Online prodeje prostřednictvím provizních systémů vzrostly o třetinu

23. říjen 2015 14:15 0 komentářů

Podle statistik největší české affiliate sítě VIVnetworks roste v ČR význam provizních systémů. Velkým českým e-shopům tento obchodní model zprostředkoval za prvních 8 měsíců tohoto roku více než 500 tisíc objednávek. Celkově jim generuje přes 10 % obratu.

V prostředí českých internetových obchodů v letošním roce výrazně posiluje využívání možností tzv. affiliate marketingu, což je výkonnostní reklamní model, ve kterém se neplatí za zobrazení či proklik, ale formou provize za prodej realizovaný na základě zobrazované reklamy.

Díky největší české affiliate síti VIVnetworks, jejíchž služeb využívá téměř 190 českých e-shopů a zhruba 10 000 webových portálů, se jen za prvních 8 měsíců letošního roku prodalo zboží v hodnotě 910 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 32 %. „Tradičně nejsilnějším obdobím roku je na internetu předvánoční období. Samotné e-shopy předpovídají, že letošní vánoční sezóna bude o čtvrtinu silnější než v loňském roce. Proto se dá očekávat, že prodeje prostřednictvím naší provizní sítě letos dosáhnout až 1,5 miliardy korun,“ říká Vladan Hejnic, výkonný ředitel VIVnetworks.

Celkový počet zprostředkovaných obchodů od ledna do srpna v rámci VIVnetworks překročil hranici půl milionu. Průměrný nákup přitom v segmentu elektro, bílá a černá technika činil 4350 Kč, v segmentu módy pak 1480 Kč. „Množství objednávek, které dnes přivádí affiliate do velkých českých e-shopů, jako je Kasa.cz, Zoot.cz či Bata.cz, osciluje mezi 10-13 %,“ doplňuje Vladan Hejnic.

V síti VIVnetworks funguje pestré složení partnerů. Na rozdíl od USA, kde je affiliate marketing zcela běžnou a neopomenutelnou marketingovou disciplínou a kde 80 % zákazníků přichází z kuponových stránek, v ČR se kuponové stránky podílely na obratu jen 25 %, Cashbacky 16,6 % a obsahové weby 21 %. Celkem na stránky e-shopů zapojených do sítě VIVnetworks přišlo ve sledovaném období 17 milionů návštěv.

Počátkem listopadu se v Praze uskuteční Affiliate konference, největší setkání specialistů na affiliate marketing ve střední a východní Evropě, kterého se pravidelně účastní více než stovka lidí. Více na www.affiliatekonference.cz.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Pozornost věnovaná e-mailům se zvyšuje

ITBiz.cz , 27. červenec 2017 13:30

Průměrný čas strávený čtením e-mailu se mezi lety 2011-16 zvýšil o 7 %. V průběhu 6 let, mezi roky 2...

Více 0 komentářů

Zisk Facebooku prudce stoupl

ČTK , 27. červenec 2017 10:30

Celkové příjmy společnosti se zvýšily o téměř 45 % na 9,32 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů

Luxusní značky zřejmě budou moci zabránit internetovému prodeji

ČTK , 27. červenec 2017 10:00

Deset let trvající bitva luxusních značek o ochranu jejich image se zřejmě přiblížila ke svému konci...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Šéf Applu prý slíbil Trumpovi, že postaví v USA tři velké továrny

ČTK , 27. červenec 2017 09:00

Výstavba tří závodů by byla pro Apple nebývalým rozhodnutím. Firma teď vlastní pouze jednu továrnu, ...

Více 0 komentářů

Nintendo je díky poptávce po konzoli Switch opět v zisku

ČTK , 27. červenec 2017 08:00

Firma ve čtvrtletí prodala 1,97 milionu herních přístrojů Switch a od začátku prodeje v březnu jich ...

Více 0 komentářů

Vodafone pokračuje v implementaci NB-IoT

Pavel Houser , 26. červenec 2017 13:29

Vodafone spolu se společnostmi Jablotron, Landis+Gyr a Ústavem telekomunikací VUT Brno testuje proto...

Více 0 komentářů

SoftBank usiluje o získání podílu v Uberu

ČTK , 26. červenec 2017 12:45

Celková hodnota Uberu údajně dosahuje až 69 miliard dolarů....

Více 0 komentářů