Čtvrtletní výsledky Googlu zklamaly trh

Petr Švec , 19. duben 2010 10:00 0 komentářů

I přes růst příjmů, zisku a především posílení v klíčových oblastech internetové reklamy, Google očekávání investorů nenaplnil.


Schmidt
Za Q1 2010 společnost vydělala 6,77 miliardy dolarů hrubého (zhruba 122 miliard Kč), což po zdanění představuje čistý zisk 5,06 miliardy (91 miliardy Kč). Oproti stejnému období v loňském roce se jedná o nárůst o 22%, respektive 2,2%. Google také poprvé od počátku roku 2008 spustil velkou náborovou kampaň, v rámci které firma získala 800 nových zaměstnanců, a to především do oblasti vývoje. I přes poměrně optimistické zprávy zareagovaly akcie Googlu poklesem o 5%, čímž smazaly veškerý růst z minulého týdne. Akcie společnosti se v současnosti obchodují za 550 dolarů (9 900 Kč).

Zlepšení finanční výkonnosti je sice důležitým ukazatelem, daleko podstatnější ovšem je, že Googlu se dařilo zlepšovat i svůj podíl na reklamním trhu a cenu za své služby. Patrně největším úspěchem je 7% nárůst průměrné „cost-per-click“ ceny, tedy poplatku, který zákazník platí za každého zákazníka, který klikne na jeho reklamní banner. Ovšem i 7% růst se některým investorům zdál příliš málo. „Před oznámením oficiálních výsledků se zdálo, že trend růstu oblasti internetové reklamy bude ještě příznivější. Investorům pak cokoliv menšího připadalo jako neúspěch,“ shrnul problém Edward Jones z analytické společnosti Andrew Miedler.

Spolu s oznámením finančních výsledků oznámil Google další poměrně zajímavou zprávu – CEO společnosti, Eric Schmidt, se nově nemá účastnit pravidelných telekonferencí s investory. Zdánlivá drobnost ale může mít dalekosáhlejší důsledky, telekonferencí s investory se totiž účastní i takoví velikáni, jako je Steve Ballmer, nebo Steve Jobs. Okamžitě se tak rozjely spekulace o schmidtově dalším setrvání na pozici ředitele Googlu. Jedním z možných důvodů je nedávné stažení společnosti z lukrativního čínského trhu, respektive přesun čínské mutace vyhledavače Google do Hong Kongu. Podle neoficiálních informací se vzhledem ke svému postoji Schmidt dostal do sporu se Sergeyem Brinem, spoluzakladatelem firmy. Brin měl údajně prosazovat mírnější politiku tak, aby Google na čínském trhu i nadále zůstal. Oficiální stanovisko společnosti ovšem v tuto chvíli jakékoliv úvahy o schmidtově odchodu z vedení firmy popírá.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Rozhodnutí ÚS o odložení EET může vést k žalobám na stát

ČTK , 16. prosinec 2017 09:00

Tisíce a možná desítky tisíc podnikatelů a zástupců různých profesí se na třetí a čtvrtou vlnu EET u...

Více 1 komentářů

E-shopy vyjmutí plateb kartou z EET vítají, přišlo prý ale pozdě

ČTK , 16. prosinec 2017 08:00

Podle ministerstva financí ze zrušení povinnosti evidovat platby kartou pro poplatníky nevyplývá nut...

Více 0 komentářů

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů