Umělá inteligence a analýzy zrychlují tempo digitální transformace pracovišť

09. srpen 2017 21:56 0 komentářů

Digitální transformace není jen o přijímání již existujících technologií.

Společnost Dimension Data, globální poskytovatel IT řešení a služeb, se ve svém nejnovějším výzkumu zaměřila na to, jak organizace procházejí transformací z tradičních kancelářských prostředí do podoby digitálních pracovišť. Zpráva s názvem Digital Workplace Report: Transforming Your Business odhaluje, že 40 procent z osmi set organizací v patnácti státech na pěti kontinentech považuje za jedny z hlavních cílů své digitální transformace získání konkurenční výhody a zlepšení stávajících podnikových procesů.

Mezi další zjištěné poznatky patří, že digitální transformace není jen o přijímání již existujících technologií: 62 procent účastníků průzkumu očekává, že během následujících dvou let zavedou jejich organizace nové technologie jako například virtuální poradce. A pro stejné období 58 procent dotázaných předpokládá, že začnou do technologií umožňujících provoz těchto poradců aktivně investovat.

Digitální pracoviště již nejsou jen o manažerech a o řídících pracovnících – zaměstnanci vzájemně spolupracují s cílem dokončit jednotlivé projekty. Pracovníci navíc přicházejí do kontaktu se zákazníky i partnery. Stále častěji tak jde o „virtuální zaměstnance“, kteří i když vlastně nejsou spojeni s fyzicky existující pozicí, hrají v rámci organizace důležitou roli.

Umělá inteligence je sice stále ještě na počátku svého vývoje, nicméně již dnes je dostatečně pokročilá na to, aby mohla ve firmách zastoupit roli virtuálních asistentů. A v některých odvětvích, jako je například bankovnictví, dokonce roli virtuálních poradců nebo virtuálních pracovníků na přepážce. Tito virtuální asistenti mají podobu robotů provozovaných v rámci specifických aplikací a pro získávání odpovědí na základní otázky, využívají umělou inteligenci včetně technologie strojového učení.

Krista Brown, viceprezidentka skupiny Dimension Data pro oblast systémů pro koncové uživatele, říká: “Organizace stále více využívají analýz pro pochopení toho, jak tyto technologie ovlivňují výkonnost jejich podnikání. S cílem zlepšit zákaznické služby využívá analytické zpracování 64 procent účastníků průzkumu a k analytickému vyhodnocování technologií používaných na pracovištích se přihlásilo 58 procent dotázaných.“

Dostatečně daleko na to, aby mohly těžit z výhod digitální transformace, je necelá třetina organizací – cca 30 procent. Ostatní jsou nicméně stále ještě na začátku a transformační kroky teprve připravují.

Krista Brown také uvedla, že jedním z důvodů pro zpomalování transformace do podoby digitálních pracovišť může být korporátní kultura. Místo toho, aby technologie a firemní kultura změny pracovního stylu podporovaly, často dalšímu rozvoji spíše brání. Nicméně největší překážkou úspěšného přijetí nových pracovních metod byly problémy spojené s informačními technologiemi následované provozními důvody.

„Pro zavádění nových nástrojů podporujících spolupráci a zlepšujících produktivitu s cílem zvýšit pracovní flexibilitu může být největší překážkou složitost stávající podnikové informační architektury. Podmínkou úspěšné transformace je úzká spolupráce IT s vedením klíčových oddělení,“ dodává Krista Brown a upřesňuje, že právě takové transformace umožňují podnikat a podporovat zákazníky zcela novým způsobem.

Vedoucí IT pracovníci byli vyzváni i k tomu, aby určili, jaké technologie jsou pro jejich strategie přechodu k digitálním pracovištím nejdůležitější. Robert Allman, viceprezident skupiny Dimension Data pro zákaznickou zkušenost a spolupráci věří, že klíčové jsou z tohoto pohledu technologie podporující mobilitu: „Vrcholové vedení včetně IT ředitelů již důležitost mobility pro digitální pracoviště chápou, potvrzují to i společnosti, které v rámci plnění pracovních povinností umožňují využívat jak firemní zařízení, tak i ty, které jsou v osobním vlastnictví zaměstnanců.“

Podniky se orientují i na technologie, které umožňují zdokonalit zákaznické služby – díky transformaci pracovišť do digitální podoby dosáhlo zlepšení spokojenosti zákazníků 45 procent respondentů.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ÚOHS začal posuzovat změnu vlastníka AutoContu

ČTK , 23. říjen 2017 11:15

V IT má Komárkova skupina rychle rostoucí byznys datových center své firmy DataSpring....

Více 0 komentářů

Google investoval do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 23. říjen 2017 09:00

Už v květnu podepsal Lyft dohodu o spolupráci s divizí samořídících aut Alphabetu.

...

Více 0 komentářů

Objem digitálních plateb i nadále roste

Pavel Houser , 23. říjen 2017 08:00

Nastupuje nový platební ekosystém...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů