Zákazník komunikuje digitálně – buď s vámi, nebo příště s konkurencí

19. červen 2015 08:30 0 komentářů

Organizace, které během následujících dvou let nezačlení do svých komunikačních strategií digitální kanály oblíbené mezi zákazníky – jako jsou sociální média, webový chat, SMS zprávy, chytré telefony, mobilní aplikace a dokonce i video – jsou na nejlepší cestě nasměrovat své zákazníky ke konkurenci, která tyto kanály využívá.

Ve skutečnosti nastává opravdová komunikační revoluce a firmy musí svá kontaktní centra přizpůsobit zákazníkům preferujícím digitální technologie – anebo čelit hrozbě jejich významnému úbytku.

Vyplývá to z nového průzkumu, který společnost Dimension Data, globální poskytovatel IT řešení a služeb s ročním obratem ve výši 6,7 miliard amerických dolarů, zveřejnila ve své výroční zprávě o kontaktních centrech Global Contact Centre Benchmarking Report. V letošním roce tento průzkum proběhl v 72 zemích z Asie, Tichomoří, Austrálie, Severní a Jižní Ameriky, Středního východu a Afriky i Evropy a zúčastnilo se ho 901 organizací.

Společnost Dimension Data patří oblasti kontaktních center k nejsilnějším partnerům, a to v České republice. Svědčí o tom celkem více než 6000 instalovaných pracovišť pro telefonní operátory, banky, energetické společnosti, pojišťovny, leasingové společnosti, poskytovatele služeb, ale i mnohem menší instituce, jako jsou například producenti informačních systémů,“ říká Petr Hübl, generální ředitel společnosti Dimension Data v ČR.

Zleva: Petr Hübl, Jan Růžička, Zbyszek Lugsch – Dimension Data

Výsledky průzkumu poukazují na to, že během následujících dvou let dojde k nárůstu digitální nehlasové komunikace v 87 % kontaktních centrech. Během stejného období pak 42 procent kontaktních center předpokládá pokles hlasové komunikace (telefonních rozhovorů mezi zákazníky a operátory). Na základě informací nashromážděných společností Dimension Data v průběhu posledních deseti let také vyplývá, že v kontaktních centrech převládne digitální komunikace nad telefonními hovory již během následujících 24 měsíců.

Adam Foster, výkonný ředitel pro komunikaci ze skupiny Dimension Data, říká: „Převládnutí digitální komunikace představuje největší změnu v oblasti kontaktních center za posledních třicet let. Tato změna má navíc významné dopady na způsob, jakým organizace nasazují technologie pro zajištění a řízení péče o zákazníky.

Vedle telefonu budou podle tohoto průzkumu zákazníci ke konci roku 2016 běžně využívat až sedm různých digitálních kanálů. Adam Foster ale zdůrazňuje, že to neznamená pokles důležitosti kontaktních center nebo nadbytečnost operátorů zákaznického servisu. „Nic takového tyto změny neznamenají. Ve skutečnosti vedou k rozšíření působnosti center i operátorů a telefonní hovory budou mnohem komplexnější a důležitější.

Organizace se budou muset zaměřit na zvyšování kvalifikace svých zaměstnanců a umístění systémů tak, aby mohli na otázky zákazníků odpovídat okamžitě. Vzhledem k tomu, že telefonát je často až tou poslední volbou, znamená to tzv. ‚okamžik pravdy‘. Pokud operátoři zákazníkovi nepomohou, odrazí se to mnohem negativněji na jeho vztahu k celé firmě a možná jej přiměje i k odchodu ke konkurenci,“ dodává Adam Foster.

Tento trend a jeho vliv na spokojenost zákazníků si zaslouží pozornost také z toho důvodu, že přibližně 74 procent kontaktních center předpovídá celkový nárůst komunikace – a zejména právě prostřednictvím digitálních kanálů. Průzkumu se zúčastnilo 901 společností a celých 75 procent z nich uvedlo, že byť považují služby svého kontaktního centra za konkurenční výhodu, spokojenost zákazníků klesá již čtvrtý rok v řadě.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 0 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Arbes převzal slovenský Finamis a posiluje v oblasti řešení pro kapitálové trhy

ITBiz.cz , 18. duben 2018 16:30

Arbes Technologies za nezveřejněnou sumu získala majoritní podíl ve slovenské společnosti Finamis, k...

Více 0 komentářů

Sophos: jsou podniky ohroženy neidentifikovaným síťovým provozem

Pavel Houser , 18. duben 2018 10:30

Správci IT nejsou schopni identifikovat 45 % síťového provozu organizace....

Více 0 komentářů

Kvůli IT na ministerstvu práce padlo trestní oznámení

ČTK , 18. duben 2018 09:00

Vedení ministerstva práce podalo trestní oznámení kvůli pořízení resortního ekonomického informačníh...

Více 0 komentářů

EK: Soudy budou moci vyžadovat předání elektronických důkazů

ČTK , 18. duben 2018 08:00

Policisté a vyšetřovatelé se na provozovatele služeb budou moci obracet jen se souhlasem soudu....

Více 0 komentářů