Uživatelé při hledáních na Googlu používají častěji mobilní zařízení

Martin Stančík , 10. květen 2015 09:30 0 komentářů
Rubriky: Internet
Uživatelé při hledáních na Googlu používají častěji mobilní zařízení

Google tento týden na svém oficiálním blogu oznámil, že dosáhl nového milníku - jeho vyhledávač na deseti klíčových trzích nyní používají uživatelé častěji na mobilních zařízeních, než na počítačích.

Vyhledávač Googlu každý den zpracuje miliardy požadavků uživatelů, kteří chtějí něco vědět, někam jet nebo si něco koupit,“ napsal na blog Googlu viceprezident pro produktový management Jerry Discler. „A v současné době uživatelé k těmto hledáním čím dál více používají své chytré mobilní telefony. Podle našich statistik dokonce uživatelé v 10 zemích světa včetně USA a Japonka používají při svých hledáních na Googlu častěji mobilní zařízení, než počítače.

Jak dodávají analytici, zprávy o tom, že mobilní zařízení při hledání zastiňují desktop, jsou symbolem toho, že jsme konečně oficiálně vstoupili do éry, která se dá nazvat jako „mobile first.“ „Namísto toho, abychom používali doma počítače a doplňovali je mobilními zařízeními, hledáme primárně pomocí mobilních zařízení, jelikož nám umožňují získávat informace mnohem rychleji,“ okomentoval nové prohlášení Googlu analytik Zeus Kerravala ze společnosti ZK Research.

To, že jsou mobilní zařízení na vzestupu, si samozřejmě uvědomuje i samotný Google a snaží se tomu fungování svých služeb přizpůsobit. Na počátku minulého měsíce například americký gigant oznámil, že mění algoritmus, který používá pro mobilní hledání tak, aby webové stránky optimalizované pro mobilní zařízení byly při zobrazování výsledků hledání upřednostňovány a objevovaly se na prvních místech. Odkazy na weby, které nejsou pro mobilní zařízení přizpůsobeny, se jednoduše na prvních stránkách výsledků hledání nezobrazí.

Jak dodává Kerravala, uvedeným změnám je třeba přizpůsobit také reklamy, které v mobilním prostředí musejí být více „lokalizované“. Nemá totiž smysl, aby se při zadání slova „fast food“ do vyhledávače na mobilním telefonu uživateli zobrazily reklamy na rychlé občerstvení, které sídlí na druhém konci města, nýbrž je třeba uživateli nabídnout odkazy na restaurace v jeho těsné blízkosti.

Mohlo by vás zajímat:


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů