Google pohltil další search službu - sociální vyhledavač Aardvark

Karel Wolf , 14. únor 2010 18:07 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

aardvark + google = love
Populární Web 2.0, vyhledávač odpovědí, postavený na adresování otázek napříč vaší sociální sítí, Aardvark, byl koncem minulého týden pohlcen společností Google. Odhadovaná cena transakce mohla podle neoficiálních odhadů činit 50 milionů dolarů i více. Obě společnosti se k otázce hodnoty akvizice odmítají vyjadřovat. Uvážíme-li, že náklady na vývoj Aardvarku stály investory přibližně 6 milionů dolarů a její vývoj netrval ani tři roky (start v roce 2007), jde na dnešní poměry o exit velice úspěšný.

architektura aardvarku
Jak Aardvark vlastně pracuje.

Svoji roli v tomto obchodu mohl sehrát i fakt, že mezi zakladateli služby nalezneme také bývalé zaměstnance Google. Z dalších souvislostí určitě zaujme, že koupě Aardvarku proběhla necelé dva dny před spuštěním služby Google Buzz (kontroverzní sociální prvek služby Gmail).

Google se snaží socializovat již poměrně dlouho, nutno ale podotknout, že extrémně neúspěšně. Alespoň tedy, pokud se jedná o služby mimo populární e-mailovou službu G-mail. Akvizice mikroblogovací služby Jaiku z října 2007 přinesla prakticky nulovou návratnost, pokus o průlom do oblasti virtuálních světů (technicky nezvládnutý grafický chat Google Lively) se dokonce přes masivní mediální hype stal propadákem roku 2008 a naštěstí byl včas uzavřen. Poněkud pochybný je také úspěch sluby Social search, jež patří mezi nejnovější počiny společnosti.

{seealso}
Služba Aardvark funguje jako "social search", který uživateli umožňuje pokládat libovolné otázky.Ty jsou službou následně adresovány nejkompetentnějšímu členu sociální sítě, který dané problematice rozumí a poskytne adekvátní odpověď. Celý proces adresování dotazu kvalifikované osobě je přitom zcela automatický. Služba funguje na principu obsahové analýzy chování uživatele (analýzy oblastí jeho zájmu) a vyhodnocování jeho případných předchozích odpovědí. Uživatelům umožňuje zadávat své dotazy prostřednictvím webového formuláře, nebo pomocí e-mailu či twitteru.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
21. 03.

24. 03.
Amper
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Google umožní sdílení polohy přes aplikaci Google Maps

ČTK , 23. březen 2017 13:30

Uživatelé populární mapové aplikace Google Maps budou moci od příštího týdne sdílet s ostatními svou...

Více 0 komentářů

V affiliate marketingu se u nás letos protočí 3 miliardy

ITBiz.cz , 23. březen 2017 10:00

Celkový objem trhu online affiliate marketingu e-shopů v ČR a SR činil v roce 2016 dle odhadů VIVnet...

Více 0 komentářů

Amazon koupí předního arabského e-prodejce Souq.com

ČTK , 23. březen 2017 08:45

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi sta procent akcií dubajského on-line prodejc...

Více 0 komentářů

Nejméně aktualizované aplikace na PC: Java a Flash

Pavel Houser , 23. březen 2017 08:30

Dále z průzkumu: Windows XP jsou stále nainstalovány na 6 % zkoumaných počítačů. SSD má jen málo lid...

Více 0 komentářů