České e-shopy letos opět dosáhnou rekordních obratů

Pavel Houser , 24. říjen 2017 10:00 0 komentářů

Internetové obchody od poloviny listopadu obvykle dosahují více než 200 % obratů oproti standardním týdnům v průběhu roku.

Také letos se před Vánoci přesune další část zákazníků na internet a své dárky pořídí v českých e-shopech. Ty očekávají opět rekordní tržby, a to s nárůstem přes 15 % oproti loňsku. Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která sleduje vývoj obratů na českém internetu od roku 2001, očekává, že letos se tak bude česká e-commerce podílet na celém maloobchodě z více než 10 %.

„Letos by měla česká e-commerce přesáhnout v celoročních obratech 115 miliard korun, z čehož přibližně třetinu budou tvořit vánoční tržby,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. E-shopy již nyní zaznamenávají nárůst prodejů v souvislosti s blížící se nadílkou. Které dny a týdny budou letos pro internetové obchody podle APEKu ty nejdůležitější?

První, lokální v rámci České republiky, budou Dny dopravy zdarma. Ty nově navazují na tradiční Den dopravy zdarma, který pořádá internetový nákupní rádce Heureka.cz. Jejich start je naplánován na 13. listopadu. Pro zákazníky bude jistě zajímavé, že oproti předchozím rokům budou moci bez dopravného nakupovat ve vybraných e-shopech prakticky tři dny až do 15. listopadu. Na Dny dopravy zdarma pak po více než týdnu naváží nákupní „svátky“ importované z USA a Velké Británie. Black Friday letos připadá na 24. listopad, Cyber Monday na 27. listopad.

Značka Black Friday je v české e-commerce využívána poměrně často, a to i mimo ve světě obvyklý podzimní termín. V USA se jedná o neoficiální svátek nákupů, během kterého startují první vánoční slevové akce. Termín navazuje na Den díkuvzdání, a to vždy první následující pátek. Cyber Monday je pak obdobou „Černého pátku“, kterou si v zahraničí vyhradili on-line obchody a která připadá hned na navazující pondělí. Stále více však oba tyto termíny splývají v jeden.

„Internetové obchody od poloviny listopadu obvykle dosahují více než 200 % obratů oproti standardním týdnům v průběhu roku. S ohledem na to, že opět očekáváme meziroční růst tržeb alespoň o 15 %, čeká na provozovatele e-shopů, ale i dopravce velká výzva,“ doplňuje Jan Vetyška. A v kterém týdnu lze očekávat vůbec největší nákupní horečku? „Z našich zkušeností vyplývá, že Češi zřejmě nejvíc utratí v týdnu, který začne pondělím 11. prosince.“


Komentáře

RSS 

Komentujeme

CCDO: další zkratka na obzoru?

Pavel Houser , 17. květen 2018 09:00

Nová náplň práce CIO a ředitelé přes zákazníky, respektive zákaznická data....

Více







RSS 

Zprávičky

ČR má v Evropě 3. nejvyšší platbu za 1 GB mobilních dat

ČTK , 20. květen 2018 16:04

Ve výši průměrného měsíčního tarifu patří ČR s 33 dolary k evropskému průměru....

Více 0 komentářů

Algotech a Sugar Factory se spojují

Pavel Houser , 19. květen 2018 09:00

Společnost Algotech oznámila převzetí společnosti Sugar Factory, českého dodavatele řešení pro řízen...

Více 0 komentářů

Infineon postaví za 1,6 mld. eur novou továrnu na čipy v Rakousku

ČTK , 19. květen 2018 08:00

Infineon je předním světovým producentem polovodičových řešení, v loňském fiskálním roce dosáhl trže...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Výrobce displejů Japan Display měl loni rekordní ztrátu

ČTK , 18. květen 2018 12:00

Dodavatel Applu doplácí na pozdní zavedení výroby OLED, v iPhone X Apple používá displeje od Samsung...

Více 0 komentářů

Toshiba smí prodat čipovou divizi

ČTK , 18. květen 2018 09:00

Firma se snaží vzpamatovat z účetního skandálu, před 3 lety přiznala rozsáhlé nesrovnalosti v účetni...

Více 0 komentářů

Nová varianta ransomwaru SynAck je schopná obejít zabezpečení

Pavel Houser , 18. květen 2018 08:00

Technika Process Doppelgänging zahrnuje bezsouborovou injektáž kódu, která využívá zabudované funkce...

Více 0 komentářů

YouTube spouští novou hudební streamovací službu

ČTK , 17. květen 2018 10:49

Nová verze YouTube Music provázená reklamami bude nabízena zdarma....

Více 1 komentářů