V e-shopech nakupovalo již přes 90 % internetové populace

Jiří Kocourek , 04. listopad 2009 06:20 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

zavinac
Zkušenosti s nakupováním online má již 91 procent tuzemských uživatelů globální sítě internet. Z toho bezmála pětina si zboží objednává pravidelně alespoň jedenkrát za měsíc. Téměř tři pětiny lidí pak realizují nákup na internetu několikrát ročně. Informace zveřejnila průzkumová agentura Mediaresearch.

Web-obchod
Rostoucí obliba nákupů v e-shopech v Česku

V září 2009 uskutečnila agentura Mediaresearch ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci (APEK) šetření v oblasti povědomí a využívání internetových obchodů, kterého se zúčastnilo celkem 508 respondentů z internetového netpanelu.

Pětina pravidelně uskuteční transakce

Silnou skupinou uživatelů e-shopů v ČR, kteří nakupují přes internet alespoň jednou měsíčně, představuje bezmála pětina respondentů (18 %). Nejaktivnějšími uživateli internetových obchodů jsou především mladí lidé ve věku 25-34 let. To, že význam internetových obchodů není vůči kamenným zanedbatelný, potvrzuje fakt, že téměř tři pětiny lidí nakupují prostřednictvím internetu několikrát ročně.

Potenciální nárůst by v budoucnu ještě mohla zaznamenat skupina uživatelů, kteří přes internet nakupují méně často než jednou za rok (15 %). Necelá desetina respondentů na internetu zatím nikdy nenakupovala. Polovina z nich však má v plánu nákup do budoucna uskutečnit.

Provozovatelé elektronických obchodů tvrdí, že popularita nakupováni na internetu v Česku stále roste, a to i díky hospodářské krizi, kvůli které lidé vyhledávají co nejnižší ceny. Například nákupní galerie Mall.cz aktuálně informovala o tom, že se jí zvýšily maloobchodní tržby za uplynulé čtvrtletí oproti loňskému o 97 %.

Tomáš Hodboď, zástupce online srovnávače cen a zboží Heuréka.cz, do médií uvedl, že nákupy se v Česku přesouvají na internet, a to především díky nižším cenám, než jaké jsou v kamenných obchodech. V některých kategoriích jsou ceny na internetu údajně až o 30 procent nižší.

Co se týká povědomí o jednotlivých hráčích na trhu, respondenti uváděli mezi e-shopy, které jim jako první vyvstaly v mysli, internetové obchody Alza.cz (12 %) a Aukro.cz (12 %). Za povšimnutí určitě stojí, že Aukro není klasický internetový obchod, ale online aukční síť, na které mohou prodávat jak fyzické tak právnické osoby. Třetím nejčastěji zmiňovaným obchodem na internetu byla nákupní galerie Vltava.cz (6 %).

Přečtěte si také

Řadě e-shopů hrozí zánik, trh převezmou silnější hráči
Kasa.cz: Hospodářská krize v internetovém retailu ustupuje


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů

Akcelerátor StartupYard získal 26 milionů Kč

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:00

Pražský startupový akcelerátor společně s Fundliftem oznámil investici, kterou získal formou neveřej...

Více 0 komentářů

Česká asociace pojišťoven k pojištění kybernetických rizik

Pavel Houser , 22. červen 2017 10:00

Policie ČR v roce 2016 šetřila 5 344 kybernetických zločinů, což je o 321 (resp. 6,4 %) více než v p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Soud řešil krádež bitcoinů. Znalec řekl, že obžalovaný je vinen

ČTK , 22. červen 2017 09:00

Tržiště vykradli dva Američané, převedli z něj bitcoiny asi za 100 milionů korun. Jiříkovský následn...

Více 2 komentářů

Národní elektronický nástroj bude povinný od července 2018

ČTK , 22. červen 2017 08:00

Od dubna platí, že všechny organizační složky státu a centrální zadavatelé musí s dodavateli zakázek...

Více 0 komentářů

Zadavatelé reklamy na Google nejvíc zaplatí u půjček a pojištění

ČTK , 21. červen 2017 12:00

Nejnižší platbu za jedno kliknutí uživatelem mají vedle knih lékárny....

Více 3 komentářů

Nejcitlivější údaj? Výše úspor

Pavel Houser , 21. červen 2017 11:00

Jen 13 % klientů bank zmínilo, že možné riziko vidí v rámci využívání internetového bankovnictví ban...

Více 0 komentářů