Umělá inteligence a analýzy zrychlují tempo digitální transformace pracovišť

09. srpen 2017 21:56 0 komentářů

Digitální transformace není jen o přijímání již existujících technologií.

Společnost Dimension Data, globální poskytovatel IT řešení a služeb, se ve svém nejnovějším výzkumu zaměřila na to, jak organizace procházejí transformací z tradičních kancelářských prostředí do podoby digitálních pracovišť. Zpráva s názvem Digital Workplace Report: Transforming Your Business odhaluje, že 40 procent z osmi set organizací v patnácti státech na pěti kontinentech považuje za jedny z hlavních cílů své digitální transformace získání konkurenční výhody a zlepšení stávajících podnikových procesů.

Mezi další zjištěné poznatky patří, že digitální transformace není jen o přijímání již existujících technologií: 62 procent účastníků průzkumu očekává, že během následujících dvou let zavedou jejich organizace nové technologie jako například virtuální poradce. A pro stejné období 58 procent dotázaných předpokládá, že začnou do technologií umožňujících provoz těchto poradců aktivně investovat.

Digitální pracoviště již nejsou jen o manažerech a o řídících pracovnících – zaměstnanci vzájemně spolupracují s cílem dokončit jednotlivé projekty. Pracovníci navíc přicházejí do kontaktu se zákazníky i partnery. Stále častěji tak jde o „virtuální zaměstnance“, kteří i když vlastně nejsou spojeni s fyzicky existující pozicí, hrají v rámci organizace důležitou roli.

Umělá inteligence je sice stále ještě na počátku svého vývoje, nicméně již dnes je dostatečně pokročilá na to, aby mohla ve firmách zastoupit roli virtuálních asistentů. A v některých odvětvích, jako je například bankovnictví, dokonce roli virtuálních poradců nebo virtuálních pracovníků na přepážce. Tito virtuální asistenti mají podobu robotů provozovaných v rámci specifických aplikací a pro získávání odpovědí na základní otázky, využívají umělou inteligenci včetně technologie strojového učení.

Krista Brown, viceprezidentka skupiny Dimension Data pro oblast systémů pro koncové uživatele, říká: “Organizace stále více využívají analýz pro pochopení toho, jak tyto technologie ovlivňují výkonnost jejich podnikání. S cílem zlepšit zákaznické služby využívá analytické zpracování 64 procent účastníků průzkumu a k analytickému vyhodnocování technologií používaných na pracovištích se přihlásilo 58 procent dotázaných.“

Dostatečně daleko na to, aby mohly těžit z výhod digitální transformace, je necelá třetina organizací – cca 30 procent. Ostatní jsou nicméně stále ještě na začátku a transformační kroky teprve připravují.

Krista Brown také uvedla, že jedním z důvodů pro zpomalování transformace do podoby digitálních pracovišť může být korporátní kultura. Místo toho, aby technologie a firemní kultura změny pracovního stylu podporovaly, často dalšímu rozvoji spíše brání. Nicméně největší překážkou úspěšného přijetí nových pracovních metod byly problémy spojené s informačními technologiemi následované provozními důvody.

„Pro zavádění nových nástrojů podporujících spolupráci a zlepšujících produktivitu s cílem zvýšit pracovní flexibilitu může být největší překážkou složitost stávající podnikové informační architektury. Podmínkou úspěšné transformace je úzká spolupráce IT s vedením klíčových oddělení,“ dodává Krista Brown a upřesňuje, že právě takové transformace umožňují podnikat a podporovat zákazníky zcela novým způsobem.

Vedoucí IT pracovníci byli vyzváni i k tomu, aby určili, jaké technologie jsou pro jejich strategie přechodu k digitálním pracovištím nejdůležitější. Robert Allman, viceprezident skupiny Dimension Data pro zákaznickou zkušenost a spolupráci věří, že klíčové jsou z tohoto pohledu technologie podporující mobilitu: „Vrcholové vedení včetně IT ředitelů již důležitost mobility pro digitální pracoviště chápou, potvrzují to i společnosti, které v rámci plnění pracovních povinností umožňují využívat jak firemní zařízení, tak i ty, které jsou v osobním vlastnictví zaměstnanců.“

Podniky se orientují i na technologie, které umožňují zdokonalit zákaznické služby – díky transformaci pracovišť do digitální podoby dosáhlo zlepšení spokojenosti zákazníků 45 procent respondentů.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Pravidlo dvou pizz

Petr Zavoral , 22. květen 2018 00:00
Petr Zavoral

Úvodem pozdrav všem nerdům a geekům. Prostě celé naší IT komunitě. Zdá se to být zbytečné, ale věřte...

Více







RSS 

Zprávičky

Umělá inteligence v dohledné době většinu odvětví zásadně nepromění

Pavel Houser , 21. květen 2018 11:56

AI bude ale významně přispívat k obchodním výsledkům, ať už cestou úspor nebo růstem obratu. ...

Více 1 komentářů

Británie hodlá vypsat tendry na rivala systému Galileo už letos

ČTK , 21. květen 2018 11:42

Británie preferuje zůstat členem programu Galileo. Pokud však bude odříznuta, je připravena reagovat...

Více 0 komentářů

Apple začal irské vládě splácet daňový nedoplatek

ČTK , 21. květen 2018 08:00

Doplacení nařídila Evropská komise, podle níž Irsko řadu let poskytovalo Applu neoprávněné daňové vý...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČR má v Evropě 3. nejvyšší platbu za 1 GB mobilních dat

ČTK , 20. květen 2018 16:04

Ve výši průměrného měsíčního tarifu patří ČR s 33 dolary k evropskému průměru....

Více 0 komentářů

Algotech a Sugar Factory se spojují

Pavel Houser , 19. květen 2018 09:00

Společnost Algotech oznámila převzetí společnosti Sugar Factory, českého dodavatele řešení pro řízen...

Více 0 komentářů

Infineon postaví za 1,6 mld. eur novou továrnu na čipy v Rakousku

ČTK , 19. květen 2018 08:00

Infineon je předním světovým producentem polovodičových řešení, v loňském fiskálním roce dosáhl trže...

Více 0 komentářů

Výrobce displejů Japan Display měl loni rekordní ztrátu

ČTK , 18. květen 2018 12:00

Dodavatel Applu doplácí na pozdní zavedení výroby OLED, v iPhone X Apple používá displeje od Samsung...

Více 0 komentářů