CCDO: další zkratka na obzoru?

Pavel Houser , 17. květen 2018 09:00 0 komentářů

Nová náplň práce CIO a ředitelé přes zákazníky, respektive zákaznická data.

Konzultant Dave Padmon z EY si klade otázku, jak se proměnila za posledních zhruba 10 let náplň funkce CIO – a jak se bude v ještě větší míře proměňovat dál. Podle něj se z šéfů IT/ředitelů informatiky stále více stávají lidé odpovědní primárně za kontakt se zákazníky. Jenomže dnes je kontakt ze zákazníky „data-driven“, největší objem informací ve firmě se už netýká primárně jejího fungování, ale chování zákazníků. Samozřejmě ne všechny průmyslové sektory v tomto zašly tak daleko jako hotely nebo taxislužby, nicméně trend je to všeobecný („distruptivní posun“, firmy bourající stávající obchodní modely atd.). K dispozici jsou data z Internetu věcí a, což se zdůrazňuje poněkud méně často, také firma nabízející cloud získává o potřebách o chování zákazníků detailní přehled ve srovnání se situací, kdy se prodávaly licence.

Na druhé straně tradičně ale CIO má trochu jinou úlohu, data o zákaznících jsou přece věcí prodeje, marketingu, technické podpory atd. Jak zajistit, aby se tedy generovaná data skutečně ze systémů extrahovala, analyzovala a dále využívala? Bude reakcí na tuto situaci vytvoření nové „céčkové“ pozice, tentokrát hned se 4 písmeny CCDO (Chief Customer Data Officer). Jak pak rozdělit kompetence a určit strukturu ve vedení firmy (kdo komu reportuje)? Navíc někde vznikají i pozice ředitelů přes data (CDO) či funkce různých průkopníků („evangelistů“) nových technologií typu umělé inteligence nebo konkrétněji třeba aplikací pro automatizaci hlasové komunikace. K tomu se přidává otázka narušení dat, kdy únik dat o zákaznících působí problémy legislativní a samozřejmě i narušuje pracně budovanou důvěru. Technické prostředky k ochraně dat má na starosti každopádně CIO, respektive oddělení IT. A když k tomu připočítáme, že ještě existuje pozice CSO (Chief Security Officer), pak je opravdu otázkou, jaké konkrétní uspořádání funkcí a rolí by se mělo podnikům doporučit. D. Padmon každopádně uvádí, že informační ředitelé a jejich týmy by tak jako tak měly věnovat stále více času činnostem, které se týkají zákazníků; zde mají vznikat konkurenční výhody, lze očekávat vysokou návratnost investic atd.

Zdroj: InformationWeek.com


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Pravidlo dvou pizz

Petr Zavoral , 22. květen 2018 00:00
Petr Zavoral

Úvodem pozdrav všem nerdům a geekům. Prostě celé naší IT komunitě. Zdá se to být zbytečné, ale věřte...

Více







RSS 

Zprávičky

V Amazonu prý manažeři vyhoří, navíc je o ně zájem jinde

ČTK , 22. květen 2018 10:00

Amazon přišel o dalšího klíčového muže. Firmu opustil Jim Freeman, který stál za virtuální asistentk...

Více 0 komentářů

Výrobce Nokií získává 100 milionů dolarů pro financování dalšího růstu

Pavel Houser , 22. květen 2018 09:00

Současná tržní hodnota firmy HMD Global, který stojí za telefony Nokia, přesahuje miliardu dolarů....

Více 0 komentářů

Fujifilm hodlá žalovat Xerox kvůli odstoupení od dohody o spojení

ČTK , 22. květen 2018 08:00

Japonská společnost Fujifilm Holdings plánuje zažalovat amerického výrobce kopírek a tiskáren Xerox ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Umělá inteligence v dohledné době většinu odvětví zásadně nepromění

Pavel Houser , 21. květen 2018 11:56

AI bude ale významně přispívat k obchodním výsledkům, ať už cestou úspor nebo růstem obratu. ...

Více 1 komentářů

Británie hodlá vypsat tendry na rivala systému Galileo už letos

ČTK , 21. květen 2018 11:42

Británie preferuje zůstat členem programu Galileo. Pokud však bude odříznuta, je připravena reagovat...

Více 0 komentářů

Apple začal irské vládě splácet daňový nedoplatek

ČTK , 21. květen 2018 08:00

Doplacení nařídila Evropská komise, podle níž Irsko řadu let poskytovalo Applu neoprávněné daňové vý...

Více 0 komentářů

ČR má v Evropě 3. nejvyšší platbu za 1 GB mobilních dat

ČTK , 20. květen 2018 16:04

Ve výši průměrného měsíčního tarifu patří ČR s 33 dolary k evropskému průměru....

Více 0 komentářů