Test: Vodafone spouští nepoužitelný blog pro firmy

, 14. prosinec 2007 11:25 2 komentářů

Test
Mobilní operátor Vodafone oznámil spuštění zvláštního blogu s názvem Vodafone Partner. Je určen obchodním partnerům, dodavatelům, agenturám, zadavatelům reklamy, médiím i neziskovým organizacím. Nově spuštěný web však není přístupný bez registrace a obsahuje několik chyb v použitelnosti. Vyplývá to z našeho testu.

Operátor na svém novém webu Vodafone Partner uživatele vyzývá k registraci. Po vyplnění formuláře se však nově registrovaný uživatel nemůže přihlásit a musí vyčkat na ruční schválení registrace ve Vodafone. "Náš administrátor má plné ruce práce. Možná si zrovna odskočil koupit vánoční stromek. Hned jak se k tomu dostane, ověří vaši registraci a bude vás informovat e-mailem," píše se e-mailu, který zákazník dostane po odeslání formuláře. Blog zřejmě používá open source blogovací systém WordPress.

Nový web rovněž obsahuje chyby v použitelnosti, což je vyjádření toho, jak se webové stránky zákazníkům dobře používají. Pokud ještě není vaše registrace schválena a zároveň se zkusíte přihlásit, zobrazí se na nevýrazném místě text "Uživatel není schválen". Tato informace by se přitom měla vyskytovat v oblasti pro přihlášení, kde ji uživatel čeká. V přihlašovacím poli se totiž často zobrazují chybové zprávy související s neúspěšným přihlášením.

Také samotné texty na úvodní stránce nebo v části s registračním formulářem neupozorňují zákazníky Vodafonu na nutnost ověření registrace. Zájemce o tento zvláštní portál může očekávat, že se po odeslání formuláře bude moci rovnou přihlásit. Uživatel totiž přichází na stránky se zkušeností nasbíraných z předchozích návštěv jiných webů a očekává podobné chování. Jestliže se webové stránky chovají jinak, zhorší se uživatelský dojem.

V plánu je komunitní web


Registrační formulář
Chyby se v registračním formuláři zobrazují po pravé
straně, což není příliš obvyklé.

Stránky dále obsahují registrační formulář, který je možná zbytečně složitý a může zájemce odrazovat od jeho vyplnění. Pokud by chtěl Vodafone získat co největší počet registrovaných uživatelů, vyplatilo by se ponechat pouze pole pro e-mail, jméno a heslo. Údaje by bylo možné v budoucnu získat jiným způsobem - například pomocí soutěží, anket nebo dotazníků. V případě, že uživatel nevyplní některá z povinných polí, zobrazuje se po pravé straně upozornění na nevyplněná pole. To není příliš praktické, protože obvykle se tato upozornění zobrazují přímo nad nebo pod polem formuláře, kde se chyba vyskytla.

Z pohledu internetového marketingu je zpřístupnění blogu pouze pro registrované uživatele zbytečná bariéra. Byznysově zaměřený blog by mohl docela dobře fungovat i bez registrace. Vodafone ovšem plánuje na svém webu vybudovat komunitu. "V duchu Web 2.0 by se v budoucnu měl partnerský blog stát komunitním portálem, který bude zastřešovat různé byznysové komunity a externí bloggery," vysvětluje Linda Tomčíková, Consumer PR Specialist z firmy Vodafone.

Partneři na blogu údajně najdou všechny důležité novinky z Vodafone ČR, informace o nových službách i produktech, příspěvky vedení Vodafonu nebo také on-line interview, ankety a průzkumy. Budou mít také možnost se na cokoliv zeptat a mezi prvními se zapojit do soutěží i testování nových služeb a produktů.

Konkurenční telekomunikační operátor O2 podobný web nenabízí. Zákazník může pouze poslat dotaz pomocí kontaktního formuláře. Mobilní operátor T-mobile podobný komunitní portál nehodlá v budoucnu provozovat. Jak potvrdila pro ITBIZ.cz tisková mluvčí Martina Kemrová, firma se zaměřuje spíše na využívání malých produktových webů (microsite). Pro novináře mají zvláštní web T-press.cz.

Související
Vodafone spouští blog pro své nejdůležitější partnery Vodafone Partner
Jak firmy sledují návštěvnost svého webu
Jak měřit úspěšnost firemního webu
Firemní web: nejen o navigaci a použitelnosti


Komentáře

puklavec #1
puklavec 18. prosinec 2007 22:43

Hm, mazec. U Vodafonu už zase nemaj co dělat...

vodafone samoobsluha #2
vodafone samoobsluha 18. duben 2009 22:55

uz vela vody preteklo ve vltave a ve vodafounu se to jeste nanaucili :-(

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

O digitální transformaci usiluje více než polovina českých podniků

Pavel Houser , 27. duben 2017 18:39

Spojení IoT a AI: Zařízení internetu věcí generují velké objemy dat, které mají bez rychlého zpracov...

Více 0 komentářů

Twitter snížil čtvrtletní ztrátu na 61,6 milionu dolarů

ČTK , 27. duben 2017 15:30

Čtvrtletní ztráta americké internetové společnosti Twitter se meziročně snížila na 61,6 milionu dola...

Více 0 komentářů

Vláda indického Kašmíru zakázala na měsíc sociální sítě

ČTK , 27. duben 2017 13:00

Vláda indického státu Džammú a Kašmír nařídila nejméně na měsíc blokádu sociálních sítí na kašmírské...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

FlashStation pro analýzu velkých objemů dat

Pavel Houser , 27. duben 2017 11:54

Synology představuje zařízení FlashStation FS2017 Podle dodavatele jde o server NAS typu all-flash ...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Samsungu stoupl téměř o polovinu, LG rostla ještě víc

ČTK , 27. duben 2017 10:00

Ve druhém čtvrtletí by měl výsledky dále podpořit nový Galaxy 8....

Více 0 komentářů

Kamery pro systémy SCADA

Pavel Houser , 27. duben 2017 09:00

Axis uvádí na trh kamery chráněné proti výbuchu pro rychlé zvládání nehod a efektivní běh kriticky n...

Více 0 komentářů

Praha pořídí navigaci pro návštěvníky Škodova paláce

ČTK , 26. duben 2017 15:30

Praha pořídí navigaci pro návštěvníky Škodova paláce. Na internetových stránkách karty MHD lítačka z...

Více 0 komentářů