Google pohltil další search službu - sociální vyhledavač Aardvark

Karel Wolf , 14. únor 2010 18:07 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

aardvark + google = love
Populární Web 2.0, vyhledávač odpovědí, postavený na adresování otázek napříč vaší sociální sítí, Aardvark, byl koncem minulého týden pohlcen společností Google. Odhadovaná cena transakce mohla podle neoficiálních odhadů činit 50 milionů dolarů i více. Obě společnosti se k otázce hodnoty akvizice odmítají vyjadřovat. Uvážíme-li, že náklady na vývoj Aardvarku stály investory přibližně 6 milionů dolarů a její vývoj netrval ani tři roky (start v roce 2007), jde na dnešní poměry o exit velice úspěšný.

architektura aardvarku
Jak Aardvark vlastně pracuje.

Svoji roli v tomto obchodu mohl sehrát i fakt, že mezi zakladateli služby nalezneme také bývalé zaměstnance Google. Z dalších souvislostí určitě zaujme, že koupě Aardvarku proběhla necelé dva dny před spuštěním služby Google Buzz (kontroverzní sociální prvek služby Gmail).

Google se snaží socializovat již poměrně dlouho, nutno ale podotknout, že extrémně neúspěšně. Alespoň tedy, pokud se jedná o služby mimo populární e-mailovou službu G-mail. Akvizice mikroblogovací služby Jaiku z října 2007 přinesla prakticky nulovou návratnost, pokus o průlom do oblasti virtuálních světů (technicky nezvládnutý grafický chat Google Lively) se dokonce přes masivní mediální hype stal propadákem roku 2008 a naštěstí byl včas uzavřen. Poněkud pochybný je také úspěch sluby Social search, jež patří mezi nejnovější počiny společnosti.

{seealso}
Služba Aardvark funguje jako "social search", který uživateli umožňuje pokládat libovolné otázky.Ty jsou službou následně adresovány nejkompetentnějšímu členu sociální sítě, který dané problematice rozumí a poskytne adekvátní odpověď. Celý proces adresování dotazu kvalifikované osobě je přitom zcela automatický. Služba funguje na principu obsahové analýzy chování uživatele (analýzy oblastí jeho zájmu) a vyhodnocování jeho případných předchozích odpovědí. Uživatelům umožňuje zadávat své dotazy prostřednictvím webového formuláře, nebo pomocí e-mailu či twitteru.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů