News Corp nabízí reklamní prostor na MySpace

Petr Švec , 07. červenec 2010 07:30 0 komentářů

O možnost inzerovat na internetovém portálu se utkají Google, Microsoft a Yahoo!. Vzhledem k rozsahu nabízeného prostoru se pravděpodobně jedná o největší reklamní obchod letošního roku.

Myspace

Prodej reklamního prostoru na kdysi velmi oblíbeném komunitním portálu MySpace zajišťuje nyní zcela exkluzivně společnost Google. Na základě tříleté smlouvy, podepsané v roce 2006, garantuje Google společnosti News Corp, do jejíhož portfolia portál MySpace spadá, roční příjem ve výši 300 milionů dolarů (zhruba 6,3 miliardy Kč). Podle dostupných informací ale nebyl Google s výkonem reklamy v rámci MySpace v posledním roce příliš spokojen. Portál neplnil dohodnuté objemy návštěvníků, což se projevilo i na jejich reklamní aktivitě. Spekuluje se tak, jestli byla dohoda s News Corp pro Google vůbec zisková.

Současná reklamní dohoda s Google vyprší koncem srpna letošního roku, snahou News Corp je tak najít nového zájemce o reklamu v co nejkratším možném termínu. Jak potřeba co nejrychlejšího uzavření nové smlouvy, čehož si jsou všechny oslovené společnosti vědomy, tak i neuspokojivá návštěvnost jsou průvodními znaky toho, že pokud se některý podnik z oslovené trojice rozhodne smlouvu s News Corp podepsat, bude to za (pro News Corp) mnohem nevýhodnějších podmínek, než na jaké byla firma dosud zvyklá. Rozhodně se tak významně sníží garantovaný příjem pro News Corp, který může klesnout až na třetinu své současné hodnoty.

Ani jedna z oslovených společností svůj zájem o účast v soutěži o reklamní prostor na MySpace ani nepotvrdila, ale ani nevyvrátila. Vzhledem k postupnému propadu MySpace se tak může stát, že nabídka ani jedné z nich nebude pro News Copr dostatečně dobrá. Firma by tak potom musel oslovit další méně významné hráče na poli internetové reklamy.

Oblíbenost portálu MySpace v posledních letech pravidelně klesá. Na vině je především vzestup jiných internetových služeb, jako je Facebook, nebo Twitter, které MySpace přebraly velkou část jeho uživatelů. I přes výraznou snahu firmy, která zahrnovaly uvedení vlastního instant messengeru, nebo možnost zdarma sledovat hudbu a video, se každoroční propad v oblasti návštěvnosti zatím nepodařilo nejen zastavit, ale dokonce ani nijak výrazněji zpomalit.

Mediální skupina News Corp patři do impéria ambiciózního, neústupného a inovativního podnikatele Ruperta Murdocha. Ten v posledním roce „proslul“ především snahou reformovat oblast internetového zpravodajství. Zatímco naprostá většina internetových zpravodajských portálů poskytuje informace zcela zdarma, servery z portfolia News Corp, což zahrnuje věhlasné tituly, jako je The Financial Times, nebo The Times, pomalu přechází na placený model. Zatím se zdá, že přechod pro Murdocha dopadá poměrně dobře, jestli se ale bude jednat trend, který se začne šířit napříč celým internetem, je dnes stále příliš obtížné posoudit.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

19. 10.

22. 10.
For Games 2017
24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
RSS 

Zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů

Dohoda o ochraně dat mezi EU a USA prošla první kontrolou

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Cílem dohody je chránit osobní údaje osob v EU předávané společnostem v USA. ...

Více 0 komentářů

Operátoři: Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Operátoři mají enormní zájem na pokrytí pražského metra, a to na vlastní náklady....

Více 0 komentářů

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů