MySpace údajně čeká brzký prodej

Petr Švec , 12. leden 2011 03:30 0 komentářů

Nedávné propuštění téměř poloviny všech zaměstnanců má MySpace zatraktivnit pro případný prodej. Ten je údajně na spadnutí.

Myspace

Jak jsme vás nedávno informovali, kdysi velmi oblíbený sociální portál MySpace oznámil propuštění 47%, respektive zhruba 500, zaměstnanců. Podle dostupných informací proběhly personální škrty rovnoměrně napříč všemi odděleními společnostmi a jejími pobočkami. Žádné oddělení nebo zastoupení tak nebude zrušeno, jeho rozsah bude „pouze“ zredukován na polovinu. Opět se také začalo mluvit o případném prodeji MySpace, přičemž mezi zájemci by kromě palety investičních společností neměla chybět ani technologická společnost Yahoo!.

„Tyto personální změny jsou jedním z kroků transformace MySpace, jsou výsledkem několikaměsíčního rozhodovacího procesu a v žádném případě nejsou spojeny s výkonností inovovaného MySpace“, řekl k masivnímu propouštění Mike Jones, CEO MySpace, ve snaze rozptýlit obavy investorů ohledně nedávného rozsáhlého rebrandingu celého portálu. Ten je dalším z kroků MySpace nekonkurovat významným sociálním sítím jako je Facebook a profilovat se spíš jako centrum internetové zábavy. Inovované MySpace tak staví především na profilech jednotlivých hudebních kapel, známých osobností a televizních seriálů. Mimo to nabídne i internetové hry a možnost streamování vybraného video obsahu.

Portál MySpace si své nejlepší období prožil v letech 2004 až 2006, tedy v době, kdy se internet začal poprvé prosazovat jako sociální médium, které významně propojuje lidi. MySpace svým uživatelům nabídl možnost vytvořit si vlastní profil, pomocí nějž bylo možné sdílet nejrůznější informace či se přátelit s jinými uživateli služby. Začátkem konce MySpace pak bylo spuštění služby Facebook.

Zajímavé přitom je, že z hlediska absolutního počtu návštěvníků není mezi oběma portály tak velký rozdíl, jak bychom pravděpodobně očekávali. Zatímco MySpace podle agentury comScore každý měsíc navštíví zhruba 60 milionů unikátních uživatelů, v případě Facebooku to je „pouhých“ 150 milionů. Rozdíl ve výši 90 milionů unikátních uživatelů je sice značný, na druhou stranu Facebook má v současnosti přes 500 milionů registrovaných uživatelů a působí po celém světě, zatímco MySpace je spíše severoamerickou záležitostí. Jinými slovy rozdíl v návštěvnosti Facebooku a MySpace je menší, než bychom očekávali. To ale nic nemění na faktu, že zatímco je Facebook pravděpodobně velmi ziskovým projektem, který přitahuje investory z celého světa, o MySpace se to rozhodně říct nedá.

V roce 2003 založené MySpace je od léta 2005 členem mediální skupiny News Corp podnikatele Ruperta Murdocha. Jeho akvizice v hodnotě 580 milionů dolarů (zhruba 11 miliard Kč) tehdy představovala první významný obchod v oblasti internetových sociálních sítí. Přestože o MySpace můžeme prohlásit, že od roku 2006 existuje spíše ve stínu populárnějšího Facebooku, jeho koupě se News Corp vyplatila. Jen v roce 2006 uzavřená tříletá vyhledávací dohoda s internetovým gigantem Google do pokladny News Corp přinesla 900 milionů dolarů (okolo 17,1 miliardy Kč), přičemž lze očekávat, že portál generoval i další příjmy. Vzhledem ke klesajícímu tržnímu podílu a neschopnosti vrátit se do černých čísel je ale odprodej MySpace jednou z možností, které News Corp údajně zvažuje.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů

Arbes převzal slovenský Finamis a posiluje v oblasti řešení pro kapitálové trhy

ITBiz.cz , 18. duben 2018 16:30

Arbes Technologies za nezveřejněnou sumu získala majoritní podíl ve slovenské společnosti Finamis, k...

Více 0 komentářů