Personalizace potřebuje data

Jozef Kováčik, 14. únor 2018 10:30 0 komentářů
Personalizace potřebuje data

Každý zákazník je jiný, personalizace a osobní přístup proto prokazatelně zvyšují tržby i spokojenost nákupčích. Obchodní firmy, které prodávají přímo koncovým zákazníkům, mohou využít například kombinaci kognitivních výpočetních technik a osobního servisu. Personalizace hýbe obchodem, je za ní především práce s daty.

Personalizovaný obchod vidí dál než jen k hromadným slevám, pomáhá také budovat nové obchodní příležitosti i loajalitu zákazníků. Polovina z nich totiž považuje nedostatek osobního přístupu za frustrující.

Minulost ukazuje do budoucnosti

Pokud chtějí společnosti odhadovat, co budou zákazníci chtít v budoucnu, musejí vědět, co chtěli v minulosti. Dnešní řešení pro personalizaci obchodu nejsou výsledkem jednoho nového algoritmu, ale jsou stejně jako lidská osobnost vícevrstvým systémem, který se přizpůsobuje novým podmínkám. Retail tým společnosti IFS spolupracuje s několika celosvětově uznávanými společnostmi, které působí v oblasti vývoje řešení pro prodej v reálném čase. Otevírají se tak nové možnosti propojení řešení pro maloobchod s ERP systémem.

Digitální loajalita budovaná v obchoďáku

Jeden příklad za všechny. V roce 2015 byl ve Skandinávii otevřen největší obchodní dům. Na zákazníky zde nečeká jen plně funkční Wi-Fi, ale i osobní nákupčí. Poradí i provede nakupujícího po obchodním domě s více než 200 obchody.

Ve větších obchodních domech je v posledních letech personalizované nakupování standardem. Pronikat začíná i do celosvětově známých obchodních řetězců. Funguje to tak, že zákazník jde do obchodu například pro novou sukni nebo jinou část oděvu a personalizované strategie ze strany prodejních společností mohou tuto sukni změnit v celý outfit a zvýšit tak prodeje až o 100 %. To prokazuje i průzkum Americké marketingové asociace z roku 2015. Nicméně bezmála 70 % z respondentů průzkumu uvedlo, že ještě pořád často ruší předplatné, účty nebo přestávají sledovat konkrétní značky, právě kvůli špatně cílené komunikaci.

Správná analýza dat vede k úspěchu

Zaklínadlem správné personalizace obchodu je práce s daty. Obchodníci mají v současnosti přístup k daleko více informacím než kdy dříve. Mohou v nich tak hledat nejen to, co jejich zákazníci chtějí, ale i kde a kdy to chtějí. Když se tok dat napojí k logistické infrastruktuře a dodavatelskému řetězci ERP systému, mohou obchodníci o potřebách svých zákazníků nejen vědět, ale mohou je i s mnohem vyšší efektivitou uspokojovat.

Zkuste řešení od IFS Společnost IFS je celosvětovým dodavatelem podnikového informačního systému pro ERP (Enterprise Resource Planning/plánování podnikových zdrojů), EAM (Enteprise Asset Management/správu provozních prostředků) a ESM (Enterprise Service Management/řízení podnikových služeb), který vyvíjí a vyrábí.

IFS Applications, softwarový balík podnikového IS, přináší veškerou funkcionalitu, kterou firmy od špičkového ERP systému očekávají, navíc obsahuje vestavěnou funkčnost pro řízení dalších kritických částí podnikání. Tímto způsobem lze snížit náklady jak na správu majetku během jeho celého životního cyklu, tak na správu potřebných informací. Funkčnost systému IFS Applications pomáhá optimalizovat jak kancelářské, tak terénní zdroje, a zajistit tím efektivnější provoz. Díky dokonale propojenému systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) a podpoře kritických podnikových procesů, jako jsou správa financí, HR nebo Business Intelligence, získá firma zákaznický pohled na každodenní podnikové činnosti. V kombinaci s hlubokými znalostmi o trhu tak IFS Applications přinášejí kompletní řešení pro všechny potřeby podnikání.

Jozef Kováčik je ředitelem českého zastoupení IFS.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

T-Mobile měl úspěšný rok

Pavel Houser , 23. únor 2018 09:00

T-Mobile oznámil finanční výsledky za rok 2017. Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně pr...

Více 0 komentářů

NÚKIB loni řešil méně hlášení o kybernetických incidentech

ČTK , 23. únor 2018 08:00

Na podzim NÚKIB musel řešit i útok na weby, na kterých se zobrazovaly aktuální volební výsledky....

Více 0 komentářů

Hackeři zneužili cloudový systém Tesly k těžbě kryptoměn

ČTK , 22. únor 2018 10:00

Průnik se odehrál přes konzoli systému Kubernetes pro optimalizaci cloudových aplikací. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Dvakrát ze světa open source CRM: Sugar a SuiteCRM

Pavel Houser , 22. únor 2018 09:00

CRM systém Sugar je nabízen v několika edicích. Placené edice lze standardně provozovat formou služb...

Více 0 komentářů

Intel chce investovat 5 miliard dolarů do izraelské továrny

ČTK , 22. únor 2018 08:00

Předpokládá se, že Intel na rozšíření továrny obdrží státní podporu v hodnotě až 10 % investice....

Více 0 komentářů

Apple chce kupovat kobalt přímo od těžařů

ČTK , 21. únor 2018 11:48

Kobalt se používá v bateriích pro smartphony. Jeho cena výrazně vzrostla dále ji zvýší nástup elektr...

Více 0 komentářů

Qualcomm zvýšil nabídku na převzetí NXP na 44 miliard dolarů

ČTK , 21. únor 2018 11:00

Krok by mohl Qualcommu rovněž pomoci odvrátit snahu rivala Broadcom o jeho převzetí....

Více 0 komentářů