Uživatelé při hledáních na Googlu používají častěji mobilní zařízení

Martin Stančík , 10. květen 2015 09:30 0 komentářů
Rubriky: Internet
Uživatelé při hledáních na Googlu používají častěji mobilní zařízení

Google tento týden na svém oficiálním blogu oznámil, že dosáhl nového milníku - jeho vyhledávač na deseti klíčových trzích nyní používají uživatelé častěji na mobilních zařízeních, než na počítačích.

Vyhledávač Googlu každý den zpracuje miliardy požadavků uživatelů, kteří chtějí něco vědět, někam jet nebo si něco koupit,“ napsal na blog Googlu viceprezident pro produktový management Jerry Discler. „A v současné době uživatelé k těmto hledáním čím dál více používají své chytré mobilní telefony. Podle našich statistik dokonce uživatelé v 10 zemích světa včetně USA a Japonka používají při svých hledáních na Googlu častěji mobilní zařízení, než počítače.

Jak dodávají analytici, zprávy o tom, že mobilní zařízení při hledání zastiňují desktop, jsou symbolem toho, že jsme konečně oficiálně vstoupili do éry, která se dá nazvat jako „mobile first.“ „Namísto toho, abychom používali doma počítače a doplňovali je mobilními zařízeními, hledáme primárně pomocí mobilních zařízení, jelikož nám umožňují získávat informace mnohem rychleji,“ okomentoval nové prohlášení Googlu analytik Zeus Kerravala ze společnosti ZK Research.

To, že jsou mobilní zařízení na vzestupu, si samozřejmě uvědomuje i samotný Google a snaží se tomu fungování svých služeb přizpůsobit. Na počátku minulého měsíce například americký gigant oznámil, že mění algoritmus, který používá pro mobilní hledání tak, aby webové stránky optimalizované pro mobilní zařízení byly při zobrazování výsledků hledání upřednostňovány a objevovaly se na prvních místech. Odkazy na weby, které nejsou pro mobilní zařízení přizpůsobeny, se jednoduše na prvních stránkách výsledků hledání nezobrazí.

Jak dodává Kerravala, uvedeným změnám je třeba přizpůsobit také reklamy, které v mobilním prostředí musejí být více „lokalizované“. Nemá totiž smysl, aby se při zadání slova „fast food“ do vyhledávače na mobilním telefonu uživateli zobrazily reklamy na rychlé občerstvení, které sídlí na druhém konci města, nýbrž je třeba uživateli nabídnout odkazy na restaurace v jeho těsné blízkosti.

Mohlo by vás zajímat:


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

Nové verze Javy: Java SE 9 a Java EE 8

Pavel Houser , 22. září 2017 14:51

Oracle oznamuje všeobecnou dostupnost nových verzí platformy Java: Java SE 9 (JDK 9), Java Platform ...

Více 0 komentářů

Baidu investuje do vývoje autonomního řízení

ČTK , 22. září 2017 13:00

Cílem projektu Apollo je vyvinout technologii pro samořízené automobily do roku 2020....

Více 0 komentářů

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Apple přiznává: Nové hodinky mají problémy s připojením

ČTK , 22. září 2017 08:00

Problémy s konektivitou mají hodinky v okamžiku, kdy mají použít veřejnou wi-fi síť....

Více 0 komentářů

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů

Potvrzeno: Google opravdu kupuje část HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů

Oracle představil novou cenovou politiku pro cloud

Pavel Houser , 21. září 2017 09:52

Až dosud se při přechodu na cloud PaaS nedaly využít dosavadní investice do licencí softwaru v režim...

Více 0 komentářů