Obchodování na ePoptavka.cz - špatná zkušenost s dobrým koncem

Čestmír Žák , 06. listopad 2012 00:02 64 komentářů

Chtěl bych se se čtenáři ITbizu podělit o jednu osobní zkušenost s obchodním portálem ePoptavka.cz. Přiznám se, že bych od „největšího poptávkového systému v ČR“ (jejich vlastními slovy) čekal trochu profesionálnější přístup, než jakého se mi zprvu dostalo, nakonec ale vše dobře dopadlo. Samotná idea ePoptavky byla dobrá, systém umožňuje efektivnější zadání zakázky na dodávku nejrůznějších služeb. Na první pohled působí fajn: zákazník zadá poptávku do formuláře, operátor ji vyhodnotí a rozešle firmám, které by o ni mohly mít zájem, pak se strhne o zákazníka boj a ten si jen vybírá z podstřelovaných nabídek. Problém epoptávky před mou zkušeností byl v tom, že systém nic negarantoval a nelišil se tak příliš od inzertní nástěnky v Kauflandu.

Na základě mé poptávky na opravu garáže (oprava omítek a střechy, vyklizení odpadu) se mi jako jeden z mnoha zájemců ozývá pan Kučera.

Do telefonu slibuje, že opravu garáže může provést obratem a že nabízí cenu 120 Kč za metr čtvereční hrubé omítky, což je jedna z nejlepších nabídek. Pan Kučera tlačí na okamžité setkání, potkáváme se tedy u garáže, kterou si pan Kučera detailně prohlíží.. Následně sepisujeme seznam oprav – garáž je v zoufalém stavu, zničili ji bezdomovci - nemá tedy vrata (namísto nich je umístěna dřevěná deska, přes niž lze škvírou nahlédnout dovnitř), střecha je silně poškozena (mimo jiné je v ní díra cca 2 x 1 metr), uvnitř se nachází hromada odpadu.

A příjmový doklad
A příjmový doklad
Soupis nákladů na jednotlivé práce
Soupis nákladů na jednotlivé práce

Pan Kučera po krátkém vyjednávání nabízí vyklizení odpadu, základní opravu střechy a nahození omítek + vymalování za pevnou cenu ve výši 22 000 Kč. Soupis nákladů na jednotlivé práce sepisuje na mou žádost pan Kučera na papír (jeho kopie viz níže).

Dohodneme se, že se s realizací začne co nejdříve, na což si podáváme ruku. Sepsání klasické smlouvy by celou věc prodloužilo, navíc objem zakázky není větší než malý, a tak uzavíráme smlouvu ústně. Pan Kučera požaduje zálohu 12 000 Kč na materiál, s čímž souhlasím, vyžaduji však na oplátku vydání stvrzenky. Pan Kučera mi později přiváží stvrzenku a inkasuje peníze s tím, že oprava započne co nejdříve.

Následující den v dopoledních hodinách pan Kučera volá s tím, že se objevil problém při realizaci zakázky a že mám okamžitě přijet za ním na místo samé. Tam se setkávám s panem Kučerou a jeho kolegou. Ti mě informují o tom, že v garáži je více odpadu, než si mysleli, proto odvolali již objednaný kontejner. Dále vysvětlují, že se s původní kalkulací vůbec nestrefili do reálného objemu zakázky a že vše musejí přepočítat a pošlou mi novou nabídku. Na garáži tedy neprovedli ani milimetrovou opravu a zase odjíždějí.

O dva dny později dostávám do e-mailu novou kalkulaci, která je 5x (!) nákladnější (přes 105 000 Kč), než ta původní. Metr čtvereční omítky, který mi byl po telefonu nabízen za 120 Kč, náhle stojí 270 Kč. Kalkulace je k vidění zde:

Kalkulace je k vidění zde.
Kalkulace je k vidění zde.
Informuji tedy pana Kučeru o tom, že za daných okolností nemohu tuto nabídku přijmout a požaduji vrácení zálohy. Pan Kučera obratem odpovídá, že mu vznikly náklady ve výši 8 000 Kč a že mi tedy pošle 4 000 Kč zpět na číslo účtu (bohužel peníze reálně neposlal). O tom, že situace nebyla zcela standardní, svědčí mimo jiné skutečnost, že další přivolaná firma zrealizovala nasmlouvané opravy za 24 000 Kč.

Cituji údajné náklady:

  • Zrušení kontejneru (ten prokazatelně na místo nikdy nedorazil, na což existují svědci): 1 400 Kč
  • Zrušení zapůjčené elektro centrály storno poplatek (rovněž nikdy nedorazila na místo): 1200 Kč
  • Zrušení barelů storno poplatek (nikdy nedorazily na místo): 400 Kč
  • 2x doprava 500 Kč (doprava čeho a kam?): 1000 Kč
  • 2x pracovníci, 1 den (pracovníci, kteří nic neudělali a zase odjeli?): 4 000 Kč
  • Celkem: 8 000 Kč

Posílám tedy panu Kučerovi číslo účtu s tím, že požaduji vrácení celé částky, neboť na garáži nebyla provedena žádná práce, nikoliv však mým zaviněním, nýbrž z jeho rozhodnutí o tom, že zakázku za dohodnutou pevnou cenu nechce realizovat. Pan Kučera mi od této chvíle nebral telefon, na e-mail odepsal pouze to, že jsem již vyučtování dostal, a že si mohu stěžovat, kde je mi libo.

Obracím se tedy na ePoptavka.cz - vysvětluji, jaký problém nastal - a žádám, aby pana Kučeru přesvědčili o tom, že to není vhodný způsob jednání se zákazníkem. Ozývá se mi paní Jánská, cituji z emailu:

Dobrý den pane Žáku,

zasílám Vám vyjádření k Vaší žádosti o pomoc. Pana Kučeru jsem telefonicky kontaktovala a požádala jsem o vysvětlení situace, proč Vám nevrátil část zálohy, kterou obdržel na opravu garáže.

Pan Kučera uvedl, že k navýšení rozpočtu došlo z důvodu že, při prvotním zhlédnutí garáže neměl k dispozici klíče, proto byla stanovená přibližná cena opravy 22 000,- Kč. Při dalším zhlédnutí garáže byla zjištěna skutečnost, že garáž je plná odpadků od bezdomovců a hlavně velmi špatný technický stav objektu např. díra ve střeše. Pan Kučera uvádí, že z těchto důvodu zjištěných závad došlo k přepracování a navýšení cenové nabídky. Pan Kučera mi oznámil, že měl výdaje již se započatou opravou garáže a k navrácení části zálohy není důvod. Poměrná část zálohy byla použita na pokrytí nákladů spojených s již započatou opravou garáže. Doklad na výdaje jste mi zaslal v e-mailu a pan Kučera jej potvrdil. Je mi velice líto, ale ze své pozice již nemohu pro Vás více udělat. Nejedná se o podvodné jednání nebo úmyslné obohacení, ale o obchodní spor odběratele s dodavatelem, který překračuje roli poptávkového systému ePoptávka.cz. V této fázi již nejsme kompetentní tento obchodní spor rozhodovat.

Doporučujeme Vám dosáhnout s dodavatelem dohody, či své nároky vymáhat právní cestou.

V případě, že budete řešit spor právní cestou, či předáte k řešení orgánům činným v trestním řízení, samozřejmě poskytneme potřebnou informační součinnost.

Pan Kučera dle mého názoru o stavu garáže věděl, objem odpadu uvnitř znal. To dokazuje již jeho argumentace, že „při první obhlídce neměl od garáže klíče“. Zajímalo by mě, jaké klíče by při první obhlídce potřeboval, když garáž nemá vrata, do jejího nitra však bylo možné nahlížet škvírou o velikosti cca 20 x 10 cm). Podobně jsme se neshodli při argumentaci o tom, jaký byl stav střechy. Pan Kučera v e-mailu tvrdí, že jsem ho o stavu střechy mystifikoval, stejně tak o množství odpadu v garáži. Můj názor je však jasný - u zakázky za pevnou cenu by měl nést riziko špatného odhadu realizátor.

Paní Jánská na mé další urgence již nereagovala, obrátil jsem se proto na specialistu pro externí komunikaci, který spolupracuje s ePoptavka.cz, aby mou stížnost popohnal "k další instanci".

Můj e-mailový požadavek na to, aby byla do profilu pana Kučery zanesena má silně negativní zákaznická zkušenost, totiž nebyl žádným způsobem reflektován – zákazníci si tak mohli objednávat u pana Kučery služby a dostat se do podobné situace jako já, což mi přišlo s ohledem na závažnost našeho sporu krajně nevhodné.

(redakční poznámka: proběhla aktualizace 7. 2. 2013) V tu chvíli jsem pocítil potřebu chování pana Kučery i dle mého názoru nedostatečnou reakci ePoptávky odsoudit, napsal jsem tedy stať popisující celou situaci, a zaslal ji specialistovi externí komunikace spolupracujícímu s ePoptavka.cz k vyjádření s tím, že text je připraven k publikování. Zřejmě jsem nebyl dostatečně trpělivý, neboť jsem neobdržel žádnou odpověď, a tak jsem publikoval kritický článek, v němž jsem odsoudil ePoptavka.cz jakožto líheň podvodníků - v krizové chvíli jsem se totiž nedočkal očekávané "zákaznické podpory" při komunikaci s řemeslníkem, jež mi byl tímto systémem doporučen, a který mi upřel vrácení zálohy. Přitom však zároveň tvrdil, že část peněž již dávno poslal na můj účet. V této fázi mohlo dojít ke křížení mých zájmů jakožto novináře a jako fyzické osoby, což jsem se však snažil jednoznačně oddělit tím, že jsem celý případ popsal v první osobě, aby bylo zřejmé, že se jedná o konkrétní případ a můj komentář k němu. Kde to bylo možné, označil jsem jej jako komentář.

V reakci na můj článek se následně se svou stížností připojil také Jan Pokorný:

"Ja mam podobnou zkusenost, ale s tim, ze pro zmenu jsem daneho dodavatele zpetne ani nedohledal v jejich registru, resp. mi potvrdili, ze tam neni. Tim vyvstava dalsi problem - na zaklade poptavky se Vam muze ozvat nekdo, kdo v jejich systemu neni vubec registrovany.

To znamena, že epoptavce unikaji prijmy, protoze pokud za cely rok nezrealizujete ani jednu objednavku, registracni poplatek vam vrati (protoze poptavky predavate 3. osobe, ktera pak odberatele oslovi, vy tedy zadny business prokazatelne nemate). Vam jako odberateli se zvysuje riziko, protoze daneho cloveka uz potom ani nedohledate a epoptavka Vam rekne, ze ho ani nema v DB, takze to nemusi resit. To aby zakaznik u kazde poptavky proveroval, zda byla dana firma skutecne mezi oslovenymi?"

Pocit naprosté bezmoci přetrvával až do chvíle, kdy se o celou věc začal zajímat pan Otto Kočí, ředitel projektu ePoptavka.cz.

Ten se se mnou za tímto účelem sešel a přestože můj kritický text vnímal jako příliš agresivní vůči systému ePoptavka.cz, nabídnul mi různé scénáře pomoci. Vybral jsem ten, který jsem považoval za nejvhodnější, a sice snahu o to, aby se pan Kučera znovu zapojil do diskuze a byl ePoptávkou upozorněn na fakt, že mu další hrubě nespokojení klienti nebudou procházet.

Řešení celé zalezitosti bylo emocionálně velmi náročné, neboť každá ze zainteresovaných stran si připadala silně poškozena a nehodlala ze svých požadavků ustoupit. Hlavním leitmotivem celého problému se však ukázala být jednoznačně váznoucí komunikace. Děkuji proto panu Kočímu z ePoptavka.cz za to, že se osobně chopil řešení celé záležitosti a jen a pouze díky jeho přispění jsme byli s panem Kučerou schopni nalézt smírné řešení.

Velmi jsem ocenil rovněž skutečnost, ze ePoptavka vzala nepříjemnou událost jako inspiraci a na jejím základě připravuje inovaci svých služeb, která by měla v budoucnu pomáhat v situacích, kdy se objeví problémy mezi dodavatelem a odběratelem. Pokud se ePoptávka zachová podobně i v dalších sporných případech, nebudou mít již podvodníci v jejích vodách šanci.

Níže uvádím oficiální stanovisko ePoptavka.cz k předmětnému problému:

Vyjádření serveru ePoptávka.cz k článku

Služba ePoptávka.cz zásadně nesouhlasí se závěry zveřejněnými panem Čestmírem Žákem na několika webových portálech vydavatelství IDG a dalších serverech. Základním principem služby ePoptávka.cz je vytvářet příležitosti ke kontaktu poptávajících na jedné straně a dodavatelů na straně druhé. Je tak on-line službou neboli webem, na kterém lze poptat nejrůznější služby a produkty a zároveň rychle sehnat dodavatele, nikoliv elektronickým tržištěm. Prostřednictvím ePoptávka.cz lze rychle získat kontakty a základní cenové nabídky. Konkrétní smluvní podmínky si následně domlouvá poptávající s dodavatelem napřímo – již bez asistence ePoptávka.cz

Je tedy patrné, že je mimo možnosti ePoptávka.cz kontrolovat průběh komunikace těchto dvou stran a sledovat jejich spolupráci, ať už se jedná o problémovou komunikaci či naopak o úspěšné vyřízení poptávky ke spokojenosti poptávajících.

Pan Čestmír Žák, webeditor serveru www.cio.cz, www.pcword.cz aj., sepsal na základě vlastní negativní zkušenosti s konkrétním registrovaným dodavatelem serveru ePoptávka.cz článek, který je v mnoha směrech zavádějící. Po zadání poptávky na opravu garáže obdržel pan Žák přes službu ePoptávka.cz nabídku od pana Miloslava Kučery. V návaznosti na nespokojenost s průběhem celkově obtížné (ne)komunikace s dodavatelem (který navíc odmítal navrátit zálohu) se pan Žák obrátil přímo na sever ePoptávka.cz, a to v podobě zaslání stížnosti na klientské centrum.

Služba ePoptávka.cz uplatnila postup, který v případě řešení stížností vždy aplikuje. Operátorka byla v e-mailovém a telefonickém kontaktu s oběma znesvářenými stranami a snažila se najít smírčí řešení. Panu Žákovi dále sdělila, že pokud považuje za nutné kontaktovat také Policii ČR, záleží pouze na jeho rozhodnutí. ePoptávka.cz nemůže jak na straně poptávajících, tak ani na straně dodavatelů vystupovat v roli rozhodce, vzhledem k tomu že uzavření kontraktu již neprobíhá pomocí platformy ePoptávka.cz. Vždy se ale snaží, jakožto seriózní zprostředkovatel, najít cestu a spor vyřešit k oboustranné spokojenosti.

Zcela jednoznačně se služba ePoptávka.cz brání nařčení, že její databáze je „rájem podvodníků“. Služba jako taková má tisíce spokojených registrovaných dodavatelů a soukromých i firemních poptávajících, na trhu úspěšně působí od roku 2006 a provozuje i zahraniční mutace.

Internet je jako virtuální prostředí otevřený všem, bez ohledu na povahové vlastnosti, názory či schopnosti. Stejně jako každá instituce, na které se podílí lidé, ani server ePoptávka.cz se nevyhne jedincům, kteří fungující systém narušují. Pro eliminaci takových osob má však ePoptávka.cz vyvinutý mechanismus – hodnocení dodavatele a hodnocení poptávajícího. Tyto parametry zpětné vazby eliminují dlouhodobé setrvávání v systému ePoptávka.cz. V případě, že poskytovatel obdrží na konkrétní subjekt dvě stížnosti (bez ohledu na časový rámec), odstraní uvedenou osobu či firmu ze systému. Takové subjekty tak navždy přicházejí o možnost v rámci severu ePoptávka.cz fungovat.

Kladné reference na obou stranách jsou naopak významným vodítkem pro zákazníky, zadávající nové poptávky či nabízející své služby. Od počátku činnosti služby ePoptávka.cz je jejím uživatelům k dispozici již více než 3 500 hodnocení, jen za rok 2012 se jedná o 690 hodnocení dodavatelů a celkem 69 hodnocení poptávajících.

Společnost ePoptávka.cz nedostala příležitost se k celé události vyjádřit a zformulovat své stanovisko. Aby byl příslušný text vyvážený, měl by obsahovat citace obou stran. Forma uvedeného textu však jednoznačně neodpovídá novinářským standardům, aplikovaným v ostatních textech zmíněného vydavatelství. Článek pana Žáka je svým zaměřením a textací vhodný spíše pro osobní blog.

Na druhou stranu je tento případ pro službu ePoptávka.cz jistou sebereflexí a možností zamyslet se nad inovací služby. V nastaveném obchodním modelu není možné, aby ePoptávka.cz přijala zodpovědnost za celý průběh realizované zakázky. To je vždy otázka dvou konkrétních stran, vstupujících do příslušné zakázky. Nicméně, problémem se lze zabývat hlouběji a jako zprostředkovatel má ePoptávka.cz možnost nabídnout každé straně doporučení, jak postupovat při uzavírání dohod. Služba ePoptávka.cz se taktéž velmi intenzivně zabývá myšlenkou zřízení centra právní pomoci, které by bylo k dispozici při podobných nesrovnalostech, jaké zažili pánové Žák a Kučera.

Služba ePoptávka.cz nemůže ve sporech tohoto druhu plnit úlohu soudce či arbitra. Na základně úpravy obchodních podmínek a inovací produktu se však bude snažit o maximální eliminaci podobných případů v budoucnu. Zástupci služby ePoptávka.cz věří, že tento konkrétní negativní případ ve svém důsledku pomůže rozvoji a zlepšení služby jako takové a stane se pro všechny stávající i budoucí zákazníky přínosem.

ePoptávka.cz Otto Kočí, ředitel služby

Jaká je vaše zkušenost s ePoptávkou?



Čestmír Žák

Čestmír Žák

Autor je redaktorem časopisu CIO BusinessWorld.


Komentáře

MH #1
MH 06. listopad 2012 01:04

ePoptávka příliš nechrání ani dodavatele, je to spíše dosti obskurní server bezskrupulózních lidí. Podnikatelům nabízejí telefonicky zapojení do systému s uvedením lživých údajů a jednají tak, aby bylo dosti problematické od telefonicky uzavřené smlouvy (např. "tak mi to tedy pošlete") odstoupit. Stačí si vyjet z Googlu negativní recenze na podnikatelských serverech.
Prostě a jednoduše radím - od ePoptávky ruce pryč.

Cestmir Zak #3
Cestmir Zak 06. listopad 2012 09:33

Dobry den, pokud mate rovnez negativni zkusenosti se systemem ePoptavka.cz, napiste mi je prosim do e-mailu: cestmir.zak@gmail.com. Dekuji!

Křížek #31
Křížek 04. červen 2013 09:24

Dobrý den.Jsem taky živnostník a četl jsem celý článek.Je to opravdu nehoráznost přestřelit cenu o 500%.Každý kdo podniká,tak si cenu spočítá v hlavě.Já raději cenu přestřelím hned a potom když má zákazník zaplatit a diví se,že platí míň než měl,tak je samozřejmě spokojen.Vím taky ,že mi příště zavolá.Je pravda,že zákazník hledí hodně na cenu,ale to je špatně.Já osbně dělám střechy a někdy vidím cenové nabídky konkurence.To je pak vzrůšo.Cena je podhocená tim,že materiál dodaný firmou je z doby kamenné.Já se snažím dodávat co nejlepší materiál a tomu samozřejmě musí odpovídat i cena.Nechci dělat práci,ke které se musím vracet.A co je vlastně záloha.Já na takové drbky neberu nic.Vyůčtuji to v konečné faktuře.Beru si zálohu na materiál pouze,pokud to přesáhne vyšší obnos a to po dodání materiálu na stavbu.Neplaťte nikomu nic předem a hlavně bez dokladu.Každý kdo chce zálohu na takové drbky je pro mě fušer.Pokud si chce zakázku zajistit,tak stačí vypsat zakázkový list s potřebnými údaji a je to vyřešeno.Zakázka je uzavřena a do smluvních podmínek si člověk může napsat co chce.A abych se vrátil tady k jednomu zákazníkovy.Termí zakázky jde samozřejmě akceptovat,ale není to tak,že jdete do obchodu a koupíte si rohlík.Človek má více zakázek a nemůže se urvat jak se mu to hodí.Nám třeba momentálně stále prčí do kšeftu a to není dobré,protože musíme další nasmlouvané zakázky oddalovat.Nechci rozdělávat práci na více frontách.To už jsem si zažil a nikdo z nás nebyl spokojen.Kdo chce dobrého řemeslníka,tak si hold musí počkat,protože mu časem stejně zavolá,aby mu předělal práci po někom jiném.Já osobně na takové kšefty kašlu,protože když tu práci vidím,tak je mi zle!Raději odejdu a sám si říkám jak to mohl někdo přebrat.To snad dělal nějaký Ukrajinec a to jsou kolikrát šikovnější.Vždy jim říkám ať zavolají tomu kdo to dělal,ale jim prý neberou telefón a prosí mě o opravu.Ve finále jsou spokojení,jenže o pár peněz chudší,když tu práci musíme předělat celou.
Moje rada zní.Rozhodně se do ničeho nevrhejte bezhlavě.Vždy musíte přesně vědět co vlastně chcete a jaký materiál jde zvolit na danou práci.V době internetu se můžete podívat na co chcete.Dejte vědět předběžnou dobu realizace,ale nespoléhejte na to.Nedávejte nikomu zálohy na drobné opravy.Tak do 40000 kč.Zálohu dejte buď pří podepsání řádné smouvy o dílo,nebo pří dodání materiálu na stavbu.Vykašlete se na nějaké epoptávky a jiné.Samy oslovte pár firem.Na internetu jich máte spousty,nebo se zeptejte svých známích.Je to tak jednoduché.Nechtějte hned vědět cenu.Mockrát se mi stalo,že jsem přijel na stavbu a první věta po pozdravu byla(klokik to bude stát)To je prostě neodpustitelné,když aní nevím co přesně po mě zákazník chce.Nehledě na to mě osobně to pořádně nasere.Nejsem pochodující kalkulačka,ani robot.Pokud s cenou po spočítání souhlasíte,nemělo by navíšení ceny přesáhnout 10% s celkové ceny.Nepočítají se ovšem vícepráce,které musí odsouhlasit investo!Každý řemeslník i firma by si měli vést stavební deník.Vše do něj nechte zapsat.Máte to černé na bílém.
To je asi vše co bych vám poradil.Je zřejmé,že pan Žák podcenil tyto nepsané a logické věci a proto dopadl,jak dopadl.Jo jinak pane Žák,nechal jste se pěkně ošulit.Samozřejmě Vám to nepřeju,ale já když objednávám kontejner,tak neplatím ani korunu za objednávku a ani za centrálu,ani barel.Vše je vždy dostupné ten den co to potřebuji.Stačí ovšem zavolat do více firem a je to.Jste blázen,že jste to nedal policii.Očividně,kdyby něco platil,tak za to musí firma vystavi fakturu.Jen možná ta doprava.Tu bych uznal,ale podíval bych se na skutečné náklady včetně na jetých km od vzdálenosti firmy.Tam i zpět a vynásobyl bych to ceníkem i s amortizací daného vozu dle tabulek náhrad.Ja bych za 500kč musel ujet 71km.To je hnus že.
S pozdravem v šem a ať už nikomu nenaletíte.
Křížek.

Radmila Hejlová #53
Radmila Hejlová 08. prosinec 2014 11:41

Zakázka na částečnou rekonstrukci koupelny na epoptávce.Přijel p.Martin Pelda,Rovensko pod Troskami s p.Kotasem.P.Pelda převzal zálohu.P.Pelda nafotil velice šikovně jejich dílo,odeslal je zadavatelce a ta mu bohužel odeslala i zbytek peněz.Vykonaná práce je tak nekvalitní,že se musí kompletně předělat.Po domě je zápach z kanalizace,obpad je pod vanou na jedné straně-u hlavy- a přístupová dvířka na straně druhě-u nohou.Obklad námi zakoupený zničený,suť nám zůstala též.Komunikace s p.Černou z epoptávky nemá konce,žádné řešení zdá se ani nehledá.Doporučila mi podat trestní oznámení na P.Peldu.Z registru epoptávky ovšem fa.nezmizí,takže předpokládám,že nyní mají zakázku na fasádu,neboť obkládá polystyrenem dům.
Hejlová.

denis #32
denis 08. srpen 2013 20:19

Dobrý den,

mohu potvrdit i já jsem naletěl a zvažuji podat na tuto společnost trestní oznámení. Operátorka naslibuje hory doly, souhlasíte a pak emailem obdržíte úplně jiné obchodní podmínky. A když požadujete telefonní záznam hovoru aby jste se ujistil, že máte pravdu, neposkytnou vám ho.

Kanorg Fiedler #41
Kanorg Fiedler 07. březen 2014 11:58

Ano, metody vymáhání zaplacení faktury za neobjednané nabídky připomínají vydírání. B2M je velmi nebezpečný partner!!

Jiří #54
Jiří 04. leden 2015 09:27

Nabídka jejich služby mě zaskočila v rozdělané náročné činnosti, nejsem si vědom,že bych něco odsouhlasil a přesto mě přišla hned druhý den faktura. Odepsal jsem, že jejich službu nepotřebuji a požadoval vymazání z jejich seznamů, to jsem vzhledem k jejich praktikách udělal i doporučeným dopisem ve lhůtě 14 dnů, přesto mě včera přišel výhružný dopis, jestliže nezaplatím, předávají vše pohledávkové(exekuční)společnosti. Velmi výrazně upozorňuji na tuto splečnost a přikláním se k hromadné žalobě. Jestliže je již v procesu dejte mi prosím vědět na koho se obrátit.

remeslnik4.webnode.cz #51
remeslnik4.webnode.cz 21. srpen 2014 13:16

Dobrý den,
náhodou při brouzdání jsem narazil na tuto diskuzi.
Jsem řemeslník a několik let využívám tento portál.Stavařina není oprava auta(a že i tam si kolikrát oprava vyžádá víc,než původní odhad,že?).Ale nechci se zastávat zmíněného řemeslníka.Jeho přístup byl velmi laxní a neprofesionální a pokud vyžadoval nějakou částku předem a bez smlouvy - měl zákazník odmítnout jeho služby.
Na druhou stranu - mám své zkušenosti obráceně.Server mi nabídne zákazníka....ale finanční toky si musím řešit sám.Server je opravdu jen zprostředkovatel.Tak že tahle stížnost mi přijde stejně hloupá jako jsou stížnosti na mojí osobu na internetu.Stačí se podívat na nějaké reference k mojí osobě na ičo: 66131057 nebo vyhledat Šmakal Roman v registru živnostníků.Pár lidí se po letech našli co měli potřebu si postěžovat(uškodit mojí osobě),i když pozadí je úplně jinde.
Tak že - Někteří řemeslníci stojí za prd....ale i někteří zákazníci...)

radek #2
radek 06. listopad 2012 07:35

to dle me neni chyba epoptavek, ale zakaznika. ja bych nikdy bez toho, co se s tema penezma bude delat a bez smlouvy bych nedal ani korunu. kdyz uz, tak az doveze potrebne veci. jinak to zapacha podvodem.

e #4
e 06. listopad 2012 10:53

zalobnicek zaluje, pod nosem si maluje. Mel jste si tu garaz vyklidit sam. Zapujceni elektrocentraly a jeji rezervace neco stoji a to jeste ani nemusi dorazit na misto, stejne tak ten kontejner. Toho kdo ji/ho pujcuje a timpadem odvola dalsi rezervace to nezajima. Kdo vi jak to cele bylo a zadali zakaznik ve svem utvrzeni, ze jako jediny ma pravdu si par veci nepribarvil. Ono to tak taky sem tam byva. Chudacek maly. Pro takove lidi je lepsi nedelat a nebo si nechat platit za dilci prace. Sice jsem jeste nabidku nezvedl svemu zakaznikovi, ale dost me nasralo kdyz zakaznik prvne tlacil na sdeleni ceny, zadani bylo neurcite a nekompletni a neco jako vicenaklady zakaznik neakceptuje.. ve snaze vyjit vstric jsem zakazku vzal, coz byl nejvetsi omyl v mem zivote. Uz nikdy to neudelam. Takovy zakaznik at jde do****le. Jako dodavatel jsem uz taky poucen s tim co zakaznik nekdy dovede za peklo a dodavatel nakonec zakazku jeste zadotuje protoze zakaznik ma lepsiho (prolhanejsiho) pravnika s lepsimi kontakty na tech spravnych mistech.

S epoptavkou mam take spatne zkusenosti a to jako dodavatel. Zaplatil jsem jim ale ani jedna zakazka neprisla. Pricemz osobne jsem zakazek (u kterych byl zakaznik spokojen jak s cenou tak s kvalitou a vysledek prace pouziva dodnes) dojednal daleko vice nez z epoptavky. Investice do epoptavky nema smysl. Je lepsi si zakazniky sehnat sam a hodne si mezi nimi vybirat, nebat se zakaznika poslat do /dev/null a hlavne byt opatrny na to co prijimate za zakazky. Nektere vypadaji velmi zajimave a zvrhnou se v ohromne nepredpokladatelne peklo.

tany #5
tany 06. listopad 2012 16:58

Nic než jen klasické a trapné výmluvy. Kontejner a podobné věci jsou jen a jen VÁŠ problém, ničí jiný. Za vlastní chyby se platí, tak se s tím smiřte, nebo nepodnikejte.

e #6
e 06. listopad 2012 17:40

No tak zaprve ja nejsem ten koho tu pan zakaznik pomlouva, takze rici "kontejner je VAS problem" je trosku strelba mimo terc ale to neva:) Rikate ze objednat kontejner v dobre vire ze zakaznik takovou rezervaci zaplati a pak to zrusit dejme tomu na zaklade chyby zakaznika, ci nepresneho zadani ze strany zakaznika je chyba dodavatele? Aha .. Dalsi takovy pro koho radsi nic nedelat nebo prodelat. Jen rikam ze mozna by nebylo od veci se na to podivat i z druhe strany, nejen z jedne. Kazdopadne chyba zde pomlouvaneho dodavatele byla uz ta ze potkal zdejsiho pana zakaznika. Proste ne vsechny zakazky vyjdou. Nekdy je blb dodavatel a nekdy naopak blb zakaznik. I takove situace se deji. Nekdy jsou blbove oba. Co se vas tyce, pripada mi vas komentar jak od robota nebo patrne vidite clanek, vstrebate ho do mozku a pisete aniz by jste premylel. No neva :) Pro vas znovu: Ja nejsem ten dotycny dodavatel, ju? Jen se na to pokousim divat i z druhe strany. Mimochodem za chyby se plati, ano .. za marnou rezervaci musi zakaznik zaplatit. Stejne tak jako se to dela u marnych servisnich vyjezdu. Nikdo pro vas nebude jezdit zadara, ani kdyz si nechate objednat kontejner takovy ci makovy, pricemz se zjisti, ze pro vase ucely je nevyhovujici, ale uz byl rezervovany. Jak rikam, ja do toho sporu mezi panem zakaznikem a panem dodavatelem nevidim, jen clanek beru ponekud s rezervou. A ted hura do me, plnou silou .. co se do me vejde :)

e #7
e 06. listopad 2012 17:45

Mozna to napisu jeste srozumitelneji: Jsem ctenar tohoto serveru stejne jako vy. Se sporem mezi zminovanym dodavatelem a panem Cestmirem Zakem nemam nic spolecneho a ani jednoho z nich neznam a ani znat nechci. Uz to chapete? :)

e #9
e 06. listopad 2012 17:52

jeste jeden koment si nemohu odpustit:

-- Zrušení kontejneru (ten prokazatelně na místo nikdy nedorazil, na což existují svědci): 1 400 Kč

No pokud byl na dany den rezervovan a nemohl byt vyuzit pro jinou zakazku tak se ani nedivim. To jestli byl rezervovan nebo ne se da dokazat tak, ze rezervace na dany den byla u firmy, ktera takove kontejnery pujcuje a napriklad v pripade ze byla i zaplacena nejaka zaloha, tak o tom neni vubec diskuze.

-- Zrušení zapůjčené elektro centrály storno poplatek (rovněž nikdy nedorazila na místo): 1200 Kč

totez jako s kontejnerem.

-- Zrušení barelů storno poplatek (nikdy nedorazily na místo): 400 Kč

totez...

-- 2x doprava 500 Kč (doprava čeho a kam?): 1000 Kč

no dodavatel jel 2x k zakaznikovi, jak jsem tak cetl v clanku. Nebo ten benal je jako zadara? :D

-- 2x pracovníci, 1 den (pracovníci, kteří nic neudělali a zase odjeli?): 4 000 Kč

Ano, ti mohli byt odvolani z jinych zakazek a jelikoz byli treba nahrazeni nekym jinym, tak by prisli o mzdu. To ale nemusi byt nutne chyba dodavatele, ale dusledek spatneho zadani ze strany zakaznika.


Zajimave jak Cestmir pise "ten prokazatelně na místo nikdy nedorazil, na což existují svědci". To neznamena ze rezervace nemusela probehnout. Cestmir by mel byt rad ze nedorazil. Pak by se to mozna prodrazilo jeste o jeho dopravu tam a zpet...

Tany #12
Tany 06. listopad 2012 23:21

Já zde ale opravdu nevidím žádnou chybu ze strany zákazníka. Objednal firmu, ta se přijela podívat na místo, udělala kalkulaci. Člověk je ochoten tolerovat navýšení ceny v řádu desítek procent, ale rozhodně ne v řádu stovek.

Vykonavatel zakázky hraje ne okolnost, že se s ním nikdo nebude chtít soudit pro 12 tisíc ..

t #21
t 16. listopad 2012 22:55

A co to svevolne navyseni ceny za hrubou omitku? Koho a proc se tu vlastne mate potrebu zastavat a dovolavat?

Cestmir Zak #8
Cestmir Zak 06. listopad 2012 17:47

Dekuji za zajimavy vstup ilustrujici pohled dodavatele. Nicmene: dokazete si predstavit, ze byste svemu zakaznikovi rekl "odpadu je vice, nez jsem si myslel (prestoze jste si to predtim dokonale prohlednul), takze odvolavam kontejner a vy mi to zaplatite?" Stalo se vam, ze byste nekdy podstrelil svuj prvni odhad zakazky ne o 20 %, ani ne o polovinu, ale o 500 %? Pokud mate zkusenost s nesolidnim zakaznikem - nechate si to pro sebe nebo pred nim budete varovat ostatni dodavatele?

e #10
e 06. listopad 2012 18:02

Dekuji za zajimavy vstup ilustrujici pohled dodavatele. Nicmene: dokazete si predstavit, ze byste svemu zakaznikovi rekl "odpadu je vice, nez jsem si myslel (prestoze jste si to predtim dokonale prohlednul), takze odvolavam kontejner a vy mi to zaplatite?"

** Nedokazu si predstavit nic. Zatim o tom hovorite jednostranne jen vy. Jaka je situace v realu se uz asi nikdo nikdy nedozvi.

Stalo se vam, ze byste nekdy podstrelil svuj prvni odhad zakazky ne o 20 %, ani ne o polovinu, ale o 500 %?

** Stalo a zakaznik me dokonce pak i vydiral a trval na cene o 500% mensi, pricemz zakazka se namisto puvodniho na prvni i na druhy pohled jednoducheho zadani brutalne zkomplikovala. Praci jsem tedy nakonec radeji jako mensi zlo dodelal, zakaznik tak patrne podvodem ziskal praci, kterou ja jsem zaplatil ze sveho a dostal jsem docela solidni skoleni do ceho nikdy vice nejit a jak se tomu branit. A to co nejvice dilcimi platbami a take jinymi metodami.

Pokud mate zkusenost s nesolidnim zakaznikem - nechate si to pro sebe nebo pred nim budete varovat ostatni dodavatele?

** Ano, necham si to pro sebe, maximalne to sdelim svym nejblizsim znamym, ci kolegum v oboru ale to pouze ustne a jen tem hodne duveryhodnym. Od doby kdy soud rozhodl ze zverejnenim se jeden muj znamy dopustil neceho jako poruseni osobnostniho prava daneho zakaznika nebo tak neco, zkratka ze tohle se zverejnovat nesmi a musi drzet hubu a dodelat zakazku i kdyz zakaznik treba nechce zaplatit (mame preci ochranu spotrebitele a zakaznik je preci nas pan ... pffff), tak spise drzim hubu a takovym zakaznikum se pri prvnim naznaku takoveho jednani vyhnu a zakazku radeji neprijmu. Bohuzel zijeme v cesku.. Dobre rano...

e #11
e 06. listopad 2012 18:07

A to jako tresnicku na dortu chcete dodavatele skoro napraskat na financaku .. Se nedivim ze se s vami nebavi ..

d #20
d 11. listopad 2012 13:12

Od toho je to odhad ceny. Pokud ho udelate spatne - vas problem.

To, ze ho udelate spatne (ackoliv cely objekt zretelne vidite a muzete si prohlednout), prece neni chyba zakaznika. To, ze objednate kontejner a vsechny veci predtim, nez si svuj odhad potvrdite, take neni problem zakaznika.

Zakaznik na tom preci nemuze byt bit!

Myslim, ze jste jeden z podobnych podvodniku, jako v clanku...

Je naprosto z logiky nesmyslne, aby zakaznik platil za neco, kde nebyla udelana zadna prace - pak by jakykoliv odhad (+ pisemny doklad o nem) byl naprosto nesmyslny a k nicemu. Na co by se pak delaly odhady, kdyz by po zaplaceni zalohy kazdy rekl cenu o 500% vyssi?

Zakaznik musi vedet, kolik ho prace bude stat predem - od toho je odhad. Pokud si firma neumi udelat kvalitni odhad, mela by na tom byt bita - ne zakaznik, ktery vse transparentne ukazal. A pokud si firma neni jista, muze na misto zajet predem a ujistit se, bez toho, aniz by utracela penize ze zalohy predem - ne? Zajimalo by me, jak by se takovy postup libil Vam, jakozto zakaznikovi... Zda byste akceptoval, ze nekdo utratil Vase penize a neudelali ani kousek prace a k dokonceni prace po Vas chtel castku o 500% vyssi - prijde Vam to jako fer jednani?

A kontruji vasi tresnicce na dortu: To, ze to byl podvod a ze navyseni odhadu o 500% je nesmysl, jen potvrzuje skutecnost, ze jina firma totez nakonec udelala za cenu <30 000 Kc...

tete #22
tete 16. listopad 2012 23:06

souhlasim s reakcemi ze s tim, pokud je nekdo dement a nema soudnej odhad tak at jde zametat listi a nemontuje se do kalkulaci a rozpoctu. A uz vubec kdyz si s nekym placne na metr hrube omitky na X penez a po vlastni, demenci zavinene rekalkulaci navysi cenu za omitku na Y penez... to JE podvodne jednáni! A ne ze ne.

RV #13
RV 07. listopad 2012 13:46

Zaujamlo mne, že někteří diskutující zaujali názor, že o problému je známo málo informací a tyto pouze jednostranné (popis pana Záka), a přitom se postavili jasně na stranu obhajoby pana Kučery.

Neznám osobně ani jednoho z pánů, ale domnívám se, že se diskuze odchýlila zcela od podstaty věci. Firma slíbila opravu, obchod byl uzavřen, klient zaplatil zálohu a výsledek je žádná práce, žádné peníze zpět a žádná komunikace. To není dobrý výsledek.

Dále je vhodné si povšimnout toho, že zatímco pan Kučera nebyl schopen práci za 22.000 realizovat, jiná firma to za 24.000 v pohodě zvládla. Já myslím, že to je to podstatné, nikoli zda přijel kontejner a kolik stál.

Já bych s takovou firmou spolupracovat nechtěl.

miky #14
miky 07. listopad 2012 15:21

Ja osobne jsem mel podobnou zkusenost jako autor clanku, skoncilo to soudem, neb slo bohuzel o vice.
Odnesl jsem si jednu zkusenost - jakmile schanite remeslnika a nejakeho nahodne vyberete, tak sikovny remeslnik nikdy nema cas dorazit tyz den. Pouze podivni hochstapleri a podobna svoloc. A ty se poznaji tim, ze nic neni problem, ale je treba zaplatit zalohu. A ty je velice obtizne odmitnout, je treba se vybavit trpelivosti a slusne je vypakovat ...

Marin. #15
Marin. 08. listopad 2012 07:47

Takováhle je doba. Každý se snaží ošulit každého. Jak dodavatel investora tak investor dodavatele. Každopádně poptávka nefunguje. Jedna zakázka se pošle stovce firem a navíc jsou tam od investorů kolikrát nesmyslné požadavky. Poptávka se nikdy nikoho nezastane. Proč by to jako měla dělat. Jim jde o peníze. Jaky se snaží ošulit. Každopádně dodavatel byl očividně podvodník. Něco je zkusit někoho trochu natáhnout, s tím se počítá, bohužel taková je doba. Ale tohle byl zloděj. Jednoznačně, bez pochyb. Dřív nebo později se najde někdo kdo panu Kučerovy ublíží, protože jiná spravedlnost v tomto státě bohužel neexistuje. Děkuji, že se to nestalo mě. Já neumím mít chladnou hlavu...

Otto Kočí #16
Otto Kočí 09. listopad 2012 10:32

Dobrý den všem diskutujícím, rád bych komentoval za službu ePoptávka.cz:

O celé kauze jsem nyní poměrně detailně informován z obou stran - jak od pana Žáka, tak nyní od pana Kučery, s panem Žákem proběhlo osobní setkání s panem Kučerou proběhne dnes. Za ePoptávka.cz se vyjádříme oficiálně dnes k článkům, které IDG rukou pana Žáka zvěřejnilo, formou reakce umístěné k daných článkům.

Nyní mohu říci, že nás netěší negativní zkušenost jakéhokoliv poptávajícího. V první fázi se snažila naše zákaznická podpora přivést obě strany k jednání a k dosažení dohody, v této druhé fázi se snažím já, jako ředitel ePoptávka.cz o dosažení dohody mezi oběma stranami. Panu Žákovi (jako osobě) jsme nabídli za naši službu pomoc ve formě firemního právníka a také formu nabídky odkupu pohledávky v případě, že je k dispozici průkazná dokumentace případu (pan Žák tuto nabídku odmítl s odkazem na zachování novinářské nezávislosti).

V případě osoby pana Žáka máme velké pochopení a děláme vše co v současné chvíli můžeme. Včera jsme pozastavili službu zasílání poptávek firmě Miloslav Kučera a zaslali výzvu panu Kučerovi, aby neprodleně věc s panem Žákem řešil. Na základě této mojí iniciativy dnes dojde k osobnímu setkání obou stran na základě pozvání ePoptávka.cz

S panem Žákem jako novinářem ovšem nesouhlasíme v daných článcích. Titulky Zkušenosti: ePoptavka.cz - podvodníkův ráj / nebo ePoptavka.cz drží ochrannou ruku nad podvodníky či ePoptavka.cz nechrání zákazníky před podvodníky odrážejí více rozhorčenou emoci pana Žáka jako osoby, než vyvážený pohled či názor novináře. S kontextem a vyzněním článku nesouhlasíme a ohradíme se proti němu běžnou cestou reakce na článek.

Domníváme se v článku autor neoprávněně zaměňuje nesolidnost registrovaného dodavatele služby ePoptávka.cz a za věrohodnost celého systému ePoptávka.cz, což s počtem 190 tis. registrovaných dodavatelů a 110 tis. poptávek ročně je v tomto kontextu problematické.

Zůstává mi ovšem nadále záhadou proč novinář testující nějaký systém a jeho věrohodnost na vlastní kůži poskytuje někomu zálohu bez smlouvy a na základě tohoto faktu a nesolidnosti dodavatele označí internetovou službu za líheň podvodníků ..

Otto Kočí
ePoptávka.cz

Cestmir Zak #17
Cestmir Zak 09. listopad 2012 18:56

S potesenim mohu oznamit, ze jsme dnes s panem Kucerou dosahli smirci dohody.

Reseni cele zalezitosti bylo emocionalne velmi narocne, nebot kazda ze zainteresovanych stran si subjektivne pripadala silne poskozena a nehodlala ze svych pozadavku ustoupit. Hlavnim leitmotivem celeho problemu byla jednoznacne vaznouci komunikace. Dekuji proto panu Otto Kocimu z ePoptavky za to, ze se osobne chopil reseni cele zalezitosti a jen a pouze diky jeho prispeni jsme byli schopni s panem Kucerou nalezt smirci reseni.

Velmi jsem ocenil rovnez skutecnost, ze ePoptavka vzala neprijemnou udalost jako inspiraci a na jejim zaklade pripravuje inovaci svych sluzeb, ktera by mela v budoucnu pomahat v situacich, kdy se objevi problemy mezi dodavatelem a odberatelem.

Po dnesnim setkani jsem si uvedomil, jak rozdilne jsem vnimal celou skutecnost ja i pan Kucera - jemu bych v tuto chvili vytknul zejmena omezenou komunikaci a snahu hledat kompromis, v jeho jednani nemusela byt nutne obsazena snaha o podvod, spise radikalni presvedceni o sve pravde.

A dalsi poradna davka popela na mou hlavu: pouhe pisemne sepsani rozsahu praci a podana ruka na pevnou cenu bez radne uzavrene pisemne smlouvy o dilo, ktera bude podrobne definovat, co ma byt provedeno a jak bude v ruznych pripadech nalozeno s danou zalohou, nema v ceskem prostredi sanci na uspech. A to i u projektu s relativne zanedbatelnym objemem 22 tisic Kc.

Oldřich #29
Oldřich 20. březen 2013 01:50

Dobrý den,
Píšete jak máte 190tis.dodavatelů,ale jestli je většina na tom jako já že se tam dostane aniž by vůbec s někým hovořil a musím to zaplatit,tak by mě zajímalo kolik dodavatelů,jste takto dostali.
Jen jsem zvědavý jak se budete mít k navrácení peněz.
Hospodaříte rok s penězi které patří mě.
A po roce budete tvrdit že jsem zrealizoval nějakou poptávku,jenom aby jste mě nemuseli peníze vrátit.
S pozdravem Myška

Migilenik #18
Migilenik 11. listopad 2012 01:17

Jako mladší silnoproudař jsem se už setkal s několika partama zedníků a musím říct, že jsem nevidel, aby nekdo bez bez detailní znalosti situace objednaval nějaké další služby. Opravdoví frajeři mají podnikání rozjeté už na takove urovni, že zalohy netřeba a vše plati ze sveho, přičemž potom prostě přijde zaloha. Pravda, jsou asi dražší, ale komunikace a celkova spolupráce je na mnohem lepší urovni a člověk si aspon šetří nervy (a ve vysledku mozna i ty penize).

To, že někdo objedna dodatečne služby v řadech tisiců korun na zaklade informaci, kter ziskal pozorovanim UZAMCENEHO pracoviste, je proste a jednoduse naprosto neprofesionální přístup. Mozná by stálo za to přizvat si nekoho dalsiho z oboru jako konzultanta. Pro zmenu ale nekoho mistniho, s dobrou povesti (vzdyt proboha staci se poptat v mistnich podnicich, kazda firma obcas potrebuje neco rekonstruovat), a ne pres ePoptavku.

Migilenik #19
Migilenik 11. listopad 2012 01:18

... zalohy netřeba a vše plati ze sveho, přičemž potom prostě přijde zaloha....

Oprava: samozrejme, ze potom prijde faktura

Regine 19. listopad 2012 16:32

Zkušenost www.okna.cz
1. Přesně jsem specifikoval podmínky, nevrhl průměr z běžných cen a ZDÚRAZNIL, že chci do stanoveného termínu.
2. Docházely šílenosti, jako kdyby mé požadavky vůbec nečetli, jen chtěli lapit dalšího zákazníka:
- vůbec nectili termín (a byl velmi zdůrazněn)
- chtěli zálohy ve výši téměř celé realizace
- soustředili se na různá vylepšená doporučení (samozřejmě aspoň 2x dražší)
- nebo odpovědi docházely i v době, kdy jsem již měl vše hotovo.
Nakonec provedeno bez internetu, pouhým zastavením u jednoho domu, kde právě parta 3 chlapíku měnila plastová okna a majitel si je chválil.

PR #24
PR 27. listopad 2012 01:03

Co ePotávka, ta je ještě zlatá, ale taková aaapotpavka ... to je peklo. Kdepak, v tomto směru internetu nedůvěřovat. Raději si najít firmu podle recenzí zákazníků, než přes nějakého prostředníka, který z toho pěkně vycouvá.

Tomáš Štědrý #25
Tomáš Štědrý 04. leden 2013 14:55

Bohužel tyto Epoptávky a AAApoptávky jsou jen takový lapač lakotných zákazníků. Z vlastní zkušenosti vím že tito šetřílkové si firmu vyberou ne podle referencí a nějaké historie ale z 90% podle ceny.
Pak se nelze divit že tento zákazník naletěl takovému chytrákovi. Osobně bych nepožadoval ani korunu zálohy bez řádné prohlídky místa provádění a dále bez smlouvy o dílo.
Ne tedy že bych tomu pánovi přál to že naletěl podvodníčkovi, ale je v pořádku že ví své o tom že nejlevnější ještě neznamená nejlepší.
Jisté je že toto jednání dodavatele je neprofesionální a navyšovat cenu o 500% si nikdy nemůže obhájit. Storna za barely a centrály jsou holý výmysl a s podnikáním to nemá nic společného.

Petr #28
Petr 08. únor 2013 11:47

Stoprocentně souhlasím s panem Tomášem, ale ještě bych ho doplnil. Podívejme se všichni kam míříme všichni pod dnešním tlakem internetu. Internet způsobil, že se neuvěřitelnou rychlostí devastuje cena lidské práce a zároveň je tu obrovská móda brát vše jen to nejlevnější. Ptám se pana stěžovatele, proč si nenechal udělat nabídky od více firem či řemeslníků a proč si nevybral toho nejserioznějšího. Pán je bohapustý spekulant, který chtěl zaplatit úplně nejmíň co to šlo a možná ještě míň. Proč si nevybral firmu, která byla uprostřed cenové hladiny. Vždyť je nad nebe jasné, že ten nejdražší je možná dobrý, ale má většinou hodně práce tak ho cena nějak netrápí. Zatímco ten nejlevnější určitě není nejšikovnější, ale je totálně zoufalý, už mu nechte nikdo dát žádnou práci a tak zkouší koho utáhne na levné nudli. A náš pán se chytil a ve své najivitě mu poskytl ještě zálohu. Na závěr velkou radu pro všechny investory, nedávejte práci nejlevnějším!!!!!!!!

ivohr #26
ivohr 09. leden 2013 12:37

No, - zmrda Kučeru odchytit a rozkopat mu koule na majonézu. Jednoduché.

VČAS interiéry - František Sivý #27
VČAS interiéry - František Sivý 03. únor 2013 20:44

Dobrý den, nebudu tady mluvit za zákazníka , ale za stranu dodavatelů. Toto je ale jen můj názor a nikomu ho nevnucuji. Mám firmu na výrobu nábytku a cenové kalkulace dělám dnes a denně a pravda jednou za uherský rok se i spletu " holt nikdo není robot" pokud na to přijdu snažím se spojit se zákazníkem a s omluvou mu situaci vysvětlím, většinou to lidé pochopí, někdo s cenou nesouhlasí a zakázku zruší. Pokud , ale na svou chybu přijdu až později , nezbyde mi než zakázku dotáhnout do konce. Jde mi především o spokojeného zákazníka neboť dle mého názoru spokojený zákazník = zákazník který "donese další zakázky" a další zakázky = můj zisk.

Elektroman #30
Elektroman 26. květen 2013 15:21

Moje zkušenost je taková, že si lidé běhají po hypermarketech s akčním letákem aby ušetřili dvě koruny za jogurt, ale když potřebují zavolat řemeslníka na práce ve svém domě, nejsou schopni si udělat výběrovku, srovnat nabídky alespoň tří dodavatelů , zjistit si reference . Klidně zaplatí za opravu myčky 1250,- Kč za deset minut práce ( výměna přívodní šňůry ) .
Lidé jsou pořád zvyklí, že nějaké ÚV za ně něco rozhodne. Chybí jim osobní zodpovědnost .
Dodávám elektroinstalace.
Když jsem hledal firmu na výměnu oken na svém ŘD , byla to výběrovka jak se patří, pořádná smlouva, přesně stanovený rozsah prací, záruční lhůty, termíny plnění, kontaktní osoby, pozastávka platby na dobu jednoho roku ve výši 10% .
A vidíte, všichni jsme spokojení .
Od pana redaktora Žáka, jakožto osoby, která se nesporně živí komunikací, bych čekal, že projeví přehled, ukázku správného postupu, návod pro ostatní spotřebitele.
Místo toho nás vlastně seznámil s tím, jak nezvládl zadání jednoduché zakázky, kterých my poctiví živnostníci realizujeme stopadesát do roka.

denis #33
denis 08. srpen 2013 20:21

Mohu potvrdit i já jsem naletěl a zvažuji podat na tuto společnost trestní oznámení. Operátorka naslibuje hory doly, souhlasíte a pak emailem obdržíte úplně jiné obchodní podmínky. A když požadujete telefonní záznam hovoru aby jste se ujistil, že máte pravdu, neposkytnou vám ho.

Jiří #55
Jiří 04. leden 2015 09:42

Nabídka jejich služby mě zaskočila v rozdělané náročné činnosti, nejsem si vědom, že bych něco odsouhlasil a přesto mě přišla hned druhý den faktura. Odepsal jsem, že jejich službu nepotřebuji a požadoval vymazání z jejich seznamů, to jsem vzhledem k jejich praktikách udělal i doporučeným dopisem ve lhůtě 14 dnů, přesto mě včera přišel výhružný dopis, jestliže nezaplatím, předávají vše pohledávkou (exekuční)společnosti. Velmi výrazně upozorňuji na tuto společnost a přikláním se k hromadné žalobě. Jestliže je již v procesu dejte mi prosím vědět na koho se obrátit.

Vítek K. #34
Vítek K. 19. září 2013 23:50

Bylo tu několik dotazů na navrácení poplatku za nezískání zakázky od epoptávky.cz v daném období. Tady je odpověď.
Vážený pane xxxxx,
velice nás mrzí, že se Vám nepodařilo v uplynulém roce získat ani jednu zakázku.
Pro uplatnění nároku vrácení registračního poplatku v rámci benefitu Garance získání zakázky je a byla v obchodních podmínkách uvedena podmínka, že pro budoucí uplatnění nároku na vrácení registračního poplatku je dodavatel povinen informovat poskytovatele služby e-mailovou zprávou na e-mailovou adresu garance@epoptavka.cz, a to za účelem sjednání nápravy v cílení profilu dodavatele, nebo s informací, že se Vám nepodařilo získat žádnou zakázku.
Tento kontakt musí proběhnout nejpozději během první poloviny roku plnění služby.
Je nám velice líto, ale musíme konstatovat, že jste nás ve výše uvedené lhůtě nekontaktoval, proto nemůžeme přistoupit k plnění benefitu Garance získání zakázky. Ale mohli by jsme se pane xxxxxx domluvit na kompenzaci poskytnutí služby zdarma na celí rok a to buď zvýrazněná pozice v internetovým katalogu hledat.cz, nebo zasílání veřejných zakázek na 6 měsíců zdarma viz příloha.
Děkuji za pochopení a prosím Vás o Vaše vyjádření.

S pozdravem
Karel Štrupl

--
S přáním příjemného dne,

Karel Štrupl
Oddělení péče o zákazníky
Tel.: +420 222 551 703, E-mail: karel.strupl@epoptavka.cz

B2M.CZ s.r.o. – správce největšího poptávkového systému v ČR ePoptávka.cz, Šafránkova 3, 155 00 Praha 5

Takže s toho vyplývá, že zároveň s uzavřením smlouvy a zaplacením poplatku si musíte zažádat o jeho navrácení v případě, že nezískáte žádnou zakázku. Jak logické. Vždyť ta slečna co s Vámi uzavírala smlouvu po telefonu Vám určitě během rozhovoru nejméně pětkráte zdůrazňovala, ať na to nezapomenete jako já. Pan Otto Kočí, ředitel projektu ePoptavka.cz. prostě myslel na všechno a protože věděl, že taková odpověď mě neuspokojí, tak přihodil kulantní nabídku nesmyslné inzerce zdarma. Má předešlá zkušenost ze Zlatých stránek byla taková, že mě bombardovali prodejci všeho, co ke své práci potřebuji, ale skoro nikdo nechtěl práci, pouze potřebovali konkurenční nabídky.
S epoptávkou.cz jsem myslel, že to bude fungovat lépe. Měl jsem snahu na pár zakázek reagovat a na jednu se jel i podívat. Většina zákazníků chce jen cenu, aby mohly již předem nesmlouvanou firmu tlačit s cenou dolu. Bohužel jsou firmy, které se vzdají i svých zasloužených rabatů jen aby zakázku získaly. Nedej bože, aby potom nastal problém, a oni nemají ani korunu rezervy.

Martin D. #35
Martin D. 01. říjen 2013 18:34

Dobrý den pane Vítek K.,

měl bych dotaz, zda-li jste vyřešil např. soudní cestou vrácení peněz. Mám takovou zkušenost, že jsem upozorňoval ePoptávky.cz o nevhodnosti zaslaných nabídek např. když auditorovi v oblasti gastronomie posílájí nákupy ječmene a medu atd. Bohůžel jsem kontaktoval pí. Jitku Jánskou (Pracovník Zákaznické podpory) a ne jak mají ve smlouvě garance@epoptavka.cz. Na to mi přišla podobná odpověď od pí. Jánské jako jste dostal od pana Karla Štrupla.

Je cesta k vrácení peněz?

Děkuji

František K. #36
František K. 21. listopad 2013 13:16

Mám úplně stejnou zkušenost. Zavolat mi teď ještě jednou někdo z e-poptávky, vyběhnu s ním jako s horkým popelem. Fotím, natáčím, digitalizuji. Je to stejné, jako bych nutil zákazníka, aby mi v polovině natáčení vyjádřil nespokojenost, protože potom už nebude mít na garanci nárok. Chce se mi napsat, že je to Mongolsko, ale to bych určitě Mongoly urazil.

Jiří #56
Jiří 04. leden 2015 09:45

plně souhlasím, jakmile někdo zavolá z EPOPTÁVKA doporučuji IHNED ZAVĚSIT !!!

MíraOK #47
MíraOK 27. červen 2014 22:17

Vaše tři poslední věty jsou jasným důkazem, kam míří tento svět !
Budeme brát stále méně a méně peněz - mzdy atd. a nebudeme si moci
koupit ani ty nejlevnější hrůzy z Číny !!! Tam kde jsou výborné mzdy, si také mohou něco koupit a dají vydělat např. živnostníkům,
viz. Norsko, Belgie atd... 22 let jsem dělal doslova vše - tzv. Ferda mravenec. Vždy jsem byl oslovován pane mistře, až do nedávné
doby, viz. vaše články a pak jsem byl za zloděje při ceně 150,-/h.
Kdo umí počítat, ať si tu částku rozloží na náklady za nářadí, soc
zdrav.,dovolená, svátky, dny bez práce - zaměřování, počasí atd.
Přeji Všem otrokům pevné nervy atd.
Nyní jsem zaměstnán za 16.500,- čistého, do práce 12 min. pěšky,
bez jakýkoliv nákladů, placená dovolená, svátky, voda na sprchu ,
totálně čistá hlava a přes rok nevím co je bolest zad.
Stále makám rukama a ještě věk 52 let.

S pozdravem Mirek

Čermák #37
Čermák 24. listopad 2013 17:59

Dobrý den,
s firmou B2M mám už dvě špatné zkušenosti.To nebude nic vzácného,ale teď mám problém,že nevím, kde bych varoval další oběti.Náporu obratně hovořící dámy určitě podlehne hodně dalších lidí.Já jsem do té doby netušil, že po tel. hovoru mi přijde rovnou faktura právně vymahatelná, ne tedy smlouva nebo návrh smlouvy za roční přístup do databáze.Jednal jsem za svou firmu, a tak nemám zastání u jinak schopné organizace SOS-asociace obrany spotřebitelů, protože pomáhají jen občanům.
Jestli existuje nějaký seznam neeticky jednajících firem, prosím o radu.Čermák

Franta Řezáč #38
Franta Řezáč 28. listopad 2013 20:43

Přesně tak. Otevřel jsem jen portál e-poptávka. Nic jsem nehledal, byl jen někde vyskakovací obrázek a omylem jsem na něj kliknul. A snad do týdne přišla faktura na 3000,- Kč. Po měsíci tahanic jsem byl donucen zaplatit s tím že pokud do roka nezareaguji na žádnou poptávku. Bude mi poplatek vrácen. Po roce je to vše jinak. Dle obchodní smlouvy a blablabla.........Prostě nevěřte, nevěřte, nevěřte a jen plaťte. Sice na mně něco vydělali, ale budu muset řešit nějakou odplatu. Asi média.

JIŘÍ #57
JIŘÍ 04. leden 2015 09:47

EPOTÁVKA - IHNED ZAVĚSIT TELEFON !!!

Roman #39
Roman 19. prosinec 2013 06:06

Tenhle článek je hezky zmáknutá virtuální realita.

Jirka #40
Jirka 18. leden 2014 17:58

Není možné posuzovat spor z vyjádření jedné strany. Bylo by jistě fér, aby zákazník dodavatele kontaktoval a požádal ho o zveřejnění jeho vyjádření na tento server.

Jan Dudka #42
Jan Dudka 27. březen 2014 13:43

Tady to vypadá, že se sešli dva opravdoví odborníci.
Zákazník chce rozpočet, ale neveme si klíče od objektu a nechává zhotovitele koukat nějakou dírou?
Dodavatel, kterej střelí rozpočet podle kuku do díry aniž by třeba viděl střechu a dokonce na základě odborného kuku dírou objedná adekvátní kontejner?
Jeden za 18, druhej bez 2 za dvacet.

U #43
U 17. duben 2014 10:59

Dovolil bych si upozornit na další trik společnosti B2M.CZ s.r.o. Na nové adrese www.uredninastenka.cz rozjeli novou kampaň pro vykasírování dalších nešťastníků, kteří jim na telefonáty skočí a nechají se ukecat. Zvedli ceny a nově používají psychologický nátlak, kdy oslovenému tvrdí že roční registrace je za 14000,- ale protože je malý živnostník, tak mu "udělají" slevu, jen za 3900,-. Starý dobrý fígl s vrácením peněz používají stále. Snaha je jednoznačně účastníka hovoru zmást, oblouznit a odvést jeho pozornost od jádra věci k přemítání o státních zakázkách, které by mohl dostat a nad tím jak výbornou slevu mu nabízejí. Doporučuji nejvyšší obezřetnot a s ničím nesouhlasit! Nedivím se že se pan ředitel tak ohrazuje proti kritice. Za ty peníze co bere.....
Pokud stále pochybujete, podívejte se do Obchodního rejstříku. Poslední dokumenty zaslané firmou jsou z roku 2008, zaslány na příslušný soud byly v roce 2012. Takhle slušná společnost nefunguje. Pokud máte stále ještě pochybnosti, porovnejte si výpis např. s CZC.cz s.r.o. Tohle ani pan ředitel nepopře.

Antonín Václavík #44
Antonín Václavík 11. květen 2014 17:32

Jsou to kur.y !!! Toliko lží a intrik jsem za svůj život neviděl.
Potřebovali by nakopat ty pražské prdele. Určitě jsou to pražáci !!! Je to smečka která loví zoufalé živnostníky a slibuje hory doly. Jak zaplatíš zaplačeš !!!
Jeden velký podvod !!!

Jiří #58
Jiří 04. leden 2015 09:48

EPOTÁVKA - IHNED ZAVĚSIT TELEFON !!!

Novotná #63
Novotná 15. červen 2015 14:17

Škoda, že jsem tohle nečetla dřív...já hlupák!! :-(

Ing. Jindřich Pánek #45
Ing. Jindřich Pánek 14. květen 2014 13:36

ePoptávka = to jsou podvodníci, kteří spoléhají na to, že si člověk opravdu podrobně a řádně nepřečte jejich podmínky!!!
Objednal a zaplatil jsem si u nich po " nátlaku" jejich operátorky službu zasílání poptávek na 1 rok s tím, že mi po skončení roku-když se žádná transakce neuskuteční-mnou zaplacenou částku vrátí. Při sjednávání této služby operátorka "taktně" pomlčela o tom, že vratka je podmíněna tím, že je budu během zaplaceného roku mailem informovat o tom, že se doposud nic neuskutečnilo! Nikdo mě na nic takového neupozornil a oni určitě předpokládali, že zákazník si celé obch. podmínky číst nebude a tudíž na vrácení peněz při neuskutečnění zakázky nebude mít nárok = to je od ePoptávky velice neférové jednání!!! V průběhu roku mě jejich operátorka párkrát kontaktovala s rozšířením této služby, ale já jsem VŽDY říkal, že se doposud NIC neuskutečnilo, tudíž si službu nerozšířím = toto by taky mělo stačit k tomu, že jsem je takto upozornil, jen jsem to neudělal pomocí mailu!!! Pokud jsem od nich během toho zaplaceného roku pár nabídek obdržel, tak jsem VŽDY na ni reagoval, ale bohužel nic se neuskutečnilo!
Na mou žádost o vratku peněz reagovali tím, že jsem jim neposlal mail a oni mi tudíž nic nevrátí!!!
Jsou to sprosťáci a podvodníci, POZOR NA NĚ!!!

Eliška Čápová #46
Eliška Čápová 25. květen 2014 12:21

Také bych se s vámi chtěla podělit o svou zkušenost s e-poptávkou. Telefonicky mi byla nabídnuta služba, která vypadala velmi dobře. E- poptávka mi bude zasílat zadané zakázky do mailu a já si vyberu, která práce by se mi líbila, ze svého účtu, který si předplatím mi bude odečteno 50,-Kč za přístup k údajům a pak už je na mně, jak se se zákazníkem domluvím. Toto celé je časově neomezeno až do vyčerpání předplaceného kreditu. Přišlo mi to solidní, zvlášť poté, co jsem měla podobnou službu předplacenou na jeden rok a zakázek moc nebylo. Jenomže od té doby(je to už skoro rok) se nic neděje. Nepřišla mi ani jedna nabídka. Tak jsem se obrátila na paní Jánskou a žádala zpět své peníze, jelikož z jejich strany nedošlo k žádnému plnění. Dověděla jsem se, že své peníze zpět nedostanu, protože platby jsou nevratné.
a tak chci varovat případné zájemce o tyto služby, aby si dobře rozmysleli, do čeho své peníze investují.

Lenka #48
Lenka 08. červenec 2014 10:11

Dobrý den.
Jsou to sprostí vyděrači a lháři, kteří tahají z lidí jen peníze. Nemají ani úroveň jednání, po telefonu melou jak kolovrátek a ani nevědí co. Mají naučené fráze. NEVÉŘTE JIM.

Jiří #59
Jiří 04. leden 2015 09:50

souhlas provozují praktiky šmejdů.

Oklálová #49
Oklálová 04. srpen 2014 10:18

Dopadla jsem jako Vy. Je to banda darebáků.

Okálová #50
Okálová 04. srpen 2014 10:27

Podle COI platí na ně jen podání společného trestního oznámení.

Jiří #60
Jiří 04. leden 2015 09:51

ke hromadné žalobě bych se rád přidal. Napište prosím kontakt.

Josef Kušička #51
Josef Kušička 08. říjen 2014 13:29

Dobrý den,
patříme k těm, kteří naletěli společnosti B2M.CZ s.r.o. provozující server ePoptavka.cz, kdy nám slibovali zasílání nabídek. Jsme společnost, která pořádá letní dětské tábory a mimoškolní zájmovou činnost.
Neodborným nastavením klíčových slov společností B2M.CZ s.r.o. nám byly zasílány poptávky, které vůbec neodpovídaly charakteru naší činnosti. Pracovníky firmy B2M.CZ s.r.o. jsem na to při telefonickém dotazování v průběhu prvního půlroku trvání služby neustále upozorňoval. Náprava se nedostavila. Vrcholem byl telefonát pracovnice společnosti B2M.CZ s.r.o., která nabízela prodej dalších služeb - zasílání veřejných poptávek. Když jsem ji upozorňoval na nevhodnost zasílaných nabídek, slíbila, že zjedná nápravu a upozornila mě abych ještě 3 týdny počkal se zasláním e-mailu o uplatnění garance spokojenosti. Bohužel během těchto 3 týdnů uplynula lhůta garance spokojenosti a na pozdější podání byť jen 3 týdny po lhůtě se v těchto krajích samozřejmě nebere zřetel.
Takže, radím dobře, držte se raději co nejdál od této pochybné společnosti s nekalými obchodními praktikami a pokud už uzavřete nějakou smlouvu, jakékoliv podání posílejte písemně.
Telefonické upozorňování na nefunkčnost služeb i přestože jsou hovory v rámci zkvalitňování služeb nahrávány, jsou k ničemu a nezaručují uplatnění garance spokojenosti.

Milan Kratka #52
Milan Kratka 12. říjen 2014 17:01

Ja jsem sice zadnou zakazku neziskal kvuli narocnym poptavajicim, ale garanci jsem uplatnil. Staci si precist podminky.

j.d. truhlarstvi hradec #61
j.d. truhlarstvi hradec 13. únor 2015 12:28

dobry den,

ctu na toto tema ruzne diskuse a musim pridat svuj prispevek. Na poptavkove nastroje (epoptavka, aaapoptavka) nedam dopustit diky nim jsem ziskal zakazniky z Prahy a temer mne to zachranilo pred krachem. pouzivam to uz asi tri roky a stale mi to funguje myslim ze tyto sluzby neteri diskutujici nechapou nebo je neumi pouzivat. Tot muj nazor.

j.d. truhlarstvi hradec

a.b. kominictvi humpolec #62
a.b. kominictvi humpolec 20. únor 2015 10:14

ano, nekteri diskutujici vubec nepochopili, ze cela tato sestava smejdu jako je epoptavka a nasledne vymahacska spolcena firma logicall je jeden velky podvod. Ztraty jsou vzdycky, ale maj velmi dobre spocitano, ze vetsina se zalekne a radeji zaplati za neco co nechce nebo nedostava.


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů