Stále roste význam internetových vyhledávačů zboží

Jiří Kocourek , 14. květen 2009 15:14 0 komentářů
Rubriky: Internet

Zavinac
Na tuzemském internetu v poslední době přibývá vyhledávačů zboží a portálů porovnávajících e-shopy. Zájemcům o online nakupování se snaží nabízet komplexní informace o internetových obchodech, aktuálních cenách produktů a úrovni služeb. Význam těchto portálů, které dodávají konkurenčnímu boji mezi e-shopy nový náboj, postupně roste a provozovatelé internetových obchodů jim věnují stále větší pozornost.

Web-obchod
Rostoucí význam vyhledávačů na tuzemském Internetu

Provázanost e-shopů s vyhledávači

Do marketingu a reklamy investují tuzemské e-shopy každým rokem miliony korun. Snaží se přilákat nové zákazníky a udržet je kvalitou služeb. Vhodným nástrojem k oslovení cílové skupiny jsou portály, které seskupují informace o internetových obchodech a nabízejí je zákazníkům v utříděné formě. Postupně je využívá stále více lidí a pro tuzemské e-shopy začínají mít velkou váhu.

„Vyhledávače zboží jsou pro nás důležitou složkou internetové reklamy, která stále nabývá na významu. Kromě toho, že nám přivádí velmi kvalitní zákazníky s dobrým konverzním poměrem, jsou pro nás inspirací v dalším rozvoji našich e-shopů. Díky zpětné vazbě od zákazníků jsme se rozhodli například zavést k České poště alternativního dopravce. Porovnávače celkově přispívají k vyšší kvalitě českých e-shopů,“ uvedl Martin Rozhoň ze společnosti Vivantis, která provozuje například obchody Krasa.cz, Parfemy.cz či Hodinky.cz.

Přestože portály zaměřené na srovnávání produktů prodávaných na internetu fungují na podobném principu a míří na stejnou cílovou skupinu, liší se v množství informací, které při porovnávání vstupních dat zohledňují. K nejúspěšnějším z hlediska návštěvnosti se řadí projekt Heureka.cz, jehož představitelé se mohli v loňském roce pochlubit více než dvoumilionovou návštěvností. Manažer projektu Heureka.cz Tomáš Hodboď řekl, že výhodou jejich projektu je, že je Heureka více nákupním rádcem než klasickým vyhledávačem zboží. Lidé zde hledají výhodný nákup a ověřené obchody, neřídí se pouze podle nejnižší ceny. Záruku hodnocení dodala představitelům projektu nová služba Ověřeno zákazníky, která zajišťuje nezávislé hodnocení obchodů pouze od reálných zákazníků.

Internetové obchody, které spolupracují s portály zaměřenými na vyhledávání zboží, dodávají informace do katalogu ve formě souboru, který obsahuje všechny potřebné atributy. Případná spolupráce bývá často podmíněna seriózností e-shopu.

Přísné podmínky

„Do našeho katalogu jsou začleněny pouze internetové obchody, které splňují základní podmínky. Těmi jsou například zveřejněné obchodní podmínky na stránkách, nákupní košík sloužící k přímé objednávce či uvedení reklamačních podmínek,“ uvedla Štěpánka Kovaříková, manažerka služby Zbozi.cz, která v současné době obsahuje takřka devět tisíc internetových obchodů. Některé portály sáhly k ještě radikálnější selekci ve prospěch zákazníka. Například Jiří Forejt z Najdislevu.cz. uvedl, že kromě obchodů s nekvalitními obchodními podmínkami a neúplnými kontakty nezařazují ani e-shopy, které jsou z větší části kritizovány.

Pro kvalitní e-shopy jsou vyhledávače zboží šancí, jak mohou předčít slabší konkurenty. V hodnocení se pozornost nejčastěji obrací ke kvalitě nabízeného sortimentu, skladovosti zboží, včasnému vyřízení objednávky, rychlosti dodání, vstřícnosti v případě reklamací a nabídce nadstandardních služeb.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
21. 03.

24. 03.
Amper
23. 03. Cloud computing v praxi
RSS 

Zprávičky

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů

Google umožní sdílení polohy přes aplikaci Google Maps

ČTK , 23. březen 2017 13:30

Uživatelé populární mapové aplikace Google Maps budou moci od příštího týdne sdílet s ostatními svou...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

V affiliate marketingu se u nás letos protočí 3 miliardy

ITBiz.cz , 23. březen 2017 10:00

Celkový objem trhu online affiliate marketingu e-shopů v ČR a SR činil v roce 2016 dle odhadů VIVnet...

Více 0 komentářů

Amazon koupí předního arabského e-prodejce Souq.com

ČTK , 23. březen 2017 08:45

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi sta procent akcií dubajského on-line prodejc...

Více 0 komentářů

Nejméně aktualizované aplikace na PC: Java a Flash

Pavel Houser , 23. březen 2017 08:30

Dále z průzkumu: Windows XP jsou stále nainstalovány na 6 % zkoumaných počítačů. SSD má jen málo lid...

Více 0 komentářů

Výdaje kybernetického úřadu budou letos 214 milionů Kč

ČTK , 23. březen 2017 07:00

Výdaje nového Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) by letos měly být zh...

Více 0 komentářů