Rekordní vánoční online nakupování vrcholí

ITBiz.cz , 15. prosinec 2016 10:11 0 komentářů
Rekordní vánoční online nakupování vrcholí

Vánoční nákupy na českém internetu letos trhají rekordy a řada prodejců zaznamenává historicky nejlepší výsledky. Zatímco v USA a ve Velké Británii jsou na internetu hlavními nákupními dny Black Friday a Cyber Monday, následující po americké Dni díkuvzdání, tak v České republice a v sousedním Německu nastává vrchol vánočních objednávek až před polovinou prosince.

Ve Velké Británii je v affiliate nákupním vrcholem Black Friday (25.11.), v USA je to Cyber Monday (28.11.) a v Německu tzv. Green Monday (12.12.), což je poslední pondělí, od něhož do Vánoc zbývá nejméně 10 dní. „Česká republika je v tomto ohledu velmi podobná Německu, kde očekáváme, že letošní nákupní vrcholy budou dva, a to 12. a 19. prosince, což je také poslední termín, kdy značná část internetových obchodů garantuje doručení objednávek do vánoc,“ říká Robert Studený ze společnosti VIVnetworks.com. Jiné zdroje předpovídají za vyvrcholení předvánočního nakupování v ČR termín 14. a 15. prosince.

V e-shopech letos opět nakoupí více lidí než v minulých letech. „V porovnání s rokem 2105 se tak objem objednávek zvýší přibližně o 24 %. V praxi pak vzrůstající obliba nakupování na internetu znamená, že se letos pravděpodobně roční obrat e-commerce poprvé přehoupne přes 100 mld. Kč,“ komentuje Miroslav Uďan ze společnosti Shoptet.

Při porovnání prodejů za loňský a letošní listopad došlo u největších e-shopů k průměrnému nárůstu tržeb o 63 %. Prozatím dostupné údaje za prosinec 2016 naznačují oproti předchozímu měsíci další nárůst o minimálně 44 %. Vyplývá to z informací největší české sítě pro affiliate reklamu VIVnetworks.com.

„Ve spojení s vánočními nákupy jsou nejpopulárnějšími e-shopy nákupní galerie, dále pak ty, které prodávají kosmetiku a parfémy, počítače a elektroniku a módu,“ říká Robert Studený. Nadprůměrný růst prosincových prodejů zaznamenává společnost především v kategoriích kosmetika a parfémy (166 %), počítače a elektronika (79 %) a zábava (57 %), zvýšený zájem se naopak vyhýbá kategoriím dům a zahrada, telekomunikace a cestování. Meziročně je znatelný pokles popularity slevových portálů, což se v listopadu projevilo v prodejích nižších o 22 %.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

Soud potvrdil přípustnost vydání Nikulina do USA kvůli hackerství

ČTK , 24. listopad 2017 13:55

USA Nikulina viní z devíti různých skutků z let 2012 až 2013, mimo jiné z útoku na síť Linkedin.

...

Více 1 komentářů

Nařízení GDPR mohlo být připraveno lépe

ČTK , 24. listopad 2017 11:08

Na 56 % evropských firem si je vědomo nových povinností, které vyplývají z nařízení EU o ochraně oso...

Více 0 komentářů

Čínská Watertek chce prý koupit švédskou Fingerprint Cards

ČTK , 24. listopad 2017 09:00

K zákazníkům švédského výrobce biometrických senzorů patří přední čínští producenti chytrých telefon...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

IBM rozšiřuje Watson Data Platform

Pavel Houser , 24. listopad 2017 08:00

K novým službám patří např. katalogizování a čištění dat, které vývojářům a datovým výzkumníkům mají...

Více 0 komentářů

V zóně u Žatce by mohlo stát datové centrum za 15 miliard

ČTK , 23. listopad 2017 12:26

V průmyslové zóně Triangle u Žatce může vzniknout datové centrum pro společnosti a instituce z celé ...

Více 0 komentářů

ÚOHS schválil změnu vlastníka většiny v AutoContu

ČTK , 23. listopad 2017 09:00

Spojení AutoContu a KKCG nemá mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže...

Více 0 komentářů

Česká hra o atentátu na Heydricha se dostala do světové distribuce Steam

ČTK , 23. listopad 2017 08:30

Do distribuce českou hru dostali hlasováním sami hráči....

Více 0 komentářů