Obavy Čechů z reklamací při nakupování na Internetu

Jiří Kocourek , 02. březen 2009 06:05 1 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

zavinac
Nákupní rádce Heureka.cz ve spolupráci s portály Aukro.cz a Obchodni-dům.cz prezentoval výsledky průzkumu o nákupním chování a myšlení Čechů na internetu. Materiál poukazuje na to, že lidé kteří nenakupují na internetu, mají nejčastější obavy z toho, že budou mít v budoucnu problémy s reklamací nebo zárukou zboží koupeného přes internet (32 %). Přesto o nakupování přes internet vědí a nejrozšířenějším názorem mezi nimi je to, že nakupování na internetu je levnější než v kamenných obchodech.

Web-obchod
Strach nezkušených uživatelů Internetu z reklamací nákupů

Strašák v podobě reklamací a záruk

Průzkum byl realizován na reprezentativním vzorku 20 000 uživatelů českého internetu. Výsledky říkají, že lidé, kteří na internetu ještě nenakupovali, mají největší obavy z toho, že v budoucnu budou mít potíže s reklamacemi a zárukou zboží (32 %). 14 procent respondentů uvedlo, že má strach z toho, že přijdou o své peníze a dalších 13 procent, že zboží vůbec nedorazí.

Další položená otázka zněla: „Co si na základě názorů jiných lidí myslíte o nakupování přes internet?“ Přibližně 45 % odpovídajících, kteří na internetu nenakupovali, věří, že ostatní tak činí hlavně kvůli úspoře financí a času. 16 % předpokládá, že ostatní lidé považují nakupování na internetu za riskantní nebo složité.

Na dotaz: „Co by bylo důvodem k tomu, abyste na internetu nakupoval/a zboží?“ naprostá většina respondentů, kteří na internetu zatím nenakupovali a nemají s ním zkušenosti, uvedla za důvod, který by je k nákupu přesvědčil, zejména nižší cenu (83 %). 17 % uvádí rychlejší dodání zboží a cenu dopravného.

Jak často nakupujete přes internet?

„Lidé, kteří již jednou zkusili nakoupit na internetu, zjistili, že obavy z nákupu jsou většinou neoprávněné. Proto se jich většina k nákupu vrací,“ říká Tomáš Hodboď. 46 % odpovídajících nakupuje na internetu několikrát za rok, 27 % přibližně jednou za měsíc a 21 % dokonce několikrát měsíčně. Pouze 2 % nakupujících uvedla, že na internetu nakoupilo jen jednou v životě.


Komentáře

zadluzen #1
zadluzen 02. březen 2009 13:27

Tak třeba zmiňované Aukro v reklamách ručí za zboží, které si skrz něj nakoupíte. Stačí se ale podívat do podmínek a zjistíte, že pokud vás prodávající okrade např. o dvě stovky, Vy musíte sepsat trestní oznámení na policii, a teprve pak to s vámi bude Aukro řešit. Kolik lidí to asi udělá?

Jinak reklamace při nákupu na internetu jsou problém hlavně v tom, že je třeba zboží zabalit a někam posílat. Prodejnu obvykle vyřídíte na jednu návštěvu.


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů