Francie kritizuje Google kvůli AdWords

Petr Švec , 06. červenec 2010 12:53 0 komentářů

Francouzským úřadům se nelíbí údajně netransparentní a neférové politiky této nejpopulárnější internetové reklamní služby.

Kladivo

Za zvýšeným zájmem francouzských autorit o společnost Google stojí její spor s domácím poskytovatelem datových a GPS služeb, společností Navx. Té Google v listopadu loňského roku kvůli údajnému porušení smluvních podmínek pozastavil její reklamní účet spojený s AdWords. Stejně tak firma učinila i u dalších firem podobného zaměření. Google krok následně vysvětlil tím, že Navx dlouhodobě porušovala pravidla služby Ta byla o několik měsíců dříve skutečně změněna, jak se ale nyní ukazuje, firmy o tom nikdo neinformoval. Navx a další se tak, poměrně logicky, nemohly novými pravidly začít řídit.

Francouzské úřady tak společnosti Google Inc. a její evropské filiálce Google Ireland daly čtyřměsíční ultimátum, během kterého firmy musí předložit k analýze informace týkající se změn pravidel používání služby a pozastavení uživatelských účtů. Pokud budou shledány nesrovnalosti s postupem, ke kterému se firma koncem loňského roku odhodlala, hrozí jí pravděpodobně nanejvýš finanční pokuta. Její velikost je ovšem otázkou. Hlavní poškozený, společnost Navx, se pokouší od Googlu získat odškodnění, které jí bylo odpojením od služby AdWords způsobeno. Navx údajně utrpělo jak ztrátou klientů, tak i poškozením svého dobrého jména.

Francouzským autoritám ovšem Google leží v žaludku mnohem víc, než jsou ochotny přiznat, a než naznačuje současný spor. Další výhrady vůči AdWords se omezují prakticky výhradně na fakt, že kdokoliv si může zaregistrovat i taková slova, která představují konkrétní registrovanou obchodní značku. Vzhledem k tomu, že v této otázce už v minulosti Evropský soudní dvůr rozhodl ve prospěch Googlu, Francie nezmůže nic. Dalším problémem je pak to, že Google je největším internetovým vyhledávacím portálem a současně také největším poskytovatelem internetové reklamy. I s tím ale francouzští regulátoři pravděpodobně jen těžko budou schopni něco udělat.

Reklamní služba AdWords je úzce propojena s vlastním vyhledávacím systémem Googlu. Placené odkazy zákazníků budou při vyhledání jimi předplacených klíčových slov umístěny na předních pozicích, což maximalizuje šanci na získání zákazníka. AdWords představují největší položku příjmů Google. Ty v loňském roce dosáhly zhruba 24 miliard dolarů (401 miliard Kč).

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






RSS 

Zprávičky

Vloni bylo pravidelně na internetu 77 % Čechů

ITBiz.cz , 28. březen 2017 17:00

V roce 2016 používalo internet 6,7 miliónu obyvatel České republiky starších 16 let, tj. 76,5 %. Ve ...

Více 0 komentářů

Microsoft v Evropě investoval do datových center tři miliardy USD

ČTK , 28. březen 2017 15:30

Americká softwarová firma Microsoft investovala v Evropě do datových center a další infrastruktury, ...

Více 0 komentářů

T-Mobile od dubna nabídne nové neomezené tarify s více daty

ČTK , 28. březen 2017 13:24

Mobilní operátor T-Mobile od 2. dubna nabídne novou řadu neomezených tarifů se zvýšeným objemem dat....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

XS3200: nové úložné systémy SAN pro firmy

Pavel Houser , 28. březen 2017 13:00

Nová řada společnosti QSAN nabízí až 26 hotswap pozic SFF 2,5“ v 2U rack skříni....

Více 0 komentářů

Co Češi objednávají nejčastěji online

ITBiz.cz , 28. březen 2017 11:00

Oblečení, kosmetika a knihy. To jsou tři nejpopulárnější druhy zboží, jak je na internetu nakupují ž...

Více 0 komentářů

Brněnští vývojáři Konica Minolta testují metodiku scrum

Pavel Houser , 28. březen 2017 08:00

Moderní metodiky očekávají vysokou míru automatizace, která začíná už při psaní kódu....

Více 0 komentářů

Do Prahy dnes poprvé přijede šéf Microsoftu Satya Nadella

ČTK , 28. březen 2017 07:00

Nadella do české metropole přijede poprvé v roli výkonného ředitele firmy. ...

Více 0 komentářů