Salesforce.com kupuje Radian6, chce proniknout do social media marketingu

Tereza Sýkorová , 04. duben 2011 22:50 0 komentářů

Společnost Salesforce.com minulý týden oznámila koupi firmy Radian6, která se specializuje na monitoring sociálních médií. Salesforce tak chce proniknout do oblasti marketingu.

Salesforce
Salesforce.com

Salesforce.com se zabývá především automatizací prodeje a zákaznickými službami - to jsou dvě stránky jeho systému správy vztahu se zákazníky založeného na principu "software coby služba". Zakoupení společnosti Radian6 za 276 milionů dolarů v hotovosti a dalšch 50 milionů v akciích však prozrazuje úmysl Salesforce.com rozšířit záběr svých služeb na analýzu sociálních medií a marketing.

Nejedná se o pouhou spekulaci. Ředitel Salesforce.com Marc Benioff na konferenci o koupi naznačil pravděpodobný směr, jímž se jeho společnost bude ubírat. Pro firmu, která chce být "největší cloudovou společností pro podnikový sektor" je to významný krok.

Společnost Radian6 se sídlem v Kanadě nabízí technologie určené ke sledování toho, co se říká o značkách, produktech a službách na veřejných sociálních sítích jako je Facebook, Twitter nebo YouTube, a také na webových stránkách, blozích a diskuzních fórech. Oproti prostým aplikacím Salesforce pro Facebook a Salesforce pro Twitter Radian6 marketingovým specialistům nabízí důmyslnější a přesnější analýzu, prodejní mechanismy a práci s potenciálními zákazníky.

Radian6 pomohl zavést kategorii analýzy sociálních médií a zároveň je jedním z vedoucích hráčů v této kategorii, říká Seth Grimes, analytik z Alta Plana. Salesforce už dříve s Radian6 spolupracoval, a ve třetí čtvrtině roku se chystali vydat společnou integrovanou aplikaci. Koupě by měla tento podnik urychlit, a zároveň umožnit integraci funkcí Radian6 do aplikací Salesforce.

Spekuluje se o tom, jaký bude další krok Salesforce. S ohledem na nedávné nákupy marketingových společností velkými IT firmami - IBM koupil společnost Unica, Oracle koupil podíl v Market2Lead, SAS koupil AssetLink a Teradata koupil Aprimo - je pravděpodobné, že zrak Salesforce padne na společnost jako je Marketo či Eloqua. Obě společnosti nabízejí funkce pro správu a automatizaci marketingových kampaní a správu potenciálních zákazníků, a zvýšily by tak hodnotu marketingového portfolia Salesforce.

Zdroj: InformationWeek


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Soudy mají dle Šabatové zveřejňovat více rozhodnutí elektronicky

ČTK , 26. duben 2017 13:30

Kancelář veřejného ochránce práv není spokojená s tím, jak okresní, krajské a vrchní soudy naplňují ...

Více 0 komentářů

QNAP představuje řadu NAS serverů TS-x53B se čtyřjádrovým procesorem

Pavel Houser , 26. duben 2017 12:00

Řada TS-x53B s podporou duálního systému QTS-Linux umožňuje uživatelům vyvíjet nebo využívat balíčky...

Více 0 komentářů

Fiat Chrysler a Google nabízejí projížďku v samořízených autech

ČTK , 26. duben 2017 10:00

Waymo chce získat poznatky o tom, kam lidé chtějí v samořízených vozech jezdit....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Snaží se někdo vybudovat botnet na Google Play?

Pavel Houser , 26. duben 2017 08:00

Podle odhadů bylo celkem infikováno 600 000 zařízení....

Více 0 komentářů

Přes mobil nebo PC nakupují denně tři procenta lidí

ČTK , 26. duben 2017 07:15

Zhruba tři procenta lidí na světě nakupují denně prostřednictvím svého mobilního telefonu, stejně ta...

Více 0 komentářů

Vodafone testuje se svými zákazníky zařízení pro NB-IoT

Pavel Houser , 25. duben 2017 18:03

Úzkopásmový Internet věcí má využití v průmyslu, dopravě, ale i službách pro koncové uživatele....

Více 0 komentářů

Zakladatel Wikipedie vytváří zpravodajskou platformu Wikitribune

ČTK , 25. duben 2017 18:03

Zakladatel internetové encyklopedie Wikipedia Jimmy Wales vytváří zpravodajskou platformu Wikitribun...

Více 0 komentářů