V Praze se již posedmé sešla komunita zabývající se fenoménem affiliate marketingu

Václav Maletínský , 29. duben 2015 15:00 0 komentářů
Rubriky: Rozhovory, Byznys
V Praze se již posedmé sešla komunita zabývající se fenoménem affiliate marketingu

Ve čtvrtek 23. dubna 2015 proběhla v Praze již 7. affiliate konference, kterou na jaře a na podzim pořádá pravidelně společnost VIV NETworks.

Jejím smyslem je od roku 2011 edukovat český trh a posunout fenomén affiliate marketingu do pozice standardního marketingového kanálu českých e-commerce firem.

Neformální ráz setkání spolu s kvalitními řečníky (např. David Eiselt, zakladatel portálu Cestujlevne.com) přilákal tentokrát rekordní účast více než 150 osob. A to i přesto, že affiliate marketing je u nás stále ještě opomíjen – ve srovnání se západní Evropou, ale třeba i se sousedním Polskem zaostáváme o několik let. Přitom přechod na výkonnostní model marketingu v době kdy ceny klíčových slov rostou závratným tempem, může českým e-shopům pomoci k vyšší efektivitě a dalšímu růstu počtu objednávek.

Společnosti, které se affiliate marketingu věnují od jeho počátku (2009), již dnes dosahují podílu na obratu okolo 10 %. Díky platbě až za uskutečněnou, zaplacenou a skutečně odebranou objednávku realizují e-shopy jako je například Zoot, Kasa nebo Baťa zajímavá čísla i v ROI, které dosahuje výše až 400 %, tedy řádově mnohem více než u jiných kanálů. Stejně tak velké portály a mediální domy mohou zařazením výkonnostního modelu reklamy do svého nabídkového portfolia získat konkurenční výhodu v komunikaci se zadavateli. Jen pro informaci – podle posledního průzkumu VIVNETworks za březen 2015 přivedli jejich partneři e-shopům 2,4 milionu návštěvníků a realizovali více než 42 tisíc objednávek v celkové hodnotě přes 47 milionů Kč.

Konference, jejíž součástí byla letos také soutěž o tři hodnotné ceny, kterou vyhlásila společnost Leadsor, se tentokrát uskutečnila v netradičních prostorách sálu Františkánského kláštera v samotném centru Prahy, s přímým vstupem z Františkánské zahrady. Ačkoli mnichové, kteří klášter obývají, podobné akce nepovolují příliš často, podařilo se je přesvědčit a konference se v těchto prostorách s největší pravděpodobností bude konat také na podzim.

Zaplněný sál určitě potěšil pořadatele, zeptali jsme se proto, zda je s účastí spokojen a jak vnímá konferenci v porovnání s předchozími ročníky. Na otázky nám odpovídal Robert Studený, Founder & COO VIV NETworks:

Robert Studený |  VIV NETworks
Robert Studený | VIV NETworks
Naše očekávání se celkem naplňují, na letošní ročník přišlo přibližně 150 lidí, což je nejvíc za dobu, kdy konference pořádáme. Účastníkům nabízíme informace, které jinde nenajdou. Edukace trhu je velmi důležitá, protože affilate marketing je brán jako velmi malý kanál online marketingu, ale všude ve světě je to jeden z velmi důležitých marketingových mixů.

Edukací trhu chceme ukázat, že affilate marketing, respektive výkonnostní marketing je cesta, kterou se e-commerce firmy musí dříve či později vydat.

Affilate je jiný typ reklamy. Jde o výkonnostní marketing, který nelze přímo srovnávat s PPC, protože když máte špatně nastavenou kampaň na PPC, lidé sice budou chodit na váš web, ale očekávají něco jiného a nenakoupí. V affilate marketingu inzerent, např. e-shop nebo e-commerce firma nabízející nějakou službu nebo zboží, platí webu až za přivedeného zákazníka, který provedl nákup. Platí mu provizi z prodeje, což považuji za nejférovější způsob reklamy.

Hodně se mluví o ochraně dat zákazníků, zadávaných do formulářů atd.. Zůstávají data zákazníků na webech, které používají affilate reklamu, nebo se jejich informace zobrazují jen finálnímu obchodníkovi, u kterého je proveden nákup?

Affilate marketing je založen na cookies, to znamená, že je možné zjistit z jakého webu zákazník přišel, kam směřoval a kde nakoupil. Žádná jiná data o zákazníkovi se ale vůbec nezaznamenávají.

Jak je dnes využíván při nákupech mobilní internet, tedy telefony a tablety s mobilním připojením?

V České republice poměr výběru zboží a nákupů není tak velký jako v zahraničí. Náš odhad zastoupení mobilních zařízení, zejména iPadů, je 10-15 procent.

Jaká příjmová a genderová skupina podle vašeho názoru nakupuje přes mobilní zařízení nejvíce a co se nejvíc nakupuje?

V odpovědi bych se zaměřil spíše na genderové srovnání. Vyplývá z něj, že mnohem více nakupují na webových portálech ženy. To znamená, že právě to je segment, na který je lepší cílit reklamu e-shopů a webových stránek. V affilate programech jsou nejúspěšnější elektronika, móda a dnes už i služby, příkladně rozvoz jídla. V případě elektroniky je důležité zmínit informace o výši provizí. Občas se objevují názory, že za provizi 1-2 procenta se zprostředkování nákupů moc nevyplatí. Rád bych v této souvislosti zmínil, že průměrný nákupní koš elektroniky má hodnotu 3 - 4 000 korun a frekvence nákupů je dost častá. Affilate program na elektroniku (pokud jde o kvalitního obchodníka) se rozhodně vyplácí a affilate partneři si vydělávají velké peníze.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ÚOHS začal posuzovat změnu vlastníka AutoContu

ČTK , 23. říjen 2017 11:15

V IT má Komárkova skupina rychle rostoucí byznys datových center své firmy DataSpring....

Více 0 komentářů

Google investoval do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 23. říjen 2017 09:00

Už v květnu podepsal Lyft dohodu o spolupráci s divizí samořídících aut Alphabetu.

...

Více 0 komentářů

Objem digitálních plateb i nadále roste

Pavel Houser , 23. říjen 2017 08:00

Nastupuje nový platební ekosystém...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů