Twitter jako lídr aktuálního zpravodajství a marketingový pomocník

Jiří Kocourek , 04. září 2009 07:21 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Twitter
Rychlost a věrohodnost zpravodajství. To jsou trendy, které jsou vyžadovány po dnešních médiích. Většina populace si to již uvědomila a žhavé informace hledá na Internetu. Ale je nutné vymezit, kde se na globální síti poohlížet. A právě zde se začíná projevovat dominance sociální sítě Twitter. Vývoj posledních týdnů ukazuje i na to, že se mikroblogovací služba uplatňuje u firem jako vhodný doplněk marketingové komunikace.

Twitter

Majoritní část populace se již s Internetem naučila pracovat a mnohdy ho využívá jako primární zdroj aktuálních dat. To se dá považovat jako krok vpřed a pochopení nastalého trendu. Ovšem druhotnou a neméně důležitou otázkou je orientace na webu a výběr správných míst, kde seženete informace o nastalých událostech nejrychleji a pokud možno s důvěryhodným obsahem.

Lidé s Internetem umí, ale ne vše

Současní uživatelé se naučili pracovat s tradičními zpravodajskými servery své země. Ti jazykově vybavení potom využívají přímo zprávy ze světa zpracované zpravodajskými agenturami. O světovém dění se přeci jen dozvíte rychleji na stránkách Reuters než na Novinky.cz. Moderní doba přináší i jiné možnosti využití nástrojů Internetu. Svojí důležitost zde získávají právě rychle rostoucí sociální sítě. V plnění zpravodajských funkcí lze hledat novou dimenzi využití světa socioware.

Nejúčinnější potom jsou krátká sdělení, která jsou zprostředkována mikroblogovacími služby. A na tomto trhu je globálním lídrem komunikační síť Twitter, která umožňuje napsat do 140 znaků aktuální pocit, vjem, popis události. Co tvoří onu přidanou hodnotou zpravodajství na Twitteru ve srovnání se sděleními zpravodajsky zaměřených médií? Právě v tom, že na Twitter napíše sdělení prostřednictvím tzv. tweetu většinou očitý svědek události. Ten je na místě první a dokáže poskytnout nejvěrohodnější informaci.

Příklad lze najít například u teroristického útoku na indické město Bombai. První zprávy o masovém útoku se do světa dostaly právě přes tuto službu. Dalším příkladem bylo nouzové přistání letadla na řece Hudson v New Yorku, které viděl snad každý. Jedna z úplně prvních fotografií očitého svědka se objevila právě na Twitteru.

Twitter potvrdil svůj vliv na zpravodajství při smrti známého hudebníka Michaela Jacksona. Ihned potom, co se zpěvák dostal do nemocnice Ronald Reagan UCLA Medical Center v Los Angeles, začali se před nemocnicí seskupovat jeho fanoušci. Mezi prvními byly Cassy Hayes a Jasmine Coleman. Jak se k těmto dvěma slečnám dostaly informace tak rychle? Právě přes Twitter.

Firmy objevují mikroblogging

mBank

Mikroblogy, jako je například Twitter, využívají významné světové firmy. Výrobce počítačů Dell nedávno informoval, že prostřednictvím Twitteru vydělal více než tři miliony amerických dolarů. Velká americká firma Comcast má na Twitteru zákaznickou podporu. NASA zase vytvořila mikroblog pro sondu Phoenix, která pravidelně „twítuje“ o tom, jak se jí daří na Marsu.

Nyní se rozšiřuje Twitter i mezi tuzemské firmy. Česká pobočka mBank otevřela před několika týdny tento interaktivní kanál pro komunikaci s klienty a širokou veřejností. Po zavedení prvního necenzurovaného bankovního fóra a blogu v České republice, po připojení banky na Facebook, tak mBank přichází s novými možnostmi, jak si vyměňovat názory a informace.

„ Sociální weby jsou teď ve světě hodně oblíbené, být na Twitteru je tak pro nás logicky jasný krok," říká Robert Chrištof, obchodní ředitel mBank.

Adam Zbiejczuk, bankovní bloger mBank, říká, že nyní mBank může ve 140 znacích informovat o změnách u svých produktů, ale taky třeba odkazovat na zajímavé diskuse na mFóru nebo na Blogu.

Komunikovat se svými zákazníky prostřednictvím Twitteru začal nedávno i český prodejce spotřební elektroniky Datart. Firma informuje o svých aktivitách, atraktivních akcích a novinkách a odpovídá na dotazy prostřednictvím účtu na této mikroblogové síti.

Společnost si pochvaluje, že díky twitterovému kontu DATARTcz může v reálném čase upozornit na probíhající akce, nové služby nebo na výjimečné nové výrobky. Obsahem tweetů neboli pípnutí by ale výhledově měly být i zajímavosti a novinky ze světa bílé, šedé i černé spotřební elektroniky. A zejména by měl tento kanál sloužit k posílení přímé komunikace se zákazníky - k zodpovídání dotazů, radám ohledně nákupů či pomoci při řešení spotřebitelských problémů.

Návštěvnost Twitteru s rostoucím trendem

Twitter

Podle Jona Gibse, mluvčího Nielsen Online, registrovala společnost v rámci svého měření návštěvnosti webových stránek rapidní nástup Twitteru, jenž umožňuje lidem posílat 140znakové zprávy. Celkový silný růst představoval 3712 procent. Podle Gibse by tato síť mohla změnit budoucnost komplexního segmentu sociálních sítí. Gibs však varoval, že uživatelé jsou ve svém chování proměnliví a nyní populární stránky mohou rychle ztratit přízeň.

Podle nedávné prezentace „Sociální sítě aneb jak je využít pro vaši značku“ Jana Horny, který je specialistou na problematiku Webu 2.0 a sociálních sítí, Twitter za několik prvních měsíců letošního roku narostl 4krát a má 17 milionů návštěvníků měsíčně. Statistiky o tuzemských uživatelích jsou také zajímavé. Zatímco na začátku března tvořil počet českých uživatelů zhruba 300 000, nyní je to určitě více než půl milionu.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů