Salesforce.com kupuje Radian6, chce proniknout do social media marketingu

Tereza Sýkorová , 04. duben 2011 22:50 0 komentářů

Společnost Salesforce.com minulý týden oznámila koupi firmy Radian6, která se specializuje na monitoring sociálních médií. Salesforce tak chce proniknout do oblasti marketingu.

Salesforce
Salesforce.com

Salesforce.com se zabývá především automatizací prodeje a zákaznickými službami - to jsou dvě stránky jeho systému správy vztahu se zákazníky založeného na principu "software coby služba". Zakoupení společnosti Radian6 za 276 milionů dolarů v hotovosti a dalšch 50 milionů v akciích však prozrazuje úmysl Salesforce.com rozšířit záběr svých služeb na analýzu sociálních medií a marketing.

Nejedná se o pouhou spekulaci. Ředitel Salesforce.com Marc Benioff na konferenci o koupi naznačil pravděpodobný směr, jímž se jeho společnost bude ubírat. Pro firmu, která chce být "největší cloudovou společností pro podnikový sektor" je to významný krok.

Společnost Radian6 se sídlem v Kanadě nabízí technologie určené ke sledování toho, co se říká o značkách, produktech a službách na veřejných sociálních sítích jako je Facebook, Twitter nebo YouTube, a také na webových stránkách, blozích a diskuzních fórech. Oproti prostým aplikacím Salesforce pro Facebook a Salesforce pro Twitter Radian6 marketingovým specialistům nabízí důmyslnější a přesnější analýzu, prodejní mechanismy a práci s potenciálními zákazníky.

Radian6 pomohl zavést kategorii analýzy sociálních médií a zároveň je jedním z vedoucích hráčů v této kategorii, říká Seth Grimes, analytik z Alta Plana. Salesforce už dříve s Radian6 spolupracoval, a ve třetí čtvrtině roku se chystali vydat společnou integrovanou aplikaci. Koupě by měla tento podnik urychlit, a zároveň umožnit integraci funkcí Radian6 do aplikací Salesforce.

Spekuluje se o tom, jaký bude další krok Salesforce. S ohledem na nedávné nákupy marketingových společností velkými IT firmami - IBM koupil společnost Unica, Oracle koupil podíl v Market2Lead, SAS koupil AssetLink a Teradata koupil Aprimo - je pravděpodobné, že zrak Salesforce padne na společnost jako je Marketo či Eloqua. Obě společnosti nabízejí funkce pro správu a automatizaci marketingových kampaní a správu potenciálních zákazníků, a zvýšily by tak hodnotu marketingového portfolia Salesforce.

Zdroj: InformationWeek


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů

Ruská Centrální banka oznámila masivní útok hackerů

ČTK , 06. prosinec 2016 11:00

Do systému ruské Centrální banky se letos dostali hackeři a s pomocí zfalšovaných hesel se pokusili ...

Více 0 komentářů

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 1 komentářů