Yahoo! kupuje reklamní společnost Dapper

Petr Švec , 06. říjen 2010 05:25 0 komentářů

Akvizice společnosti Dapper má Yahoo! přinést potřebné technologie pro vytváření reklam obsahově zaměřených podle preferencí každého uživatele.

Dapper
Yahoo! kupuje reklamní společnost Dapper

Koupě specializované reklamní společnosti jde ruku v ruce s dlouhodobými plány společnosti Yahoo! na zvýšení příjmů z oblasti internetové reklamy. Ta je alfou a omegou každého významnějšího internetového portálu. Koupě vývojáře Dapper má Yahoo! pomoci především s rozšířením nabídky a kvality v oblasti personalizované reklamy, tedy takových reklamních služeb, které tematicky odpovídají preferencím konkrétního uživatele, díky čemuž tak mají větší šanci zaujmout jeho pozornost. Podmínky obchodu nebyly zveřejněny, lze ale očekávat, že Yahoo! koupě výrobce Dapper vyšla řádově na jednotky milionů dolarů (od 17,6, až po zhruba 158 milionů Kč).

„Technologický přínos, kterým pro nás akvizice společnosti Dapper bezesporu je, přinese zadavatelům reklamy a reklamním agenturám jednoduše škálovatelné řešení pro vytváření a úpravy dynamických reklamních kampaní,“ stojí ve vyjádření společnosti Yahoo! k uzavřenému obchodu.

Kdysi legendární portál Yahoo! se dostal do problémů zhruba na přelomu tisíciletí, kdy nebyl schopen efektivně konkurovat úzce specializovaným a mnohem agresivnějším internetovým portálům, jako je například Google. Podíl společnosti na trhu s internetovým vyhledáváním tak následně z původních několika desítek procent pokles až na dnešní podíl ve výši zhruba 4,3%. To Yahoo! staví na přibližně stejnou úroveň, jako poměrně mladý vyhledávač Bing, který za zhruba 2 roky své existence dosáhl na podíl 3,11%.

Připomeňme si také, že portál Yahoo! v roce 2008 málem skončil v rukou softwarového obra Microsoft. Ten chtěl pomocí rozsáhlé akvizice v hodnotě zhruba 41 miliard dolarů (zhruba 721 miliard Kč) skokově navýšit svůj podíl v oblasti internetového vyhledávání a internetové reklamy a rychleji se etablovat jako konkurence vůči dominantnímu hráči v této oblasti, společnosti Google. Jerry Yang, spoluzakladatel a tehdejší šéf Yahoo! odmítl i poslední nabídku Microsoftu, což jej nakonec stálo jeho ředitelské křeslo. V čele firmy tak nyní stojí manažerka Carol Bartz, která se ztrátovou firmu snaží dostat zpět do černých čísel. Firma také uzavřela strategické partnerství se společností Microsoft, na základě kterého přejde Yahoo! na vyhledávání pomocí technologie Bing a nadále se bude věnovat především rozvoji vlastního reklamního systému.

Zdroj: Reuters


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 2 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů