Žaloba Rosetta Stone proti Googlu byla zamítnuta

Petr Švec , 30. duben 2010 09:16 1 komentářů

Spor mezi vyhledávacím gigantem Google a jazykovou společností Rosetta Stone byl kvůli formálním nedostatkům žaloby zastaven.

Rosetta_Stone
Rosetta Stone je známa díky svému softwaru na výuku jazyků.
Společnosti Rosetta Stone, výrobci stejnojmenného vzdělávacího softwaru, vadil fakt, že v rámci reklamní služby AdWords si klíčová slova „rosetta“ a „stone“ mohl zaregistrovat prakticky kdokoliv. To pak mělo vést k tomu, že zákazníci byli přesměrováváni primárně na distributory tohoto softwaru, nebo dokonce na webové stránky podobných jazykových programů. Rosetta Stone po Googlu v rámci žaloby požadovala, aby v případě objednávky značky, nebo obchodní známky, jako klíčového slova v rámci AdWords, vždy ověřoval, že žadatelem je subjekt, který má k užívání značky oprávnění.

Spor mezi oběma společnostmi byl silně medializován především proto, že se jednalo o první právní případ tohoto druhu. Vzhledem k tomu, že se jedná o problém, se kterým se společnosti na internetu setkávají prakticky denně, soudní rozhodnutí by bylo základem pro rozhodování i ve všech podobných budoucích případech. „Nejedná se jen o Rosetta Stone,“ vyjádřil se k důležitosti sporu Tom Adams, CEO Rosetta Stone a dodává: „jen jsme jako první otevřeně upozornili na problém, který trápí tisíce firem po celém světě.“

Oficiálním důvodem odmítnutí žaloby před jejím plným projednáním měly být formální nedostatky v argumentaci ze strany Rosetta Stone. Ta se, podle slov svého tiskového mluvčí, tomuto brání a i nadále se bude pokoušet o plné projednávání případu. Podle dostupných informací bude firma o plné projednávání usilovat všemi dostupnými legálními prostředky, ve hře je tedy i možné odvolání k soudu vyšší instance.

Produkty Rosetta Stone jsou velmi oblíbené na území USA a Kanady, které se na příjmech společnosti podílí celými 89%. V rámci nové strategie se ale firma chce více uplatnit také na mezinárodních trzích, příjmy z nichž mají během následujících 4 let vzrůst ze současných 11% až na 50%. Strategii významně narušoval právě problém s reklamním systémem AdWords. Potencionální zákazníci totiž ve finále aplikaci nekupovali od samotné Rosetta Stone, ale od některého z jejích distributorů, případně se rozhodly pro zcela jiný produkt.

Zdroj: Reuters


Komentáře

Náhodný kolemjdoucí #1
Náhodný kolemjdoucí 01. květen 2010 21:28

Naco maju teda distributorov, ak nechcu, aby zakaznici u nich nakupovali....?

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

V zóně u Žatce by mohlo stát datové centrum za 15 miliard

ČTK , 23. listopad 2017 12:26

V průmyslové zóně Triangle u Žatce může vzniknout datové centrum pro společnosti a instituce z celé ...

Více 0 komentářů

ÚOHS schválil změnu vlastníka většiny v AutoContu

ČTK , 23. listopad 2017 09:00

Spojení AutoContu a KKCG nemá mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže...

Více 0 komentářů

Česká hra o atentátu na Heydricha se dostala do světové distribuce Steam

ČTK , 23. listopad 2017 08:30

Do distribuce českou hru dostali hlasováním sami hráči....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Čína vyvíjí vlastní digitální měnu

ČTK , 23. listopad 2017 08:00

Čínské vedení vyvíjí vlastní kryptoměnu. Chce tak oslabit vliv bitcoinu a dalších virtuálních měn, n...

Více 0 komentářů

Hackeři ukradli Uberu data 57 milionů zákazníků a řidičů

ČTK , 22. listopad 2017 09:15

Incident společnost rok tajila a hackerům zaplatila....

Více 0 komentářů

Tuzemské banky útok trojského koně nezaznamenaly

ČTK , 22. listopad 2017 09:00

Banky ČSOB, Sberbank a Air Bank nezaznamenaly útok trojského koně BankBot na své aplikace mobilního ...

Více 0 komentářů

ODS chce otevřít diskusi o zavedení elektronických voleb

ČTK , 22. listopad 2017 08:00

Komisaři by také např. už při vkládání výsledků měli kontrolovat, zda na lístcích není nějaký abnorm...

Více 0 komentářů