Žaloba Rosetta Stone proti Googlu byla zamítnuta

Petr Švec , 30. duben 2010 09:16 1 komentářů

Spor mezi vyhledávacím gigantem Google a jazykovou společností Rosetta Stone byl kvůli formálním nedostatkům žaloby zastaven.

Rosetta_Stone
Rosetta Stone je známa díky svému softwaru na výuku jazyků.
Společnosti Rosetta Stone, výrobci stejnojmenného vzdělávacího softwaru, vadil fakt, že v rámci reklamní služby AdWords si klíčová slova „rosetta“ a „stone“ mohl zaregistrovat prakticky kdokoliv. To pak mělo vést k tomu, že zákazníci byli přesměrováváni primárně na distributory tohoto softwaru, nebo dokonce na webové stránky podobných jazykových programů. Rosetta Stone po Googlu v rámci žaloby požadovala, aby v případě objednávky značky, nebo obchodní známky, jako klíčového slova v rámci AdWords, vždy ověřoval, že žadatelem je subjekt, který má k užívání značky oprávnění.

Spor mezi oběma společnostmi byl silně medializován především proto, že se jednalo o první právní případ tohoto druhu. Vzhledem k tomu, že se jedná o problém, se kterým se společnosti na internetu setkávají prakticky denně, soudní rozhodnutí by bylo základem pro rozhodování i ve všech podobných budoucích případech. „Nejedná se jen o Rosetta Stone,“ vyjádřil se k důležitosti sporu Tom Adams, CEO Rosetta Stone a dodává: „jen jsme jako první otevřeně upozornili na problém, který trápí tisíce firem po celém světě.“

Oficiálním důvodem odmítnutí žaloby před jejím plným projednáním měly být formální nedostatky v argumentaci ze strany Rosetta Stone. Ta se, podle slov svého tiskového mluvčí, tomuto brání a i nadále se bude pokoušet o plné projednávání případu. Podle dostupných informací bude firma o plné projednávání usilovat všemi dostupnými legálními prostředky, ve hře je tedy i možné odvolání k soudu vyšší instance.

Produkty Rosetta Stone jsou velmi oblíbené na území USA a Kanady, které se na příjmech společnosti podílí celými 89%. V rámci nové strategie se ale firma chce více uplatnit také na mezinárodních trzích, příjmy z nichž mají během následujících 4 let vzrůst ze současných 11% až na 50%. Strategii významně narušoval právě problém s reklamním systémem AdWords. Potencionální zákazníci totiž ve finále aplikaci nekupovali od samotné Rosetta Stone, ale od některého z jejích distributorů, případně se rozhodly pro zcela jiný produkt.

Zdroj: Reuters


Komentáře

Náhodný kolemjdoucí #1
Náhodný kolemjdoucí 01. květen 2010 21:28

Naco maju teda distributorov, ak nechcu, aby zakaznici u nich nakupovali....?

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

China Unicom má slíbeno od investorů 12 miliard dolarů

ČTK , 23. červenec 2017 10:14

Připravovaná investice je součástí snahy čínské vlády oživit státní giganty soukromým kapitálem. ...

Více 0 komentářů

Čína chce být do 2025 světovým lídrem v oblasti umělé inteligence

ČTK , 22. červenec 2017 09:00

Plán přichází v době, kdy USA chtějí více kontrolovat investice, včetně investic do umělé inteligenc...

Více 0 komentářů

Santa Fe se chystá na premiéru opery o Jobsovi

ČTK , 22. červenec 2017 08:00

Spád opery je stejně rychlý a dynamický jako technologie, které Jobs vytvořil, tvrdí autoři....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Policejní úřady USA a EU zakročily proti ilegálním serverům

ČTK , 21. červenec 2017 10:00

Kromě AlphaBay se zásah týkal také ilegálního tržiště darknetu Hansa....

Více 1 komentářů

Poskytovatelé IT služeb budou mít brzy problém uspokojit poptávku

Pavel Houser , 21. červenec 2017 09:00

Poskytovatelé řízených IT služeb (MSP – managed service providers) vidí ve službě cybersecurity-as-a...

Více 1 komentářů

Amazon spustil nákupní sociální síť Spark pro chytré telefony

ČTK , 21. červenec 2017 08:00

Jedná se de facto o křížence Instagramu, Pinterestu a e-shopu....

Více 0 komentářů

V Praze se instalují první chytré lavičky připojené přes síť LoRa

Pavel Houser , 20. červenec 2017 13:28

Lavička TreeSmart nabízí wi-fi připojení, nabíjení mobilních zařízení a senzory snímající vlhkost, t...

Více 3 komentářů