Dell se chce vrátit na vrchol, plánuje notebookovou ofenzivu

David Budai, 20. leden 2009 06:20 0 komentářů
Rubriky: Hardware, Byznys

Dell
Společnost Dell, druhý největší výrobce počítačů na světě, vylepšuje svou produktovou linii notebooků, aby mohl zaútočit na vedoucí pozici v žebříčku výrobců počítačů. Na té se v současné době nachází Hewlett-Packard (HP), s téměř 20procentním podílem. Strategie je postavena na stále rychleji rostoucím trhu s přenosnými počítači.

Dell
Sídlo společnosti v Round Rock ve státě Texas

Trh s notebooky sice roste závratnou rychlostí, nicméně je ve velké míře tříštěn celou řadou nových produktů a konkurentů. Do hry významně zasahují hlavně asijští výrobci, jako je Acer či Lenovo. To by mohlo pro americký Dell, jehož příjem je z celé třetiny založen právě na přenosných počítačích, představovat nezanedbatelný problém. Zvláště v případě, že by chtěl překonat světovou jedničku HP a zaujmout první pozici žebříku výrobců počítačů.

Na té již se koneckonců po svém raketovém růstu v 90. letech jednu dobu pohyboval, v současné době zaujímá druhé místo s podílem zhruba 13 procent ve světových dodávkách osobních počítačů.

Zájem o notebooky neustále roste

Dell by nyní rád vytěžil maximum právě z neutichajícího zájmu o přenosné počítače. O své strategii pochopitelně představitelé nechtějí příliš hovořit, což dává vzniknout řadě spekulací, kam se jeho kroky v oblasti notebooků budou ubírat. Důležité je, že na tento trh útočí ze dvou protilehlých stran. Kromě dříve představeného vlastního produktu na poli levných mininotebooků dnes v tichosti připravuje výkonný ultratenký notebook, který by se měl objevit v průběhu tohoto roku. V tom loňském navíc společnost změnila svou prodejní strategii a její počítače tak můžeme nalézt i v běžných obchodech.

O velkém potenciálu mobilních počítačů hovoří i čísla, ve 3. čtvrtletí notebooky v prodejích poprvé překonaly stolní počítače. Dell v této oblasti zaznamenal příjem 4,8 miliard dolarů, což je téměř třetina jeho celkových příjmů. Podle mluvčího Jeremyho Bolena je tento trend důvodem, proč se společnost na tuto oblast prioritně zaměřuje a přepracovala celou svoji produktovou linii.

Podle odhadů analytiků by prodeje netbooků mohly v letošním roce růst až o 70 procent a 15procentní nárůst by měly zaznamenat i klasické notebooky. Celkové výnosy z prodeje počítačů přesto podle analytické společnosti IDC klesnou o 5,3 procenta.

Zdroj: Business Journal

Přečtěte si také


Dell seskupí své aktivity kolem čtyř stěžejních zákaznických segmentů


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Pravidlo dvou pizz

Petr Zavoral , 22. květen 2018 00:00
Petr Zavoral

Úvodem pozdrav všem nerdům a geekům. Prostě celé naší IT komunitě. Zdá se to být zbytečné, ale věřte...

Více







RSS 

Zprávičky

Hospodářská komora: Zavedení GDPR vyjde české firmy na 25 miliard korun

ČTK , 25. květen 2018 16:00

Podle komory by podnikatelům pomohlo, kdyby jim stát průběžně sděloval, jaké nedostatky v rámci kont...

Více 1 komentářů

IBM v čele celosvětové iniciativy na využití cloudu, dat, AI a blockchainu

Pavel Houser , 25. květen 2018 13:57

Firma IBM dnes se svými partnery spustila iniciativu Call for Code. ...

Více 0 komentářů

Baterie lithium-síra mají vystřídat li-ion

Pavel Houser , 25. květen 2018 10:00

Ještě pravděpodobně přijde jedna generace li-ion, která opět navýší kapacitu, ale pak už začne naráž...

Více 0 komentářů

Kalendář

25. 05.

27. 05.
openSUSE Conference 2018
25. 05.

26. 05.
ActInSpace 2018
29. 05.

31. 05.
Reklama Polygraf 2018

Starší zprávičky

Lenovo: propad do ztráty

ČTK , 25. květen 2018 09:00

Tržby ale ve finančním roce do konce března stouply o 5 % na 45,35 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů

Trh IT i kancelářské techniky v ČR klesl

Pavel Houser , 25. květen 2018 08:00

V rámci přenosných počítačů se podle GfK dařilo segmentu ultratenkých a herních zařízení....

Více 0 komentářů

Nové telefony Android mají předinstalovaný malware

Pavel Houser , 24. květen 2018 15:25

Infikovány jsou telefony ve více než 100 zemích světa, včetně ČR, Německa, Velké Británie, Ruska, It...

Více 0 komentářů

Dvě třetiny tuzemských e-shopů nejsou připraveny na GDPR

ČTK , 24. květen 2018 10:00

Reklamní sdělení posílaná e-mailem tvoří v průměru až 25 % obratu on-line obchodů. ...

Více 0 komentářů