Salesforce.com kupuje Radian6, chce proniknout do social media marketingu

Tereza Sýkorová , 04. duben 2011 22:50 0 komentářů

Společnost Salesforce.com minulý týden oznámila koupi firmy Radian6, která se specializuje na monitoring sociálních médií. Salesforce tak chce proniknout do oblasti marketingu.

Salesforce
Salesforce.com

Salesforce.com se zabývá především automatizací prodeje a zákaznickými službami - to jsou dvě stránky jeho systému správy vztahu se zákazníky založeného na principu "software coby služba". Zakoupení společnosti Radian6 za 276 milionů dolarů v hotovosti a dalšch 50 milionů v akciích však prozrazuje úmysl Salesforce.com rozšířit záběr svých služeb na analýzu sociálních medií a marketing.

Nejedná se o pouhou spekulaci. Ředitel Salesforce.com Marc Benioff na konferenci o koupi naznačil pravděpodobný směr, jímž se jeho společnost bude ubírat. Pro firmu, která chce být "největší cloudovou společností pro podnikový sektor" je to významný krok.

Společnost Radian6 se sídlem v Kanadě nabízí technologie určené ke sledování toho, co se říká o značkách, produktech a službách na veřejných sociálních sítích jako je Facebook, Twitter nebo YouTube, a také na webových stránkách, blozích a diskuzních fórech. Oproti prostým aplikacím Salesforce pro Facebook a Salesforce pro Twitter Radian6 marketingovým specialistům nabízí důmyslnější a přesnější analýzu, prodejní mechanismy a práci s potenciálními zákazníky.

Radian6 pomohl zavést kategorii analýzy sociálních médií a zároveň je jedním z vedoucích hráčů v této kategorii, říká Seth Grimes, analytik z Alta Plana. Salesforce už dříve s Radian6 spolupracoval, a ve třetí čtvrtině roku se chystali vydat společnou integrovanou aplikaci. Koupě by měla tento podnik urychlit, a zároveň umožnit integraci funkcí Radian6 do aplikací Salesforce.

Spekuluje se o tom, jaký bude další krok Salesforce. S ohledem na nedávné nákupy marketingových společností velkými IT firmami - IBM koupil společnost Unica, Oracle koupil podíl v Market2Lead, SAS koupil AssetLink a Teradata koupil Aprimo - je pravděpodobné, že zrak Salesforce padne na společnost jako je Marketo či Eloqua. Obě společnosti nabízejí funkce pro správu a automatizaci marketingových kampaní a správu potenciálních zákazníků, a zvýšily by tak hodnotu marketingového portfolia Salesforce.

Zdroj: InformationWeek


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
RSS 

Zprávičky

Rockaway získala minoritní podíl v Techloop.io

ČTK , 23. leden 2017 16:30

Investiční firma Rockaway Ventures získala minoritní podíl ve firmě Techloop.io, která zprostředkov...

Více 0 komentářů

Za vznícení mobilů Samsungu mohly baterie, firma odloží Galaxy S8

ČTK , 23. leden 2017 12:00

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stá...

Více 0 komentářů

Foxconn zvažuje velkou investici do továrny v USA

ČTK , 23. leden 2017 08:29

Tchajwanská společnost Foxconn zvažuje, že investuje přes sedm miliard dolarů (zhruba 177 miliard Kč...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 1 komentářů

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 2 komentářů

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů