margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Tenký klient - pohodlný přístup k firemnímu informačnímu systému přes mobil i tablet

Petra Batók, 29. duben 2016 07:00 0 komentářů
Tenký klient - pohodlný přístup k firemnímu informačnímu systému přes mobil i tablet

Mobilní telefon nebo tablet je často jediným zařízením, které má na cestách pracovník k dispozici. Nyní je možnost se s jejich pomocí účinně a rychle propracovat firemním informačním systémem k potřebným informacím a funkcím a také do něj bez zbytečného „proklikávání“ zadat data. S novinkou pro mobilní uživatele ERP systému Vision32 přišla společnost Vision Praha. Jedná se o způsob řešení tzv. „tenký klient“ a přinese užitek obchodníkům, servisu i pracovníkům ve skladech.

Řada firem využívá robustní informační systémy (ERP systémy) pro řízení podnikových procesů. Takové řešení má řadu výhod, jako je propojení agend jednotlivých oddělení, správa dokumentů, neustálý přístup k aktuálním informacím o stavu obchodu, výroby nebo služeb.

Ne všichni zaměstnanci ale neustále sedí u počítače nebo mají na dosah terminály přímo propojené s informačním systémem. „Řada lidí pracuje v terénu, například obchodníci nebo mobilní pracovníci servisu,“ říká obchodní ředitel Vision Praha Jiří Panec. „I ti potřebují včas dodávat informace do systému a jiné z něj získávat. Obchodníky zajímají informace o partnerovi, kterého jedou navštívit, jako je třeba obrat nebo platební morálka. Servis zas zajímá dostupnost náhradních dílů nebo historie oprav u daného zařízení. Na druhé straně jejich nadřízení potřebují mít přehled o tom, kde se právě pohybují, jak tam pořídili a zda na jejich výjezd bude navazovat další akce. Takovým uživatelům Vision32 jsme vyšli vstříc a zapracovali tuto možnost do systému,“ dodává Jiří Panec.

K předávání těchto informací nemusí mít pracovník k dispozici celý systém, na cestě mu postačí jen několik jeho funkcí či modulů. Ve Vision32 je nyní možné poskládat konkrétní menu, které chce mít ten který pracovník na mobilním zařízení zobrazené formou dashboardů. Není třeba stahovat žádnou aplikaci, pracovník se přihlásí na internetovou stránku a přes ni může přistupovat právě k těm agendám, které pro něj byly v ERP systému zpřístupněny. Tenký klient je řešen tak, aby umožňoval pohodlné a intuitivní ovládání. V sídle firmy už nemusí sedět žádná asistentka, která by informace od lidí z terénu shromažďovala a zadávala do systému. Informace jsou k dispozici ihned a je možné na ně okamžitě reagovat.

Jiří Panec zdůrazňuje také flexibilitu takového řešení: „V terénu je důležitá ergonomie, rychlá a intuitivní práce s informacemi a jejich pořizování. Zároveň víme, že v každé firmě probíhají procesy trochu jinak a proto klademe důraz na různorodé informace. Systém je připraven ho v rámci nasazení u konkrétního zákazníka přizpůsobit dle konkrétních potřeb.“

Aplikaci tenký klient využívají také pracovníci velkých skladů, kteří pracují na vysokozdvižných vozících. Ti také nemají čas odbíhat k počítači. Proto mají u sebe terminál s nainstalovaným tenkým klientem, který navíc umí číst čárové kódy, a přes něj jsou řízeny a zaznamenávány všechny skladové operace. Pro své sklady a výrobu tento systém ve Vision32 využívá například společnost BJS Czech, která je součástí švédského holdingu BJS Group a specializuje se na výrobu nábytku.

Funkci tenkého klienta mohou využít i manažeři, kteří chtějí mít přehled i na cestách nebo o dovolené. Ti mohou mít systém nastaven tak, aby se jim zobrazoval např. stav výroby, plnění úkolů nebo porovnání finančního plánu a reality. Tenký klient jim umožní mít firmu pod kontrolou i ve chvíli, kdy nejsou ve své kanceláři.

Petra Batók
manažerka marketingu a PR Vision Praha


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Sinclair, Jobs a Watson

Richard Jan Voigts , 31. prosinec 2016 08:00
Richard Jan Voigts

ZX Spectrum byla hračka, kterou nám dal před l...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii

ITBiz.cz , 14. leden 2017 16:30

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první letošní Den otevř...

Více 0 komentářů

Čína chce zakázat elektrošoky pro mládež závislou na internetu

ČTK , 14. leden 2017 13:35

Čínská vláda chce zákonem zakázat používání elektrošoků a dalších fyzických trestů v táborech pro zá...

Více 5 komentářů

Za internetový prodej ohrožených brouků soud udělil podmínku

ČTK , 13. leden 2017 15:00

Český soud poprvé potrestal prodejce, který na internetu nabízel ohrožené druhy hmyzu. Jedenatřiceti...

Více 0 komentářů