Online reklama v tuzemsku poroste o 3,3 % v roce 2009

Jiří Kocourek , 08. červenec 2009 09:22 0 komentářů

Internet
I přes trvající ekonomickou recesi se daří trhu médií a zábavy. Digitální technologie stále intenzivněji pronikají do oblastí zábavního a mediálního trhu (E&M). Do roku 2013 bude patrný i trend kontinuálního růstu trhu s online reklamou. Jen za příští rok zaznamená tento segment vzestup o 3,3 %. Vyplývá to z průzkumu analytické firmy Pricewaterhouse Coopers.

Reklama na Facebook
Příklad reklam na serveru Facebook

Šetření PwC PricewaterhouseCoopers (PwC) Global Entertainment & Media Outlook 2009 – 2013 potvrdilo, že se dynamika E&M trhu zvyšuje především díky digitalizaci, a to jak u poskytovatelů, tak i u spotřebitelů digitálních médií.

Pozitivní výhled i přes krizi

Zábavní a mediální trh v tuzemsku poroste podle studie v průběhu následujících pěti let 3% tempem i přesto, že hospodářská krize postihla všechny sektory E&M trhu. Výhled do následujících let předpovídá ve studii největší růst internetového a mobilního trhu v Česku. Pozitivně tomuto vývoji napomohou zvyšující se příjmy z reklamy a rostoucí možnosti přístupu k Internetu. Televizní reklama bude i nadále nejvíce přispívat k růstu českého mediálního trhu.

Prezentovaná studie PwC se dále věnovala trhu online reklamy. Dle závěrů studie bude tato reklamní oblast v České republice i nadále růst. Tento sektor je považován za jeden z nejprogresivnějších v následujících pěti letech nejen v České republice, ale i ve světě. V roce 2009 se v ČR očekává meziroční růst o 3,3 % a v roce 2013 se očekává meziroční nárůst až o 14 %.

Pomohou tomu činitelé v podobě podpory mobilními operátory a internetovými zprostředkovateli. Svůj podíl na růstu segmentu budou mít i zadavatelé reklamy, kteří hledají interaktivní a nápadité způsoby, jak oslovit konečné zákazníky. Rostoucí počet uživatelů internetu a „on-line“ sledovanost medií zvyšuje i zájem zadavatelů reklamy. Ti navyšují své „on-line“ rozpočty a tento trend bude přetrvávat, přestože výši letošních rozpočtů ovlivnila současná ekonomická krize.

Růst mobilního trhu dovoluje zákazníkům přístup k internetu odkudkoliv a zvyšuje popularitu tzv. „high-end“ zařízení, jako jsou „chytré“ smart phony, mobilní telefony, zařízení blackberry či iPod. Ty přispívají k jednoduššímu přístupu k síti a zvyšují mobilitu jejich uživatelů.

Celkově trh s reklamou v Česku dle Petra Majerika ze společnosti ZenithOptimedia Prague (ZOP) zaznamená meziroční pokles výdajů o 15 až 20 procent. Důvodem je ekonomická krize. Jediný reklamní segment, který podle různých statistik krize zasáhnout nemá, je právě online reklama.

A co mobilní reklama?

Reklama v mobilních telefonech je často diskutovaným tématem. Poslední týdny přinesly zajímavé informace o potenciálním růstu trhu v následujících dvou až třech letech.

Problematika byla tématem diskuse v rámci veletrhu Cannes Lions 2009. V minulém týdnu se tématu věnovala mimo jiné zpravodajská agentura Reuters. Z vyslovených předpokladů stojí za zmínku fakt, že by hnacím motorem rozvoje segmentu reklamy v mobilu mohly být nové aplikace pro takzvané chytré mobily. Vývoji by měly prospět stále rostoucí a populárnější sociální sítě.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Pravidlo dvou pizz

Petr Zavoral , 22. květen 2018 00:00
Petr Zavoral

Úvodem pozdrav všem nerdům a geekům. Prostě celé naší IT komunitě. Zdá se to být zbytečné, ale věřte...

Více







RSS 

Zprávičky

USA vyšetřují manipulace s cenami kryptoměn

ČTK , 26. květen 2018 08:00

Podezření na falešné obchody, kdy investor současně prodává a nakupuje stejné finanční nástroje, aby...

Více 0 komentářů

Hospodářská komora: Zavedení GDPR vyjde české firmy na 25 miliard korun

ČTK , 25. květen 2018 16:00

Podle komory by podnikatelům pomohlo, kdyby jim stát průběžně sděloval, jaké nedostatky v rámci kont...

Více 1 komentářů

IBM v čele celosvětové iniciativy na využití cloudu, dat, AI a blockchainu

Pavel Houser , 25. květen 2018 13:57

Firma IBM dnes se svými partnery spustila iniciativu Call for Code. ...

Více 0 komentářů

Kalendář

25. 05.

27. 05.
openSUSE Conference 2018
25. 05.

26. 05.
ActInSpace 2018
29. 05.

31. 05.
Reklama Polygraf 2018

Starší zprávičky

Baterie lithium-síra mají vystřídat li-ion

Pavel Houser , 25. květen 2018 10:00

Ještě pravděpodobně přijde jedna generace li-ion, která opět navýší kapacitu, ale pak už začne naráž...

Více 0 komentářů

Lenovo: propad do ztráty

ČTK , 25. květen 2018 09:00

Tržby ale ve finančním roce do konce března stouply o 5 % na 45,35 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů

Trh IT i kancelářské techniky v ČR klesl

Pavel Houser , 25. květen 2018 08:00

V rámci přenosných počítačů se podle GfK dařilo segmentu ultratenkých a herních zařízení....

Více 0 komentářů

Nové telefony Android mají předinstalovaný malware

Pavel Houser , 24. květen 2018 15:25

Infikovány jsou telefony ve více než 100 zemích světa, včetně ČR, Německa, Velké Británie, Ruska, It...

Více 0 komentářů