Online reklama v tuzemsku poroste o 3,3 % v roce 2009

Jiří Kocourek , 08. červenec 2009 09:22 0 komentářů

Internet
I přes trvající ekonomickou recesi se daří trhu médií a zábavy. Digitální technologie stále intenzivněji pronikají do oblastí zábavního a mediálního trhu (E&M). Do roku 2013 bude patrný i trend kontinuálního růstu trhu s online reklamou. Jen za příští rok zaznamená tento segment vzestup o 3,3 %. Vyplývá to z průzkumu analytické firmy Pricewaterhouse Coopers.

Reklama na Facebook
Příklad reklam na serveru Facebook

Šetření PwC PricewaterhouseCoopers (PwC) Global Entertainment & Media Outlook 2009 – 2013 potvrdilo, že se dynamika E&M trhu zvyšuje především díky digitalizaci, a to jak u poskytovatelů, tak i u spotřebitelů digitálních médií.

Pozitivní výhled i přes krizi

Zábavní a mediální trh v tuzemsku poroste podle studie v průběhu následujících pěti let 3% tempem i přesto, že hospodářská krize postihla všechny sektory E&M trhu. Výhled do následujících let předpovídá ve studii největší růst internetového a mobilního trhu v Česku. Pozitivně tomuto vývoji napomohou zvyšující se příjmy z reklamy a rostoucí možnosti přístupu k Internetu. Televizní reklama bude i nadále nejvíce přispívat k růstu českého mediálního trhu.

Prezentovaná studie PwC se dále věnovala trhu online reklamy. Dle závěrů studie bude tato reklamní oblast v České republice i nadále růst. Tento sektor je považován za jeden z nejprogresivnějších v následujících pěti letech nejen v České republice, ale i ve světě. V roce 2009 se v ČR očekává meziroční růst o 3,3 % a v roce 2013 se očekává meziroční nárůst až o 14 %.

Pomohou tomu činitelé v podobě podpory mobilními operátory a internetovými zprostředkovateli. Svůj podíl na růstu segmentu budou mít i zadavatelé reklamy, kteří hledají interaktivní a nápadité způsoby, jak oslovit konečné zákazníky. Rostoucí počet uživatelů internetu a „on-line“ sledovanost medií zvyšuje i zájem zadavatelů reklamy. Ti navyšují své „on-line“ rozpočty a tento trend bude přetrvávat, přestože výši letošních rozpočtů ovlivnila současná ekonomická krize.

Růst mobilního trhu dovoluje zákazníkům přístup k internetu odkudkoliv a zvyšuje popularitu tzv. „high-end“ zařízení, jako jsou „chytré“ smart phony, mobilní telefony, zařízení blackberry či iPod. Ty přispívají k jednoduššímu přístupu k síti a zvyšují mobilitu jejich uživatelů.

Celkově trh s reklamou v Česku dle Petra Majerika ze společnosti ZenithOptimedia Prague (ZOP) zaznamená meziroční pokles výdajů o 15 až 20 procent. Důvodem je ekonomická krize. Jediný reklamní segment, který podle různých statistik krize zasáhnout nemá, je právě online reklama.

A co mobilní reklama?

Reklama v mobilních telefonech je často diskutovaným tématem. Poslední týdny přinesly zajímavé informace o potenciálním růstu trhu v následujících dvou až třech letech.

Problematika byla tématem diskuse v rámci veletrhu Cannes Lions 2009. V minulém týdnu se tématu věnovala mimo jiné zpravodajská agentura Reuters. Z vyslovených předpokladů stojí za zmínku fakt, že by hnacím motorem rozvoje segmentu reklamy v mobilu mohly být nové aplikace pro takzvané chytré mobily. Vývoji by měly prospět stále rostoucí a populárnější sociální sítě.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Telekomunikační úřad se chystá regulovat mobilní trh

ČTK , 17. srpen 2017 14:34

Přetrvává velký rozdíl mezi vyššími cenami pro domácnosti a nižšími cenami pro firmy, který dosahuje...

Více 0 komentářů

ShadowPad: malware v produktech NetSarang pro správu serverů

Pavel Houser , 17. srpen 2017 13:43

Útočníci schovali backdoor ShadowPad v softwaru využívaném stovkami světových společností včetně ban...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita bude za pár let běžnou záležitostí

ČTK , 17. srpen 2017 12:58

Za pět, šest let bude běžné, že si turisté při návštěvě zahraničních metropolí nasadí speciální brýl...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Podíl internetových kurzových sázek v ČR loni vzrostl na 88 %

ČTK , 17. srpen 2017 10:00

Velký podíl na internetových sázkách tvoří live sázky, které lze uzavírat opakovaně v průběhu zápasu...

Více 0 komentářů

Za polárním kruhem má vzniknout rekordní datové centrum

ČTK , 17. srpen 2017 08:00

V norském městě Ballangen, které se nachází za polárním kruhem, má vzniknout největší datové centrum...

Více 1 komentářů

Euronics a Kasa chystají nový sklad v Jirnech u Prahy

Pavel Houser , 16. srpen 2017 11:00

Skladníci již nebudou chodit pro zboží, ale zboží „přijede“ za nimi. Chytré technologie umožní vyexp...

Více 0 komentářů

Oracle Exadata Cloud i na cloudové infrastruktuře nové generace

Pavel Houser , 16. srpen 2017 10:04

Deklarované přednosti: obří výkon, jednoduchá migrace do cloudu a plná kompatibilita s databázemi Or...

Více 0 komentářů