Obrat v iBILLBOARD RTB byl v říjnu třikrát vyšší oproti rekordnímu lednu 2014

05. listopad 2014 16:08 0 komentářů

Společnost Internet Billboard dosáhla v říjnu 2014 se svým produktem iBILLBOARD RTB v čisté otevřené aukci (bez private deals) trojnásobného obratu oproti letošnímu lednu. Rekordní měsíc v historii produktu iBILLBOARD RTB odpovídá i stále rostoucímu vývoji zájmu o RTB (Real Time Bidding) technologie v Česku i ve světě.

Uvedený výsledek realizoval iBILLBOARD RTB jen na bázi čisté aukce, která v daný okamžik vybírá vítěze dle finanční efektivnosti a tento vítěz zaplatí cenu poraženého nejbližšího konkurenta. V obratu tedy nejsou zahrnuty privátní prodeje (private deals), které nemají s aukcí v reálném čase moc společného, protože mají většinou nastavenou pevnou cenu a k tomu garanci zobrazení, která se musí naplnit v určitém čase. Právě tato garance zobrazení za pevnou cenu může způsobit, že SSP systém v reálném čase nevybere tu finančně nejvýhodnější nabídku, ale tu, kterou musí do určité doby stihnout zobrazit.

Zajímavým faktem je, že prostřednictvím DSP (Demand Side Platform - platforma pro mediální plánování a nákup reklamního prostoru) bylo realizováno 89 % obratu na 75 % prodaných impresí. Celých 95 % obratu bylo pak realizováno v modelu CPT (cost per thousand) a pouhých 5 % v modelu CPC (cost per click).

“Obecně se model CPC příliš nevyužívá, protože vzhledem k tomu, že majitelům prostoru vyplácíme peníze za CPT, musíme mít stanovenu nějakou rozumnou míru testovacích impresí, které poskytnou představu o tom, jaký výkon má daná kampaň na kliky nad danou reklamní pozicí. Právě kvůli tomuto limitu se však může stát, že prostor k testování je zbytečně malý a CPC kampaň se dostatečně nerozběhne. Právě z tohoto důvodu model CPC klientům nedoporučujeme” vysvětluje Tomáš Horák, obchodní ředitel Internet Billboard.

O mnoho lepších výsledků než s placením za proklik (CPC) se dosahuje u kampaní s modelem placení za tisíc zobrazení (CPT) spolu s optimalizací na dosažení požadovaného výkonu (například počtu kliků, leadů či akcí).

Běhěm letošního října vzrostlo také eCPM (efektivní cena za tisíc zobrazení inzerátu) inzerentů, a to o 20 % ve srovnání s lednem 2014.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
21. 03.

24. 03.
Amper
23. 03. Cloud computing v praxi
RSS 

Zprávičky

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů

Google umožní sdílení polohy přes aplikaci Google Maps

ČTK , 23. březen 2017 13:30

Uživatelé populární mapové aplikace Google Maps budou moci od příštího týdne sdílet s ostatními svou...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

V affiliate marketingu se u nás letos protočí 3 miliardy

ITBiz.cz , 23. březen 2017 10:00

Celkový objem trhu online affiliate marketingu e-shopů v ČR a SR činil v roce 2016 dle odhadů VIVnet...

Více 0 komentářů

Amazon koupí předního arabského e-prodejce Souq.com

ČTK , 23. březen 2017 08:45

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi sta procent akcií dubajského on-line prodejc...

Více 0 komentářů

Nejméně aktualizované aplikace na PC: Java a Flash

Pavel Houser , 23. březen 2017 08:30

Dále z průzkumu: Windows XP jsou stále nainstalovány na 6 % zkoumaných počítačů. SSD má jen málo lid...

Více 0 komentářů

Výdaje kybernetického úřadu budou letos 214 milionů Kč

ČTK , 23. březen 2017 07:00

Výdaje nového Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) by letos měly být zh...

Více 0 komentářů