Rekordní vánoční online nakupování vrcholí

ITBiz.cz , 15. prosinec 2016 10:11 0 komentářů
Rekordní vánoční online nakupování vrcholí

Vánoční nákupy na českém internetu letos trhají rekordy a řada prodejců zaznamenává historicky nejlepší výsledky. Zatímco v USA a ve Velké Británii jsou na internetu hlavními nákupními dny Black Friday a Cyber Monday, následující po americké Dni díkuvzdání, tak v České republice a v sousedním Německu nastává vrchol vánočních objednávek až před polovinou prosince.

Ve Velké Británii je v affiliate nákupním vrcholem Black Friday (25.11.), v USA je to Cyber Monday (28.11.) a v Německu tzv. Green Monday (12.12.), což je poslední pondělí, od něhož do Vánoc zbývá nejméně 10 dní. „Česká republika je v tomto ohledu velmi podobná Německu, kde očekáváme, že letošní nákupní vrcholy budou dva, a to 12. a 19. prosince, což je také poslední termín, kdy značná část internetových obchodů garantuje doručení objednávek do vánoc,“ říká Robert Studený ze společnosti VIVnetworks.com. Jiné zdroje předpovídají za vyvrcholení předvánočního nakupování v ČR termín 14. a 15. prosince.

V e-shopech letos opět nakoupí více lidí než v minulých letech. „V porovnání s rokem 2105 se tak objem objednávek zvýší přibližně o 24 %. V praxi pak vzrůstající obliba nakupování na internetu znamená, že se letos pravděpodobně roční obrat e-commerce poprvé přehoupne přes 100 mld. Kč,“ komentuje Miroslav Uďan ze společnosti Shoptet.

Při porovnání prodejů za loňský a letošní listopad došlo u největších e-shopů k průměrnému nárůstu tržeb o 63 %. Prozatím dostupné údaje za prosinec 2016 naznačují oproti předchozímu měsíci další nárůst o minimálně 44 %. Vyplývá to z informací největší české sítě pro affiliate reklamu VIVnetworks.com.

„Ve spojení s vánočními nákupy jsou nejpopulárnějšími e-shopy nákupní galerie, dále pak ty, které prodávají kosmetiku a parfémy, počítače a elektroniku a módu,“ říká Robert Studený. Nadprůměrný růst prosincových prodejů zaznamenává společnost především v kategoriích kosmetika a parfémy (166 %), počítače a elektronika (79 %) a zábava (57 %), zvýšený zájem se naopak vyhýbá kategoriím dům a zahrada, telekomunikace a cestování. Meziročně je znatelný pokles popularity slevových portálů, což se v listopadu projevilo v prodejích nižších o 22 %.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

Piezoelektrický jev u jednotlivých molekul umožní nanogenerátory elektrické energie

Pavel Houser , 18. únor 2018 08:00

Piezoelektrický jev odpovídá za vznik elektrického napětí v závislosti na vnějším mechanickém namáhá...

Více 0 komentářů

Také USA obvinily Rusko, že má na svědomí velký loňský kyberútok

ČTK , 17. únor 2018 08:00

Po Británii i Spojené státy obvinily ruskou vládu, že stojí za vlnou kybernetických útoků, která lon...

Více 2 komentářů

Lékařům nebudou letos hrozit pokuty za předpis papírového receptu

ČTK , 16. únor 2018 10:00

"Chceme mít rok na odladění systému a jeho vylepšení," řekl ministr zdravotnictví Adam Vojtěch....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Jourová: Facebook a Twitter musejí v ochraně spotřebitelů přidat

ČTK , 16. únor 2018 09:00

Nedostatky prý neodstranil zejména Twitter, naopak změny Google+ se zdají být v souladu s unijními p...

Více 0 komentářů

Senátoři se postavili proti nadměrným sankcím kvůli GDPR

ČTK , 16. únor 2018 08:00

Pokuty musí být vždy přiměřené s tím, že dolní sazba pokuty přitom zcela jistě bude nulová," uvedl m...

Více 0 komentářů

Uber v uplynulém roce prohloubil ztrátu na 4,5 miliardy dolarů

ČTK , 15. únor 2018 11:02

Podnik současně získal více než 14 miliard dolarů z nových investic. ...

Více 0 komentářů

Vláda bude u Ústavního soudu hájit zákony o sběru dat na sítích

ČTK , 15. únor 2018 09:00

Má sběr dat o tom, komu lidé volají a kdy se připojují na internet, výrazný vliv na objasňování krim...

Více 2 komentářů