Změna značky Grisoft se obejde bez reklamní kampaně

Jiří Kocourek , 07. únor 2008 08:23 0 komentářů
Rubriky: Security, Marketing

Trend
Společnost Grisoft, dodavatel bezpečnostního softwaru, informovala o tom, že mění svůj název na AVG Technologies. Změna názvu se týká také všech dceřiných společností. Další údaje zůstanou nezměněny, stejně jako dosavadní ochranné známky Grisoft. U Grisoft tak proběhl rebranding. Podobnými změnami prošli dříve operátoři Vodafone, T-Mobile i O2 nebo společnost ESET Software, která se v kampani zaměřila na propagaci nového softwaru ESET Smart Security.

Podle J. R. Smitha, generálního ředitele společnosti AVG Technologies, hodlá firma změnou názvu především posílit povědomí o značce AVG ve světě. "Jednotná identita značky a firmy pak výrazně zvýší efekt našich marketingových aktivit a další komunikace," doplnil. Firma ovšem podle informací ITBIZ.cz nechystá v souvislosti s touto změnou žádnou reklamní kampaň. Změny loga a dalších propagačních materiálů budou probíhat postupně podle zatím neveřejného plánu.

Společnost získala rovněž v zahraničí k výhradnímu používání doménu avg.com, což by mělo napomoci přechodu na jednotnou prezentaci produktů i firmy. Podle provedených průzkumů veřejného mínění se značka AVG stala v USA třetí neznámější v oblasti počítačové bezpečnosti a respondenti jí přisuzují vysokou technickou vyspělost.

Software AVG patří podle zpravodajského serveru CNet mezi dvacítku nejčastěji stahovaných programů všech dob a jeho bezplatná verze AVG Anti-Virus Free Edition pokořila již několikrát hranici 1 000 000 stažení za jeden týden na prestižním serveru Download.com.

Když se s námi loučil Oskar

Změna značky (označovaná jako rebranding) přitom není na českém IT a telekomunikačním trhu neobvyklá. V roce 2005 se britský mobilní operátor Vodafone dohodnul s kanadskou společností TIW, vlastníkem tehdejší značky Oskar, a odkoupil společnost. Rebranding probíhal postupně. Pro změnu obchodní značky si Vodafone postupně připravoval půdu. Jistou dobu společnost vystupovala pod značkou Oskar a zároveň Vodafone. Toto duální logo bylo použito na všech materiálech firmy. Po určité době se název změnil úplně. Oficiální vstup Vodafone na český trh doprovázela masivní reklamní kampaň.

Úkolem agentury OMD bylo změnit povědomí zákazníků o značce Oskar, která byla na trhu pět let. V první části kampaně se na různých místech objevovala velká červená ruka bez dalších podrobností. Tím došlo údajně k vytvoření tajemné atmosféry. Na tuto anonymní červenou ruku navázala další část kampaně, která odhalila logo Vodafone se spojením "Je to ve vašich rukou.now". "Celkový dojem byl ohromující. Kampaň vyprovokovala širokou diskusi v populaci a rozsáhlé PR. Povědomí o značce Vodafone okamžitě stoupalo," hodnotí agentura zpětně celou kampaň na svém webu.

Se změnou souvisela také úprava komunikační strategie - původní přátelský tón postupně vystřídaly seriózní reklamní spoty v duchu velké nadnárodní společnosti. Vodafone se však k neformálnímu stylu nedávno opět vrátil.

Další mobilní operátoři se také změny značky nevyvarovali. Současný mobilní operátor T-Mobile se dříve jmenoval Paegas a Telefónica O2 vytvořila jedinou značku firmy z původně oddělených společností Eurotel a Český Telecom (ještě dříve SPT Telecom).

Související
Jděte už s tím rebrandingem k šípku (blog)


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Vládní čtvrť a vládní systém, tedy ten informační

Petr Zavoral , 06. leden 2018 16:15
Petr Zavoral

Jeden ze zakladatelů enterprise architektury John Zachman srovnává IT v institucích s Boeingem: Firm...

Více







Kalendář

18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd
30. 01. Ecommerce Expo Prague 2018

RSS 

Zprávičky

Eni má nejvýkonnější průmyslový počítač na světě

ČTK , 19. leden 2018 10:00

Po čtyřnásobném zvýšení výpočetního výkonu je počítač schopen provést až 22,4 kvadrilionů operací za...

Více 0 komentářů

IBM zvýšila po šesti letech příjmy

ČTK , 19. leden 2018 09:00

Společnosti pomohl přesun orientace na oblast cloudů a kybernetické bezpečnosti a na analýzu dat....

Více 0 komentářů

Vnitro má urychlit předložení zákona ke GDPR

ČTK , 19. leden 2018 08:00

Samotné nařízení označil premiér za "produkt totální byrokracie Bruselu"....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zpomalování iPhonů půjde vypnout

ČTK , 18. leden 2018 13:01

Řada uživatelů Apple podezřívala, že zpomalováním starších telefonů tlačí spotřebitele k nákupu nové...

Více 0 komentářů

Apple se vrací do USA

ČTK , 18. leden 2018 10:07

Firma Apple plánuje postavit další firemní kampus ve Spojených státech a najmout v zemi v příštích p...

Více 0 komentářů

Prodej přes Internet zničí dealery aut

ČTK , 18. leden 2018 10:02

Do roku 2025 celosvětově zanikne 30 až 50 % klasických automobilových dealerství. ...

Více 1 komentářů

Bitcoin se poprvé od začátku prosince propadl pod 10 000 dolarů

ČTK , 18. leden 2018 08:00

"Co se týče kryptoměn, obecně mohu téměř s jistotou prohlásit, že dospějí ke špatnému konci," řekl W...

Více 0 komentářů