propojenému systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) a podpoře kritických podnikových procesů, jako jsou správa financí, HR nebo Business Intelligence, získá firma zákaznický pohled na každodenní podnikové činnosti. V kombinaci s hlubokými znalostmi o trhu tak IFS Applications přinášejí kompletní řešení pro všechny potřeby podnikání.

Jozef Kováčik je ředitelem českého zastoupení IFS.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30
Pavel Houser

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů