Společnost Salesforce.com minulý týden oznámila koupi firmy Radian6, která se specializuje na monitoring sociálních médií. Salesforce tak chce proniknout do oblasti marketingu.

Salesforce.com
Salesforce.com se zabývá především automatizací prodeje a zákaznickými službami – to jsou dvě stránky jeho systému správy vztahu se zákazníky založeného na principu „software coby služba“. Zakoupení společnosti Radian6 za 276 milionů dolarů v hotovosti a dalšch 50 milionů v akciích však prozrazuje úmysl Salesforce.com rozšířit záběr svých služeb na analýzu sociálních medií a marketing.
Nejedná se o pouhou spekulaci. Ředitel Salesforce.com Marc Benioff na konferenci o koupi naznačil pravděpodobný směr, jímž se jeho společnost bude ubírat. Pro firmu, která chce být „největší cloudovou společností pro podnikový sektor“ je to významný krok.
Společnost Radian6 se sídlem v Kanadě nabízí technologie určené ke sledování toho, co se říká o značkách, produktech a službách na veřejných sociálních sítích jako je Facebook, Twitter nebo YouTube, a také na webových stránkách, blozích a diskuzních fórech. Oproti prostým aplikacím Salesforce pro Facebook a Salesforce pro Twitter Radian6 marketingovým specialistům nabízí důmyslnější a přesnější analýzu, prodejní mechanismy a práci s potenciálními zákazníky.
Radian6 pomohl zavést kategorii analýzy sociálních médií a zároveň je jedním z vedoucích hráčů v této kategorii, říká Seth Grimes, analytik z Alta Plana. Salesforce už dříve s Radian6 spolupracoval, a ve třetí čtvrtině roku se chystali vydat společnou integrovanou aplikaci. Koupě by měla tento podnik urychlit, a zároveň umožnit integraci funkcí Radian6 do aplikací Salesforce.
Spekuluje se o tom, jaký bude další krok Salesforce. S ohledem na nedávné nákupy marketingových společností velkými IT firmami – IBM koupil společnost Unica, Oracle koupil podíl v Market2Lead, SAS koupil AssetLink a Teradata koupil Aprimo – je pravděpodobné, že zrak Salesforce padne na společnost jako je Marketo či Eloqua. Obě společnosti nabízejí funkce pro správu a automatizaci marketingových kampaní a správu potenciálních zákazníků, a zvýšily by tak hodnotu marketingového portfolia Salesforce.
Zdroj: InformationWeek