Yahoo! kupuje reklamní společnost Dapper

Petr Švec , 06. říjen 2010 05:25 0 komentářů

Akvizice společnosti Dapper má Yahoo! přinést potřebné technologie pro vytváření reklam obsahově zaměřených podle preferencí každého uživatele.

Dapper
Yahoo! kupuje reklamní společnost Dapper

Koupě specializované reklamní společnosti jde ruku v ruce s dlouhodobými plány společnosti Yahoo! na zvýšení příjmů z oblasti internetové reklamy. Ta je alfou a omegou každého významnějšího internetového portálu. Koupě vývojáře Dapper má Yahoo! pomoci především s rozšířením nabídky a kvality v oblasti personalizované reklamy, tedy takových reklamních služeb, které tematicky odpovídají preferencím konkrétního uživatele, díky čemuž tak mají větší šanci zaujmout jeho pozornost. Podmínky obchodu nebyly zveřejněny, lze ale očekávat, že Yahoo! koupě výrobce Dapper vyšla řádově na jednotky milionů dolarů (od 17,6, až po zhruba 158 milionů Kč).

„Technologický přínos, kterým pro nás akvizice společnosti Dapper bezesporu je, přinese zadavatelům reklamy a reklamním agenturám jednoduše škálovatelné řešení pro vytváření a úpravy dynamických reklamních kampaní,“ stojí ve vyjádření společnosti Yahoo! k uzavřenému obchodu.

Kdysi legendární portál Yahoo! se dostal do problémů zhruba na přelomu tisíciletí, kdy nebyl schopen efektivně konkurovat úzce specializovaným a mnohem agresivnějším internetovým portálům, jako je například Google. Podíl společnosti na trhu s internetovým vyhledáváním tak následně z původních několika desítek procent pokles až na dnešní podíl ve výši zhruba 4,3%. To Yahoo! staví na přibližně stejnou úroveň, jako poměrně mladý vyhledávač Bing, který za zhruba 2 roky své existence dosáhl na podíl 3,11%.

Připomeňme si také, že portál Yahoo! v roce 2008 málem skončil v rukou softwarového obra Microsoft. Ten chtěl pomocí rozsáhlé akvizice v hodnotě zhruba 41 miliard dolarů (zhruba 721 miliard Kč) skokově navýšit svůj podíl v oblasti internetového vyhledávání a internetové reklamy a rychleji se etablovat jako konkurence vůči dominantnímu hráči v této oblasti, společnosti Google. Jerry Yang, spoluzakladatel a tehdejší šéf Yahoo! odmítl i poslední nabídku Microsoftu, což jej nakonec stálo jeho ředitelské křeslo. V čele firmy tak nyní stojí manažerka Carol Bartz, která se ztrátovou firmu snaží dostat zpět do černých čísel. Firma také uzavřela strategické partnerství se společností Microsoft, na základě kterého přejde Yahoo! na vyhledávání pomocí technologie Bing a nadále se bude věnovat především rozvoji vlastního reklamního systému.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
21. 03.

24. 03.
Amper
23. 03. Cloud computing v praxi
RSS 

Zprávičky

Prodej mobilů v ČR loni klesl o pět procent

ČTK , 22. březen 2017 16:14

Prodej mobilních telefonů v Česku loni klesl o pět procent, uvedla analytická firma GfK. Podle infor...

Více 0 komentářů

Nařízení EU usnadní uplatnění práva být zapomenut, ale s omezením

ČTK , 22. březen 2017 15:01

Nárok na vymazání osobních údajů, který od konce května příštího roku přinesou nová pravidla EU pro ...

Více 0 komentářů

Na trh přicházejí GFI OneConnect a OneGuard

Pavel Houser , 22. březen 2017 09:30

Nová řešení ochrany firemních sítí a e-mailové infrastruktury . ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Kritická chyba v přepínačích Cisco

Pavel Houser , 22. březen 2017 09:00

Více než 300 typů přepínačů Cisco včetně 264 přepínačů Catalyst obsahují kritickou zranitelnost....

Více 0 komentářů

USA a Británie zakázaly pasažérům některých aerolinek elektroniku

ČTK , 22. březen 2017 08:45

Americké úřady zakázaly pasažérům devíti leteckých společností převážně z muslimských zemí brát do l...

Více 1 komentářů

České Radiokomunikace pokrývají svou sítí IoT další města

Pavel Houser , 22. březen 2017 08:30

CRA hledají partnery pro poskytování IoT služeb. Do rozvoje této oblasti plánují v průběhu roku inve...

Více 0 komentářů

Epidemie negativity: Češi jsou druhým nejvíce kverulantským národem

ITBiz.cz , 22. březen 2017 08:00

České podniky jsou v sevření epidemie negativity. Průzkum společnosti Sharp odhalil, že přes dvě tře...

Více 0 komentářů