V e-shopech nakupovalo již přes 90 % internetové populace

Jiří Kocourek , 04. listopad 2009 06:20 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

zavinac
Zkušenosti s nakupováním online má již 91 procent tuzemských uživatelů globální sítě internet. Z toho bezmála pětina si zboží objednává pravidelně alespoň jedenkrát za měsíc. Téměř tři pětiny lidí pak realizují nákup na internetu několikrát ročně. Informace zveřejnila průzkumová agentura Mediaresearch.

Web-obchod
Rostoucí obliba nákupů v e-shopech v Česku

V září 2009 uskutečnila agentura Mediaresearch ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci (APEK) šetření v oblasti povědomí a využívání internetových obchodů, kterého se zúčastnilo celkem 508 respondentů z internetového netpanelu.

Pětina pravidelně uskuteční transakce

Silnou skupinou uživatelů e-shopů v ČR, kteří nakupují přes internet alespoň jednou měsíčně, představuje bezmála pětina respondentů (18 %). Nejaktivnějšími uživateli internetových obchodů jsou především mladí lidé ve věku 25-34 let. To, že význam internetových obchodů není vůči kamenným zanedbatelný, potvrzuje fakt, že téměř tři pětiny lidí nakupují prostřednictvím internetu několikrát ročně.

Potenciální nárůst by v budoucnu ještě mohla zaznamenat skupina uživatelů, kteří přes internet nakupují méně často než jednou za rok (15 %). Necelá desetina respondentů na internetu zatím nikdy nenakupovala. Polovina z nich však má v plánu nákup do budoucna uskutečnit.

Provozovatelé elektronických obchodů tvrdí, že popularita nakupováni na internetu v Česku stále roste, a to i díky hospodářské krizi, kvůli které lidé vyhledávají co nejnižší ceny. Například nákupní galerie Mall.cz aktuálně informovala o tom, že se jí zvýšily maloobchodní tržby za uplynulé čtvrtletí oproti loňskému o 97 %.

Tomáš Hodboď, zástupce online srovnávače cen a zboží Heuréka.cz, do médií uvedl, že nákupy se v Česku přesouvají na internet, a to především díky nižším cenám, než jaké jsou v kamenných obchodech. V některých kategoriích jsou ceny na internetu údajně až o 30 procent nižší.

Co se týká povědomí o jednotlivých hráčích na trhu, respondenti uváděli mezi e-shopy, které jim jako první vyvstaly v mysli, internetové obchody Alza.cz (12 %) a Aukro.cz (12 %). Za povšimnutí určitě stojí, že Aukro není klasický internetový obchod, ale online aukční síť, na které mohou prodávat jak fyzické tak právnické osoby. Třetím nejčastěji zmiňovaným obchodem na internetu byla nákupní galerie Vltava.cz (6 %).

Přečtěte si také

Řadě e-shopů hrozí zánik, trh převezmou silnější hráči
Kasa.cz: Hospodářská krize v internetovém retailu ustupuje


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Apple opouští myšlenku výroby samořízeného vozu

ČTK , 23. srpen 2017 10:54

Do projektu Titan, který odstartoval v roce 2014, šel Apple se svým standardním nasazením. Projekt s...

Více 0 komentářů

Podíl sociálních sítí na on-line reklamě vzroste na pětinu

ČTK , 23. srpen 2017 09:00

Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, o...

Více 0 komentářů

Seznam chce za 3 roky prodávat polovinu reklamy na aukcích

ČTK , 23. srpen 2017 08:00

Mobily již nyní zprostředkovávají až 40 % přístupů na služby Seznamu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů