Stále roste význam internetových vyhledávačů zboží

Jiří Kocourek , 14. květen 2009 15:14 0 komentářů
Rubriky: Internet

Zavinac
Na tuzemském internetu v poslední době přibývá vyhledávačů zboží a portálů porovnávajících e-shopy. Zájemcům o online nakupování se snaží nabízet komplexní informace o internetových obchodech, aktuálních cenách produktů a úrovni služeb. Význam těchto portálů, které dodávají konkurenčnímu boji mezi e-shopy nový náboj, postupně roste a provozovatelé internetových obchodů jim věnují stále větší pozornost.

Web-obchod
Rostoucí význam vyhledávačů na tuzemském Internetu

Provázanost e-shopů s vyhledávači

Do marketingu a reklamy investují tuzemské e-shopy každým rokem miliony korun. Snaží se přilákat nové zákazníky a udržet je kvalitou služeb. Vhodným nástrojem k oslovení cílové skupiny jsou portály, které seskupují informace o internetových obchodech a nabízejí je zákazníkům v utříděné formě. Postupně je využívá stále více lidí a pro tuzemské e-shopy začínají mít velkou váhu.

„Vyhledávače zboží jsou pro nás důležitou složkou internetové reklamy, která stále nabývá na významu. Kromě toho, že nám přivádí velmi kvalitní zákazníky s dobrým konverzním poměrem, jsou pro nás inspirací v dalším rozvoji našich e-shopů. Díky zpětné vazbě od zákazníků jsme se rozhodli například zavést k České poště alternativního dopravce. Porovnávače celkově přispívají k vyšší kvalitě českých e-shopů,“ uvedl Martin Rozhoň ze společnosti Vivantis, která provozuje například obchody Krasa.cz, Parfemy.cz či Hodinky.cz.

Přestože portály zaměřené na srovnávání produktů prodávaných na internetu fungují na podobném principu a míří na stejnou cílovou skupinu, liší se v množství informací, které při porovnávání vstupních dat zohledňují. K nejúspěšnějším z hlediska návštěvnosti se řadí projekt Heureka.cz, jehož představitelé se mohli v loňském roce pochlubit více než dvoumilionovou návštěvností. Manažer projektu Heureka.cz Tomáš Hodboď řekl, že výhodou jejich projektu je, že je Heureka více nákupním rádcem než klasickým vyhledávačem zboží. Lidé zde hledají výhodný nákup a ověřené obchody, neřídí se pouze podle nejnižší ceny. Záruku hodnocení dodala představitelům projektu nová služba Ověřeno zákazníky, která zajišťuje nezávislé hodnocení obchodů pouze od reálných zákazníků.

Internetové obchody, které spolupracují s portály zaměřenými na vyhledávání zboží, dodávají informace do katalogu ve formě souboru, který obsahuje všechny potřebné atributy. Případná spolupráce bývá často podmíněna seriózností e-shopu.

Přísné podmínky

„Do našeho katalogu jsou začleněny pouze internetové obchody, které splňují základní podmínky. Těmi jsou například zveřejněné obchodní podmínky na stránkách, nákupní košík sloužící k přímé objednávce či uvedení reklamačních podmínek,“ uvedla Štěpánka Kovaříková, manažerka služby Zbozi.cz, která v současné době obsahuje takřka devět tisíc internetových obchodů. Některé portály sáhly k ještě radikálnější selekci ve prospěch zákazníka. Například Jiří Forejt z Najdislevu.cz. uvedl, že kromě obchodů s nekvalitními obchodními podmínkami a neúplnými kontakty nezařazují ani e-shopy, které jsou z větší části kritizovány.

Pro kvalitní e-shopy jsou vyhledávače zboží šancí, jak mohou předčít slabší konkurenty. V hodnocení se pozornost nejčastěji obrací ke kvalitě nabízeného sortimentu, skladovosti zboží, včasnému vyřízení objednávky, rychlosti dodání, vstřícnosti v případě reklamací a nabídce nadstandardních služeb.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Apple opouští myšlenku výroby samořízeného vozu

ČTK , 23. srpen 2017 10:54

Do projektu Titan, který odstartoval v roce 2014, šel Apple se svým standardním nasazením. Projekt s...

Více 0 komentářů

Podíl sociálních sítí na on-line reklamě vzroste na pětinu

ČTK , 23. srpen 2017 09:00

Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, o...

Více 0 komentářů

Seznam chce za 3 roky prodávat polovinu reklamy na aukcích

ČTK , 23. srpen 2017 08:00

Mobily již nyní zprostředkovávají až 40 % přístupů na služby Seznamu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů