Test: Vodafone spouští nepoužitelný blog pro firmy

, 14. prosinec 2007 11:25 2 komentářů

Test
Mobilní operátor Vodafone oznámil spuštění zvláštního blogu s názvem Vodafone Partner. Je určen obchodním partnerům, dodavatelům, agenturám, zadavatelům reklamy, médiím i neziskovým organizacím. Nově spuštěný web však není přístupný bez registrace a obsahuje několik chyb v použitelnosti. Vyplývá to z našeho testu.

Operátor na svém novém webu Vodafone Partner uživatele vyzývá k registraci. Po vyplnění formuláře se však nově registrovaný uživatel nemůže přihlásit a musí vyčkat na ruční schválení registrace ve Vodafone. "Náš administrátor má plné ruce práce. Možná si zrovna odskočil koupit vánoční stromek. Hned jak se k tomu dostane, ověří vaši registraci a bude vás informovat e-mailem," píše se e-mailu, který zákazník dostane po odeslání formuláře. Blog zřejmě používá open source blogovací systém WordPress.

Nový web rovněž obsahuje chyby v použitelnosti, což je vyjádření toho, jak se webové stránky zákazníkům dobře používají. Pokud ještě není vaše registrace schválena a zároveň se zkusíte přihlásit, zobrazí se na nevýrazném místě text "Uživatel není schválen". Tato informace by se přitom měla vyskytovat v oblasti pro přihlášení, kde ji uživatel čeká. V přihlašovacím poli se totiž často zobrazují chybové zprávy související s neúspěšným přihlášením.

Také samotné texty na úvodní stránce nebo v části s registračním formulářem neupozorňují zákazníky Vodafonu na nutnost ověření registrace. Zájemce o tento zvláštní portál může očekávat, že se po odeslání formuláře bude moci rovnou přihlásit. Uživatel totiž přichází na stránky se zkušeností nasbíraných z předchozích návštěv jiných webů a očekává podobné chování. Jestliže se webové stránky chovají jinak, zhorší se uživatelský dojem.

V plánu je komunitní web


Registrační formulář
Chyby se v registračním formuláři zobrazují po pravé
straně, což není příliš obvyklé.

Stránky dále obsahují registrační formulář, který je možná zbytečně složitý a může zájemce odrazovat od jeho vyplnění. Pokud by chtěl Vodafone získat co největší počet registrovaných uživatelů, vyplatilo by se ponechat pouze pole pro e-mail, jméno a heslo. Údaje by bylo možné v budoucnu získat jiným způsobem - například pomocí soutěží, anket nebo dotazníků. V případě, že uživatel nevyplní některá z povinných polí, zobrazuje se po pravé straně upozornění na nevyplněná pole. To není příliš praktické, protože obvykle se tato upozornění zobrazují přímo nad nebo pod polem formuláře, kde se chyba vyskytla.

Z pohledu internetového marketingu je zpřístupnění blogu pouze pro registrované uživatele zbytečná bariéra. Byznysově zaměřený blog by mohl docela dobře fungovat i bez registrace. Vodafone ovšem plánuje na svém webu vybudovat komunitu. "V duchu Web 2.0 by se v budoucnu měl partnerský blog stát komunitním portálem, který bude zastřešovat různé byznysové komunity a externí bloggery," vysvětluje Linda Tomčíková, Consumer PR Specialist z firmy Vodafone.

Partneři na blogu údajně najdou všechny důležité novinky z Vodafone ČR, informace o nových službách i produktech, příspěvky vedení Vodafonu nebo také on-line interview, ankety a průzkumy. Budou mít také možnost se na cokoliv zeptat a mezi prvními se zapojit do soutěží i testování nových služeb a produktů.

Konkurenční telekomunikační operátor O2 podobný web nenabízí. Zákazník může pouze poslat dotaz pomocí kontaktního formuláře. Mobilní operátor T-mobile podobný komunitní portál nehodlá v budoucnu provozovat. Jak potvrdila pro ITBIZ.cz tisková mluvčí Martina Kemrová, firma se zaměřuje spíše na využívání malých produktových webů (microsite). Pro novináře mají zvláštní web T-press.cz.

Související
Vodafone spouští blog pro své nejdůležitější partnery Vodafone Partner
Jak firmy sledují návštěvnost svého webu
Jak měřit úspěšnost firemního webu
Firemní web: nejen o navigaci a použitelnosti


Komentáře

puklavec #1
puklavec 18. prosinec 2007 22:43

Hm, mazec. U Vodafonu už zase nemaj co dělat...

vodafone samoobsluha #2
vodafone samoobsluha 18. duben 2009 22:55

uz vela vody preteklo ve vltave a ve vodafounu se to jeste nanaucili :-(

RSS 

Komentujeme

Pravidlo dvou pizz

Petr Zavoral , 22. květen 2018 00:00
Petr Zavoral

Úvodem pozdrav všem nerdům a geekům. Prostě celé naší IT komunitě. Zdá se to být zbytečné, ale věřte...

Více







RSS 

Zprávičky

Lenovo: propad do ztráty

ČTK , 25. květen 2018 09:00

Tržby ale ve finančním roce do konce března stouply o 5 % na 45,35 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů

Trh IT i kancelářské techniky v ČR klesl

Pavel Houser , 25. květen 2018 08:00

V rámci přenosných počítačů se podle GfK dařilo segmentu ultratenkých a herních zařízení....

Více 0 komentářů

Nové telefony Android mají předinstalovaný malware

Pavel Houser , 24. květen 2018 15:25

Infikovány jsou telefony ve více než 100 zemích světa, včetně ČR, Německa, Velké Británie, Ruska, It...

Více 0 komentářů

Kalendář

25. 05.

27. 05.
openSUSE Conference 2018
25. 05.

26. 05.
ActInSpace 2018
29. 05.

31. 05.
Reklama Polygraf 2018

Starší zprávičky

Dvě třetiny tuzemských e-shopů nejsou připraveny na GDPR

ČTK , 24. květen 2018 10:00

Reklamní sdělení posílaná e-mailem tvoří v průměru až 25 % obratu on-line obchodů. ...

Více 0 komentářů

Šéf Vodafonu: Neomezené tarify zatím nebudou

ČTK , 24. květen 2018 09:00

Pokud by operátoři nabídli neomezený tarif pro LTE, využily by jej domácnosti pro připojení domácích...

Více 0 komentářů

Část Foxconnu chystá největší čínskou primární emisi od roku 2015

ČTK , 24. květen 2018 08:00

Jedna z divizí tchajwanského výrobce elektroniky Foxconn plánuje získat 27,1 miliardy jüanů uvedením...

Více 0 komentářů

ČBA: Češi si nemění hesla a nepoužívají antiviry na mobilech

Pavel Houser , 23. květen 2018 11:00

Zabezpečení chytrého telefonu skončilo mezi třemi nejhoršími faktory zkoumanými v rámci Indexu bezpe...

Více 4 komentářů