MySpace uzavírá dohodu s hudebním vydavatelstvím Sony BMG

Marek Štelčík, 19. říjen 2007 07:51 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

Klic
Oblíbený webový server MySpace pokračuje v expanzi - uzavírá dohodu s vydavatelstvím Sony BMG. Konkrétně se předmětem nové dohody stává streamování hudebních videoklipů, audia a obecně dalšího obsahu od Sony BMG Music Entertainment na stránky serveru MySpace. Samotný server MySpace je součástí Fox Interactive Media společnosti News Corporation, kterou vlastní mediální magnát Rupert Murdoch.

Společnosti Sony BMG a MySpace si pak budou díky spolupráci zřejmě dělit výnosy související se společným audiovizuálním obsahem. Přesné detaily obchodní dohody však nejsou známé, neboť ani jedna ze stran tuto licenční dohodu po finanční stránce neodkryla. Součástí spolupráce budou také vzájemné tematické odkazy mezi jednotlivými společnostmi, což bude v praxi znamenat, že Sony BMG bude odkazovat na konkrétní obsah na MySpace, na druhé straně u jednotlivých videí bude zpětný odkaz na Sony BMG.

Sony BMG zastupuje mnohé celosvětově známé osobnosti, například Jennifer Lopez či Kelly Clarkson. Není nutno dodávat, že tyto osobnosti budou mnohem více na očích, neboť server MySpace se pyšní více než 70 miliony aktivními uživateli měsíčně. Uvidíme, jak se k situaci postaví například konkurenční YouTube, a zda zareaguje podobně. V současné době totiž čelí žalobám za sdílení audiovizuální obsah chráněného autorskými zákony, které podala společnost Viacom.

Ta požaduje po YouTube miliardu dolarů jako odškodné. Na serveru YouTube je totiž šířeno skoro 200 000 videí, které patří právě společnosti Viacom. To je také důvod spouštění nového softwaru pro identifikaci tohoto chráněného obsahu. Nový software společnost testuje zhruba pět měsíců a již při uploadování obsahu se snaží zjistit, zda nepatří nahrávané videa nějakému vydavatelství. Dohoda serveru MySpace a vydavatelství Sony BMG však není ojedinělou situací.

Pokud se vrátíme opět ke konkurenčnímu YouTube, tak tento server (vlastněný gigantem Google) má například uzavřenou spolupráci s britskou televizní a rozhlasovou společností BBC. Ta totiž serveru poskytne své pořady a oplátkou dostává podíl ze zisku, tedy z reklamy. Pro BBC to byl zajisté posun vpřed, neboť do té doby byly na serveru YouTube tyto pořady mnohdy sdíleny ilegálně.

Nyní se může BBC těšit také zvýšené návštěvnosti svých stránek a příliv nových diváků, kteří se k pořadům dostali právě přes YouTube. Kromě BBC má YouTube podobnou dohodu i s hudebním vydavatelstvím Universal Music Group a Warner Music Group. Dá se tedy říct, že podobné dohody jsou téměř běžné a v budoucnu se s nimi shledáme v mnohem větší míře.

Vždyť i světově známá agentura Reuters uzavřela úzkou spolupráci se serverem Yahoo! Dohoda se týká poskytování amatérských záběrů zaslaných uživateli. Webové servery se očividně snaží v tuhém konkurenčním boji lákat nové a nové zákazníky a hledají nové a nové způsoby, jak toho docílit.

Související


Mobilní reklama je u nás teprve na začátku
Události: YouTube nabídne klipy vydavatelství EMI
Televize BBC uzavřela dohodu se serverem YouTube


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů