Francie kritizuje Google kvůli AdWords

Petr Švec , 06. červenec 2010 12:53 0 komentářů

Francouzským úřadům se nelíbí údajně netransparentní a neférové politiky této nejpopulárnější internetové reklamní služby.

Kladivo

Za zvýšeným zájmem francouzských autorit o společnost Google stojí její spor s domácím poskytovatelem datových a GPS služeb, společností Navx. Té Google v listopadu loňského roku kvůli údajnému porušení smluvních podmínek pozastavil její reklamní účet spojený s AdWords. Stejně tak firma učinila i u dalších firem podobného zaměření. Google krok následně vysvětlil tím, že Navx dlouhodobě porušovala pravidla služby Ta byla o několik měsíců dříve skutečně změněna, jak se ale nyní ukazuje, firmy o tom nikdo neinformoval. Navx a další se tak, poměrně logicky, nemohly novými pravidly začít řídit.

Francouzské úřady tak společnosti Google Inc. a její evropské filiálce Google Ireland daly čtyřměsíční ultimátum, během kterého firmy musí předložit k analýze informace týkající se změn pravidel používání služby a pozastavení uživatelských účtů. Pokud budou shledány nesrovnalosti s postupem, ke kterému se firma koncem loňského roku odhodlala, hrozí jí pravděpodobně nanejvýš finanční pokuta. Její velikost je ovšem otázkou. Hlavní poškozený, společnost Navx, se pokouší od Googlu získat odškodnění, které jí bylo odpojením od služby AdWords způsobeno. Navx údajně utrpělo jak ztrátou klientů, tak i poškozením svého dobrého jména.

Francouzským autoritám ovšem Google leží v žaludku mnohem víc, než jsou ochotny přiznat, a než naznačuje současný spor. Další výhrady vůči AdWords se omezují prakticky výhradně na fakt, že kdokoliv si může zaregistrovat i taková slova, která představují konkrétní registrovanou obchodní značku. Vzhledem k tomu, že v této otázce už v minulosti Evropský soudní dvůr rozhodl ve prospěch Googlu, Francie nezmůže nic. Dalším problémem je pak to, že Google je největším internetovým vyhledávacím portálem a současně také největším poskytovatelem internetové reklamy. I s tím ale francouzští regulátoři pravděpodobně jen těžko budou schopni něco udělat.

Reklamní služba AdWords je úzce propojena s vlastním vyhledávacím systémem Googlu. Placené odkazy zákazníků budou při vyhledání jimi předplacených klíčových slov umístěny na předních pozicích, což maximalizuje šanci na získání zákazníka. AdWords představují největší položku příjmů Google. Ty v loňském roce dosáhly zhruba 24 miliard dolarů (401 miliard Kč).

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Apple opouští myšlenku výroby samořízeného vozu

ČTK , 23. srpen 2017 10:54

Do projektu Titan, který odstartoval v roce 2014, šel Apple se svým standardním nasazením. Projekt s...

Více 0 komentářů

Podíl sociálních sítí na on-line reklamě vzroste na pětinu

ČTK , 23. srpen 2017 09:00

Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, o...

Více 0 komentářů

Seznam chce za 3 roky prodávat polovinu reklamy na aukcích

ČTK , 23. srpen 2017 08:00

Mobily již nyní zprostředkovávají až 40 % přístupů na služby Seznamu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů