Změna značky Grisoft se obejde bez reklamní kampaně

Jiří Kocourek , 07. únor 2008 08:23 0 komentářů
Rubriky: Security, Marketing

Trend
Společnost Grisoft, dodavatel bezpečnostního softwaru, informovala o tom, že mění svůj název na AVG Technologies. Změna názvu se týká také všech dceřiných společností. Další údaje zůstanou nezměněny, stejně jako dosavadní ochranné známky Grisoft. U Grisoft tak proběhl rebranding. Podobnými změnami prošli dříve operátoři Vodafone, T-Mobile i O2 nebo společnost ESET Software, která se v kampani zaměřila na propagaci nového softwaru ESET Smart Security.

Podle J. R. Smitha, generálního ředitele společnosti AVG Technologies, hodlá firma změnou názvu především posílit povědomí o značce AVG ve světě. "Jednotná identita značky a firmy pak výrazně zvýší efekt našich marketingových aktivit a další komunikace," doplnil. Firma ovšem podle informací ITBIZ.cz nechystá v souvislosti s touto změnou žádnou reklamní kampaň. Změny loga a dalších propagačních materiálů budou probíhat postupně podle zatím neveřejného plánu.

Společnost získala rovněž v zahraničí k výhradnímu používání doménu avg.com, což by mělo napomoci přechodu na jednotnou prezentaci produktů i firmy. Podle provedených průzkumů veřejného mínění se značka AVG stala v USA třetí neznámější v oblasti počítačové bezpečnosti a respondenti jí přisuzují vysokou technickou vyspělost.

Software AVG patří podle zpravodajského serveru CNet mezi dvacítku nejčastěji stahovaných programů všech dob a jeho bezplatná verze AVG Anti-Virus Free Edition pokořila již několikrát hranici 1 000 000 stažení za jeden týden na prestižním serveru Download.com.

Když se s námi loučil Oskar

Změna značky (označovaná jako rebranding) přitom není na českém IT a telekomunikačním trhu neobvyklá. V roce 2005 se britský mobilní operátor Vodafone dohodnul s kanadskou společností TIW, vlastníkem tehdejší značky Oskar, a odkoupil společnost. Rebranding probíhal postupně. Pro změnu obchodní značky si Vodafone postupně připravoval půdu. Jistou dobu společnost vystupovala pod značkou Oskar a zároveň Vodafone. Toto duální logo bylo použito na všech materiálech firmy. Po určité době se název změnil úplně. Oficiální vstup Vodafone na český trh doprovázela masivní reklamní kampaň.

Úkolem agentury OMD bylo změnit povědomí zákazníků o značce Oskar, která byla na trhu pět let. V první části kampaně se na různých místech objevovala velká červená ruka bez dalších podrobností. Tím došlo údajně k vytvoření tajemné atmosféry. Na tuto anonymní červenou ruku navázala další část kampaně, která odhalila logo Vodafone se spojením "Je to ve vašich rukou.now". "Celkový dojem byl ohromující. Kampaň vyprovokovala širokou diskusi v populaci a rozsáhlé PR. Povědomí o značce Vodafone okamžitě stoupalo," hodnotí agentura zpětně celou kampaň na svém webu.

Se změnou souvisela také úprava komunikační strategie - původní přátelský tón postupně vystřídaly seriózní reklamní spoty v duchu velké nadnárodní společnosti. Vodafone se však k neformálnímu stylu nedávno opět vrátil.

Další mobilní operátoři se také změny značky nevyvarovali. Současný mobilní operátor T-Mobile se dříve jmenoval Paegas a Telefónica O2 vytvořila jedinou značku firmy z původně oddělených společností Eurotel a Český Telecom (ještě dříve SPT Telecom).

Související
Jděte už s tím rebrandingem k šípku (blog)


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Sinclair, Jobs a Watson

Richard Jan Voigts , 31. prosinec 2016 08:00
Richard Jan Voigts

ZX Spectrum byla hračka, kterou nám dal před l...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii

ITBiz.cz , 14. leden 2017 16:30

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první letošní Den otevř...

Více 0 komentářů

Čína chce zakázat elektrošoky pro mládež závislou na internetu

ČTK , 14. leden 2017 13:35

Čínská vláda chce zákonem zakázat používání elektrošoků a dalších fyzických trestů v táborech pro zá...

Více 5 komentářů

Za internetový prodej ohrožených brouků soud udělil podmínku

ČTK , 13. leden 2017 15:00

Český soud poprvé potrestal prodejce, který na internetu nabízel ohrožené druhy hmyzu. Jedenatřiceti...

Více 0 komentářů

Tržby za videokonference letos v regionu vzrostou o desetinu

ČTK , 13. leden 2017 11:00

Tržby za videokonferenční systémy ve východní Evropě včetně Česka v letošním roce meziročně vzrostou...

Více 0 komentářů