Každá pátá firma očekává, že ji před DDoS ochrání někdo jiný

03. září 2015 08:00 0 komentářů

Každá pátá společnost se domnívá, že její online služby by měli proti DDoS útokům chránit ti, kdo jí zajišťují IT služby, zejména pak poskytovatelé sítí. Ve skutečnosti odpovědnost často spočívá na firmách, které napadení podlehnou, což může způsobit značné ztráty. Ukázal to průzkum Kaspersky Lab a B2B International.

Potenciální obětí DDoS se může stát téměř každá společnost, nehledě na její velikost. Během 12 měsíců se s tímto útokem setkalo 28 % malých firem a téměř polovina velkých organizací (48 %), jež má své online služby veřejné. Nejčastěji zasažené společnosti s veřejnými online službami se nacházely v odvětví IT (49 %), e-commerce (44 %), telekomunikace (44 %) a médií (42 %). Více než polovina (53 %) telekomunikačních podniků uvedla, že jsou pro ně opatření proti DDoS útokům důležitá. U IT firem se jednalo o 50 %, u e-commerce o 41 % a u medií pouze o 38 %.

V průměru se 28 % společností domnívá, že ochrana před DDoS není jejich starostí. Zbylí respondenti si myslí opak (při srovnání malých a velkých firem se ukázalo, že jen 50 % malých společností se zabývá ochranou před DDoS, přičemž velkých 90 %). Menší firmy jsou celkově v ochraně svých služeb proti DDoS méně zodpovědné. Celosvětově je 40 % z nich přesvědčeno, že je ochrání poskytovatelé web hostingu či síťových služeb, zatímco velké firmy tento názor zastávají pouze v devíti procentech.

V posledních letech se DDoS útoky staly běžným nástrojem kyberzločinců a jejich zákazníků. Mají mnoho motivů – od výtržnictví, přes vydírání až po nekalé praktiky konkurentů. V současnosti začíná cena rozsáhlého útoku na 50 dolarech. Obětem přitom může způsobit značné ztráty od 52 do 444 tisíc dolarů, v závislosti na velikosti společnosti.

Je všeobecně známo, že DDoS útoky nejsou organizovány jen za účelem odstřižení online služeb či kvůli výkupnému. Slouží také jako maskování dalších kybernetických aktivit, jako jsou například cílené útoky snažící se získat přístup k důvěrným datům,“ řekl Eugene Vigovsky, přední odborník Kaspersky Lab na DDoS zabezpečení.

IT experti musí posuzovat způsoby ochrany proti schématům DDoS útoků, jejichž počet každoročně narůstá. Bezpečnost společnosti by mělo zajistit profesionální řešení jako například Kaspersky DDoS Protection. To je založeno na zjišťování podezřelé aktivity skrze monitorování provozu a filtrování nelegitimního obsahu v čistících centrech v Evropě díky přizpůsobitelným „filtrům“. Ty jsou schopné zablokovat téměř jakýkoliv typ útoku. Analytici Kaspersky Lab navíc neustále monitorují provoz, takže útoky mohou být detekovány téměř okamžitě a filtry upraveny dle aktuální potřeby.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů