V e-shopech nakupovalo již přes 90 % internetové populace

Jiří Kocourek , 04. listopad 2009 06:20 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

zavinac
Zkušenosti s nakupováním online má již 91 procent tuzemských uživatelů globální sítě internet. Z toho bezmála pětina si zboží objednává pravidelně alespoň jedenkrát za měsíc. Téměř tři pětiny lidí pak realizují nákup na internetu několikrát ročně. Informace zveřejnila průzkumová agentura Mediaresearch.

Web-obchod
Rostoucí obliba nákupů v e-shopech v Česku

V září 2009 uskutečnila agentura Mediaresearch ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci (APEK) šetření v oblasti povědomí a využívání internetových obchodů, kterého se zúčastnilo celkem 508 respondentů z internetového netpanelu.

Pětina pravidelně uskuteční transakce

Silnou skupinou uživatelů e-shopů v ČR, kteří nakupují přes internet alespoň jednou měsíčně, představuje bezmála pětina respondentů (18 %). Nejaktivnějšími uživateli internetových obchodů jsou především mladí lidé ve věku 25-34 let. To, že význam internetových obchodů není vůči kamenným zanedbatelný, potvrzuje fakt, že téměř tři pětiny lidí nakupují prostřednictvím internetu několikrát ročně.

Potenciální nárůst by v budoucnu ještě mohla zaznamenat skupina uživatelů, kteří přes internet nakupují méně často než jednou za rok (15 %). Necelá desetina respondentů na internetu zatím nikdy nenakupovala. Polovina z nich však má v plánu nákup do budoucna uskutečnit.

Provozovatelé elektronických obchodů tvrdí, že popularita nakupováni na internetu v Česku stále roste, a to i díky hospodářské krizi, kvůli které lidé vyhledávají co nejnižší ceny. Například nákupní galerie Mall.cz aktuálně informovala o tom, že se jí zvýšily maloobchodní tržby za uplynulé čtvrtletí oproti loňskému o 97 %.

Tomáš Hodboď, zástupce online srovnávače cen a zboží Heuréka.cz, do médií uvedl, že nákupy se v Česku přesouvají na internet, a to především díky nižším cenám, než jaké jsou v kamenných obchodech. V některých kategoriích jsou ceny na internetu údajně až o 30 procent nižší.

Co se týká povědomí o jednotlivých hráčích na trhu, respondenti uváděli mezi e-shopy, které jim jako první vyvstaly v mysli, internetové obchody Alza.cz (12 %) a Aukro.cz (12 %). Za povšimnutí určitě stojí, že Aukro není klasický internetový obchod, ale online aukční síť, na které mohou prodávat jak fyzické tak právnické osoby. Třetím nejčastěji zmiňovaným obchodem na internetu byla nákupní galerie Vltava.cz (6 %).

Přečtěte si také

Řadě e-shopů hrozí zánik, trh převezmou silnější hráči
Kasa.cz: Hospodářská krize v internetovém retailu ustupuje


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů