Uživatelé při hledáních na Googlu používají častěji mobilní zařízení

Martin Stančík , 10. květen 2015 09:30 0 komentářů
Rubriky: Internet
Uživatelé při hledáních na Googlu používají častěji mobilní zařízení

Google tento týden na svém oficiálním blogu oznámil, že dosáhl nového milníku - jeho vyhledávač na deseti klíčových trzích nyní používají uživatelé častěji na mobilních zařízeních, než na počítačích.

Vyhledávač Googlu každý den zpracuje miliardy požadavků uživatelů, kteří chtějí něco vědět, někam jet nebo si něco koupit,“ napsal na blog Googlu viceprezident pro produktový management Jerry Discler. „A v současné době uživatelé k těmto hledáním čím dál více používají své chytré mobilní telefony. Podle našich statistik dokonce uživatelé v 10 zemích světa včetně USA a Japonka používají při svých hledáních na Googlu častěji mobilní zařízení, než počítače.

Jak dodávají analytici, zprávy o tom, že mobilní zařízení při hledání zastiňují desktop, jsou symbolem toho, že jsme konečně oficiálně vstoupili do éry, která se dá nazvat jako „mobile first.“ „Namísto toho, abychom používali doma počítače a doplňovali je mobilními zařízeními, hledáme primárně pomocí mobilních zařízení, jelikož nám umožňují získávat informace mnohem rychleji,“ okomentoval nové prohlášení Googlu analytik Zeus Kerravala ze společnosti ZK Research.

To, že jsou mobilní zařízení na vzestupu, si samozřejmě uvědomuje i samotný Google a snaží se tomu fungování svých služeb přizpůsobit. Na počátku minulého měsíce například americký gigant oznámil, že mění algoritmus, který používá pro mobilní hledání tak, aby webové stránky optimalizované pro mobilní zařízení byly při zobrazování výsledků hledání upřednostňovány a objevovaly se na prvních místech. Odkazy na weby, které nejsou pro mobilní zařízení přizpůsobeny, se jednoduše na prvních stránkách výsledků hledání nezobrazí.

Jak dodává Kerravala, uvedeným změnám je třeba přizpůsobit také reklamy, které v mobilním prostředí musejí být více „lokalizované“. Nemá totiž smysl, aby se při zadání slova „fast food“ do vyhledávače na mobilním telefonu uživateli zobrazily reklamy na rychlé občerstvení, které sídlí na druhém konci města, nýbrž je třeba uživateli nabídnout odkazy na restaurace v jeho těsné blízkosti.

Mohlo by vás zajímat:


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Hluboké učení prý obecnou umělou inteligenci nevytvoří

Pavel Houser , 23. leden 2018 06:30
Pavel Houser

Argumenty pro skepsi sice existují, ale nejsou rozhodně neprůstřelné. Gary Marcus, bývalý ředitel la...

Více








RSS 

Zprávičky

Soul reguluje obchod kryptoměmani, bitcoin oslabil o 7,5 %

ČTK , 23. leden 2018 17:36

V Jižní Koreji se denně uskuteční až 20 % všech transakcí s bitcoiny. ...

Více 0 komentářů

Přenesení čísla při změně operátora se od února zkrátí na 10 dnů

ČTK , 23. leden 2018 13:39

Novela zákona rse ovněž dotkla například prodlužování smlouvy na dobu určitou. ...

Více 1 komentářů

Tržní kapitalizace Netflixu překročila 100 miliard dolarů

ČTK , 23. leden 2018 09:43

Internetové televizi Netflix se v posledním loňském čtvrtletí podařilo získat o téměř dva miliony př...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Švýcarský fond chce vydat kryptoměnu krytou průmyslovými kovy

ČTK , 23. leden 2018 08:00

Tiberius nebude první měnou krytou aktivy. Například singapurská digixGlobal a ruská goldmint jsou p...

Více 0 komentářů

Firmy ohrožují zranitelnosti v USB tokenech

Pavel Houser , 22. leden 2018 15:24

Útočníkům stačí pouze provést sken dané sítě a najít otevřený port 1947. Ten jim pak umožní získat v...

Více 1 komentářů

Richemont nabízí 2,8 miliardy eur za zbytek internetového prodejce YNAP

ČTK , 22. leden 2018 13:21

Nabídka ohodnocuje YNAP na 5,3 miliardy eur. Spotřebitelé si zvykli kupovat přes internet i dražší z...

Více 0 komentářů

Operátor ICT chystá vznik celopražského úložiště dat

ČTK , 22. leden 2018 12:51

Na platformu budou napojeny různé senzory, např. chytré lampy. Shromažďována budou data ze záchytnýc...

Více 0 komentářů