Tenký klient - pohodlný přístup k firemnímu informačnímu systému přes mobil i tablet

Petra Batók, 29. duben 2016 07:00 0 komentářů
Tenký klient - pohodlný přístup k firemnímu informačnímu systému přes mobil i tablet

Mobilní telefon nebo tablet je často jediným zařízením, které má na cestách pracovník k dispozici. Nyní je možnost se s jejich pomocí účinně a rychle propracovat firemním informačním systémem k potřebným informacím a funkcím a také do něj bez zbytečného „proklikávání“ zadat data. S novinkou pro mobilní uživatele ERP systému Vision32 přišla společnost Vision Praha. Jedná se o způsob řešení tzv. „tenký klient“ a přinese užitek obchodníkům, servisu i pracovníkům ve skladech.

Řada firem využívá robustní informační systémy (ERP systémy) pro řízení podnikových procesů. Takové řešení má řadu výhod, jako je propojení agend jednotlivých oddělení, správa dokumentů, neustálý přístup k aktuálním informacím o stavu obchodu, výroby nebo služeb.

Ne všichni zaměstnanci ale neustále sedí u počítače nebo mají na dosah terminály přímo propojené s informačním systémem. „Řada lidí pracuje v terénu, například obchodníci nebo mobilní pracovníci servisu,“ říká obchodní ředitel Vision Praha Jiří Panec. „I ti potřebují včas dodávat informace do systému a jiné z něj získávat. Obchodníky zajímají informace o partnerovi, kterého jedou navštívit, jako je třeba obrat nebo platební morálka. Servis zas zajímá dostupnost náhradních dílů nebo historie oprav u daného zařízení. Na druhé straně jejich nadřízení potřebují mít přehled o tom, kde se právě pohybují, jak tam pořídili a zda na jejich výjezd bude navazovat další akce. Takovým uživatelům Vision32 jsme vyšli vstříc a zapracovali tuto možnost do systému,“ dodává Jiří Panec.

K předávání těchto informací nemusí mít pracovník k dispozici celý systém, na cestě mu postačí jen několik jeho funkcí či modulů. Ve Vision32 je nyní možné poskládat konkrétní menu, které chce mít ten který pracovník na mobilním zařízení zobrazené formou dashboardů. Není třeba stahovat žádnou aplikaci, pracovník se přihlásí na internetovou stránku a přes ni může přistupovat právě k těm agendám, které pro něj byly v ERP systému zpřístupněny. Tenký klient je řešen tak, aby umožňoval pohodlné a intuitivní ovládání. V sídle firmy už nemusí sedět žádná asistentka, která by informace od lidí z terénu shromažďovala a zadávala do systému. Informace jsou k dispozici ihned a je možné na ně okamžitě reagovat.

Jiří Panec zdůrazňuje také flexibilitu takového řešení: „V terénu je důležitá ergonomie, rychlá a intuitivní práce s informacemi a jejich pořizování. Zároveň víme, že v každé firmě probíhají procesy trochu jinak a proto klademe důraz na různorodé informace. Systém je připraven ho v rámci nasazení u konkrétního zákazníka přizpůsobit dle konkrétních potřeb.“

Aplikaci tenký klient využívají také pracovníci velkých skladů, kteří pracují na vysokozdvižných vozících. Ti také nemají čas odbíhat k počítači. Proto mají u sebe terminál s nainstalovaným tenkým klientem, který navíc umí číst čárové kódy, a přes něj jsou řízeny a zaznamenávány všechny skladové operace. Pro své sklady a výrobu tento systém ve Vision32 využívá například společnost BJS Czech, která je součástí švédského holdingu BJS Group a specializuje se na výrobu nábytku.

Funkci tenkého klienta mohou využít i manažeři, kteří chtějí mít přehled i na cestách nebo o dovolené. Ti mohou mít systém nastaven tak, aby se jim zobrazoval např. stav výroby, plnění úkolů nebo porovnání finančního plánu a reality. Tenký klient jim umožní mít firmu pod kontrolou i ve chvíli, kdy nejsou ve své kanceláři.

Petra Batók
manažerka marketingu a PR Vision Praha


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Agilita a devops, přepracování a vyhoření

Pavel Houser , 12. červenec 2018 12:30
Pavel Houser

Michael Cote na The Register upozorňuje na častý problém: nové „agilní“ metody vývoje, všechny příst...

Více







RSS 

Zprávičky

Hackeři ukradli zdravotní záznamy 1,5 milionu Singapurců

ČTK , 20. červenec 2018 14:37

Cílem útoku bylo prý získat podrobné údaje o singapurském premiérovi a také o lécích, které užíval....

Více 0 komentářů

Ericsson je díky úsporám v mírném zisku

ČTK , 20. červenec 2018 11:36

Švédský podnik se v poslední době potýkal se slábnoucí poptávkou telekomunikačních operátorů....

Více 0 komentářů

Čip v občanském průkazu si zatím aktivovala třetina lidí

ČTK , 20. červenec 2018 08:00

Prostřednictvím Portálu občana lidé mají přístup např. k údajům o důchodu nebo si mohou pořídit výpi...

Více 0 komentářů

Kalendář

04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26
06. 09.

07. 09.
Humusoft Technical Computing Camp 2018

Starší zprávičky

Red Hat Ansible Engine přináší další automatizaci cloudu

Pavel Houser , 19. červenec 2018 13:52

Nejnovější verze platformy Red Hat Ansible Engine 2.6 rozšiřuje automatizaci cloudů AWS, Google Clou...

Více 0 komentářů

Samsung chystá na příští rok telefon se sklopným displejem

ČTK , 19. červenec 2018 10:00

Displej půjde složit na polovinu jako peněženku. Ve složeném stavu je na přední straně přístroje men...

Více 0 komentářů

Internet Mall snížil ztrátu, tržby mu vzrostly na 7,2 miliardy Kč

ČTK , 18. červenec 2018 17:29

Internet Mall mj. investuje do distribučního centra v Jirnech u Prahy, které by mělo sloužit 7 střed...

Více 0 komentářů

Google dostal kvůli Androidu od EK rekordní pokutu 4,34 mld. eur (aktualizace)

ČTK , 18. červenec 2018 13:26

Google využil Android k upevnění dominantní pozice svého internetového vyhledávače, uvádí EK....

Více 0 komentářů