margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

RECENZE: ToneCheck, aplikace, která rozpozná emocionální naladění vašeho e-mailu

Vilém Heinz, 23. září 2010 07:00 0 komentářů

Klic
E-mail je nejen nejstarší dosud běžící internetovou službou, ale po sociálních sítích také jednou z komunikačně nejzrádnějších. Text v e-mailu je totiž značně náchylný k infikaci nezamýšlenými významy. Kanadský startup Lymbix má zajímavou ambici, pomocí zajíavé aplikace ToneCheck by rád komunikační e-mailové trapasy vyloučil nejen z firemního života.

ILUSTRACE

ToneCheck má lidem pomoci vyjádřit své emoce tak, aby nedošlo k nedorozumění. A my se podíváme, jestli se jim to vydařilo.

Limity aplikace


Co je tedy ToneCheck? Je to jakýsi „upgrade“ či nástavný modul pro Outlook. To je asi první a nejzásadnější limit, zatím úplně chybí podpora alternativních klientů a tím pádem i operačních systémů typu Linux/BSD. Druhý limit je logický ve vztahu k místu původu - program pracuje pouze s anglickým jazykem, vzhledem k tomu, že ten dnes tvoří stejně základ většiny obchodní komunikace, nejde až zase o takový limit.

Co aplikace skutečně umí


Dokáže sem tedy ToneCheck přinést něco co stojí za to? ToneCheck je program pro kontrolu emocí ve větě. Dle daných kritérií rozlišuje zda-li věta vyznívá urážlivě, pochvalně nebo další z šesti emocí. Má pomoci, aby to co chcete říci, bylo vždy chápáno správně. Společnost Lymbix si totiž zakládá na tom, že 50% mailů je špatně pochopeno a že ToneCheck dokáže zabránit těmto nedorozuměním. Zní to i Vám futuristicky? Nepředbíhá společnost Lymbix dobu? To posuďte sami z mé recenze.

ILUSTRACE

Práce s ToneCheckem je velice snadná. Po instalaci, která je velmi dobře popsaná, spustíte Outlook a začnete psát novou zprávu. Poté co ji dopíšete, kliknete na tlačítko „Run ToneCheck“.

Proběhne analýza zprávy a poté se zobrazí vyskakovací okno, kde můžete upravovat věty tak, aby vyhovovaly emocím, které chcete vyjádřit.

Poprvé když jsem nástroj ozkoušel, byl jsem nadšen, jelikož vystihoval mé emoce velmi přesně. Háček byl ovšem v tom, že věta byla velmi důrazná a jednoznačná a pak je tedy logicky zřejmé, že s tímto program potíže nemá, ale problém nastává u vět složitějších. Pustil jsem se tedy do testování a začal jsem zkoušet věty, kde se více objevovala ironie, rozpolcenost a další lidské vlastnosti, které se prostě v jednání vyskytují. Tam už program neobstál tak přesvědčivě jako předtím. Po delším zkoumání tedy vyšlo najevo, že to není tak úžasné jak se zdálo.

Nejdůležitější ovšem je, zda-li se tento program dá dobře využít ve velkém např. pro celou firmu, což je také cílem vývojářů. To ovšem není příliš pravděpodobné, když program neukojí nároky jednotlivého uživatele, pak logicky asi neobstojí ve velkém byznysu. Využití programu v byznysu bych zatím neviděl jako aktuální. Pracovníka s horší angličtinou dokáže poplést a dobrému to přináší jen starost navíc. Pro lepší představu uvedu pár příkladů:

Špatně vyhodnoceno


(posuďte sami zda-li jsou věty správně kategorizovány)

Eng: Activate your account and download ToneCheck by clicking on the link below. (sad – smutný)
CZ: Aktivujte svůj účet a stahujte ToneCheck kliknutím na níže uvedený odkaz.

Eng: If you choose to download ToneCheck later. (sad - smutný)
CZ: Pokud se rozhodnete ToneCheck stáhnout později.

ENG: The meaning of this phrase and of the concluding couplet has aroused much debate. (angry – naštvaný)
CZ: Význam této věty a uzavírání dvojverší vyvolal mnoho diskuzí.

Eng: Activate your account and download ToneCheck by clicking on the link below. (sad – smutný)
CZ: Aktivujte svůj účet a stahujte ToneCheck kliknutím na níže uvedený odkaz.

Eng: If you choose to download ToneCheck later. (sad - smutný)
CZ: Pokud se rozhodnete ToneCheck stáhnout později.

ENG: The meaning of this phrase and of the concluding couplet has aroused much debate. (angry – naštvaný)
CZ: Význam této věty a uzavírání dvojverší vyvolal mnoho diskuzí.

Na druhé straně musím poznamenat, že program dosti ovlivňuje to, že český uživatel i když dobře hovořící anglicky, složí větu pro Angličana nezvykle a program neví, má problémy s vyhodnocením věty. Nestěžuji si na to, že program obsahuje malé množství emocí, ale problém je v tom, že ani těch málo, není doladěno. Doufám, že v budoucnu bude program více spolehlivý. Co je ovšem hodno pochvaly, je jednoznačně programová podpora. Vše velmi přehledné a na vysoké úrovni co se grafického zpracování týče. Jediná nevýhoda podpory tedy je, že tolik možností tvoří labyrint, ve kterém je skoro problémem se vyznat.

Jak ToneCheck získat?

Jelikož je ToneCheck zatím pouze v beta verzi, je možné ho stáhnout zadarmo. Stažení a následná instalace je velmi dobře popsaná. Program podporuje MS Outlook 2003, 2007, 2010.

Verdikt

Je samozřejmě jednoduché, cizí program ve své recenzi znehodnotit, avšak někdo musí poskytnout nezaujatý názor, i když to znamená negativní zhodnocení. Myšlenka ToneChecku mě na první dojem zaujala, protože sám vím, že i já zažívám ty případy, kdy špatně pochopím člověka a pak nevím co udělat či jak to chápat. Doufal jsem, že ToneCheck doopravdy dokáže napomoci ve správném pochopení komunikace, avšak ToneCheck v sobě skrývá dosti problémů. Možnosti ToneChecku končí za hranicí angličtiny, relativně často se plete a i kdyby se pletl výjimečně, pokud jeho chybou ztratíte cenného klienta ani jedna chyba se neomlouvá. Pravda je, že z hlediska budoucího je to více než zajímavý projekt, ale dokud nebude moci stroj cítit, nikdy nemůže zastat tak různorodou věc jako je komunikace, za pomoci pár podmínek.

Je mi trochu líto ztrhat něčí práci hned v jejím zárodku a tak na obranu programu alespoň to, že komunikace s klientem často probíhá v jazyce anglickém a pokud Lymbix vychytají chyby a také se pustí i do dalších, aspoň mezinárodních jazyků, jako němčina a časem i do českého jazyka, nemusí se mu zle vést.

Velkou roli, může hrát také cena, která může být pro uživatele zbytečně přemrštěná a podnikatelům nemusí nabídnout to, co se za cenu očekávalo. Jejich motto: „Be understood, clearly.“ mě při pohledu na některé špatné vyhodnocení až trochu vyvedlo z míry. Program má velmi hezkou uživatelskou podporu, kterou jsem již dříve chválil je vynikající, avšak program jako celek zatím zdaleka nesplňuje svůj prvotní záměr. Do budoucnosti ovšem velmi zajímavý projekt.

Matematické hodnocení: 6,5/10


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






RSS 

Zprávičky

Microsoft v Evropě investoval do datových center tři miliardy USD

ČTK , 28. březen 2017 15:30

Americká softwarová firma Microsoft investovala v Evropě do datových center a další infrastruktury, ...

Více 0 komentářů

T-Mobile od dubna nabídne nové neomezené tarify s více daty

ČTK , 28. březen 2017 13:24

Mobilní operátor T-Mobile od 2. dubna nabídne novou řadu neomezených tarifů se zvýšeným objemem dat....

Více 0 komentářů

XS3200: nové úložné systémy SAN pro firmy

Pavel Houser , 28. březen 2017 13:00

Nová řada společnosti QSAN nabízí až 26 hotswap pozic SFF 2,5“ v 2U rack skříni....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Co Češi objednávají nejčastěji online

ITBiz.cz , 28. březen 2017 11:00

Oblečení, kosmetika a knihy. To jsou tři nejpopulárnější druhy zboží, jak je na internetu nakupují ž...

Více 0 komentářů

Brněnští vývojáři Konica Minolta testují metodiku scrum

Pavel Houser , 28. březen 2017 08:00

Moderní metodiky očekávají vysokou míru automatizace, která začíná už při psaní kódu....

Více 0 komentářů

Do Prahy dnes poprvé přijede šéf Microsoftu Satya Nadella

ČTK , 28. březen 2017 07:00

Nadella do české metropole přijede poprvé v roli výkonného ředitele firmy. ...

Více 0 komentářů

ČTÚ vyhlásil aukci kmitočtů v pásmu 3,7 GHz

Pavel Houser , 27. březen 2017 14:27

Český telekomunikační úřad dnes vyhlásil aukci kmitočtů v pásmu 3600–3800 MHz pro vysokorychlostní d...

Více 1 komentářů