Změna značky Grisoft se obejde bez reklamní kampaně

Jiří Kocourek , 07. únor 2008 08:23 0 komentářů
Rubriky: Security, Marketing

Trend
Společnost Grisoft, dodavatel bezpečnostního softwaru, informovala o tom, že mění svůj název na AVG Technologies. Změna názvu se týká také všech dceřiných společností. Další údaje zůstanou nezměněny, stejně jako dosavadní ochranné známky Grisoft. U Grisoft tak proběhl rebranding. Podobnými změnami prošli dříve operátoři Vodafone, T-Mobile i O2 nebo společnost ESET Software, která se v kampani zaměřila na propagaci nového softwaru ESET Smart Security.

Podle J. R. Smitha, generálního ředitele společnosti AVG Technologies, hodlá firma změnou názvu především posílit povědomí o značce AVG ve světě. "Jednotná identita značky a firmy pak výrazně zvýší efekt našich marketingových aktivit a další komunikace," doplnil. Firma ovšem podle informací ITBIZ.cz nechystá v souvislosti s touto změnou žádnou reklamní kampaň. Změny loga a dalších propagačních materiálů budou probíhat postupně podle zatím neveřejného plánu.

Společnost získala rovněž v zahraničí k výhradnímu používání doménu avg.com, což by mělo napomoci přechodu na jednotnou prezentaci produktů i firmy. Podle provedených průzkumů veřejného mínění se značka AVG stala v USA třetí neznámější v oblasti počítačové bezpečnosti a respondenti jí přisuzují vysokou technickou vyspělost.

Software AVG patří podle zpravodajského serveru CNet mezi dvacítku nejčastěji stahovaných programů všech dob a jeho bezplatná verze AVG Anti-Virus Free Edition pokořila již několikrát hranici 1 000 000 stažení za jeden týden na prestižním serveru Download.com.

Když se s námi loučil Oskar

Změna značky (označovaná jako rebranding) přitom není na českém IT a telekomunikačním trhu neobvyklá. V roce 2005 se britský mobilní operátor Vodafone dohodnul s kanadskou společností TIW, vlastníkem tehdejší značky Oskar, a odkoupil společnost. Rebranding probíhal postupně. Pro změnu obchodní značky si Vodafone postupně připravoval půdu. Jistou dobu společnost vystupovala pod značkou Oskar a zároveň Vodafone. Toto duální logo bylo použito na všech materiálech firmy. Po určité době se název změnil úplně. Oficiální vstup Vodafone na český trh doprovázela masivní reklamní kampaň.

Úkolem agentury OMD bylo změnit povědomí zákazníků o značce Oskar, která byla na trhu pět let. V první části kampaně se na různých místech objevovala velká červená ruka bez dalších podrobností. Tím došlo údajně k vytvoření tajemné atmosféry. Na tuto anonymní červenou ruku navázala další část kampaně, která odhalila logo Vodafone se spojením "Je to ve vašich rukou.now". "Celkový dojem byl ohromující. Kampaň vyprovokovala širokou diskusi v populaci a rozsáhlé PR. Povědomí o značce Vodafone okamžitě stoupalo," hodnotí agentura zpětně celou kampaň na svém webu.

Se změnou souvisela také úprava komunikační strategie - původní přátelský tón postupně vystřídaly seriózní reklamní spoty v duchu velké nadnárodní společnosti. Vodafone se však k neformálnímu stylu nedávno opět vrátil.

Další mobilní operátoři se také změny značky nevyvarovali. Současný mobilní operátor T-Mobile se dříve jmenoval Paegas a Telefónica O2 vytvořila jedinou značku firmy z původně oddělených společností Eurotel a Český Telecom (ještě dříve SPT Telecom).

Související
Jděte už s tím rebrandingem k šípku (blog)


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

Důvěra Čechů v e-shopy roste

Pavel Houser , 23. září 2017 09:00

Drtivá většina české internetové populace nakupuje on-line dlouhodobě, dále však narůstá četnost nák...

Více 0 komentářů

Nové verze Javy: Java SE 9 a Java EE 8

Pavel Houser , 22. září 2017 14:51

Oracle oznamuje všeobecnou dostupnost nových verzí platformy Java: Java SE 9 (JDK 9), Java Platform ...

Více 0 komentářů

Baidu investuje do vývoje autonomního řízení

ČTK , 22. září 2017 13:00

Cílem projektu Apollo je vyvinout technologii pro samořízené automobily do roku 2020....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů

Apple přiznává: Nové hodinky mají problémy s připojením

ČTK , 22. září 2017 08:00

Problémy s konektivitou mají hodinky v okamžiku, kdy mají použít veřejnou wi-fi síť....

Více 0 komentářů

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů

Potvrzeno: Google opravdu kupuje část HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů