Obrat v iBILLBOARD RTB byl v říjnu třikrát vyšší oproti rekordnímu lednu 2014

05. listopad 2014 16:08 0 komentářů

Společnost Internet Billboard dosáhla v říjnu 2014 se svým produktem iBILLBOARD RTB v čisté otevřené aukci (bez private deals) trojnásobného obratu oproti letošnímu lednu. Rekordní měsíc v historii produktu iBILLBOARD RTB odpovídá i stále rostoucímu vývoji zájmu o RTB (Real Time Bidding) technologie v Česku i ve světě.

Uvedený výsledek realizoval iBILLBOARD RTB jen na bázi čisté aukce, která v daný okamžik vybírá vítěze dle finanční efektivnosti a tento vítěz zaplatí cenu poraženého nejbližšího konkurenta. V obratu tedy nejsou zahrnuty privátní prodeje (private deals), které nemají s aukcí v reálném čase moc společného, protože mají většinou nastavenou pevnou cenu a k tomu garanci zobrazení, která se musí naplnit v určitém čase. Právě tato garance zobrazení za pevnou cenu může způsobit, že SSP systém v reálném čase nevybere tu finančně nejvýhodnější nabídku, ale tu, kterou musí do určité doby stihnout zobrazit.

Zajímavým faktem je, že prostřednictvím DSP (Demand Side Platform - platforma pro mediální plánování a nákup reklamního prostoru) bylo realizováno 89 % obratu na 75 % prodaných impresí. Celých 95 % obratu bylo pak realizováno v modelu CPT (cost per thousand) a pouhých 5 % v modelu CPC (cost per click).

“Obecně se model CPC příliš nevyužívá, protože vzhledem k tomu, že majitelům prostoru vyplácíme peníze za CPT, musíme mít stanovenu nějakou rozumnou míru testovacích impresí, které poskytnou představu o tom, jaký výkon má daná kampaň na kliky nad danou reklamní pozicí. Právě kvůli tomuto limitu se však může stát, že prostor k testování je zbytečně malý a CPC kampaň se dostatečně nerozběhne. Právě z tohoto důvodu model CPC klientům nedoporučujeme” vysvětluje Tomáš Horák, obchodní ředitel Internet Billboard.

O mnoho lepších výsledků než s placením za proklik (CPC) se dosahuje u kampaní s modelem placení za tisíc zobrazení (CPT) spolu s optimalizací na dosažení požadovaného výkonu (například počtu kliků, leadů či akcí).

Běhěm letošního října vzrostlo také eCPM (efektivní cena za tisíc zobrazení inzerátu) inzerentů, a to o 20 % ve srovnání s lednem 2014.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Vodafone testuje se svými zákazníky zařízení pro NB-IoT

Pavel Houser , 25. duben 2017 18:03

Úzkopásmový Internet věcí má využití v průmyslu, dopravě, ale i službách pro koncové uživatele....

Více 0 komentářů

Zakladatel Wikipedie vytváří zpravodajskou platformu Wikitribune

ČTK , 25. duben 2017 18:03

Zakladatel internetové encyklopedie Wikipedia Jimmy Wales vytváří zpravodajskou platformu Wikitribun...

Více 0 komentářů

JIC investuje do spin-offu z CEITEC VUT z oblasti elektronové mikroskopie

Pavel Houser , 25. duben 2017 08:00

Jihomoravské inovační centrum věří, že trh s nanotechnologiemi poroste. Proto investuje do firmy Nen...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

EK prý zvažuje legislativní kroky v boji proti projevům nenávisti

ČTK , 24. duben 2017 16:00

Evropská komise zvažuje legislativní kroky k harmonizaci metod, kterými internetové platformy jako F...

Více 5 komentářů

Rusko prý špehovalo e-maily příslušníků dánské armády

ČTK , 24. duben 2017 14:00

Rusko pomocí skupiny hackerů proniklo do systémů dánské armády a v letech 2015 a 2016 mělo přístup k...

Více 1 komentářů

Philipsu vzrostl čtvrtletní zisk o 18 %, překonal očekávání

ČTK , 24. duben 2017 11:43

Nizozemskému výrobci elektroniky Philips se zvýšil čtvrtletní zisk o 18 procent na 442 milionů eur (...

Více 0 komentářů

Baterie se vozí loděmi, jsou kvůli tomu dražší?

Pavel Houser , 24. duben 2017 10:47

Dříve byly akumulátory přepravovány jako běžné zásilky, před 5 lety ale byly přeřazeny do kategorie ...

Více 2 komentářů