Dial Telecom navýšil kapacitu své optické sítě do zahraničí

28. červen 2011 11:38 0 komentářů

Dial Telecom, a. s., přední český poskytovatel telekomunikačních služeb, v červnu navýšil kapacitu své optické sítě mezi Prahou a Frankfurtem, a to z 10G na 40G.

Získal tak na mnoho let dopředu kapacitní náskok před rostoucí poptávkou zákazníků. Navýšení dosáhl pomocí technologie DWDM, která umožňuje přenos mnoha různých signálů na jediném optickém vlákně.

Rostoucí potřeby zákazníků na kapacitu kvalitních datových služeb přiměly Dial Telecom k implementaci technologie DWDM o kapacitě n*40G. Dial Telecom úspěšně provedl testování a změření provozu 40G ve své DWDM páteřní síti v polovině června 2011. Testování proběhlo za plného provozu na mezinárodní DWDM trase z Prahy do Frankfurtu n. Mohanem o délce 700 km.

Transpondéry 40G byly přímo instalovány do stávajícího 10G DWDM systému bez přerušení stávajících služeb a vlivu na jejich provoz. Dlouhodobé měření (>24 hodin) neprokázalo žádnou chybovost a nebylo potřeba žádných opatření k dodatečné korekci disperze nebo separace od 10G provozu. Naopak systém vykazoval rezervy, jež by umožnily nasazení 40G karet i na větší vzdálenost.

„Tento skok nám umožní poskytovat datové služby našim zákazníkům bez kapacitních omezení na mnoho let dopředu. Zároveň si v oblasti optických sítí a DWDM technologie udržujeme technologický náskok a poskytujeme služby nejvyšší kvality,“ říká Dalibor Premus, vedoucí oddělení product managementu v Dial Telecom a.s. „Jsme rádi, že testování nové technologie proběhlo bez problémů,“ dodal Dalibor Premus.

Potvrdilo se, že pozornost, kterou Dial Telecom věnuje výběru technologie, plánování, návrhu, výstavbě a provozu přenosové sítě se dlouhodobě vyplácí a umožňuje, aby z toho benefitovali i zákazníci Dial Telecomu. Ti nyní mají možnost využít služby přenosů 40G na páteřních mezinárodních a národních linkách DWDM sítě Dial Telecomu.

O technologii DWDM
Jde o vlnový multiplex. DWDM umožňuje přenos mnoha různých signálů na jediném optickém vlákně. Každý jednotlivý signál používá pro přenos dat světelný paprsek s jinou vlnovou délkou, resp. frekvencí (tzv. barvou), kterou generují lasery v optických transpondérech. Světelné signály různých barev jsou pak společně přenášené optickým vláknem a jsou v celé délce trasy několikrát zesilovány. Na konci přenosové trasy jsou signály různých barev od sebe opět odděleny a poté detekovány přijímačem příslušného protějšího transpondéru.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů

Apple poskytne investici 390 milionů USD firmě Finisar

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Výrobce optických komponentů Finisar získá investici 390 milionů dolarů od firmy Apple....

Více 0 komentářů

Facebook se chystá danit příjmy z reklamy v jednotlivých zemích

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Změna se má uskutečnit do poloviny roku 2019 a týkat se bude zhruba 30 zemí, kde má firma kanceláře....

Více 0 komentářů