Obrat v iBILLBOARD RTB byl v říjnu třikrát vyšší oproti rekordnímu lednu 2014

05. listopad 2014 16:08 0 komentářů

Společnost Internet Billboard dosáhla v říjnu 2014 se svým produktem iBILLBOARD RTB v čisté otevřené aukci (bez private deals) trojnásobného obratu oproti letošnímu lednu. Rekordní měsíc v historii produktu iBILLBOARD RTB odpovídá i stále rostoucímu vývoji zájmu o RTB (Real Time Bidding) technologie v Česku i ve světě.

Uvedený výsledek realizoval iBILLBOARD RTB jen na bázi čisté aukce, která v daný okamžik vybírá vítěze dle finanční efektivnosti a tento vítěz zaplatí cenu poraženého nejbližšího konkurenta. V obratu tedy nejsou zahrnuty privátní prodeje (private deals), které nemají s aukcí v reálném čase moc společného, protože mají většinou nastavenou pevnou cenu a k tomu garanci zobrazení, která se musí naplnit v určitém čase. Právě tato garance zobrazení za pevnou cenu může způsobit, že SSP systém v reálném čase nevybere tu finančně nejvýhodnější nabídku, ale tu, kterou musí do určité doby stihnout zobrazit.

Zajímavým faktem je, že prostřednictvím DSP (Demand Side Platform - platforma pro mediální plánování a nákup reklamního prostoru) bylo realizováno 89 % obratu na 75 % prodaných impresí. Celých 95 % obratu bylo pak realizováno v modelu CPT (cost per thousand) a pouhých 5 % v modelu CPC (cost per click).

“Obecně se model CPC příliš nevyužívá, protože vzhledem k tomu, že majitelům prostoru vyplácíme peníze za CPT, musíme mít stanovenu nějakou rozumnou míru testovacích impresí, které poskytnou představu o tom, jaký výkon má daná kampaň na kliky nad danou reklamní pozicí. Právě kvůli tomuto limitu se však může stát, že prostor k testování je zbytečně malý a CPC kampaň se dostatečně nerozběhne. Právě z tohoto důvodu model CPC klientům nedoporučujeme” vysvětluje Tomáš Horák, obchodní ředitel Internet Billboard.

O mnoho lepších výsledků než s placením za proklik (CPC) se dosahuje u kampaní s modelem placení za tisíc zobrazení (CPT) spolu s optimalizací na dosažení požadovaného výkonu (například počtu kliků, leadů či akcí).

Běhěm letošního října vzrostlo také eCPM (efektivní cena za tisíc zobrazení inzerátu) inzerentů, a to o 20 % ve srovnání s lednem 2014.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

Ruská Centrální banka oznámila masivní útok hackerů

ČTK , 06. prosinec 2016 11:00

Do systému ruské Centrální banky se letos dostali hackeři a s pomocí zfalšovaných hesel se pokusili ...

Více 0 komentářů

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 1 komentářů

Nahradí otisky prstů přístupová hesla?

ČTK , 05. prosinec 2016 14:30

Zní to jako skvělý nápad: zapomeňte na hesla a zamykejte telefon místo nich otiskem svého prstu. Je ...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Počítač a internet má na jižní Moravě více než 75 pct domácností

ČTK , 05. prosinec 2016 10:30

Počet jihomoravských domácností, které mají počítač a přístup k internetu, se loni přehoupl na jižní...

Více 0 komentářů

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů

Nový škodlivý program ukradl údaje k milionu účtů Google

ČTK , 02. prosinec 2016 14:00

Nový škodlivý program Goolian narušil bezpečnost více než jednoho milionu účtů Google. Šíří se na za...

Více 1 komentářů

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů