Jak si vedl český Internet na konci prázdnin

Pavlína Šimčáková , 07. říjen 2010 07:35 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

spir
NetMonitorem uvolněná srpnová data měření internetové návštěvnosti v České republice učinila tečku za létem. Český Internet se v srpnu začal vzpamatovávat z letního propadu rychleji, než obvykle. Patrný je zejména výrazný nárůst počtu reálných uživatelů, ale i výrazní "skokani měsíce".



Zdroj: NetMonitor – SPIR – MEDIARESEARCH & Gemius, 2010

V srpnu navštívilo stránky zapojené do projektu NetMonitor celkem pět milionů pět set čtyřicet čtyři tisíc reálných uživatelů z České republiky. To je téměř o 10 % více než v červenci. Konzumenti online obsahu si zde zobrazili 6,36 miliardy stránek, tedy o 8,3 % více než v předchozím měsíci.

Průměr na jednoho uživatele tak činí tisíc sto čtyřicet osm zobrazených stran. Průměrný uživatel také strávil na Internetu celkem 24 hodin a 52 minut, což je o celé dvě minuty méně než v předchozím měsíci. Na svědomí to má pravděpodobně právě onen 10% nárůst uživatelů, který zahýbal s průměrem. Při meziročním srovnání zjistíme, že uživatel na Internetu strávil v průměru o 1 hodinu a 2 minuty méně než loni.

Top 20 a skokani měsíce

Situace v Top 10, potažmo Top 20 nejnavštěvovanějších serverů připomínala poměrně dlouho stojaté vody. I nadále také zůstávají na prvních pozicích zatím neotřesitelní silní hráči, jako seznam.cz, novinky.cz, idnes.cz a centrum.cz. Podíváme li se však na hodnocení od osmé příčky dolů, zjistíme zajímavé promíchání pozic. Z topky úplně vypadly servery společnosti Amedia a nově se do TOP seznamu zařadil internetový portál spolužáci.cz.

Absolutním hitem mezi skokany měsíce, kde zpravidla nejrychleji rostou nově zařazené servery, se v srpnu stal server rádia F1 frekvence1.cz s nárůstem návštěvnosti o neuvěřitelných 935 %. Příchod podzimního počasí přinesl větší zájem internetové populace také o servery věnující se Internetu, hrám, videím a hudbě. Nárůst návštěvnosti zaznamenaly servery koule.cz (o 98 %), gamestar.cz (o 59 %) a damokles.cz (o 56 %), které se umístily v první desítce. Tam se také vyhoupl odborný Internetový zpravodajský portál Lupa.cz, u něhož se v tomto měsíci pěkně projevila příprava ceny českého Internetu (Křišťálové lupy). Ta Lupě pomohla vygenerovat nárůst o 79 %.

Dále mezi skokany nalezneme servery digizone.cz, ulozto-forum.cz a bomba.cz. Krom toho se v Top 20 umístily také sportovní servery onlajny.cz (o 58 %), fotbal.cz (o 51 %) a hokej.cz (o 41 %). Další skupinou portálů „skokanů“ jsou ženské servery marianne.cz a zenax.cz a server věnující se vaření recepty.cz. Mladí se bavili na portálu xteen.cz, spolužáci.cz, seznamit.cz a posílali si přáníčka přes ecards.cz (nárůst o 50 %). Ze zpravodajských a informačních serverů poskočil reflex.cz (o 46 %), který se umístil na devátém místě a také portál czin.eu (nárůst o 32 %).


Vysokoškoláci na Internetu - pravidelné aktivity

Zdroj: ARBO Interactive, NetMonitor – SPIR – MEDIARESEARCH & Gemius, 2010

Vysokoškoláci na Internetu


Spolu s agenturou ARBO Interactive se ještě podíváme jak vypadají sociodemografické profily jedné významné uživatelské skupině. Jaké servery vysokoškoláci nejvíce navštěvují a jak vypadá jejich profil?

Vysokoškoláků je na Internetu v průměru 11,48 % uživatelů, 6,56 % tvoří muži a 4,92 % ženy. Tito uživatelé nejčastěji získávají informace o produktech a službách (40 %) a odborné informace pro studijní a pracovní účely (37 %). V menší míře diskutují na chatech – ICQ, AOL (13 %), poslouchají online rádia (8 %) a navštěvují seznamky (2 %). U skupiny vysokoškoláků převažuje podíl ženatých a vdaných (76 %), 16 % z nich je svobodných a jen menší část rozvedených (6 %) či ovdovělých (2 %).

Z pohledu typu připojení z domácnosti převažuje u skupiny vysokoškoláků výrazně broadbandové připojení (65 %). Přes mobil se k internetu připojují 2 % internetových uživatelů vysokoškoláků. Vytáčené připojení z domácnosti používá u námi sledované cílové skupiny 12 % uživatelů.

Lidé s vysokoškolským vzděláním jsou poměrně internetově aktivní. Většina z nich navštěvuje internetové stránky pravidelně. Největší podíl ze sledované skupiny tvoří uživatelé, kteří se k Internetu připojují ve 21 a více dnech v měsíci (27 %) a 1 - 5 dní v měsíci (22 %). Podíly ostatních skupin dle četnosti jsou srovnatelné a dosahují hodnot mezi 16 - 18 %.

Podle národní socioekonomické klasifikace ABCDE je nejvíce uživatelů ze sledované cílové skupiny zastoupeno ve skupině A, kde tvoří 69 %. U nejnižší skupiny E je podíl CS vysokoškoláků let jen 0,05 %. Nejvyšší afinita cílové skupiny vysokoškoláků je na serverech patria.cz, epravo.cz , apetitonline.cz a e15.cz.

Kolik se protočilo v internetové reklamě

V srpnu zadavatelé za internetovou reklamu zaplatili 282,1 milionů Kč (v hrubých cenách). Na online médiích TOP hráčů (Seznam.cz, Centrum Holdings a MAFRA) skončilo 72,8 % těchto rozpočtů. Celkový objem investic meziměsíčně vzrostl o 1,1%, inzerenti za reklamu vydali o 3,1 miliónů více než v červenci. V meziročním vyjádření (srpen 09 vs. srpen 2010) došlo k nárůstu o 32,7 %.

Podle produktové segmentace byly v srpnu nejaktivnější následující sektory zadavatelů:

1) Z.100.3. Široký sortiment (10,9 %)
2) M.64.9.3. Dražby, aukce (6,0 %)
3) P.79.1.2. Běžné zájezdy (3,9 %)
4) L.61.1.2. Poskytování přístupu k internetu (3,8 %)
5) P.79.1.1. Last Minute, First Minute zájezdy (3,7 %)

V minulém měsíci táhly internetovou reklamu nejvíce produktové kategorie: Široký sortiment; Dražby, aukce a Běžné zájezdy.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů