Google pohltil další search službu - sociální vyhledavač Aardvark

Karel Wolf , 14. únor 2010 18:07 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

aardvark + google = love
Populární Web 2.0, vyhledávač odpovědí, postavený na adresování otázek napříč vaší sociální sítí, Aardvark, byl koncem minulého týden pohlcen společností Google. Odhadovaná cena transakce mohla podle neoficiálních odhadů činit 50 milionů dolarů i více. Obě společnosti se k otázce hodnoty akvizice odmítají vyjadřovat. Uvážíme-li, že náklady na vývoj Aardvarku stály investory přibližně 6 milionů dolarů a její vývoj netrval ani tři roky (start v roce 2007), jde na dnešní poměry o exit velice úspěšný.

architektura aardvarku
Jak Aardvark vlastně pracuje.

Svoji roli v tomto obchodu mohl sehrát i fakt, že mezi zakladateli služby nalezneme také bývalé zaměstnance Google. Z dalších souvislostí určitě zaujme, že koupě Aardvarku proběhla necelé dva dny před spuštěním služby Google Buzz (kontroverzní sociální prvek služby Gmail).

Google se snaží socializovat již poměrně dlouho, nutno ale podotknout, že extrémně neúspěšně. Alespoň tedy, pokud se jedná o služby mimo populární e-mailovou službu G-mail. Akvizice mikroblogovací služby Jaiku z října 2007 přinesla prakticky nulovou návratnost, pokus o průlom do oblasti virtuálních světů (technicky nezvládnutý grafický chat Google Lively) se dokonce přes masivní mediální hype stal propadákem roku 2008 a naštěstí byl včas uzavřen. Poněkud pochybný je také úspěch sluby Social search, jež patří mezi nejnovější počiny společnosti.

{seealso}
Služba Aardvark funguje jako "social search", který uživateli umožňuje pokládat libovolné otázky.Ty jsou službou následně adresovány nejkompetentnějšímu členu sociální sítě, který dané problematice rozumí a poskytne adekvátní odpověď. Celý proces adresování dotazu kvalifikované osobě je přitom zcela automatický. Služba funguje na principu obsahové analýzy chování uživatele (analýzy oblastí jeho zájmu) a vyhodnocování jeho případných předchozích odpovědí. Uživatelům umožňuje zadávat své dotazy prostřednictvím webového formuláře, nebo pomocí e-mailu či twitteru.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
RSS 

Zprávičky

Rockaway získala minoritní podíl v Techloop.io

ČTK , 23. leden 2017 16:30

Investiční firma Rockaway Ventures získala minoritní podíl ve firmě Techloop.io, která zprostředkov...

Více 0 komentářů

Za vznícení mobilů Samsungu mohly baterie, firma odloží Galaxy S8

ČTK , 23. leden 2017 12:00

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stá...

Více 0 komentářů

Foxconn zvažuje velkou investici do továrny v USA

ČTK , 23. leden 2017 08:29

Tchajwanská společnost Foxconn zvažuje, že investuje přes sedm miliard dolarů (zhruba 177 miliard Kč...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 1 komentářů

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 2 komentářů

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů