Krize je příčinou tlaku firem na efektivní metody náboru

Jiří Kocourek , 24. červen 2009 07:56 0 komentářů

Práce
Stávající ekonomická situace, ať už se dotkla podniků v různých odvětvích více či méně, s sebou přináší atributy, mezi které bezesporu patří důraz na úsporu nákladů a efektivní vynaložení prostředků. Ve firemních náborových procesech to platí dvojnásob. Podniky mají buď přímo vyhlášené stop stavy pro přijímání nových zaměstnanců, nebo mnohokrát jen velmi omezené možnosti s vysokou mírou kontroly ze strany vedení. Pojďme si představit novinku na trhu, modul Statistiky, který je součástí tuzemskou firemní klientelou hojně využívané služby LMC G2.

Graf1
Modul Statistiky

Na stávající situaci v podmínkách náborových procesů se rozhodla zareagovat společnost LMC, provozovatel elektronických pracovních portálů Jobs.cz a Práce.cz. Společnost tak chce vyhovět firemní klientele a její poptávce po účinných řešeních za pokud možno co nejméně vynaložených prostředků. Produktem této snahy je nová aplikace Statistiky, která je součástí známého náborového nástroje LMC G2.

Set funkcí k vyhodnocení náboru

Jedná se o komplexní balíček služeb, které se mohou stát významným pomocníkem pro sledování a kontrolu nákladů vynaložených na nábor. Tento package služeb obsahuje funkce shlédnutí a reakce na pozice z on-line zdrojů, kdy poskytuje údaj o tom, kolik zájemců si prohlédlo vaše inzeráty vystavené na pracovních portálech Jobs.cz, Prace.cz, Topjobs.sk a dále na kariérních stránkách spravovaných společností LMC.

Současně vidíte jasný poměr mezi tím, kolik celkem existuje shlédnutí v porovnání s tím, jaký byl celkový počet výsledných reakcí na inzerované pozice. To vše využijete pro analýzu odezvy na inzerované pozice, vyhodnocování atraktivity pozic i celých náborových kampaní. Data vám za delší časový horizont mohou napovědět, jak je např. vaše společnost žádaná na pracovním trhu, jaká je její atraktivita coby potenciálního zaměstnavatele.

Modul Statistiky předkládá data o tom, z jakých náborových zdrojů reagují kandidáti na pozice, odkud reagovali úspěšní kandidáti, kteří prošli do finálního kola výběrových řízení a vy jste je na dané pozice přijali. Máte též souhrn důvodů, proč uchazeči opouštějí výběrová řízení. Díky aplikaci hodnotíte konverzní poměry sledující průběh celého náborového procesu od první reakce kandidáta až po ukončení výběrového řízení a nástup vybraných uchazečů a také akceptační poměry týkající se poměru počtu nástupů k počtu nabídek. Dále jsou součástí index stability ve zkušební době, informace o době na obsazení pozice, reakční doby v náboru, akční koeficient a celkový přehled v podobě souhrnného reportu.

Systém je koncipovaný tak, aby na několik kliků dokázal vygenerovat ucelená data, se kterými můžete dále pracovat. K dispozici jsou přehledy zpracované v podobě tabulek a grafů. Modul lze nastavit tak, aby mohl zásadní ukazatele vyhodnocovat v týdenních, měsíčních, čtvrtletních a ročních intervalech.

Pilotní provoz a následný upgrade

Podle Patrika Šalamona, marketing managera LMC G2, byla prapůvodním spouštěcím mechanismem pro zavedení systému znatelná poptávka na trhu. Chyběl zde totiž obdobný nástroj pro měření náboru.

Tyto slova o detailnější potřebě měření náboru potvrdil i Jaroslav Páviš, vedoucí oddělení náboru České Spořitelny, která systém LMC G2 využívá. „Snaha vyhodnocovat nábor tu byla již před lety, ale šlo spíše o evidenci než o sledování efektivity. Dívali jsme se například, kolik pozic se obsadilo za měsíc. Dnes toho měříme daleko více a vyhodnocujeme čísla v čase. Z toho pak vidíme, že se díky měření i zlepšujeme. Měříme také výkonnost našich konzultantů a vidíme, že zatímco před pár lety zvládli průměrně pět náborů za měsíc, teď je to dvakrát tolik. Do velké míry je to dané i vstupem technologií do náboru.“

Patrik Šalamon dále uvedl, že ve společnosti LMC docházelo k zasílání statistických výstupů z náboru v různých excelovských tabulkách už přibližně před rokem. Jednalo se zhruba o 15 firem, které měly zájem o takový druh předběžných statistik. Potom se přirozeně začala formovat myšlenka přinést klientům jednotný nástroj pro komplexní správu nákladů na nábor.

Graf
Modul Statistiky

„Na konci dubna jsme u čtyř našich klientů spustili pilotní provoz modulu Statistiky. Testování potrvá zhruba měsíc a na základě toho budeme analyzovat funkčnost a efektivnost našeho systému,“ řekl Patrik Šalamon z LMC.

Pro budoucí období se potom chystají různá zlepšení modulu Statistiky. Mohlo by jít o pobočková řešení pro konkrétní destinace. Už nyní je totiž systém LMC G2 prostřednictvím společnosti Zentiva využíván například v Turecku. Dá se předpokládat i další expanze.

Konkurenční aplikace

Aplikace podobného charakteru můžeme najít i v zahraničí. Hovořit můžeme například o systémech pro správu tzv. Talent Management. Jde o systémy, které svým klientům pomáhají vybrat, zaměstnat a rozvíjet talentované kandidáty a zabezpečit efektivitu a výkon společnosti. Jmenovitě jsou mezi firmami pro recruiting využívány služby MrTed nebo Taleo.

Zajímavou nabídkou produktů a služeb pro firemní klientelu disponují také tuzemští hráči na trhu. V pokračování článku si představíme nabídku předních společností v oblasti personalistiky, konkrétně Monster.cz, Sprace.cz nebo JobDnes.cz.



Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
21. 03.

24. 03.
Amper
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů

Google umožní sdílení polohy přes aplikaci Google Maps

ČTK , 23. březen 2017 13:30

Uživatelé populární mapové aplikace Google Maps budou moci od příštího týdne sdílet s ostatními svou...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

V affiliate marketingu se u nás letos protočí 3 miliardy

ITBiz.cz , 23. březen 2017 10:00

Celkový objem trhu online affiliate marketingu e-shopů v ČR a SR činil v roce 2016 dle odhadů VIVnet...

Více 0 komentářů

Amazon koupí předního arabského e-prodejce Souq.com

ČTK , 23. březen 2017 08:45

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi sta procent akcií dubajského on-line prodejc...

Více 0 komentářů

Nejméně aktualizované aplikace na PC: Java a Flash

Pavel Houser , 23. březen 2017 08:30

Dále z průzkumu: Windows XP jsou stále nainstalovány na 6 % zkoumaných počítačů. SSD má jen málo lid...

Více 0 komentářů

Výdaje kybernetického úřadu budou letos 214 milionů Kč

ČTK , 23. březen 2017 07:00

Výdaje nového Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) by letos měly být zh...

Více 0 komentářů