Žaloba Rosetta Stone proti Googlu byla zamítnuta

Petr Švec , 30. duben 2010 09:16 1 komentářů

Spor mezi vyhledávacím gigantem Google a jazykovou společností Rosetta Stone byl kvůli formálním nedostatkům žaloby zastaven.

Rosetta_Stone
Rosetta Stone je známa díky svému softwaru na výuku jazyků.
Společnosti Rosetta Stone, výrobci stejnojmenného vzdělávacího softwaru, vadil fakt, že v rámci reklamní služby AdWords si klíčová slova „rosetta“ a „stone“ mohl zaregistrovat prakticky kdokoliv. To pak mělo vést k tomu, že zákazníci byli přesměrováváni primárně na distributory tohoto softwaru, nebo dokonce na webové stránky podobných jazykových programů. Rosetta Stone po Googlu v rámci žaloby požadovala, aby v případě objednávky značky, nebo obchodní známky, jako klíčového slova v rámci AdWords, vždy ověřoval, že žadatelem je subjekt, který má k užívání značky oprávnění.

Spor mezi oběma společnostmi byl silně medializován především proto, že se jednalo o první právní případ tohoto druhu. Vzhledem k tomu, že se jedná o problém, se kterým se společnosti na internetu setkávají prakticky denně, soudní rozhodnutí by bylo základem pro rozhodování i ve všech podobných budoucích případech. „Nejedná se jen o Rosetta Stone,“ vyjádřil se k důležitosti sporu Tom Adams, CEO Rosetta Stone a dodává: „jen jsme jako první otevřeně upozornili na problém, který trápí tisíce firem po celém světě.“

Oficiálním důvodem odmítnutí žaloby před jejím plným projednáním měly být formální nedostatky v argumentaci ze strany Rosetta Stone. Ta se, podle slov svého tiskového mluvčí, tomuto brání a i nadále se bude pokoušet o plné projednávání případu. Podle dostupných informací bude firma o plné projednávání usilovat všemi dostupnými legálními prostředky, ve hře je tedy i možné odvolání k soudu vyšší instance.

Produkty Rosetta Stone jsou velmi oblíbené na území USA a Kanady, které se na příjmech společnosti podílí celými 89%. V rámci nové strategie se ale firma chce více uplatnit také na mezinárodních trzích, příjmy z nichž mají během následujících 4 let vzrůst ze současných 11% až na 50%. Strategii významně narušoval právě problém s reklamním systémem AdWords. Potencionální zákazníci totiž ve finále aplikaci nekupovali od samotné Rosetta Stone, ale od některého z jejích distributorů, případně se rozhodly pro zcela jiný produkt.

Zdroj: Reuters


Komentáře

Náhodný kolemjdoucí #1
Náhodný kolemjdoucí 01. květen 2010 21:28

Naco maju teda distributorov, ak nechcu, aby zakaznici u nich nakupovali....?

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Mall Group ovládla internetový obchod s elektrem CZC.cz

ČTK , 20. únor 2017 16:39

Skupina Mall Group se stala jediným vlastníkem e-shopu CZC.cz. Od zakladatele obchodu Josefa Matějky...

Více 2 komentářů

Eurowag dokončil akvizici firmy Princip

Pavel Houser , 20. únor 2017 16:12

W.A.G. payment solutions proniká na trh telematických služeb....

Více 0 komentářů

Samsung zpřístupňuje nové čipy 5G RFIC

Pavel Houser , 20. únor 2017 16:01

Čip dokáže poskytnout větší pokrytí v pásmu milimetrových vln (mmWave)....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Soud povolil vydání Dotcoma do USA, ten se znovu odvolá

ČTK , 20. únor 2017 12:00

Novozélandský soud zamítl odvolání internetového magnáta německého původu Kima Dotcoma proti jeho vy...

Více 0 komentářů

OBSE nezjistila, kdo loni napadl její servery

ČTK , 20. únor 2017 07:00

Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE) nedokáže identifikovat strůjce loňských hacke...

Více 0 komentářů

Majitel Snapchatu jde na burzu s nižší hodnotou, než se čekalo

ČTK , 18. únor 2017 09:00

Americká společnost Snap, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat pro sdílení fotografií...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita pro marketing a výdaje na bezpečnost IT kvůli požadavkům EU

Pavel Houser , 18. únor 2017 08:35

Co vlastně obnáší pojem "digitální transformace podniků"? A co z toho vyplývá dle prognóz IDC?...

Více 0 komentářů

AbcPráce