Koho nejvíce poškodí změna ve vyhledávacím algoritmu Google

Jana Poncarová, 02. březen 2011 09:19 3 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet
Koho nejvíce poškodí změna ve vyhledávacím algoritmu Google

Koncem února oznámil Google velkou změnu ve vyhledávacím algoritmu. Ta zamávala s výsledky téměř 12 % dotazů, které lidé do vyhledávače zadali. Zatím se tato malá revoluce dotýká jen Spojených států. Změna ve vyhledávacím algoritmu Google se ale časem přenese do celého světa. Co nás čeká?

Google vs. obsahové farmy
„Náš cíl je prostý. Chceme lidem poskytnout relevantní a rychlé odpovědi na jejich dotazy, což vyžaduje neustále vylepšování našeho algoritmu,“ říkají Amit Singhal a Matt Cutts na oficiálním blogu Google ke změně vyhledávacího algoritmu.

Je to jednoduché, Google si chce posvítit na weby s nekvalitním obsahem, na servery, které jsou pouhým seskupením slov nebo kopírují obsah z jiných webů a nevytváří své vlastní originální a hodnotné texty. Takové weby pro uživatele velký význam.

Znáte to – potřebujete rychle něco najít, otevřete Google, zadáte klíčové slovo do vyhledávače a očima skenujete výsledky, hledáte takové, které vám poskytnou rychlou a kvalitní odpověď.

Jako uživatelé tedy můžeme jásat. Google nám chce změnou vyhledávacího algoritmu pomoci – do předních pozic se dostanou takové weby, které mají kvalitní a relevantní obsah, což znamená, že ušetříme čas a nebudeme se muset probírat internetovým smetištěm nekvalitních serverů.

Jaké weby změna algoritmu Googlu postihne


Už méně budou jásat majitelé a provozovatelé webů. Změna vyhledávacího algoritmu Googlu s jejich pozicemi pravděpodobně zamává. To se týká především serverů s nekvalitním a neoriginálním obsahem. A měsíce nebo roky práce, kdy byla veškerá energie věnována SEO, vezmou za své.

Popravdě, jen mále webů funguje tak, že na ně uživatelé přijdou přímo – tedy rovnou vyťukají jejich adresu – v českém prostředí je to možná tak Seznam nebo Facebook. Velká většina webů žije právě z toho, že mají dobře vyřešené SEO – jsou nadupané texty se správnými klíčovými slovy, trendovými tématy a věnují se aktivnímu linkbuildingu.

Samozřejmě je pravdou, že pokud je obsah webu tvořen především s důrazem na získání vysoké pozice ve vyhledávači, trpí tím kvalita textů. Vždyť na Webtrhu se dnes hledají copywriteři, kteří budou ochotni napsat normostranu textu za 30–50 korun! A opravdu nejde o kvalitní obsah, ale o to splácat nějak článek, který bude obsahovat klíčová slova.

Nutno přiznat, že za těchto okolností uhodil Google hřebíček na hlavičku. Otázkou ovšem je, zda změna algoritmu skutečně dokáže odsunout na nižší pozice weby s nekvalitním obsahem a dá přednost těm, jejichž obsah má hlavu a patu.



Jak změna algoritmu zamávala s weby v USA


Pojďme se podívat na to, jak změna algoritmu Googlu zamávala s pozicemi webů ve Spojených státech. Vyjdeme z dat, které zveřejnil Sistrix. Zkoumána byla sada 1 milionu klíčových slov. Analýza byla provedena před změnou i po změně algoritmu Google. Sistrix pozice webů posuzuje také pomocí vlastního indexu, který vychází z návštěvnosti, klíčových slov a rankingu. K dispozici máme seznam 25 webů, které změna algoritmu postihla nejvíce (viz. přiložený obrázek*).

Pokud se podíváme na tabulku výsledků, zdá se, že Google změnou vyhledávacího algoritmu dosáhl svého. Například web wisegeek.com (v tabulce uveden jako první) má sice dobře řešený obsah z hlediska SEO, ovšem co se týká kvality obsahu, je na tom dost bídně.

Co Google s weby provedl, aby docílil poklesu jejich pozic? Uvedené weby prostě už nejsou na daná klíčová slova na předních pozicích. Jako příklad uvádí Sistrix web mahalo.com, který poklesl z 33 875 klíčových slov na 9 740. Šlo o slova jako “zealand air“ (3), “digg“ (8) or “tax check“ (4).

Co bude po změně algoritmu Google?


{seealso}
A co bude dál? Google nám možná na chvíli pomůže od webů, které se staly pouhým skladištěm klíčových slov. Dá se ale očekávat, že brzy zas někdo přijde na to, jak vyhledávací algoritmus Google funguje a na internetu se zase bude obchodovat s tím, jak dostat weby na přední pozice ve vyhledávačích.

Mohlo by vás také zajímat:

Google: Příběh drobečka, který ovládl (nejen) internetový svět

Google nesmí v Česku fotit ulice, protože má kamery příliš vysoko


Komentáře

w4rr10r #1
w4rr10r 02. březen 2011 14:00

> Popravdě, jen mále webů funguje tak, že na ně uživatelé přijdou přímo – tedy rovnou vyťukají jejich adresu – v českém prostředí je to možná tak Seznam nebo Facebook. Velká většina webů žije právě z toho, že mají dobře vyřešené SEO – jsou nadupané texty se správnými klíčovými slovy, trendovými tématy a věnují se aktivnímu linkbuildingu.
A pak jsou weby, které mají vlastní kvalitní obsah. Ale zrovna tady jsem kyselý xicht jako reakci čekal.

Karel Wolf 02. březen 2011 14:31

A nepatří podobné weby spíše k pověstným výjimkám z pravidla? Kolik takových webů u nás vůbec existuje a jak moc "niche" musí být jejich zaměření, aby se na trhu mohly dlouhodobě udržet? Ne náhodou jde většinou o silně komunitní projekty, myslím, že naše <a href="http://www.abclinuxu.cz">www.abclinuxu.cz</a> je ukázkový příklad.

w4rr10r #3
w4rr10r 02. březen 2011 15:57

Těžko říci, nedokážu si představit, kdo na ty nicneříkající weby vlastně chodí. Leč kvalitních webů je nemálo: AbcLinuxu (souhlasím) a LinuxExpres, diit.cz se drží, Jak psát web, z jiného soudku třeba spousty osobních blogů a webů o fotografii nebo cestování, ty ale pod nánosy SEO zneužívajích obchodníků trpí. Jenom se k nim dostat skrze ten balast je netriviální.

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







RSS 

Zprávičky

Seznam loni zvýšil čistý zisk o 9 % na 1,1 miliardy Kč

ČTK , 18. říjen 2017 10:00

Největší podíl na tržbách měly příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. ...

Více 0 komentářů

Dopravní podnik spustil v 6 stanicích metra wi-fi připojení k internetu

ČTK , 18. říjen 2017 08:00

Ve stanicích je rozmístěno 75 vysílačů a dodavatelská firma musela vybudovat veškerou infrastrukturu...

Více 0 komentářů

Digitální kancelář

Intexx, 18. říjen 2017 08:00

Ať už na intranetu, extranetu nebo na sociální platformě – vytvořte si s Intrexxem snadno a na míru ...

Více

Starší zprávičky

Microsoft uvolnil Fall Creators Update Windows 10

Pavel Houser , 17. říjen 2017 19:02

Smíšená realita, komfort pro e-knihy, ochrana před ransonmwarem a efektivnější propojení PC se smart...

Více 0 komentářů

Vůz bez řidiče Link & Go jezdil v Plzni, ve středu se chystá do Prahy

ČTK , 17. říjen 2017 17:49

Vůz Link & Go je pro inženýry vzor, který už je odzkoušený a funguje jako prototyp....

Více 0 komentářů

Závažná chyba v protokolu WPA2 (aktualizace)

Pavel Houser , ČTK , 17. říjen 2017 16:25

Odborníci z univerzity v belgické Lovani odhalili závažnou chybu ohrožující bezpečnost internetového...

Více 0 komentářů

Nová zero day zranitelnost v Adobe Flash

Pavel Houser , 17. říjen 2017 14:04

Po úspěšném zneužití zranitelnosti dojde k nainstalování malwaru FinSpy....

Více 0 komentářů