Test: Vodafone spouští nepoužitelný blog pro firmy

, 14. prosinec 2007 11:25 2 komentářů

Test
Mobilní operátor Vodafone oznámil spuštění zvláštního blogu s názvem Vodafone Partner. Je určen obchodním partnerům, dodavatelům, agenturám, zadavatelům reklamy, médiím i neziskovým organizacím. Nově spuštěný web však není přístupný bez registrace a obsahuje několik chyb v použitelnosti. Vyplývá to z našeho testu.

Operátor na svém novém webu Vodafone Partner uživatele vyzývá k registraci. Po vyplnění formuláře se však nově registrovaný uživatel nemůže přihlásit a musí vyčkat na ruční schválení registrace ve Vodafone. "Náš administrátor má plné ruce práce. Možná si zrovna odskočil koupit vánoční stromek. Hned jak se k tomu dostane, ověří vaši registraci a bude vás informovat e-mailem," píše se e-mailu, který zákazník dostane po odeslání formuláře. Blog zřejmě používá open source blogovací systém WordPress.

Nový web rovněž obsahuje chyby v použitelnosti, což je vyjádření toho, jak se webové stránky zákazníkům dobře používají. Pokud ještě není vaše registrace schválena a zároveň se zkusíte přihlásit, zobrazí se na nevýrazném místě text "Uživatel není schválen". Tato informace by se přitom měla vyskytovat v oblasti pro přihlášení, kde ji uživatel čeká. V přihlašovacím poli se totiž často zobrazují chybové zprávy související s neúspěšným přihlášením.

Také samotné texty na úvodní stránce nebo v části s registračním formulářem neupozorňují zákazníky Vodafonu na nutnost ověření registrace. Zájemce o tento zvláštní portál může očekávat, že se po odeslání formuláře bude moci rovnou přihlásit. Uživatel totiž přichází na stránky se zkušeností nasbíraných z předchozích návštěv jiných webů a očekává podobné chování. Jestliže se webové stránky chovají jinak, zhorší se uživatelský dojem.

V plánu je komunitní web


Registrační formulář
Chyby se v registračním formuláři zobrazují po pravé
straně, což není příliš obvyklé.

Stránky dále obsahují registrační formulář, který je možná zbytečně složitý a může zájemce odrazovat od jeho vyplnění. Pokud by chtěl Vodafone získat co největší počet registrovaných uživatelů, vyplatilo by se ponechat pouze pole pro e-mail, jméno a heslo. Údaje by bylo možné v budoucnu získat jiným způsobem - například pomocí soutěží, anket nebo dotazníků. V případě, že uživatel nevyplní některá z povinných polí, zobrazuje se po pravé straně upozornění na nevyplněná pole. To není příliš praktické, protože obvykle se tato upozornění zobrazují přímo nad nebo pod polem formuláře, kde se chyba vyskytla.

Z pohledu internetového marketingu je zpřístupnění blogu pouze pro registrované uživatele zbytečná bariéra. Byznysově zaměřený blog by mohl docela dobře fungovat i bez registrace. Vodafone ovšem plánuje na svém webu vybudovat komunitu. "V duchu Web 2.0 by se v budoucnu měl partnerský blog stát komunitním portálem, který bude zastřešovat různé byznysové komunity a externí bloggery," vysvětluje Linda Tomčíková, Consumer PR Specialist z firmy Vodafone.

Partneři na blogu údajně najdou všechny důležité novinky z Vodafone ČR, informace o nových službách i produktech, příspěvky vedení Vodafonu nebo také on-line interview, ankety a průzkumy. Budou mít také možnost se na cokoliv zeptat a mezi prvními se zapojit do soutěží i testování nových služeb a produktů.

Konkurenční telekomunikační operátor O2 podobný web nenabízí. Zákazník může pouze poslat dotaz pomocí kontaktního formuláře. Mobilní operátor T-mobile podobný komunitní portál nehodlá v budoucnu provozovat. Jak potvrdila pro ITBIZ.cz tisková mluvčí Martina Kemrová, firma se zaměřuje spíše na využívání malých produktových webů (microsite). Pro novináře mají zvláštní web T-press.cz.

Související
Vodafone spouští blog pro své nejdůležitější partnery Vodafone Partner
Jak firmy sledují návštěvnost svého webu
Jak měřit úspěšnost firemního webu
Firemní web: nejen o navigaci a použitelnosti


Komentáře

puklavec #1
puklavec 18. prosinec 2007 22:43

Hm, mazec. U Vodafonu už zase nemaj co dělat...

vodafone samoobsluha #2
vodafone samoobsluha 18. duben 2009 22:55

uz vela vody preteklo ve vltave a ve vodafounu se to jeste nanaucili :-(

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Euronics a Kasa chystají nový sklad v Jirnech u Prahy

Pavel Houser , 16. srpen 2017 11:00

Skladníci již nebudou chodit pro zboží, ale zboží „přijede“ za nimi. Chytré technologie umožní vyexp...

Více 0 komentářů

Oracle Exadata Cloud i na cloudové infrastruktuře nové generace

Pavel Houser , 16. srpen 2017 10:04

Deklarované přednosti: obří výkon, jednoduchá migrace do cloudu a plná kompatibilita s databázemi Or...

Více 0 komentářů

Operátoři si stěžují EK kvůli dotacím na rychlý internet

ČTK , 16. srpen 2017 09:00

O dotaci na budování vysokorychlostních přípojek v zaostalých regionech se po více než třech měsícíc...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Mall Group přebírá Košík.cz

Pavel Houser , 15. srpen 2017 17:45

Spojení obou firem by mělo vést ke vzniku nové jedničky v segmentu on-line prodeje potravin. ...

Více 0 komentářů

Praha dá 1,4 milionu měsíčně na fungování datové platformy

ČTK , 15. srpen 2017 13:52

V rámci koncepce Smart Prague město zatím spustilo chytré lavičky a solární odpadkové koše....

Více 0 komentářů

Datart se chce spojit s majitelem prodejen Euronics a Kasa.cz

ČTK , 15. srpen 2017 11:02

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal posuzovat jednu z největších transakcí na trhu s e...

Více 0 komentářů

Facebook včera v ČR spustil bazar Marketplace

ČTK , 15. srpen 2017 09:00

Facebook pokračuje ve strategii vyzobávání služeb, které mají obchodní potenciál, a jejich zahrnován...

Více 0 komentářů