Francie kritizuje Google kvůli AdWords

Petr Švec , 06. červenec 2010 12:53 0 komentářů

Francouzským úřadům se nelíbí údajně netransparentní a neférové politiky této nejpopulárnější internetové reklamní služby.

Kladivo

Za zvýšeným zájmem francouzských autorit o společnost Google stojí její spor s domácím poskytovatelem datových a GPS služeb, společností Navx. Té Google v listopadu loňského roku kvůli údajnému porušení smluvních podmínek pozastavil její reklamní účet spojený s AdWords. Stejně tak firma učinila i u dalších firem podobného zaměření. Google krok následně vysvětlil tím, že Navx dlouhodobě porušovala pravidla služby Ta byla o několik měsíců dříve skutečně změněna, jak se ale nyní ukazuje, firmy o tom nikdo neinformoval. Navx a další se tak, poměrně logicky, nemohly novými pravidly začít řídit.

Francouzské úřady tak společnosti Google Inc. a její evropské filiálce Google Ireland daly čtyřměsíční ultimátum, během kterého firmy musí předložit k analýze informace týkající se změn pravidel používání služby a pozastavení uživatelských účtů. Pokud budou shledány nesrovnalosti s postupem, ke kterému se firma koncem loňského roku odhodlala, hrozí jí pravděpodobně nanejvýš finanční pokuta. Její velikost je ovšem otázkou. Hlavní poškozený, společnost Navx, se pokouší od Googlu získat odškodnění, které jí bylo odpojením od služby AdWords způsobeno. Navx údajně utrpělo jak ztrátou klientů, tak i poškozením svého dobrého jména.

Francouzským autoritám ovšem Google leží v žaludku mnohem víc, než jsou ochotny přiznat, a než naznačuje současný spor. Další výhrady vůči AdWords se omezují prakticky výhradně na fakt, že kdokoliv si může zaregistrovat i taková slova, která představují konkrétní registrovanou obchodní značku. Vzhledem k tomu, že v této otázce už v minulosti Evropský soudní dvůr rozhodl ve prospěch Googlu, Francie nezmůže nic. Dalším problémem je pak to, že Google je největším internetovým vyhledávacím portálem a současně také největším poskytovatelem internetové reklamy. I s tím ale francouzští regulátoři pravděpodobně jen těžko budou schopni něco udělat.

Reklamní služba AdWords je úzce propojena s vlastním vyhledávacím systémem Googlu. Placené odkazy zákazníků budou při vyhledání jimi předplacených klíčových slov umístěny na předních pozicích, což maximalizuje šanci na získání zákazníka. AdWords představují největší položku příjmů Google. Ty v loňském roce dosáhly zhruba 24 miliard dolarů (401 miliard Kč).

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů

Apple poskytne investici 390 milionů USD firmě Finisar

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Výrobce optických komponentů Finisar získá investici 390 milionů dolarů od firmy Apple....

Více 0 komentářů

Facebook se chystá danit příjmy z reklamy v jednotlivých zemích

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Změna se má uskutečnit do poloviny roku 2019 a týkat se bude zhruba 30 zemí, kde má firma kanceláře....

Více 0 komentářů