Zákazník komunikuje digitálně – buď s vámi, nebo příště s konkurencí

19. červen 2015 08:30 0 komentářů

Organizace, které během následujících dvou let nezačlení do svých komunikačních strategií digitální kanály oblíbené mezi zákazníky – jako jsou sociální média, webový chat, SMS zprávy, chytré telefony, mobilní aplikace a dokonce i video – jsou na nejlepší cestě nasměrovat své zákazníky ke konkurenci, která tyto kanály využívá.

Ve skutečnosti nastává opravdová komunikační revoluce a firmy musí svá kontaktní centra přizpůsobit zákazníkům preferujícím digitální technologie – anebo čelit hrozbě jejich významnému úbytku.

Vyplývá to z nového průzkumu, který společnost Dimension Data, globální poskytovatel IT řešení a služeb s ročním obratem ve výši 6,7 miliard amerických dolarů, zveřejnila ve své výroční zprávě o kontaktních centrech Global Contact Centre Benchmarking Report. V letošním roce tento průzkum proběhl v 72 zemích z Asie, Tichomoří, Austrálie, Severní a Jižní Ameriky, Středního východu a Afriky i Evropy a zúčastnilo se ho 901 organizací.

Společnost Dimension Data patří oblasti kontaktních center k nejsilnějším partnerům, a to v České republice. Svědčí o tom celkem více než 6000 instalovaných pracovišť pro telefonní operátory, banky, energetické společnosti, pojišťovny, leasingové společnosti, poskytovatele služeb, ale i mnohem menší instituce, jako jsou například producenti informačních systémů,“ říká Petr Hübl, generální ředitel společnosti Dimension Data v ČR.

Zleva: Petr Hübl, Jan Růžička, Zbyszek Lugsch – Dimension Data

Výsledky průzkumu poukazují na to, že během následujících dvou let dojde k nárůstu digitální nehlasové komunikace v 87 % kontaktních centrech. Během stejného období pak 42 procent kontaktních center předpokládá pokles hlasové komunikace (telefonních rozhovorů mezi zákazníky a operátory). Na základě informací nashromážděných společností Dimension Data v průběhu posledních deseti let také vyplývá, že v kontaktních centrech převládne digitální komunikace nad telefonními hovory již během následujících 24 měsíců.

Adam Foster, výkonný ředitel pro komunikaci ze skupiny Dimension Data, říká: „Převládnutí digitální komunikace představuje největší změnu v oblasti kontaktních center za posledních třicet let. Tato změna má navíc významné dopady na způsob, jakým organizace nasazují technologie pro zajištění a řízení péče o zákazníky.

Vedle telefonu budou podle tohoto průzkumu zákazníci ke konci roku 2016 běžně využívat až sedm různých digitálních kanálů. Adam Foster ale zdůrazňuje, že to neznamená pokles důležitosti kontaktních center nebo nadbytečnost operátorů zákaznického servisu. „Nic takového tyto změny neznamenají. Ve skutečnosti vedou k rozšíření působnosti center i operátorů a telefonní hovory budou mnohem komplexnější a důležitější.

Organizace se budou muset zaměřit na zvyšování kvalifikace svých zaměstnanců a umístění systémů tak, aby mohli na otázky zákazníků odpovídat okamžitě. Vzhledem k tomu, že telefonát je často až tou poslední volbou, znamená to tzv. ‚okamžik pravdy‘. Pokud operátoři zákazníkovi nepomohou, odrazí se to mnohem negativněji na jeho vztahu k celé firmě a možná jej přiměje i k odchodu ke konkurenci,“ dodává Adam Foster.

Tento trend a jeho vliv na spokojenost zákazníků si zaslouží pozornost také z toho důvodu, že přibližně 74 procent kontaktních center předpovídá celkový nárůst komunikace – a zejména právě prostřednictvím digitálních kanálů. Průzkumu se zúčastnilo 901 společností a celých 75 procent z nich uvedlo, že byť považují služby svého kontaktního centra za konkurenční výhodu, spokojenost zákazníků klesá již čtvrtý rok v řadě.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 1 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů