E-shopy trápí nevyzvednuté objednávky

Pavel Houser , 16. červen 2017 09:00 0 komentářů

Ročně zůstane u přepravců nevyzvednuté objednané zboží v hodnotě 4,3–6 mld. Kč a e-shopy tak na dopravě, balném a práci tratí 460–650 mil. Kč.

Podle analýzy společnosti Shoptet lidé na své zásilky zapomínají hlavně během klidnějších měsíců, naopak procento nevyzvednutých balíčků klesá s blížícími se Vánocemi. Běžně provozovatelé e-shopů počítají s tím, že takovýchto zásilek je kolem 3–5 %. Pokud je jich více, může to mít negativní dopad na chod e-shopu.

Náklady spojené s dopravou a balením nevyzvednutého zboží jdou samozřejmě na vrub e-shopu, stejně tak jako práce a čas. „Běžně se vrací 3–5 % všech zásilek, což samozřejmě není nic příjemného, ale obecně to chod e-shopu nijak vážně nenaruší. Pokud je to více, měl by provozovatel uvažovat o opatřeních, která by nakupující motivovala balíčky vyzvedávat,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. „Ročně tak přijdou celkově e-shopy o zhruba 460–650 milionů Kč, což není nezanedbatelné částka. Menší e-shopy samozřejmě tento problém pálí více než ty velké.”

Vyzvedávání objednávek podle studie může podpořit například zavedení dopravy zdarma pro ty, kdo zaplatí předem, a je jedno, jestli jde o platbu kartou on-line nebo převod na účet. Dále se osvědčilo změnit dopravce, počet nevyzvednutých zásilek se snížil o jednu třetinu. Lidé hůře odmítají převzít zásilku od kurýra, naopak cesta na poštu či do úschovny a následné dlouhé čekání ve frontě k tomu často svádějí. Funguje i prodloužení doby na vyzvednutí nebo průběžné informování o stavu objednávky formou e-mailu a SMS.

S problémem nevyzvednutých objednávek se nejvíce potýkají e-shopaři během klidnějších období. Lidé častěji zapomínají, že si mají někde něco vyzvednout, především v létě, kdy tráví více času mimo domov. Naopak před Vánoci se jejich procento snižuje. Je to dáno tím, že každý chce mít dárky pro své blízké včas doma.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Facebook zvýšil zisk o 63 %, má 2,2 miliardy uživatelů

ČTK , 26. duben 2018 12:44

Tržby i zisk překonaly očekávání analytiků, akcie firmy v reakci umazaly část letošních ztrát....

Více 0 komentářů

Twitter vykázal další čtvrtletní zisk

ČTK , 26. duben 2018 10:00

Celkové tržby společnosti v 1. čtvrtletí meziročně vzrostly o 21 % na 664,9 milionu dolarů....

Více 0 komentářů

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

ČTK , 26. duben 2018 09:00

Amazon koncem loňského rok zahájil službu doručování balíčků do prázdného bytu, nyní nabízí doručení...

Více 2 komentářů

Kalendář

30. 04.

03. 05.
Dell EMC World 2018
01. 05.

03. 05.
IFS World 2018
14. 05.

17. 05.
TechEd-DevCon 2018

Starší zprávičky

Správa phishingových kampaní pro každého

Pavel Houser , 26. duben 2018 08:00

S phishingovou sadou nové generace se prý i naprostí amatéři mohou úspěšně věnovat kybernetické krim...

Více 0 komentářů

Infor Visual 9 dostupný na českém a slovenském trhu

Pavel Houser , 25. duben 2018 12:13

Nová verze je odpovědí na současný nárůst zakázek a potřebu zvýšit výkonnost v malých a středně velk...

Více 0 komentářů

Apple začne splácet irské vládě miliardový daňový nedoplatek

ČTK , 25. duben 2018 10:00

Apple se proti předloňskému rozhodnutí Evropské komise o zaplacení 13 miliard eur odvolal, stejně ja...

Více 0 komentářů

Streamování je poprvé největším zdrojem příjmů hudebního průmyslu

ČTK , 25. duben 2018 09:00

Příjmy hudebního průmyslu se díky streamování začaly zvyšovat po dlouhém období poklesu. ...

Více 0 komentářů