News Corp nabízí reklamní prostor na MySpace

Petr Švec , 07. červenec 2010 07:30 0 komentářů

O možnost inzerovat na internetovém portálu se utkají Google, Microsoft a Yahoo!. Vzhledem k rozsahu nabízeného prostoru se pravděpodobně jedná o největší reklamní obchod letošního roku.

Myspace

Prodej reklamního prostoru na kdysi velmi oblíbeném komunitním portálu MySpace zajišťuje nyní zcela exkluzivně společnost Google. Na základě tříleté smlouvy, podepsané v roce 2006, garantuje Google společnosti News Corp, do jejíhož portfolia portál MySpace spadá, roční příjem ve výši 300 milionů dolarů (zhruba 6,3 miliardy Kč). Podle dostupných informací ale nebyl Google s výkonem reklamy v rámci MySpace v posledním roce příliš spokojen. Portál neplnil dohodnuté objemy návštěvníků, což se projevilo i na jejich reklamní aktivitě. Spekuluje se tak, jestli byla dohoda s News Corp pro Google vůbec zisková.

Současná reklamní dohoda s Google vyprší koncem srpna letošního roku, snahou News Corp je tak najít nového zájemce o reklamu v co nejkratším možném termínu. Jak potřeba co nejrychlejšího uzavření nové smlouvy, čehož si jsou všechny oslovené společnosti vědomy, tak i neuspokojivá návštěvnost jsou průvodními znaky toho, že pokud se některý podnik z oslovené trojice rozhodne smlouvu s News Corp podepsat, bude to za (pro News Corp) mnohem nevýhodnějších podmínek, než na jaké byla firma dosud zvyklá. Rozhodně se tak významně sníží garantovaný příjem pro News Corp, který může klesnout až na třetinu své současné hodnoty.

Ani jedna z oslovených společností svůj zájem o účast v soutěži o reklamní prostor na MySpace ani nepotvrdila, ale ani nevyvrátila. Vzhledem k postupnému propadu MySpace se tak může stát, že nabídka ani jedné z nich nebude pro News Copr dostatečně dobrá. Firma by tak potom musel oslovit další méně významné hráče na poli internetové reklamy.

Oblíbenost portálu MySpace v posledních letech pravidelně klesá. Na vině je především vzestup jiných internetových služeb, jako je Facebook, nebo Twitter, které MySpace přebraly velkou část jeho uživatelů. I přes výraznou snahu firmy, která zahrnovaly uvedení vlastního instant messengeru, nebo možnost zdarma sledovat hudbu a video, se každoroční propad v oblasti návštěvnosti zatím nepodařilo nejen zastavit, ale dokonce ani nijak výrazněji zpomalit.

Mediální skupina News Corp patři do impéria ambiciózního, neústupného a inovativního podnikatele Ruperta Murdocha. Ten v posledním roce „proslul“ především snahou reformovat oblast internetového zpravodajství. Zatímco naprostá většina internetových zpravodajských portálů poskytuje informace zcela zdarma, servery z portfolia News Corp, což zahrnuje věhlasné tituly, jako je The Financial Times, nebo The Times, pomalu přechází na placený model. Zatím se zdá, že přechod pro Murdocha dopadá poměrně dobře, jestli se ale bude jednat trend, který se začne šířit napříč celým internetem, je dnes stále příliš obtížné posoudit.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

VZLUSAT-1, první česká nanodružice

ČTK , 24. červen 2017 18:13

V pátek indická raketa PSLV-C38 vynesla na oběžnou dráhu českou technologickou nanodružici VZLUSAT-1...

Více 0 komentářů

BlackBerry se vrací k zisku, tržby však zaostaly za očekáváním

ČTK , 24. červen 2017 09:46

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů dolar...

Více 0 komentářů

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů

CETIN vyplatí PPF za loňský rok dividendu 2,36 miliardy Kč

ČTK , 23. červen 2017 08:00

CETIN loni zvýšil čistý zisk o 16 % na 2,26 miliardy Kč....

Více 0 komentářů

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů

Akcelerátor StartupYard získal 26 milionů Kč

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:00

Pražský startupový akcelerátor společně s Fundliftem oznámil investici, kterou získal formou neveřej...

Více 0 komentářů