Yahoo! kupuje reklamní společnost Dapper

Petr Švec , 06. říjen 2010 05:25 0 komentářů

Akvizice společnosti Dapper má Yahoo! přinést potřebné technologie pro vytváření reklam obsahově zaměřených podle preferencí každého uživatele.

Dapper
Yahoo! kupuje reklamní společnost Dapper

Koupě specializované reklamní společnosti jde ruku v ruce s dlouhodobými plány společnosti Yahoo! na zvýšení příjmů z oblasti internetové reklamy. Ta je alfou a omegou každého významnějšího internetového portálu. Koupě vývojáře Dapper má Yahoo! pomoci především s rozšířením nabídky a kvality v oblasti personalizované reklamy, tedy takových reklamních služeb, které tematicky odpovídají preferencím konkrétního uživatele, díky čemuž tak mají větší šanci zaujmout jeho pozornost. Podmínky obchodu nebyly zveřejněny, lze ale očekávat, že Yahoo! koupě výrobce Dapper vyšla řádově na jednotky milionů dolarů (od 17,6, až po zhruba 158 milionů Kč).

„Technologický přínos, kterým pro nás akvizice společnosti Dapper bezesporu je, přinese zadavatelům reklamy a reklamním agenturám jednoduše škálovatelné řešení pro vytváření a úpravy dynamických reklamních kampaní,“ stojí ve vyjádření společnosti Yahoo! k uzavřenému obchodu.

Kdysi legendární portál Yahoo! se dostal do problémů zhruba na přelomu tisíciletí, kdy nebyl schopen efektivně konkurovat úzce specializovaným a mnohem agresivnějším internetovým portálům, jako je například Google. Podíl společnosti na trhu s internetovým vyhledáváním tak následně z původních několika desítek procent pokles až na dnešní podíl ve výši zhruba 4,3%. To Yahoo! staví na přibližně stejnou úroveň, jako poměrně mladý vyhledávač Bing, který za zhruba 2 roky své existence dosáhl na podíl 3,11%.

Připomeňme si také, že portál Yahoo! v roce 2008 málem skončil v rukou softwarového obra Microsoft. Ten chtěl pomocí rozsáhlé akvizice v hodnotě zhruba 41 miliard dolarů (zhruba 721 miliard Kč) skokově navýšit svůj podíl v oblasti internetového vyhledávání a internetové reklamy a rychleji se etablovat jako konkurence vůči dominantnímu hráči v této oblasti, společnosti Google. Jerry Yang, spoluzakladatel a tehdejší šéf Yahoo! odmítl i poslední nabídku Microsoftu, což jej nakonec stálo jeho ředitelské křeslo. V čele firmy tak nyní stojí manažerka Carol Bartz, která se ztrátovou firmu snaží dostat zpět do černých čísel. Firma také uzavřela strategické partnerství se společností Microsoft, na základě kterého přejde Yahoo! na vyhledávání pomocí technologie Bing a nadále se bude věnovat především rozvoji vlastního reklamního systému.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Apple opouští myšlenku výroby samořízeného vozu

ČTK , 23. srpen 2017 10:54

Do projektu Titan, který odstartoval v roce 2014, šel Apple se svým standardním nasazením. Projekt s...

Více 0 komentářů

Podíl sociálních sítí na on-line reklamě vzroste na pětinu

ČTK , 23. srpen 2017 09:00

Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, o...

Více 0 komentářů

Seznam chce za 3 roky prodávat polovinu reklamy na aukcích

ČTK , 23. srpen 2017 08:00

Mobily již nyní zprostředkovávají až 40 % přístupů na služby Seznamu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů