Žaloba Rosetta Stone proti Googlu byla zamítnuta

Petr Švec , 30. duben 2010 09:16 1 komentářů

Spor mezi vyhledávacím gigantem Google a jazykovou společností Rosetta Stone byl kvůli formálním nedostatkům žaloby zastaven.

Rosetta_Stone
Rosetta Stone je známa díky svému softwaru na výuku jazyků.
Společnosti Rosetta Stone, výrobci stejnojmenného vzdělávacího softwaru, vadil fakt, že v rámci reklamní služby AdWords si klíčová slova „rosetta“ a „stone“ mohl zaregistrovat prakticky kdokoliv. To pak mělo vést k tomu, že zákazníci byli přesměrováváni primárně na distributory tohoto softwaru, nebo dokonce na webové stránky podobných jazykových programů. Rosetta Stone po Googlu v rámci žaloby požadovala, aby v případě objednávky značky, nebo obchodní známky, jako klíčového slova v rámci AdWords, vždy ověřoval, že žadatelem je subjekt, který má k užívání značky oprávnění.

Spor mezi oběma společnostmi byl silně medializován především proto, že se jednalo o první právní případ tohoto druhu. Vzhledem k tomu, že se jedná o problém, se kterým se společnosti na internetu setkávají prakticky denně, soudní rozhodnutí by bylo základem pro rozhodování i ve všech podobných budoucích případech. „Nejedná se jen o Rosetta Stone,“ vyjádřil se k důležitosti sporu Tom Adams, CEO Rosetta Stone a dodává: „jen jsme jako první otevřeně upozornili na problém, který trápí tisíce firem po celém světě.“

Oficiálním důvodem odmítnutí žaloby před jejím plným projednáním měly být formální nedostatky v argumentaci ze strany Rosetta Stone. Ta se, podle slov svého tiskového mluvčí, tomuto brání a i nadále se bude pokoušet o plné projednávání případu. Podle dostupných informací bude firma o plné projednávání usilovat všemi dostupnými legálními prostředky, ve hře je tedy i možné odvolání k soudu vyšší instance.

Produkty Rosetta Stone jsou velmi oblíbené na území USA a Kanady, které se na příjmech společnosti podílí celými 89%. V rámci nové strategie se ale firma chce více uplatnit také na mezinárodních trzích, příjmy z nichž mají během následujících 4 let vzrůst ze současných 11% až na 50%. Strategii významně narušoval právě problém s reklamním systémem AdWords. Potencionální zákazníci totiž ve finále aplikaci nekupovali od samotné Rosetta Stone, ale od některého z jejích distributorů, případně se rozhodly pro zcela jiný produkt.

Zdroj: Reuters


Komentáře

Náhodný kolemjdoucí #1
Náhodný kolemjdoucí 01. květen 2010 21:28

Naco maju teda distributorov, ak nechcu, aby zakaznici u nich nakupovali....?

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

21. 09. Mobilní řešení pro business
25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
RSS 

Zprávičky

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů

Potvrzeno: Google opravdu kupuje HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů

Oracle představil novou cenovou politiku pro cloud

Pavel Houser , 21. září 2017 09:52

Až dosud se při přechodu na cloud PaaS nedaly využít dosavadní investice do licencí softwaru v režim...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Toshiba chce prodat čipovou divizi fondu Bain

ČTK , 21. září 2017 09:00

Ještě v úterý se zdálo, že favoritem je konsorcium vedené společností Western Digital....

Více 0 komentářů

Amazon chystá chytré brýle, první vlastní nositelnou elektroniku

ČTK , 21. září 2017 08:00

Společnost chystá i rozšíření svého systému SmartHome......

Více 0 komentářů

Google prý chce koupit HTC

ČTK , 20. září 2017 19:18

Společnost dnes tchajwanské burze cenných papírů oznámila, že pozastavuje obchody svými akciemi....

Více 0 komentářů

Američtí operátoři T-Mobile US a Sprint jednají o fúzi

ČTK , 20. září 2017 11:00

Tržní hodnota T-Mobile US se pohybuje kolem 51 miliard dolarů hodnota Sprintu dosahuje zhruba 30 mil...

Více 0 komentářů