Test: Vodafone spouští nepoužitelný blog pro firmy

, 14. prosinec 2007 11:25 2 komentářů

Test
Mobilní operátor Vodafone oznámil spuštění zvláštního blogu s názvem Vodafone Partner. Je určen obchodním partnerům, dodavatelům, agenturám, zadavatelům reklamy, médiím i neziskovým organizacím. Nově spuštěný web však není přístupný bez registrace a obsahuje několik chyb v použitelnosti. Vyplývá to z našeho testu.

Operátor na svém novém webu Vodafone Partner uživatele vyzývá k registraci. Po vyplnění formuláře se však nově registrovaný uživatel nemůže přihlásit a musí vyčkat na ruční schválení registrace ve Vodafone. "Náš administrátor má plné ruce práce. Možná si zrovna odskočil koupit vánoční stromek. Hned jak se k tomu dostane, ověří vaši registraci a bude vás informovat e-mailem," píše se e-mailu, který zákazník dostane po odeslání formuláře. Blog zřejmě používá open source blogovací systém WordPress.

Nový web rovněž obsahuje chyby v použitelnosti, což je vyjádření toho, jak se webové stránky zákazníkům dobře používají. Pokud ještě není vaše registrace schválena a zároveň se zkusíte přihlásit, zobrazí se na nevýrazném místě text "Uživatel není schválen". Tato informace by se přitom měla vyskytovat v oblasti pro přihlášení, kde ji uživatel čeká. V přihlašovacím poli se totiž často zobrazují chybové zprávy související s neúspěšným přihlášením.

Také samotné texty na úvodní stránce nebo v části s registračním formulářem neupozorňují zákazníky Vodafonu na nutnost ověření registrace. Zájemce o tento zvláštní portál může očekávat, že se po odeslání formuláře bude moci rovnou přihlásit. Uživatel totiž přichází na stránky se zkušeností nasbíraných z předchozích návštěv jiných webů a očekává podobné chování. Jestliže se webové stránky chovají jinak, zhorší se uživatelský dojem.

V plánu je komunitní web


Registrační formulář
Chyby se v registračním formuláři zobrazují po pravé
straně, což není příliš obvyklé.

Stránky dále obsahují registrační formulář, který je možná zbytečně složitý a může zájemce odrazovat od jeho vyplnění. Pokud by chtěl Vodafone získat co největší počet registrovaných uživatelů, vyplatilo by se ponechat pouze pole pro e-mail, jméno a heslo. Údaje by bylo možné v budoucnu získat jiným způsobem - například pomocí soutěží, anket nebo dotazníků. V případě, že uživatel nevyplní některá z povinných polí, zobrazuje se po pravé straně upozornění na nevyplněná pole. To není příliš praktické, protože obvykle se tato upozornění zobrazují přímo nad nebo pod polem formuláře, kde se chyba vyskytla.

Z pohledu internetového marketingu je zpřístupnění blogu pouze pro registrované uživatele zbytečná bariéra. Byznysově zaměřený blog by mohl docela dobře fungovat i bez registrace. Vodafone ovšem plánuje na svém webu vybudovat komunitu. "V duchu Web 2.0 by se v budoucnu měl partnerský blog stát komunitním portálem, který bude zastřešovat různé byznysové komunity a externí bloggery," vysvětluje Linda Tomčíková, Consumer PR Specialist z firmy Vodafone.

Partneři na blogu údajně najdou všechny důležité novinky z Vodafone ČR, informace o nových službách i produktech, příspěvky vedení Vodafonu nebo také on-line interview, ankety a průzkumy. Budou mít také možnost se na cokoliv zeptat a mezi prvními se zapojit do soutěží i testování nových služeb a produktů.

Konkurenční telekomunikační operátor O2 podobný web nenabízí. Zákazník může pouze poslat dotaz pomocí kontaktního formuláře. Mobilní operátor T-mobile podobný komunitní portál nehodlá v budoucnu provozovat. Jak potvrdila pro ITBIZ.cz tisková mluvčí Martina Kemrová, firma se zaměřuje spíše na využívání malých produktových webů (microsite). Pro novináře mají zvláštní web T-press.cz.

Související
Vodafone spouští blog pro své nejdůležitější partnery Vodafone Partner
Jak firmy sledují návštěvnost svého webu
Jak měřit úspěšnost firemního webu
Firemní web: nejen o navigaci a použitelnosti


Komentáře

puklavec #1
puklavec 18. prosinec 2007 22:43

Hm, mazec. U Vodafonu už zase nemaj co dělat...

vodafone samoobsluha #2
vodafone samoobsluha 18. duben 2009 22:55

uz vela vody preteklo ve vltave a ve vodafounu se to jeste nanaucili :-(

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů

Apple poskytne investici 390 milionů USD firmě Finisar

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Výrobce optických komponentů Finisar získá investici 390 milionů dolarů od firmy Apple....

Více 0 komentářů

Facebook se chystá danit příjmy z reklamy v jednotlivých zemích

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Změna se má uskutečnit do poloviny roku 2019 a týkat se bude zhruba 30 zemí, kde má firma kanceláře....

Více 0 komentářů