Online reklama v tuzemsku poroste o 3,3 % v roce 2009

Jiří Kocourek , 08. červenec 2009 09:22 0 komentářů

Internet
I přes trvající ekonomickou recesi se daří trhu médií a zábavy. Digitální technologie stále intenzivněji pronikají do oblastí zábavního a mediálního trhu (E&M). Do roku 2013 bude patrný i trend kontinuálního růstu trhu s online reklamou. Jen za příští rok zaznamená tento segment vzestup o 3,3 %. Vyplývá to z průzkumu analytické firmy Pricewaterhouse Coopers.

Reklama na Facebook
Příklad reklam na serveru Facebook

Šetření PwC PricewaterhouseCoopers (PwC) Global Entertainment & Media Outlook 2009 – 2013 potvrdilo, že se dynamika E&M trhu zvyšuje především díky digitalizaci, a to jak u poskytovatelů, tak i u spotřebitelů digitálních médií.

Pozitivní výhled i přes krizi

Zábavní a mediální trh v tuzemsku poroste podle studie v průběhu následujících pěti let 3% tempem i přesto, že hospodářská krize postihla všechny sektory E&M trhu. Výhled do následujících let předpovídá ve studii největší růst internetového a mobilního trhu v Česku. Pozitivně tomuto vývoji napomohou zvyšující se příjmy z reklamy a rostoucí možnosti přístupu k Internetu. Televizní reklama bude i nadále nejvíce přispívat k růstu českého mediálního trhu.

Prezentovaná studie PwC se dále věnovala trhu online reklamy. Dle závěrů studie bude tato reklamní oblast v České republice i nadále růst. Tento sektor je považován za jeden z nejprogresivnějších v následujících pěti letech nejen v České republice, ale i ve světě. V roce 2009 se v ČR očekává meziroční růst o 3,3 % a v roce 2013 se očekává meziroční nárůst až o 14 %.

Pomohou tomu činitelé v podobě podpory mobilními operátory a internetovými zprostředkovateli. Svůj podíl na růstu segmentu budou mít i zadavatelé reklamy, kteří hledají interaktivní a nápadité způsoby, jak oslovit konečné zákazníky. Rostoucí počet uživatelů internetu a „on-line“ sledovanost medií zvyšuje i zájem zadavatelů reklamy. Ti navyšují své „on-line“ rozpočty a tento trend bude přetrvávat, přestože výši letošních rozpočtů ovlivnila současná ekonomická krize.

Růst mobilního trhu dovoluje zákazníkům přístup k internetu odkudkoliv a zvyšuje popularitu tzv. „high-end“ zařízení, jako jsou „chytré“ smart phony, mobilní telefony, zařízení blackberry či iPod. Ty přispívají k jednoduššímu přístupu k síti a zvyšují mobilitu jejich uživatelů.

Celkově trh s reklamou v Česku dle Petra Majerika ze společnosti ZenithOptimedia Prague (ZOP) zaznamená meziroční pokles výdajů o 15 až 20 procent. Důvodem je ekonomická krize. Jediný reklamní segment, který podle různých statistik krize zasáhnout nemá, je právě online reklama.

A co mobilní reklama?

Reklama v mobilních telefonech je často diskutovaným tématem. Poslední týdny přinesly zajímavé informace o potenciálním růstu trhu v následujících dvou až třech letech.

Problematika byla tématem diskuse v rámci veletrhu Cannes Lions 2009. V minulém týdnu se tématu věnovala mimo jiné zpravodajská agentura Reuters. Z vyslovených předpokladů stojí za zmínku fakt, že by hnacím motorem rozvoje segmentu reklamy v mobilu mohly být nové aplikace pro takzvané chytré mobily. Vývoji by měly prospět stále rostoucí a populárnější sociální sítě.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 0 komentářů

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 1 komentářů

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů