Umělá inteligence a analýzy zrychlují tempo digitální transformace pracovišť

09. srpen 2017 21:56 0 komentářů

Digitální transformace není jen o přijímání již existujících technologií.

Společnost Dimension Data, globální poskytovatel IT řešení a služeb, se ve svém nejnovějším výzkumu zaměřila na to, jak organizace procházejí transformací z tradičních kancelářských prostředí do podoby digitálních pracovišť. Zpráva s názvem Digital Workplace Report: Transforming Your Business odhaluje, že 40 procent z osmi set organizací v patnácti státech na pěti kontinentech považuje za jedny z hlavních cílů své digitální transformace získání konkurenční výhody a zlepšení stávajících podnikových procesů.

Mezi další zjištěné poznatky patří, že digitální transformace není jen o přijímání již existujících technologií: 62 procent účastníků průzkumu očekává, že během následujících dvou let zavedou jejich organizace nové technologie jako například virtuální poradce. A pro stejné období 58 procent dotázaných předpokládá, že začnou do technologií umožňujících provoz těchto poradců aktivně investovat.

Digitální pracoviště již nejsou jen o manažerech a o řídících pracovnících – zaměstnanci vzájemně spolupracují s cílem dokončit jednotlivé projekty. Pracovníci navíc přicházejí do kontaktu se zákazníky i partnery. Stále častěji tak jde o „virtuální zaměstnance“, kteří i když vlastně nejsou spojeni s fyzicky existující pozicí, hrají v rámci organizace důležitou roli.

Umělá inteligence je sice stále ještě na počátku svého vývoje, nicméně již dnes je dostatečně pokročilá na to, aby mohla ve firmách zastoupit roli virtuálních asistentů. A v některých odvětvích, jako je například bankovnictví, dokonce roli virtuálních poradců nebo virtuálních pracovníků na přepážce. Tito virtuální asistenti mají podobu robotů provozovaných v rámci specifických aplikací a pro získávání odpovědí na základní otázky, využívají umělou inteligenci včetně technologie strojového učení.

Krista Brown, viceprezidentka skupiny Dimension Data pro oblast systémů pro koncové uživatele, říká: “Organizace stále více využívají analýz pro pochopení toho, jak tyto technologie ovlivňují výkonnost jejich podnikání. S cílem zlepšit zákaznické služby využívá analytické zpracování 64 procent účastníků průzkumu a k analytickému vyhodnocování technologií používaných na pracovištích se přihlásilo 58 procent dotázaných.“

Dostatečně daleko na to, aby mohly těžit z výhod digitální transformace, je necelá třetina organizací – cca 30 procent. Ostatní jsou nicméně stále ještě na začátku a transformační kroky teprve připravují.

Krista Brown také uvedla, že jedním z důvodů pro zpomalování transformace do podoby digitálních pracovišť může být korporátní kultura. Místo toho, aby technologie a firemní kultura změny pracovního stylu podporovaly, často dalšímu rozvoji spíše brání. Nicméně největší překážkou úspěšného přijetí nových pracovních metod byly problémy spojené s informačními technologiemi následované provozními důvody.

„Pro zavádění nových nástrojů podporujících spolupráci a zlepšujících produktivitu s cílem zvýšit pracovní flexibilitu může být největší překážkou složitost stávající podnikové informační architektury. Podmínkou úspěšné transformace je úzká spolupráce IT s vedením klíčových oddělení,“ dodává Krista Brown a upřesňuje, že právě takové transformace umožňují podnikat a podporovat zákazníky zcela novým způsobem.

Vedoucí IT pracovníci byli vyzváni i k tomu, aby určili, jaké technologie jsou pro jejich strategie přechodu k digitálním pracovištím nejdůležitější. Robert Allman, viceprezident skupiny Dimension Data pro zákaznickou zkušenost a spolupráci věří, že klíčové jsou z tohoto pohledu technologie podporující mobilitu: „Vrcholové vedení včetně IT ředitelů již důležitost mobility pro digitální pracoviště chápou, potvrzují to i společnosti, které v rámci plnění pracovních povinností umožňují využívat jak firemní zařízení, tak i ty, které jsou v osobním vlastnictví zaměstnanců.“

Podniky se orientují i na technologie, které umožňují zdokonalit zákaznické služby – díky transformaci pracovišť do digitální podoby dosáhlo zlepšení spokojenosti zákazníků 45 procent respondentů.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Vládní čtvrť a vládní systém, tedy ten informační

Petr Zavoral , 06. leden 2018 16:15
Petr Zavoral

Jeden ze zakladatelů enterprise architektury John Zachman srovnává IT v institucích s Boeingem: Firm...

Více







Kalendář

18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd
30. 01. Ecommerce Expo Prague 2018

RSS 

Zprávičky

Digitální fragmentace představuje hrozbu pro další rozvoj firem

Pavel Houser , 17. leden 2018 14:51

Množství restriktivních opatření přijatých státy G20 se mezi lety 2010 a 2016 zčtyřnásobilo....

Více 1 komentářů

V USA prý vyzývají AT&T k přerušení vztahů s Huawei

ČTK , 17. leden 2018 09:00

Zákonodárci údajně varují americké podniky, že vztahy s Huawei či China Mobile snižují jejich šance ...

Více 0 komentářů

Roman Knap jmenován generálním ředitelem SAP Slovensko

Pavel Houser , 17. leden 2018 08:00

R. Knap v letech 2012–2014 zastával pozici generálního ředitele SAP Slovensko, od roku 2014 je gener...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Bitcoin ztrácí 18 %, dolů ho tlačí obavy z regulace

ČTK , 16. leden 2018 12:18

Trhy se obávají regulace obchodů po oznámení jihokorejského ministra financí....

Více 0 komentářů

Světový trh s polovodiči poroste letos výrazně rychleji

Pavel Houser , 16. leden 2018 10:26

Očekávaný růst souvisí zejména s růstem cen RAM a flash pamětí. Bezpečností slabiny procesorů mohou ...

Více 0 komentářů

Výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na burzu

ČTK , 16. leden 2018 09:00

Někteří analytici hodnotu 100 miliard zpochybňují s argumentem vysoké konkurence na globálním trhu c...

Více 0 komentářů

Internetové bankovnictví používá polovina Evropanů

ČTK , 16. leden 2018 08:00

Česká republika obsadila mezi 28 zeměmi EU spolu s Rakouskem 12. příčku s podílem 57 %....

Více 0 komentářů