Yahoo! kupuje reklamní společnost Dapper

Petr Švec , 06. říjen 2010 05:25 0 komentářů

Akvizice společnosti Dapper má Yahoo! přinést potřebné technologie pro vytváření reklam obsahově zaměřených podle preferencí každého uživatele.

Dapper
Yahoo! kupuje reklamní společnost Dapper

Koupě specializované reklamní společnosti jde ruku v ruce s dlouhodobými plány společnosti Yahoo! na zvýšení příjmů z oblasti internetové reklamy. Ta je alfou a omegou každého významnějšího internetového portálu. Koupě vývojáře Dapper má Yahoo! pomoci především s rozšířením nabídky a kvality v oblasti personalizované reklamy, tedy takových reklamních služeb, které tematicky odpovídají preferencím konkrétního uživatele, díky čemuž tak mají větší šanci zaujmout jeho pozornost. Podmínky obchodu nebyly zveřejněny, lze ale očekávat, že Yahoo! koupě výrobce Dapper vyšla řádově na jednotky milionů dolarů (od 17,6, až po zhruba 158 milionů Kč).

„Technologický přínos, kterým pro nás akvizice společnosti Dapper bezesporu je, přinese zadavatelům reklamy a reklamním agenturám jednoduše škálovatelné řešení pro vytváření a úpravy dynamických reklamních kampaní,“ stojí ve vyjádření společnosti Yahoo! k uzavřenému obchodu.

Kdysi legendární portál Yahoo! se dostal do problémů zhruba na přelomu tisíciletí, kdy nebyl schopen efektivně konkurovat úzce specializovaným a mnohem agresivnějším internetovým portálům, jako je například Google. Podíl společnosti na trhu s internetovým vyhledáváním tak následně z původních několika desítek procent pokles až na dnešní podíl ve výši zhruba 4,3%. To Yahoo! staví na přibližně stejnou úroveň, jako poměrně mladý vyhledávač Bing, který za zhruba 2 roky své existence dosáhl na podíl 3,11%.

Připomeňme si také, že portál Yahoo! v roce 2008 málem skončil v rukou softwarového obra Microsoft. Ten chtěl pomocí rozsáhlé akvizice v hodnotě zhruba 41 miliard dolarů (zhruba 721 miliard Kč) skokově navýšit svůj podíl v oblasti internetového vyhledávání a internetové reklamy a rychleji se etablovat jako konkurence vůči dominantnímu hráči v této oblasti, společnosti Google. Jerry Yang, spoluzakladatel a tehdejší šéf Yahoo! odmítl i poslední nabídku Microsoftu, což jej nakonec stálo jeho ředitelské křeslo. V čele firmy tak nyní stojí manažerka Carol Bartz, která se ztrátovou firmu snaží dostat zpět do černých čísel. Firma také uzavřela strategické partnerství se společností Microsoft, na základě kterého přejde Yahoo! na vyhledávání pomocí technologie Bing a nadále se bude věnovat především rozvoji vlastního reklamního systému.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

21. 10. WordCamp Brno 2017
24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
RSS 

Zprávičky

Dohoda o ochraně dat mezi EU a USA prošla první kontrolou

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Cílem dohody je chránit osobní údaje osob v EU předávané společnostem v USA. ...

Více 0 komentářů

Operátoři: Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Operátoři mají enormní zájem na pokrytí pražského metra, a to na vlastní náklady....

Více 0 komentářů

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Státní ústav pro kontrolu léčiv hájí elektronické recepty

ČTK , 19. říjen 2017 10:00

V ČR se vydá 60-70 milionů papírových receptů ročně. Podle ministerstva je elektronizace zdravotnict...

Více 0 komentářů

Ransomware Locky v září masivně útočil ve světě i v ČR

Pavel Houser , 19. říjen 2017 09:30

Locky se neobjevil v Top 10 škodlivých kódů od listopadu 2016....

Více 0 komentářů

Podnikové služby tvoří už 5 % českého HDP

Pavel Houser , 19. říjen 2017 09:00

Podnikové služby v ČR rostly o 19 %, největší boom zažívají centra poskytující IT služby....

Více 0 komentářů

Komárkova KKCG koupila 70 % firmy AutoCont

ČTK , 19. říjen 2017 08:00

Důvodem k prodeji byla možnost expanze AutoContu na další trhy....

Více 0 komentářů