• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Jaké služby nabízí mobilní operátoři pro velké firmy

Jiří Kocourek
11. 2. 2008
| Články
Otaznik

Analytická společnost Gartner prezentovala výsledky průzkumu týkajícího se nabídky mobilních operátorů a priorit firemních zákazníků při nákupu mobilních telekomunikačních služeb. Martin Gutberlet, autor studie a expert na telekomunikace, dospěl k závěru, že se mobilním operátorům, ačkoli si často myslí opak, nedaří potřebám firemních zákazníků vyhovět. Oslovili jsme velké firemní zákazníky, jejichž názory jsme konfrontovali s nabídkou telekomunikačních společností.

Agentura Gartner se ve svém výzkumu zabývala především situací a nabídkou větších firemních subjektů. V nedávném článku jsme se pokoušeli vybrat z nabídky mobilních operátorů vhodné tarify pro malou a střední firmu a zjistit, jestli jim nabídka českých mobilních operátorů vyhovuje. Nyní se zaměříme na potřeby a spokojenost korporátní klientely.

Chybí smlouvy nadnárodní povahy

Internetová cestovní agentura Invia řeší provoz veškerých komunikací provoz přes centrální ústřednu v Brně, která dále hovory distribuuje na ústředny jednotlivých poboček. Ke každé ústředně jsou připojeny GSM brány, které řeší mobilní komunikaci. Co se týká používaných tarifů, používá Invia optimalizované typy tarifů, tedy tarify „šité na míru“ pro každého uživatele.

V nabídce mobilních operátorů on-line prodejci zájezdů chybí to, že tuzemští operátoři nejsou schopni zajistit nadnárodní smlouvu, pod kterou by Invia spravovala komunikace všech svých společností v Česku, Slovensku, Polsku a Maďarsku.

Nedostatečné pokrytí mobilního Internetu

„Se vstupem na nové trhy musíme vždy oslovovat nové dodavatele a přitom by bylo nejjednodušší komunikovat s obchodními zástupci, na které jsme zvyklí a kteří naše potřeby již dobře znají,“ uvedl Vilém Svoboda, IT manažer cestovní agentury Invia. Svoboda dále řekl, že z provozního hlediska firmě chybí dostatečné pokrytí v případě mobilního Internetu, který zaměstnanci firmy při pracovních cestách využívají.

Česká spořitelna využívá standardní nabídku pro korporátní zákazníky. Pro velké společnosti stojí podle Pavly Plaché z firemní komunikace spořitelny za úvahu tarif s nulovým paušálem nebo naopak jeden paušál pro celou společnost. „U operátorů bychom ocenili větší směřování ke konvergenci pevných a mobilních služeb a efektivnější mezinárodní přenosy dat,“ dodala Pavla Plachá.

Svůj názor nám poskytl také zástupce zahraniční firmy působící v oblasti IT. Jedná se o významnou nadnárodní IT společnost s více než 100 zaměstnanci. Z konkurenčních důvodů však odmítla uvést v článku název firmy. Tato společnost nevyužívá konkrétní jednotný tarif, ale tarify jsou voleny podle pozice zaměstnance s přihlédnutím na předpokládanou výši telefonního účtu a specifické potřeby, jakými jsou například datový paušál. „Nad tyto tarify je pak pro jednotlivé úrovně v managementu stanoven limit, který je hrazen zaměstnavatelem,“ řekl zástupce IT firmy. Při opakovaném překračování limitu se situace řeší dle individuální situace, navýšením limitu nebo jinou formou. Mezery v nabídce operátorů vidí zástupce společnosti v tom, že nabídky nezohledňují nadnárodní povahu zákazníků. „Jde například o výhodnější roamigové tarify na volání i data,“ uvádí zdroj ze společnosti.

Na Magistrátu hlavního města Prahy využívá služební telefon asi 500 zaměstnanců. Podle Rudolfa Dobiáše z PR oddělení magistrátu úředníkům vyhovují používané tarify T-Mobile T80 a T160. Jednotliví zaměstnanci mají limit na hovory, který se určuje podle pracovní pozice.

Ve společnosti LCS International má možnost využití služebního telefonu 120 z 230 pracovníků firmy. Společnost využívá tarif O2 Optimum Profi Promo VPN, se kterým ve firmě podle Jany Paterové panuje spokojenost. Co však Paterové, která je zodpovědná za firemní telefony LCS, v nabídce operátorů chybí, jsou nižší ceny.

Řešení pro korporace

Pro IT firmu s více než 100 zaměstnanci poskytuje řešení operátor Vodafone. Před několika měsíci operátor přišel s nabídkou služeb pro korporátní klientelu s názvem Vodafone OneNet. „Vodafone OneNet jsou pevné linky, mobilní linky, pevná a mobilní datová připojení a internetové volání,“ řekl Miroslav Čepický z tiskového centra společnosti.

Konkurenční společnost T-Mobile pro velké zákazníky připravuje individuální nabídku formou rámcové smlouvy, kde je podle potřeb zákazníka navržena individuální skladba hlasových i datových služeb. „Pro splnění specializovaných požadavků zákazníka poskytujeme řadu komplexních řešení, jako jsou řešení pro mobilní sběr dat, logistiku vozového parku, telemetrii, zabezpečení budov, vzdálený přístup do kanceláře a mnoho dalších,“ řekla pro ITBIZ tisková mluvčí operátora Martina Kemrová.

V nabídce operátora Telefónica O2 pro velké firemní klienty je buď základní hlasová služba O2 Team (VPN), která umožňuje volat na firemní čísla za zvýhodněných podmínek a zároveň umožňuje využití funkce zkrácené volby, možnosti nastavení omezení hovoru pro vybraná firemní čísla apod. Složitější a komplexnější službou, která umožňuje jak hlasové, tak datové služby, je služba O2 OnePort. Tuto službu využijí zejména ti zákazníci, kteří mají na území ČR více poboček, protože jde o službu umožňující propojení poboček zákazníka.

U:fon doporučuje větším podnikům službu U:fonova vysílačka, která byla představena na nedávné tiskové konferenci. „Vysílačku využijí především stavební, dopravní a bezpečnostní společnosti,“ poznamenala Jana Studničková, tisková mluvčí operátora. Dalším produktem je U:fonův fofr internet vhodný pro obchodní zástupce a pracovníky v terénu.

Aplikace nebo weby pro centrální správu mobilů

Firmy jistě také bude zajímat možnost centrální správy firemních mobilů. U Vodafone mohou klienti svůj účet spravovat pomocí Internetové samoobsluhy. Pro zpracování faktur Vodafone nabízí e-billing neboli datovou fakturu. Naopak O2 nabízí přímo aplikaci pojmenovanou O2 Service Manager. „Tato služba umožňuje on–line správu všech mobilních telefonů zákazníka přes webové rozhraní,“ popsala službu Hana Hejsková z firemní komunikace O2. Pomocí služby lze umožnit změnu tarifu, aktivaci, deaktivaci a změnu nastavení vybraných služeb k jednotlivým telefonním číslům ve firmě prostřednictvím Internetu.

Operátor U:fon opět i pro centrální správu firemních zařízení nabízí službu U:fonova vysílačka. Zákazník získá za 1000 Kč měsíčně přístup na správcovský web, na kterém je jednak Manažerská aplikace a zároveň Dispečerská aplikace. Společnost T-Mobile nabízí portál Můj T-Mobile, kde administrátoři firemních zákazníků mohou kdykoli kontrolovat a měnit nastavení tarifů a služeb na jednotlivých SIM. Martina Kemrová také poukázala na to, že velcí zákazníci mají možnost využít aplikaci Správce firemních nákladů, která jim umožní detailní analýzu jejich vyúčtování, která je vzhledem k velkému počtu jejich SIM nezbytná.

Operátoři velkým firmám nerozumí

Podle analýzy Gartner mobilní operátoři neaktualizují nabídku svých služeb tak, aby dokázali poskytnout řešení šitá na míru firemním zákazníkům. Operátoři proto přicházejí o potenciálně lukrativní smlouvy, a proto by se měli na potřeby velkých organizací více zaměřit.

„Trhy v mnoha regionech dosáhnou svého nasycení a pro poskytovatele mobilních služeb nastane velice konkurenční doba,“ řekl Martin Gutberlet. K zachování konkurence schopnosti je podle Gutberleta v těchto časech změn důležité, aby mobilní společnosti našly nové způsoby získání důvěry zákazníků.

Operátoři se podle studie zaměřují na nabídky SIM karet, kde je netransparentní cenové schéma produktů nebo nabízejí různé slevové služby. Podle Gartner by se měli raději zabývat individuálními potřebami klientů a dodávat jim řešení uzpůsobená na míru jejich potřeb. Operátorům by prý změna nabídky jejich služeb nemusela přinést zrovna vysoké finanční příjmy, ale nepochybně by měla mít za cíl získat si přízeň zákazníků a podíl na trhu.

Gartner se pokusil charakterizovat čtyři hlavní priority, které mají významné firemní subjekty při rozhodování o nákupu mobilních služeb. Firmy požadují správu nákladů, služeb, zvládání většího množství mobilních datových služeb a centralizaci zdrojů. Pouze společnosti, které tyto potřeby firemních zákazníků uspokojí, mají podle této studie šanci uspět na trhu.

Související
Vybíráme mobilní tarif pro malou a střední firmu
Mobilní vysílačku nabízí už dva čeští operátoři
Odhad: 80 % telekomunikačních společností neuspěje
Mobilní reklama je u nás teprve na začátku
Firmy: smlouvy s mobilním operátorem nejsou důležité

Rubriky: ByznysTelekomunikace

Související příspěvky

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří
Zprávičky

Čínská společnosti Tencent zvažuje koupi jihokorejského vývojáře Nexon

14. 6. 2025
Zprávičky

OpenAI chce podle médií peníze od investorů ze Saúdské Arábie, Indie a emirátů

13. 6. 2025
Nintendo Switch 2 se blíží. Co přinese a jak změní trh?
Zprávičky

Konzole Switch 2 se stala nejrychleji prodávaným herním zařízením Nintenda

11. 6. 2025
Jak se GenAI etabluje v podnikových informačních systémech?
Zprávičky

Roční tržby OpenAI zřejmě přesáhly 10 miliard dolarů, zejména díky ChatGPT

10. 6. 2025

Zprávičky

AI snižuje důležitost formálního vzdělání, říká studie PwC

ČTK
15. 6. 2025

Zavádění umělé inteligence (AI) na pracoviště výrazně zvyšuje produktivitu zaměstnanců i tržby firem. V

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Čínská společnosti Tencent zvažuje koupi jihokorejského vývojáře Nexon

ČTK
14. 6. 2025

Čínský internetový gigant Tencent Holdings zvažuje možnost nákupu jihokorejského vývojáře her Nexon. Tencent hledá

Nvidia a Perplexity AI plánují evropské modely AI, zapojí se také Slovensko

ČTK
13. 6. 2025

Americký výrobce vyspělých polovodičů Nvidia a a start-up Perplexity AI uzavřely partnerství pro vytvoření

OpenAI chce podle médií peníze od investorů ze Saúdské Arábie, Indie a emirátů

ČTK
13. 6. 2025

Americká společnosti OpenAI, která je průkopníkem v oblasti generativní umělé inteligence (AI), jednala se

Jeden z prvních počítačů Apple se v USA vydražil za více než 223 000 dolarů

Piráti podali oznámení na šéfa IT z MPSV Trpkoše, dle něj byly zakázky v pořádku

ČTK
12. 6. 2025

Piráti podali trestní oznámení na šéfa sekce IT ministerstva práce Karla Trpkoše kvůli zadávání

Policie zřejmě získá snadnější přístup do rejstříku trestů a evidence přestupků

ČTK
12. 6. 2025

Policie pravděpodobně získá snadnější přístup do rejstříku trestů a evidence přestupků. Umožnit to má

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Nová pravidla pro kybernetickou bezpečnost Senát schválil

ČTK
12. 6. 2025

Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o

ČR by si v AI měla najít silné stránky, potenciál je ve zdravotnictví

ČTK
12. 6. 2025

Česko by si v umělé inteligenci (AI) mělo najít silné stránky a těm se

Tiskové zprávy

O2 zavádí do své sítě samostatné 5G jádro (5G stand alone)

AI agenti místo „noreply“ v nové platformě Salesforce

AI vyžaduje kontext i ve veřejné správě

ZEBRA SYSTEMS vyhlásila nejlepší lokální partnery za rok 2024

Women in Tech snídaně: sdílení, které pomáhá ženám v technologiích růst

Méně papírování, rychlejší schvalování. Draslovka sjednocuje správu výdajů a služebních cest do jednoho systému

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Zář 22
22. září @ 8:00 - 26. září @ 17:00

EMO Hannover 2025

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

Plná moc

Sortiment manager

MCHO

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware int Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Vodním světem byl i asteroid Ceres
  • Za znečistěné ovzduší mohly požáry v kanadských lesích
  • Evoluční skok bez pravidel: Jaká prostředí osidlují rostliny s dvojnásobným genomem?

RSS AbcLinuxu RSS

  • Kali Linux 2025.2
  • Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice
  • AOSP (Android Open Source Project) bez zdrojových kódů specifických pro telefony Pixel od Googlu

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.