Online reklama v tuzemsku poroste o 3,3 % v roce 2009

Jiří Kocourek , 08. červenec 2009 09:22 0 komentářů

Internet
I přes trvající ekonomickou recesi se daří trhu médií a zábavy. Digitální technologie stále intenzivněji pronikají do oblastí zábavního a mediálního trhu (E&M). Do roku 2013 bude patrný i trend kontinuálního růstu trhu s online reklamou. Jen za příští rok zaznamená tento segment vzestup o 3,3 %. Vyplývá to z průzkumu analytické firmy Pricewaterhouse Coopers.

Reklama na Facebook
Příklad reklam na serveru Facebook

Šetření PwC PricewaterhouseCoopers (PwC) Global Entertainment & Media Outlook 2009 – 2013 potvrdilo, že se dynamika E&M trhu zvyšuje především díky digitalizaci, a to jak u poskytovatelů, tak i u spotřebitelů digitálních médií.

Pozitivní výhled i přes krizi

Zábavní a mediální trh v tuzemsku poroste podle studie v průběhu následujících pěti let 3% tempem i přesto, že hospodářská krize postihla všechny sektory E&M trhu. Výhled do následujících let předpovídá ve studii největší růst internetového a mobilního trhu v Česku. Pozitivně tomuto vývoji napomohou zvyšující se příjmy z reklamy a rostoucí možnosti přístupu k Internetu. Televizní reklama bude i nadále nejvíce přispívat k růstu českého mediálního trhu.

Prezentovaná studie PwC se dále věnovala trhu online reklamy. Dle závěrů studie bude tato reklamní oblast v České republice i nadále růst. Tento sektor je považován za jeden z nejprogresivnějších v následujících pěti letech nejen v České republice, ale i ve světě. V roce 2009 se v ČR očekává meziroční růst o 3,3 % a v roce 2013 se očekává meziroční nárůst až o 14 %.

Pomohou tomu činitelé v podobě podpory mobilními operátory a internetovými zprostředkovateli. Svůj podíl na růstu segmentu budou mít i zadavatelé reklamy, kteří hledají interaktivní a nápadité způsoby, jak oslovit konečné zákazníky. Rostoucí počet uživatelů internetu a „on-line“ sledovanost medií zvyšuje i zájem zadavatelů reklamy. Ti navyšují své „on-line“ rozpočty a tento trend bude přetrvávat, přestože výši letošních rozpočtů ovlivnila současná ekonomická krize.

Růst mobilního trhu dovoluje zákazníkům přístup k internetu odkudkoliv a zvyšuje popularitu tzv. „high-end“ zařízení, jako jsou „chytré“ smart phony, mobilní telefony, zařízení blackberry či iPod. Ty přispívají k jednoduššímu přístupu k síti a zvyšují mobilitu jejich uživatelů.

Celkově trh s reklamou v Česku dle Petra Majerika ze společnosti ZenithOptimedia Prague (ZOP) zaznamená meziroční pokles výdajů o 15 až 20 procent. Důvodem je ekonomická krize. Jediný reklamní segment, který podle různých statistik krize zasáhnout nemá, je právě online reklama.

A co mobilní reklama?

Reklama v mobilních telefonech je často diskutovaným tématem. Poslední týdny přinesly zajímavé informace o potenciálním růstu trhu v následujících dvou až třech letech.

Problematika byla tématem diskuse v rámci veletrhu Cannes Lions 2009. V minulém týdnu se tématu věnovala mimo jiné zpravodajská agentura Reuters. Z vyslovených předpokladů stojí za zmínku fakt, že by hnacím motorem rozvoje segmentu reklamy v mobilu mohly být nové aplikace pro takzvané chytré mobily. Vývoji by měly prospět stále rostoucí a populárnější sociální sítě.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

BlackBerry se vrací k zisku, tržby však zaostaly za očekáváním

ČTK , 24. červen 2017 09:46

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů dolar...

Více 0 komentářů

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

CETIN vyplatí PPF za loňský rok dividendu 2,36 miliardy Kč

ČTK , 23. červen 2017 08:00

CETIN loni zvýšil čistý zisk o 16 % na 2,26 miliardy Kč....

Více 0 komentářů

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů

Akcelerátor StartupYard získal 26 milionů Kč

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:00

Pražský startupový akcelerátor společně s Fundliftem oznámil investici, kterou získal formou neveřej...

Více 0 komentářů

Česká asociace pojišťoven k pojištění kybernetických rizik

Pavel Houser , 22. červen 2017 10:00

Policie ČR v roce 2016 šetřila 5 344 kybernetických zločinů, což je o 321 (resp. 6,4 %) více než v p...

Více 0 komentářů